Т
үркістан
облысы, Шардара ауданы
Сырбек Каттебеков атындағы жалпы білім беретін мектептің бастауыш сынып мұғалімі
Элмурадова Венера Дуйсенбековна
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБЫЛЕТІН ДАМЫТАТЫН ТИІМДІ ƏДІС-ТƏСІЛДЕР
Бастауыш мектеп балаға белгілі бір білім беріп қана қоймай, оны жалпы дамыту,яғни,сөйлеу,оқу,қоршағанортажөніндедұрыскөзқарасқалыптастыру, жағдайларды объективті түрде бақылап, талдау жасауға үйрету, ойын дұрыс айтуға, салыстыра білуге, дәлелдеуге, сөйлеу мәдениетіне үйретеді. Дамыта оқытудыңдабастымақсатыбаланыоқытаотырып,онышығармашылықбағытта жан-жақты дамыту.
Уақыт талабына сай оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту үшін, оқытудың жаңа ақпараттық технологиясын пайдаланған жөн деп ойлаймын. Шығармашылыққа үйрету үшін мынадай жағдайларды ескеру тиіс. Мұғалім ең алдымен, сыныпташығармашылық көңіл-күй тудыруүшінбаланың назары бір нәрсеге бағытталуы керек.
-
Әрбір шығармашылық тапсырманы оқушыға ұсынудың мазмұны жеткіншектердің жас ерекшелігіне, қызығушылығына үлесуі керек.
-
Оқушының шығармашылықпен айналысуына мектепте, сабақ үстінде, үйде қолайлы жағдай туғызу.
-
Шығармашылық бағытқа баланы жүйелі, сапалы түрде қалыптастырып отыру қажет. Сондықтан баланың шығармашылығын дамытуда ұстаз көп еңбек сіңіру керек.
Оқушының шығармашылық қабілеттіліктері оқу әрекетінде көрінеді. Әр бір баланың бойындағы шығармашылық қабілеттіліктерін бағыттап, тәрбиелеу қазіргі таңдағы ата-ана мен мұғалімнің тарапынан қолдау тауып отыруы қажет. Оқу әрекетінде мұғалім мен оқушы тығыз байланыста болуы керек. Ол үшін мұғалімбаркүш-жігерін,педагогикалықшеберлігіноқушыныңбойындағы
табиғи мүмкіндіктерді ашуға, оны дамытуға шығармашылық жағдай жасау керек.
Оқушыларды шығармашылық жұмысқа баулып, олардың белсенділіктерін, қызығушылығын арттыра түсу үшін, шығармашылық қабілеттерін сабақта және сабақтан тыс уақытта дамытуда әртүрлі әдіс- тәсілдерді қолдану тиімді. Менің жетекшілік ететін сыныбым бірінші гимназия сыныбы болғандықтан, ана тілі мен қазақ тілі сабақтарында жаңа технологиялардың бірі - сыни тұрғысынан ойлау технологияларының стратегияларын қолдану арқылы оқушыларды шығармашылыққа жетелеуді басты мақсат етіп алдым.
Олар мыналар:
-
Мәтін,ертегіні,әңгімені өз ойларымен аяқтау.
-
Ақын,жазушылардың дайын мәтіндерінб асқашааяқтау.
-
Белгілі мақал негізінде әңгіме жазғызу.
-
Мәтін бойынша мақал құрастыру.
-Табиғат құбылыстарына,заттарға қарап жұмбақтар құрастыру.
Ана тілі сабағында дүниетану пәнімен кіріктірілген сабақта оқушыларға шығарма, мәтін құрастырудың өзі шығармашылыққа баулуға жағдай жасайды.
-
Ана тілі сабағын математика сабағымен ұштастыра отырып оқушыларды шығармалылыққа баулуға болады.
-
Қайталау сабақтарында, оқыған мәтіндері бойынша өз беттерінше тест тапсырмаларын құрастыру.
-
Логикалық ойлауын дамытатын шығармашылыққа баулудың бірі сөзжұмбақ, ребус, метаграммаларды жеке, топпен құрастыртуға болады.
Сабақтан тыс уақытта оқушылардың шығармашылығын дамыту үшін әртүрлі кездесулерден, саяхаттардан, журналдардан оқығандарынан алған әсерлерін әңгімелету,шығарма ретінде жаздыруға,«Ана тілінен» оқылған мәтін шығармалардың авторлары туралы мағлұмат жинатып реферат жазғызуға
болады. Осындай шығармашылық тапсырма түрлерін сынып оқушыларының жас ерекшеліктеріне, психологиялық саралығы, шығармашылық қабілетінің да- ралығына қарап әр сынып бойынша жалғастыра беруге болады. Шәкірт бойындағы қабілеттің көзін ашып, тілін байытуға, қиялын ұштауға, өз бетінше ізденуге зор әсерін тигізеді. Оқушылардың шығармашылық белсенділігін қалыптастыруда сабақтарды түрлендіріп өткізудің маңызы ерекше. Шығармашылық сипаттағы сабақтар түрлерін жүйелі ұйымдастыру арқылы танымдық белсенділігі қалыптасып, ұстазы берген ақпаратты игеріп қана қоймай, оқушы іс-әрекетте шығармашылық бағыт ұстанады, қабілет,білігін ұштай түседі. Шығармашылық сабақтардың, сыни тұрғыдан ойлау технологиясының оқушылар үшін маңызды жақтары да көрінеді.
-
Оқушының танымдылық ізденімпаздығы қалыптасады;
-
сұрақтарды,мәселелерді терең талдауға үйренеді;
-
кітаппен жұмыс, көркем және ғылыми әдебиеттер, баспа материалдармен жұмыс істеу біліктерін қалыптастырады;
-
ұжымдық ой-пікірлері жетіледі, топ мүшелерінің пікірлерімен ортақ тұжырым жасауға үйренеді;
Қорыта келгенде, бастауыш сыныптың қай пәнінде болсыноқушылардың танымдық шығармашылық қабілетін дамыту олардың сабаққа деген қызығушылығын оятып, өз ойын ашық, қысылмай жеткізе білуін, ынтасын дамыта түседі.
Т
үркістан облысы,
Шардара ауданы
Сырбек Каттебеков атындағы жалпы білім беретін мектептің бастауыш сынып мұғалімі
Элмурадова Венера Дуйсенбековна
|
Пәні: |
Әдебиеттік оқу |
||||||||||||||||||
|
Бөлім: |
Менің-отаным Қазақстан |
||||||||||||||||||
|
Сынып: 4 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
№8Туған елге сағыныш |
||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
4.1.5.1 өз ойын, сезімін, көзқарасын өмірде болған, өзге шығармадағы ұқсас оқиғалармен салыстыра отырып білдіру 4.2.6.1 кейіпкердің, кейіпкерлердің іс-әрекеті, мінез-құлқының өзгеру себептерін мәтіннен тауып, салыстырып бағалау 4.3.3.1 шығармашылық жұмысын сызба, диафильм, презентация түрінде ұсыну |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
-өз ойын, сезімін, көзқарасын өмірде болған, өзге шығармадағы ұқсас оқиғалармен салыстыра отырып білдіріп айтады; - кейіпкердің, кейіпкерлердің іс-әрекеті, мінез-құлқының өзгеру себептерін мәтіннен тауып, салыстырып бағалап оқиды; -шығармашылық жұмысын презентация түрінде ұсынып жоба жасайды. |
||||||||||||||||||
|
Құндылықты дарыту |
Оқушылар арасындағы бір-бірін сыйлауы,өзара қарым –қатынас жасауы, сын тұрғысынан ойлауға,тілдік қарым –қатынас жасауға,елжандыққа, қауіпсіздік сақтауға баулу. |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңдері: |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||
|
Басы 10 мин |
І.Психологиялық дайындық Қол алысып, кәне, біз, Достасайық бәріміз. Айтарым бар сендерге, Тез тұрыңдар шеңберге. Қандай жақсы бір тұру, Достарменен бір жүру! Қандай жақсы дос болу! ІІ.Өткенді бекіту ІІІ.«Әңгімеле» айдары (Ж) «Сөздермен әңгіме құрастыру» әдісі арқылы жүзеге асады. – Ең алғаш рет кімді, нені сағындың? – Өзіңнің басыңнан өткен сағынышты сәттерді есіңе түсір – дей отырып, оқушыларға өз жауаптарын айту ұсынылады. Айтылған сөздер тақтаға жазылады. Осы сөздерді Сағыныш сөзімен қатыстырып, белгіленген уақыт ішінде сөйлемдер құрастырып айтады. Отанды сүю, жақсы көру, құрметтеу, сағыну, мақтан ету туралы айта келіп, бүгінгі сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстырады. |
Өлең жолдарын айтып сабаққа дайындық жасайды. Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен танысады. |
«Ауызша мадақтау» әдісі: Жарайсың! Тамаша! Жақсы! Оқушылар жауабын толықтырып, әр қайсысына тиімді кері байланыс беріп отыру. |
Слайд 1 Слайд 2 |
|||||||||||||||
|
Ортасы 25 мин |
Жаңа сабақ 1-тапсырма Жұппен жұмыс «Қойын дәптер» әдісі бойынша Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтап, тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.
2-тапсырма.«Түсініп оқы» айдары «Дала сұңқары қиырға қарайды» мәтінін түсініп, кейіпкерлерін анықтап, Шоқанның өз даласына сағынышын қалай білдіргенін тауып оқу ұсынылады.
3-тапсырма .(Ұ) «Жаңа сөздер сандығы» айдарыМәтін бойынша түсінбеген сөздерінің мағынасын топ ішінде талдап, түсініктеме жасауларына ықпал ету. Омбы – қазіргі Ресейдің қаласы Есіл-дерті – барлық ойы, көңілі -Мәтіннің басты кейіпкері кім? -Шоқан туралы білетіндеріңді еске түсір -Шоқанның туған жеріне деген сағынышын суреттейтін сөздерді тауып оқу. «Есіңе түсір» айдары бойынша әдеби шығармадағы, ертегілердегі кейіпкерлерді еске түсіреді. 4-тапсырма.Топпен жұмыс «Өзгертіп айт» кестесін толтырады.
5-тапсырма. Топпен жұмыс «Жоба жаса» айдары Мына суреттердің қайсысы сағыныш сезімін тудырады? Мысал әңгіменің жобасын құраңдар. Оқулықтағы суреттердің қайсысы сәйкес келетіндігін анықтайды.
Ойтолғаныс «Тыңда» айдары. Қ. Аманжоловтың «Туған жер» өлеңін аудиодискіден тыңдайды.Ақынның сөздерінен қандай сезімді байқағандарыңды түсіндіріңдер. |
Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтап, тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.
Мәтінді түсініп оқиды. Оқушылар оқып болған соң сұрақ жауаптарын топта талдайды. Оқушылардың мәтін бойынша түсінбеген сөздерінің мағынасын талдайды. Шоқанның туған жеріне деген сағынышын суреттейтін сөздерді тауып оқиды.
Сөйлемдерді 1-жақпен өзгертіп оқиды.
Қарамен берілген сөздерді мағыналас сөздермен ауыстырып оқиды.
«Жоба жаса» айдары бойынша сағыныш сезіміне толы мысал әңгіменің жобасын құрастырады.
Өлеңнің сөзінен не түсінгендерін айтады. Ақынның қай сөзінен сағыныш сезімін байқағанын айтады. |
Дескрипторы: - Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтайды;(1б) -тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.(1б)
Дескрипторы: - Кейіпкердің сезімін бейнелейтін үзіндіні табады;(1б) -Кейіпкер сезімін өз сезімдерімен салыстырады. (1б) ҚБ: «Басбармақ» әдісі
Дескрипторы: -Әдеби шығарма кейіпкерлері мен ертегі, мысалдардың кейіпкерлерінің ерекшеліктерін айтады.(1б)
Дескрипторы: -Үзіндіні бірінші жақта оқиды;(1б) -Қарамен жазылған сөздердің мағынасын ашады.(1б)
Дескрипторы: -Суреттерден таңдау жасайды;(1б) -Өз таңдауын түсіндіреді;(1б) - Әңгіме жобасын құрастырады(1б) |
Слайд 3
Кесте
Слайд 4
Слайд 5
кесте
Слайд 6
Слайд 7
|
|||||||||||||||
|
Соңы 10 мин |
Сабақты бекіту. Үйге тапсырма. Оқу. Мазмұндау. Мәтін кейіпкерлерін сипаттап жазады. Рефлексия
Бағалау |
алған білімдері бойынша рефлексия жасайды. |
Оқушылар 1-10 балдық жүйеен бағаланады. |
Слайд 8
|
|||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Туған елге сағыныш
Туған елге сағыныш
Т
үркістан
облысы, Шардара ауданы
Сырбек Каттебеков атындағы жалпы білім беретін мектептің бастауыш сынып мұғалімі
Элмурадова Венера Дуйсенбековна
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБЫЛЕТІН ДАМЫТАТЫН ТИІМДІ ƏДІС-ТƏСІЛДЕР
Бастауыш мектеп балаға белгілі бір білім беріп қана қоймай, оны жалпы дамыту,яғни,сөйлеу,оқу,қоршағанортажөніндедұрыскөзқарасқалыптастыру, жағдайларды объективті түрде бақылап, талдау жасауға үйрету, ойын дұрыс айтуға, салыстыра білуге, дәлелдеуге, сөйлеу мәдениетіне үйретеді. Дамыта оқытудыңдабастымақсатыбаланыоқытаотырып,онышығармашылықбағытта жан-жақты дамыту.
Уақыт талабына сай оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту үшін, оқытудың жаңа ақпараттық технологиясын пайдаланған жөн деп ойлаймын. Шығармашылыққа үйрету үшін мынадай жағдайларды ескеру тиіс. Мұғалім ең алдымен, сыныпташығармашылық көңіл-күй тудыруүшінбаланың назары бір нәрсеге бағытталуы керек.
-
Әрбір шығармашылық тапсырманы оқушыға ұсынудың мазмұны жеткіншектердің жас ерекшелігіне, қызығушылығына үлесуі керек.
-
Оқушының шығармашылықпен айналысуына мектепте, сабақ үстінде, үйде қолайлы жағдай туғызу.
-
Шығармашылық бағытқа баланы жүйелі, сапалы түрде қалыптастырып отыру қажет. Сондықтан баланың шығармашылығын дамытуда ұстаз көп еңбек сіңіру керек.
Оқушының шығармашылық қабілеттіліктері оқу әрекетінде көрінеді. Әр бір баланың бойындағы шығармашылық қабілеттіліктерін бағыттап, тәрбиелеу қазіргі таңдағы ата-ана мен мұғалімнің тарапынан қолдау тауып отыруы қажет. Оқу әрекетінде мұғалім мен оқушы тығыз байланыста болуы керек. Ол үшін мұғалімбаркүш-жігерін,педагогикалықшеберлігіноқушыныңбойындағы
табиғи мүмкіндіктерді ашуға, оны дамытуға шығармашылық жағдай жасау керек.
Оқушыларды шығармашылық жұмысқа баулып, олардың белсенділіктерін, қызығушылығын арттыра түсу үшін, шығармашылық қабілеттерін сабақта және сабақтан тыс уақытта дамытуда әртүрлі әдіс- тәсілдерді қолдану тиімді. Менің жетекшілік ететін сыныбым бірінші гимназия сыныбы болғандықтан, ана тілі мен қазақ тілі сабақтарында жаңа технологиялардың бірі - сыни тұрғысынан ойлау технологияларының стратегияларын қолдану арқылы оқушыларды шығармашылыққа жетелеуді басты мақсат етіп алдым.
Олар мыналар:
-
Мәтін,ертегіні,әңгімені өз ойларымен аяқтау.
-
Ақын,жазушылардың дайын мәтіндерінб асқашааяқтау.
-
Белгілі мақал негізінде әңгіме жазғызу.
-
Мәтін бойынша мақал құрастыру.
-Табиғат құбылыстарына,заттарға қарап жұмбақтар құрастыру.
Ана тілі сабағында дүниетану пәнімен кіріктірілген сабақта оқушыларға шығарма, мәтін құрастырудың өзі шығармашылыққа баулуға жағдай жасайды.
-
Ана тілі сабағын математика сабағымен ұштастыра отырып оқушыларды шығармалылыққа баулуға болады.
-
Қайталау сабақтарында, оқыған мәтіндері бойынша өз беттерінше тест тапсырмаларын құрастыру.
-
Логикалық ойлауын дамытатын шығармашылыққа баулудың бірі сөзжұмбақ, ребус, метаграммаларды жеке, топпен құрастыртуға болады.
Сабақтан тыс уақытта оқушылардың шығармашылығын дамыту үшін әртүрлі кездесулерден, саяхаттардан, журналдардан оқығандарынан алған әсерлерін әңгімелету,шығарма ретінде жаздыруға,«Ана тілінен» оқылған мәтін шығармалардың авторлары туралы мағлұмат жинатып реферат жазғызуға
болады. Осындай шығармашылық тапсырма түрлерін сынып оқушыларының жас ерекшеліктеріне, психологиялық саралығы, шығармашылық қабілетінің да- ралығына қарап әр сынып бойынша жалғастыра беруге болады. Шәкірт бойындағы қабілеттің көзін ашып, тілін байытуға, қиялын ұштауға, өз бетінше ізденуге зор әсерін тигізеді. Оқушылардың шығармашылық белсенділігін қалыптастыруда сабақтарды түрлендіріп өткізудің маңызы ерекше. Шығармашылық сипаттағы сабақтар түрлерін жүйелі ұйымдастыру арқылы танымдық белсенділігі қалыптасып, ұстазы берген ақпаратты игеріп қана қоймай, оқушы іс-әрекетте шығармашылық бағыт ұстанады, қабілет,білігін ұштай түседі. Шығармашылық сабақтардың, сыни тұрғыдан ойлау технологиясының оқушылар үшін маңызды жақтары да көрінеді.
-
Оқушының танымдылық ізденімпаздығы қалыптасады;
-
сұрақтарды,мәселелерді терең талдауға үйренеді;
-
кітаппен жұмыс, көркем және ғылыми әдебиеттер, баспа материалдармен жұмыс істеу біліктерін қалыптастырады;
-
ұжымдық ой-пікірлері жетіледі, топ мүшелерінің пікірлерімен ортақ тұжырым жасауға үйренеді;
Қорыта келгенде, бастауыш сыныптың қай пәнінде болсыноқушылардың танымдық шығармашылық қабілетін дамыту олардың сабаққа деген қызығушылығын оятып, өз ойын ашық, қысылмай жеткізе білуін, ынтасын дамыта түседі.
Т
үркістан облысы,
Шардара ауданы
Сырбек Каттебеков атындағы жалпы білім беретін мектептің бастауыш сынып мұғалімі
Элмурадова Венера Дуйсенбековна
|
Пәні: |
Әдебиеттік оқу |
||||||||||||||||||
|
Бөлім: |
Менің-отаным Қазақстан |
||||||||||||||||||
|
Сынып: 4 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
№8Туған елге сағыныш |
||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
4.1.5.1 өз ойын, сезімін, көзқарасын өмірде болған, өзге шығармадағы ұқсас оқиғалармен салыстыра отырып білдіру 4.2.6.1 кейіпкердің, кейіпкерлердің іс-әрекеті, мінез-құлқының өзгеру себептерін мәтіннен тауып, салыстырып бағалау 4.3.3.1 шығармашылық жұмысын сызба, диафильм, презентация түрінде ұсыну |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
-өз ойын, сезімін, көзқарасын өмірде болған, өзге шығармадағы ұқсас оқиғалармен салыстыра отырып білдіріп айтады; - кейіпкердің, кейіпкерлердің іс-әрекеті, мінез-құлқының өзгеру себептерін мәтіннен тауып, салыстырып бағалап оқиды; -шығармашылық жұмысын презентация түрінде ұсынып жоба жасайды. |
||||||||||||||||||
|
Құндылықты дарыту |
Оқушылар арасындағы бір-бірін сыйлауы,өзара қарым –қатынас жасауы, сын тұрғысынан ойлауға,тілдік қарым –қатынас жасауға,елжандыққа, қауіпсіздік сақтауға баулу. |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңдері: |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||
|
Басы 10 мин |
І.Психологиялық дайындық Қол алысып, кәне, біз, Достасайық бәріміз. Айтарым бар сендерге, Тез тұрыңдар шеңберге. Қандай жақсы бір тұру, Достарменен бір жүру! Қандай жақсы дос болу! ІІ.Өткенді бекіту ІІІ.«Әңгімеле» айдары (Ж) «Сөздермен әңгіме құрастыру» әдісі арқылы жүзеге асады. – Ең алғаш рет кімді, нені сағындың? – Өзіңнің басыңнан өткен сағынышты сәттерді есіңе түсір – дей отырып, оқушыларға өз жауаптарын айту ұсынылады. Айтылған сөздер тақтаға жазылады. Осы сөздерді Сағыныш сөзімен қатыстырып, белгіленген уақыт ішінде сөйлемдер құрастырып айтады. Отанды сүю, жақсы көру, құрметтеу, сағыну, мақтан ету туралы айта келіп, бүгінгі сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстырады. |
Өлең жолдарын айтып сабаққа дайындық жасайды. Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен танысады. |
«Ауызша мадақтау» әдісі: Жарайсың! Тамаша! Жақсы! Оқушылар жауабын толықтырып, әр қайсысына тиімді кері байланыс беріп отыру. |
Слайд 1 Слайд 2 |
|||||||||||||||
|
Ортасы 25 мин |
Жаңа сабақ 1-тапсырма Жұппен жұмыс «Қойын дәптер» әдісі бойынша Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтап, тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.
2-тапсырма.«Түсініп оқы» айдары «Дала сұңқары қиырға қарайды» мәтінін түсініп, кейіпкерлерін анықтап, Шоқанның өз даласына сағынышын қалай білдіргенін тауып оқу ұсынылады.
3-тапсырма .(Ұ) «Жаңа сөздер сандығы» айдарыМәтін бойынша түсінбеген сөздерінің мағынасын топ ішінде талдап, түсініктеме жасауларына ықпал ету. Омбы – қазіргі Ресейдің қаласы Есіл-дерті – барлық ойы, көңілі -Мәтіннің басты кейіпкері кім? -Шоқан туралы білетіндеріңді еске түсір -Шоқанның туған жеріне деген сағынышын суреттейтін сөздерді тауып оқу. «Есіңе түсір» айдары бойынша әдеби шығармадағы, ертегілердегі кейіпкерлерді еске түсіреді. 4-тапсырма.Топпен жұмыс «Өзгертіп айт» кестесін толтырады.
5-тапсырма. Топпен жұмыс «Жоба жаса» айдары Мына суреттердің қайсысы сағыныш сезімін тудырады? Мысал әңгіменің жобасын құраңдар. Оқулықтағы суреттердің қайсысы сәйкес келетіндігін анықтайды.
Ойтолғаныс «Тыңда» айдары. Қ. Аманжоловтың «Туған жер» өлеңін аудиодискіден тыңдайды.Ақынның сөздерінен қандай сезімді байқағандарыңды түсіндіріңдер. |
Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтап, тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.
Мәтінді түсініп оқиды. Оқушылар оқып болған соң сұрақ жауаптарын топта талдайды. Оқушылардың мәтін бойынша түсінбеген сөздерінің мағынасын талдайды. Шоқанның туған жеріне деген сағынышын суреттейтін сөздерді тауып оқиды.
Сөйлемдерді 1-жақпен өзгертіп оқиды.
Қарамен берілген сөздерді мағыналас сөздермен ауыстырып оқиды.
«Жоба жаса» айдары бойынша сағыныш сезіміне толы мысал әңгіменің жобасын құрастырады.
Өлеңнің сөзінен не түсінгендерін айтады. Ақынның қай сөзінен сағыныш сезімін байқағанын айтады. |
Дескрипторы: - Сапарғали Бегалиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы мағлұматтар жинақтайды;(1б) -тірек сөздер арқылы мәліметтер қорын толықтырады.(1б)
Дескрипторы: - Кейіпкердің сезімін бейнелейтін үзіндіні табады;(1б) -Кейіпкер сезімін өз сезімдерімен салыстырады. (1б) ҚБ: «Басбармақ» әдісі
Дескрипторы: -Әдеби шығарма кейіпкерлері мен ертегі, мысалдардың кейіпкерлерінің ерекшеліктерін айтады.(1б)
Дескрипторы: -Үзіндіні бірінші жақта оқиды;(1б) -Қарамен жазылған сөздердің мағынасын ашады.(1б)
Дескрипторы: -Суреттерден таңдау жасайды;(1б) -Өз таңдауын түсіндіреді;(1б) - Әңгіме жобасын құрастырады(1б) |
Слайд 3
Кесте
Слайд 4
Слайд 5
кесте
Слайд 6
Слайд 7
|
|||||||||||||||
|
Соңы 10 мин |
Сабақты бекіту. Үйге тапсырма. Оқу. Мазмұндау. Мәтін кейіпкерлерін сипаттап жазады. Рефлексия
Бағалау |
алған білімдері бойынша рефлексия жасайды. |
Оқушылар 1-10 балдық жүйеен бағаланады. |
Слайд 8
|
|||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз














