тұтықпа

Тақырып бойынша 11 материал табылды

тұтықпа

Материал туралы қысқаша түсінік
Түзете-дамыту жұмыстарының мазмұны келесі бағыттарда болады: бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу, сөйлеу кезіндегі тыныс алуын қалыптастыру, қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту, сөйлеу кезіндегі тыныс алуды қалыптастыру, сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту.
Материалдың қысқаша нұсқасы

««Бекітемін»

Мектеп директоры ___________ «_____»___________2023ж









Тұтықпа балаларға арналған топтық сабақтардың күнтізбелік-тақырыптық жоспары






















Түсінік хат


Тұтықпа балалармен жүргізілетін түзете-дамыту жұмыстары бір оқу жылына жоспарланған. Түзете-дамыту жұмыстарының мазмұны келесі бағыттарда болады: бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу, сөйлеу кезіндегі тыныс алуын қалыптастыру, қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту, сөйлеу кезіндегі тыныс алуды қалыптастыру, сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту.

Тұтықпа балалардың бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеуде келесі жаттығулар кешені қолданылады: қол, аяқ және дене бұлшықеттерін босаңсыту жаттығулары, мимикалық және артикуляциялық бұлшықеттерін босаңсыту жаттығулары және жалпы және ұсақ моториканы дамыту жаттығулары.

Сөйлеу кезіндегі тыныс алуды қалыптастыру жұмыстары келесі кезектілікпен жүргізіледі: диафрагмальді дем шығаруға дайындық және диафрагмальді дем шығаруды қою, ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру, ұзақ фонациялық дем шығаруды дамыту, тілдік (дауысты дыбыстар эталоны арқылы), тілдік дем шығаруды буындарда (ашық, тұйық, бітеу), сөздерде (екі буынды, үш буынды, күрделі құрылымды), сөз тіркестерінде (екі сөзден, үш сөзден, күрделі құрылымды), сөйлемдерде, мәтіндерде, өлең жолдарынды) дамыту.

Жұмыстың келесі бағыты – қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту. Бұл бағытта тілдік және тілдік емес қимыл-қозғалыстың ырғағы мен жылдамдығын сезінуін дамыту, жалпы және артикуляциялық моториканың жылдамдығы мен ырғақтылығын байланыстыру (логоритмика), бұлшықет тонусын реттеу (ырғақты жаттығулар арқылы), жылдамдық пен ырғақ сезімін дамыту (әртүрлі музыкалық жылдамдық пен ырғақта жүру, шапалақтау), сөйлеуді қимыл-қозғалыспен үйлестіруді дамыту (дауысты дыбыстарда, буында, сөздерде, сөз тіркестерінде, мәтінде сөйлеу мен қимыл-қозғалысты үйлестіру) жұмыстары жүргізіледі.

Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту: Дауыс күші мен динамикалық диапазонын дамыту (дауысты дыбыстар арқылы), дауыстың әуезділігін дамыту, сөйлеу тілін интонациялық безендіру дағдыларын дамыту, сөйлеу тіліндегі кідірістермен жұмыс.

Түзете-дамыту жұмыстарының тапсырмалары қарапайымнан күрделіге қағидасын негізге ала отырып құрастырылды.



I-тоқсан

Аптасына – 2 сағаттан

Барлығы – 12 сағат


Сабақ тақырыбы

Мақсаты

Сағат саны

Мерзімі

Ескерту

I-тоқсан

Босаңсыту жаттығулары. Диафрагмальді-қабырғалық тыныс алуға дайындық


  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • Диафрагмальді-қабырғалық тыныс алуға дайындау;

2



Босаңсыту жаттығулары. Диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды қою


  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • Диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды қою;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту (дауыспен жұмыс);

2



Босаңсыту жаттығулары. А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту.

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту (дауыспен жұмыс);

2



А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту. Дауыспен жұмыс

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту;

  • Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту (дауыспен жұмыс);

2



Ырғақты жаттығулар.

А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту.

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту;

  • Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту (дауыспен жұмыс);

2



А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • А.Н.Стрельникова жаттығулары арқылы диафрагмальді-қабырғалық дем шығаруды дамыту;

  • Сөйлеу тілінің просодикалық жағын дамыту (дауыспен жұмыс);

2





























II-тоқсан

Аптасына – 2 сағаттан

Барлығы – 14 сағат


Сабақ тақырыбы

Мақсаты

Сағат саны

Мерзімі

Ескерту

Мимикалық және артикуляциялық бұлшықеттерді босаңсыту. Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайды реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру




Ырғақты жаттығулар. Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру




Босаңсыту жаттығулары. Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру




Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру;




Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Ұзақ тілдік емес дем шығаруды қалыптастыру;




Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы)

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы);

2



Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы)

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы);




Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы). Дауыспен жұмыс

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту арқылы эмоционалдық жағдайын реттеу;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Фонациялық дем шығаруды дамыту (дауысты дыбыстар эталоны арқылы);

2


















III-тоқсан

Аптасына – 2 сағаттан

Барлығы – 22 сағат


Сабақ тақырыбы

Мақсаты

Сағат саны

Мерзімі

Ескерту

Ашық буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Ашық буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Тұйық буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Тұйық буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Бітеу буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Бітеу буындар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Екі буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Екі буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Екі буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Логоритмикалық жаттығулар

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Екі буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Үш буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Үш буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Үш буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Босаңсыту жаттығулары

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Үш буынды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Күрделі құрылымды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Күрделі құрылымды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Күрделі құрылымды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Логоритмикалық жаттығулар

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Күрделі құрылымды сөздер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Екі-үш сөзден құралған сөз тіркестері арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Екі-үш сөзден құралған сөз тіркестері арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Екі-үш сөзден құралған сөз тіркестері арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Босаңсыту жаттығулары

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Екі-үш сөзден құралған сөз тіркестері арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2











IV-тоқсан

Аптасына – 2 сағаттан

Барлығы – 14 сағат


Сабақ тақырыбы

Мақсаты

Сағат саны

Мерзімі

Ескерту

Сөйлемдер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту;

  • Сөйлемдер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Сөйлемдер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Дауыспен жұмыс

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Сөйлемдер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Мәтіндер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Мәтіндер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Мәтіндер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Босаңсыту жаттығулары

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Мәтіндер арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Өлеңдер мен жаңылтпаштар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Өлеңдер мен жаңылтпаштар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Өлеңдер мен жаңылтпаштар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту. Логоритмикалық жаттығулар

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Өлеңдер мен жаңылтпаштар арқылы тілдік дем шығаруды дамыту;

2



Өз бетінше сөйлеуде тілдік дем шығаруды дамыту. Сөйлеу тілін жоспарлау

  • Бұлшықет тонусын босаңсыту;

  • Қимыл-қозғалыс ырғақтылығы мен үйлесімділігін (координациясы) дамыту

  • Өз бетінше сөйлеуде тілдік дем шығаруды дамыту;

2







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
23.00.2025
84
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі