Жалпы білім беретін Қ. Мырзалиев атындағы орта мектеп
Тақырыбы: Торғай. Ж. Аймауытов
Өткізген: Бастауыш сынып мұғалімі
Батырниязова Г.Д.
Әдебиеттік оқу
Тақырыбы: Торғай. Ж. Аймауытов
Мақсаты a)Мәтіннің мазмұнын ашу, оқушыларды түсініп оқуға үйрету;
ә) сөйлеу мәдениетін, ой-өрісін дамыту;
б)адамгершілікке, мейірімділікке тәрбиелеу.
Күтілетін нәтиже Мәтіннің негізгі ойын ашып түсінеді;
Ақбілектің іс-әрекетіне баға бере біледі;
Әдіс - тәсілдер: Топқа бөлу
Көрнекілігі: Ақбілектің суреті, табиғаттың көрінісі, ертегі кейіпкерлерінің суреттері.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі: Амандасу, түгендеу,
оқушылардың зейінін сабаққа аудару. Күнге қолдарыңды созыңдар.
Күннің жомарт сәулелері ананың нәзік алақанындай аялайды,
сипалайды, жылытады. Сиқырлы күн барлық өкпе мен мұңды ерітіп
жібереді. Жүрегімізді жылу мен махаббатқа
толтырады.
Барлығы:
Күн жарығын алақанға
саламын,
Жүрегіме басып ұстай қаламын.
Ізгі әрі нәзік, жарық, мейірімді,
Болып кетер сонда дереу жан - жағым.
- Міне, жүрегіміздегі осындай жылумен сабағымызды
бастаймыз.
Топқа бөлу (Қарлығаш тобы, кептер тобы, аққу тобы.)
(Құстар атауына байланысты)
Құстардың суретін таңдау арқылы топқа бөлінеді. Қарлығаш тобы, кептер тобы, аққу тобы.
Қима суреттер
ІІ. Үй тапсырмасын
сұрау:
Ы.
Алтынсарин «Өзен»
1 - тапсырма:
І - топ. Автор туралы мәлімет беру.
ІІ - топ. “Өзен”өлеңін мәнерлеп оқу
ІІІ - топ. Өлеңнің мағынасын ашу
2 -
тапсырма:
І - топ. Ы. Алтынсариннің 3 сыныпта қандай шығармаларын оқыдың?
ІІ – топ. Өзеннің қандай пайдасы бар?
ІІІ - топ. Сусыз тіршілік бар ма?
Суретпен
жұмыс
- Балалар, табиғаттың көрінісінде не жітіспейді деп ойлайсыздар? (
жан-жануарлар, құстар)
- Елімізде құстардың неше түрі
бар? (480 - 500 түрі бар)
- Олай болса, құстарға байланысты сөзжұмбақ шешіп
көрейік.
ІІІ. Қызығушылығын
ояту
Сөзжұмбақ
шешу.
1. Көктемгі еңбек туралы жырлаған өлеңді ата? (Қ. Аманжоловтың
«Көктем» өлеңі )
2. С. Сейфуллиннің қайыңға, терекке, желге қатысты қандай өлеңі
бар?
(«Орман»)
3. Қуанышты күннің, жаңа жылың құтты болсын қазақ! – деген жолдарда
қандай мейрам айтылған? ( Наурыз)
4. Бізді қоршаған ортаны не дейміз? (Табиғат)
5. «Көктем» сәні ертегісінде «Көктем сәні – жасыл желек» деген қай
кейіпкердің сөзі (Ақбөкен)
6. Жаңбыр өлеңінің авторы кім? (
Майлин)
- Балалар, ерекше алмалардан қандай сөзді көріп отырмыз? Торғай
туралы не білесіңдер?
Ендеше, бүгін Ж. Аймауытовтың «Торғай» мәтінімен
танысамыз.
ІҮ. Жаңа
сабақ:
Жүсіпбек Аймауытов - қазақтың
аса көрнекті жазушысы. (1889 - 1931) Павлодар облысы, Баянауыл
ауданы, Қызылтау атырабында дүниеге келген. Алғаш өлеңін 13 жасында
жазған. 1914 жылы Павлодар қаласындағы орысша - қазақша екі класты
мектепті бітіріп, Семейдегі оқытушылар семинариясына түседі, 1918
жылы аяқтайды. Шымкент педагогика техникумында директор болып
істейді «Қартқожа», «Ақбілек», «Күнекейдің жазығы», «Жаман тымақ»,
«Шернияз», психология және шығармалар жиынтығы кітаптарын
жазған.
Ү. Оқулықпен
жұмыс
- Балалар, мәтінге қарайықшы, мәтін неше бөлікке бөлінген?
(төрт)
(Мәтінді оқушыларға тізбектеп оқу)
- Әр топ бір бөліктен оқып, түсінгендерін айтады және ат
қояды.
І - топ. Торғайдың шырылы.
ІІ - топ. Сұр
жыланның арбауы.
ІІІ - топ. Ақбілектің көмегі.
ҮІ. Ой қозғау
1. Мәтінде неше кейіпкер бар? (үш)
2. Ақбілектің сұр жыланды өлтіргені дұрыс па? (Әр топтан бір оқушы
өз ойын айтады)
3. Суретпен жұмыс:
І - топ. Қарлығаш пен
дәуіт
ІІ - топ. Ер-төстік
ІІІ - топ. Ақбілек
Суреттен не көріп тұрсың? Суретке сүйеніп, жыланнан қорыққан
торғайды сипатта.
ҮІІ. Сергіту
сәті
Аппақ болып таң
атып,
Түтін тікке шығады.
Қарлығаштар қанатын,
Самғап биік ұшады.
ҮІІІ. Дәптермен
жұмыс
а)
Шығармашылық тапсырма:
Кейіпкерлерге хат жазу
1. Ақбілекке.
2. Сұр жыланға
3. Торғайға
ә)
Жұптық тапсырма:
Кейіпкерлерге мінездеме беру
Ақбілек
Сұр жылан
Торғай
б)
Топтық жұмыс:
Балаларға топтық жұмыс беріледі.
Құстар жайлы әр топ топтастырып постер жасап қорғайды.
І - топ. Үй құстары
ІІ - топ. Жабайы құстар
ІІІ - топ. Қыстап қалатын құстар
ІХ.
Қорытынды:
- Бүгінгі сабақтан нені білдіңдер және нені білгілерің келеді.
Бұған дейін нені білетін едіңдер?
1. Білемін.
2. Нені білдім?
3. Нені білгім келеді?
- Балалар, жаңа сабақ сендерге ұнады ма?
- Егер ұнаған болса, орындықтарыңның артында алмалар жапсырулы тұр.
Алмаларды алып, «ұнады» немесе «ұнамады» деп жазып, тақтада тұрған
«көңілді» және «көңілсіз» смайликтерге
жапсырамыз.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Торғай
Торғай
Жалпы білім беретін Қ. Мырзалиев атындағы орта мектеп
Тақырыбы: Торғай. Ж. Аймауытов
Өткізген: Бастауыш сынып мұғалімі
Батырниязова Г.Д.
Әдебиеттік оқу
Тақырыбы: Торғай. Ж. Аймауытов
Мақсаты a)Мәтіннің мазмұнын ашу, оқушыларды түсініп оқуға үйрету;
ә) сөйлеу мәдениетін, ой-өрісін дамыту;
б)адамгершілікке, мейірімділікке тәрбиелеу.
Күтілетін нәтиже Мәтіннің негізгі ойын ашып түсінеді;
Ақбілектің іс-әрекетіне баға бере біледі;
Әдіс - тәсілдер: Топқа бөлу
Көрнекілігі: Ақбілектің суреті, табиғаттың көрінісі, ертегі кейіпкерлерінің суреттері.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі: Амандасу, түгендеу,
оқушылардың зейінін сабаққа аудару. Күнге қолдарыңды созыңдар.
Күннің жомарт сәулелері ананың нәзік алақанындай аялайды,
сипалайды, жылытады. Сиқырлы күн барлық өкпе мен мұңды ерітіп
жібереді. Жүрегімізді жылу мен махаббатқа
толтырады.
Барлығы:
Күн жарығын алақанға
саламын,
Жүрегіме басып ұстай қаламын.
Ізгі әрі нәзік, жарық, мейірімді,
Болып кетер сонда дереу жан - жағым.
- Міне, жүрегіміздегі осындай жылумен сабағымызды
бастаймыз.
Топқа бөлу (Қарлығаш тобы, кептер тобы, аққу тобы.)
(Құстар атауына байланысты)
Құстардың суретін таңдау арқылы топқа бөлінеді. Қарлығаш тобы, кептер тобы, аққу тобы.
Қима суреттер
ІІ. Үй тапсырмасын
сұрау:
Ы.
Алтынсарин «Өзен»
1 - тапсырма:
І - топ. Автор туралы мәлімет беру.
ІІ - топ. “Өзен”өлеңін мәнерлеп оқу
ІІІ - топ. Өлеңнің мағынасын ашу
2 -
тапсырма:
І - топ. Ы. Алтынсариннің 3 сыныпта қандай шығармаларын оқыдың?
ІІ – топ. Өзеннің қандай пайдасы бар?
ІІІ - топ. Сусыз тіршілік бар ма?
Суретпен
жұмыс
- Балалар, табиғаттың көрінісінде не жітіспейді деп ойлайсыздар? (
жан-жануарлар, құстар)
- Елімізде құстардың неше түрі
бар? (480 - 500 түрі бар)
- Олай болса, құстарға байланысты сөзжұмбақ шешіп
көрейік.
ІІІ. Қызығушылығын
ояту
Сөзжұмбақ
шешу.
1. Көктемгі еңбек туралы жырлаған өлеңді ата? (Қ. Аманжоловтың
«Көктем» өлеңі )
2. С. Сейфуллиннің қайыңға, терекке, желге қатысты қандай өлеңі
бар?
(«Орман»)
3. Қуанышты күннің, жаңа жылың құтты болсын қазақ! – деген жолдарда
қандай мейрам айтылған? ( Наурыз)
4. Бізді қоршаған ортаны не дейміз? (Табиғат)
5. «Көктем» сәні ертегісінде «Көктем сәні – жасыл желек» деген қай
кейіпкердің сөзі (Ақбөкен)
6. Жаңбыр өлеңінің авторы кім? (
Майлин)
- Балалар, ерекше алмалардан қандай сөзді көріп отырмыз? Торғай
туралы не білесіңдер?
Ендеше, бүгін Ж. Аймауытовтың «Торғай» мәтінімен
танысамыз.
ІҮ. Жаңа
сабақ:
Жүсіпбек Аймауытов - қазақтың
аса көрнекті жазушысы. (1889 - 1931) Павлодар облысы, Баянауыл
ауданы, Қызылтау атырабында дүниеге келген. Алғаш өлеңін 13 жасында
жазған. 1914 жылы Павлодар қаласындағы орысша - қазақша екі класты
мектепті бітіріп, Семейдегі оқытушылар семинариясына түседі, 1918
жылы аяқтайды. Шымкент педагогика техникумында директор болып
істейді «Қартқожа», «Ақбілек», «Күнекейдің жазығы», «Жаман тымақ»,
«Шернияз», психология және шығармалар жиынтығы кітаптарын
жазған.
Ү. Оқулықпен
жұмыс
- Балалар, мәтінге қарайықшы, мәтін неше бөлікке бөлінген?
(төрт)
(Мәтінді оқушыларға тізбектеп оқу)
- Әр топ бір бөліктен оқып, түсінгендерін айтады және ат
қояды.
І - топ. Торғайдың шырылы.
ІІ - топ. Сұр
жыланның арбауы.
ІІІ - топ. Ақбілектің көмегі.
ҮІ. Ой қозғау
1. Мәтінде неше кейіпкер бар? (үш)
2. Ақбілектің сұр жыланды өлтіргені дұрыс па? (Әр топтан бір оқушы
өз ойын айтады)
3. Суретпен жұмыс:
І - топ. Қарлығаш пен
дәуіт
ІІ - топ. Ер-төстік
ІІІ - топ. Ақбілек
Суреттен не көріп тұрсың? Суретке сүйеніп, жыланнан қорыққан
торғайды сипатта.
ҮІІ. Сергіту
сәті
Аппақ болып таң
атып,
Түтін тікке шығады.
Қарлығаштар қанатын,
Самғап биік ұшады.
ҮІІІ. Дәптермен
жұмыс
а)
Шығармашылық тапсырма:
Кейіпкерлерге хат жазу
1. Ақбілекке.
2. Сұр жыланға
3. Торғайға
ә)
Жұптық тапсырма:
Кейіпкерлерге мінездеме беру
Ақбілек
Сұр жылан
Торғай
б)
Топтық жұмыс:
Балаларға топтық жұмыс беріледі.
Құстар жайлы әр топ топтастырып постер жасап қорғайды.
І - топ. Үй құстары
ІІ - топ. Жабайы құстар
ІІІ - топ. Қыстап қалатын құстар
ІХ.
Қорытынды:
- Бүгінгі сабақтан нені білдіңдер және нені білгілерің келеді.
Бұған дейін нені білетін едіңдер?
1. Білемін.
2. Нені білдім?
3. Нені білгім келеді?
- Балалар, жаңа сабақ сендерге ұнады ма?
- Егер ұнаған болса, орындықтарыңның артында алмалар жапсырулы тұр.
Алмаларды алып, «ұнады» немесе «ұнамады» деп жазып, тақтада тұрған
«көңілді» және «көңілсіз» смайликтерге
жапсырамыз.
шағым қалдыра аласыз













