Тыныс алу процесі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тыныс алу процесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал жас мамандар үшін көмек болады.
Материалдың қысқаша нұсқасы



Shape1 Shape2 Рисунок 34 Shape3



Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

7.3А: Химиялық элементтер,қосылыстар және адам ағзасы.

Мектеп: “Жәмеңке орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен» КММ

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Жексенбаева А.А.

Сынып: 7

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақтақырыбы

Тыныс алу процесі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.5.1.3 -адам ағзасына кіретін элементтерді (О, С, Н, N, Ca, P, K) білу;

7.5.1.4 тынысалу процесін түсіндіру

Сабақ мақсаттары

Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді.

Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды.

Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады:

Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады-тыныс алу химизмін түсіну;

-тыныс алудың жану реакциясы екенін түсіну;

Жетістік критерийлері

  • Тыныс алу процесін түсіндіре алады

  • Тыныс алуға қажет реагенттерді және өнімдерді ажыратып анықтай алады;

  • тынысалу теңдеуін сөз арқылы құра біледі

  • тыныс алу мен жанудың ұқсастығы мен айырмашылығын біледі

Пәнге қатысты лексика мен терминология

Оттек, көміртек, сутек, азот, кальций, фосфат, калий, күкірт, хлор, магний

Фотосинтез , католиз

Диалогқа/жазылымғақажеттітіркестер

Ағзаға макро элементтер... өте қажет

Тыныс алуда ең маңызды …- болып табылады

тыныс алу мен жанудың ұқсастығы......-болып табылады

Құндылықтарды дарыту

Бірін–бірі бағалау барысында академиялық шындылықты сақтай білу, жұптық жұмыс істеу кезінде қарым-қатынас жасау, бірін-бірі тындай білу. Ақпаратты оқу барысында, ғаламтордан қажетті ақпаратты іздеу кезінде өздігінен білім алу.

АКТ қолдану дағдылары

Power point . Бейнекөрсетілімдер

Бастапқы білім

Тағам құрамындағы қоректік заттар.

Оттек,су және көмірқышқыл газының өмір үшін маңызы

Сабақбарысы

Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері

Сабақтағыжоспарланғаніс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы

0-2 минут

Амандасу, көңіл-күйлерін сұрау. Сыныптағы психологиялық ахуалды көтеру үшін оқушыларға қолпаштау сөзін айтудан бастау

«Қара жәшік» стратегиясы оқушылар бүгінгі тақырып бойынша топпен бірлесіп екі сөзден жазып салады. Сабақ соңында сол сөзді мағынасына кері байланыс жасайды

Оттек. Сутек. Көміртек топ аттары

Сабақтың ортасы

3-9 минут













































































































10-13 минут









14-30 минут


















































31-35

(E) оқушылар: Сөздер банкі әдісі арқылы тақырыпты анықтайды.

-Ағзадағы химиялық элементтер ( Макро микро, ультро микро)

1,23 топ қа тапсырма

«Ассоцияция» әдісі

1-қадам Шеңбер сызып ортасына тақырыптың атын жазу

2-қадам Дәптерлеріне сол тақырыпта өздері білетін ақпаратты жаздыру

3-қадам Сол тақырып бойынша жазғандарына тұсаукесер жасау

4-қадам Тақырып бойынша алынған бүкіл ақпараттың тізімін жасау

1-топ оттегі тобы Органогендер

2-топ Сутегі тобы Макро элементтер

3-топ Көміртегі тобы Микроэлементтер . Ультрамикроэлементтер

Есеп шығарады.

Сергіту сәті «Пирамида» әдісі

  • Кез келген сөзден сөз тіркесін , сөйлем, мәтін, әңгіме құрастырады

Бейне көрсетілім Глюкозаның жануы қорытынды жасайды

Бейнеролик «Тыныс алу»

1. Оттегі тобы Құйғы астында май шам жағу.

2. Сутегі тобы Әк суына үрлеу.

3. Көміртегі тобы Айнаға үрлеу

тексеру үшін «үлкенсаусақ» көмегімен орындалатын сұрақ жауаптарды қолдану.

Қалыптастырушы бағалау №1

Бағалау дескрипторлары:

  • Берілген пайыздар бойынша өз ағзасындағы элементтің массасын есептей алады

  • Берілген элементтің символын біледі


ω (О) =61%

Егер адамның массасы 70 кг болса,

70кг – 100 %

Х кг – 61%

Х = 45,5 кг О бар

ω (С) =23%


ω (Н) =10%


ω (N) =2,5%


ω (P) =1,1%


ω (K) =0,2%


ω (CI) =0,13%






Химиялық элементтер мен адам ағзасы

Менің салмағым_____. Менің ағзам __________________________ құралған.


Қалыптастырушы бағалау №2

Бағалау дескрипторлары:

  • Адам ағзасындағы химиялық элементтердің түрлерін біледі;

  • Адам ағзасындағы элементті ролі бойынша анықтай алады.


Тапсырма: «Құрауыштар» мәтіні бойынша адам ағзасында кездесетін элементтердің ролімен танысыңыз. Алынған мәліметтерді кестені толтыруда қолданыңыз.

А) биогенді элементтің аталуы, символы;

Ә)

Химиялық элемент символы

атауы

Адам ағзасындағы ролі


темір




Онсыз организм семіп қалады



Сүйек пен тістерді қатайтады. Жүректің соғуына, бұлшық еттердің жиырылуына көмектеседі


азот



2-тапсырма зертханалық жұмыс

Қосымша 2

Оқушының аты-жөні: _____________________________________ Сыныбы: 7_____ Күні: __________


Зертханалық жұмыс №11

Тақырыбы: Тыныс алу химизмін зерттеу

Мақсаты:

  • Тынысалу химиясын(энергияны қоса) түсіну

  • Тыныс алу процесін түсіндіру


Кіріспе:Тынысалу деп  организм мен сыртқы орта арасындағы оттек түсіп, көмірқышқыл газының шығарылуымен байланысты жүретін газ алмасу процесін айтады.

Өкпедегі газ алмасу –тыныс алғанда атмосфералық ауаның құрамында 79 % – азот, 21% – оттек, 0,03 % – көмірқышқыл газы және т.б. болады. Тынысалу актысы кезінде өкпе көпіршіктерінен оттегі – қанға, көмірқышқыл газы өкпеге өтеді. Оттегін тасушы – гемоглобин.

Жасушалық тынысалу



Адам үнемі сыртқы ортадан қоректік заттарды, суды және оттегін алады. Оттегі адам өмірі үшін аса маңызды. Оттегі ұлпалардағы тотығуға қатысады. Тотығу кезінде заттардың ыдырауынан көмірқышқыл газы пайда болып, денеден сыртқа шығарылады. Демалғанда организм мен сыртқы орта өздерінің құрамындағы газдарымен алмасады. Бұл оттегінің үнемі денеге кіріп және көмірқышқыл газының сыртқа айдалыпт ұруын қамтамасыз етеді. Бұл қызметті кеудеқуысында орналасқан өкпе орындайды.

Тынысалу мүшелері: мұрын қуысы, өкпе, аңқа, көмей, кеңірдек, бронхы.

Реактивтер: әкті су

Құралдар: сынауықтар, сынауық қоятын штатив, қорғаныс көзілдірігі, асбест тор, май шам, лабораториялық штатив, сіріңке, шұқырақ /воронка/, термометр,градусник.

Жұмыс барысы мен нәтиже:

Тәжірибе№1. Құйғы астында май шам жағу.

Майшамды асбест тордың үстіне қойып жағады. Үстінен құйғымен жабады.

ЖПрямоугольник 1 Прямоугольник 7 Прямоугольник 8 Прямоугольник 9 Прямоугольник 10 ану реакция теңдеуін сөз арқылы жазады:

+ + + = + ++


Тәжірибе №2. Әк суына үрлеу.

Сынауықта құйылған әк суына түтікшені салып, (тыныс алу өнімін шығарады) үрлейді. Қандай өзгеріс байқалды?

________________________________________________________________________________________________________________________________

s Оқушылар әк суымен жұмыс жүргізу кезінде қорғаныс көзілдіріктерін киюлері керек.

Тәжірибе №3. Айнаға үрлеу.

Айнаны қолдарына алып, оған демалады. Қандай өзгеріс байқалды? ________________________________________________________________________________________________________________________________

Қорытынды:

________________________________________________________________________________________________________________________________

Қосымша 3

Қалыптастырушы бағалау №3

Бағалау дескрипторлары:

  • Адам ағзасында тыныс алудың мысалын біледі;

  • Тыныс алуға қатысатын заттарды анықтай алады;

  • Тыныс алуда бөлінетін заттарды анықтай алады

Тапсырма: Бос орындарды кілтті сөздерді қойып толтырып шығыңыз.

Кілтті сөздер: тағам ішу, оттек, бұлшық ет, көмірқышқыл газы,глюкоза, тыныс алу

Бейне көрсетілім «Фотосинтез үдерісі қалай жүреді»

Қалыптастырушы бағалау №4

Оқушының аты-жөні ___________________________ Сыныбы ____

Бағалау дескрипторы:

Фотосинтез процесінің сөздік химиялық реакция теңдеуін жазады

Фотосинтез процесінің маңызын түсіндіреді

Тыныс алу мен фотосинтез арасындағы айырмашылықтарды келтіреді

Фотосинтез процесі дегеніміз не? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

Фотосинтез процесінің маңызы неде? ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Фотосинтез – ......процесінің жүру реакциясын сөздік теңдеуін жаз.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Тыныс алу мен фотосинтез процесін салыстыр. ___________________________________________________________________

Бейне көрсетілім «Тыныс алу мен фотосинтезді салыстыру»


Кері байланыс

Қара жәшіктегі сөздер бойынша сөйлеу



















































































































Оқушылар әк суымен жұмыс жүргізу кезінде қорғаныс көзілдіріктерін киюлері керек.








Википедиядағытізім:

http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_of_the_human_body


http://alhimik.ru/kunst/man's_elem.html


әк суы,

түтік, майшам, айна, желе тәрізді кәмпит, термометр


Адам ағзасындаоттегі:

http://www.oxygen-review.com/human-body.html


Пайдалыкөмекшіжұмысшыпарақ:

http://www.tes.co.uk/ResourceDetail.aspx?storyCode=6044889


http://stream.manchester.ac.uk/Play.aspx?VideoId=727

http://www.youtube.com/watch?v=YRgU42WxZgA

Сабақтың соңы

36-40 минут

Рефлексия

2 жұлдыз, 1 тілек

Екі жұлдыз = жұмыс істеген кезде оларға ерекше ұнаған 2 зат

Бір тілек = бұл жақсартуға болатын нәрсе.

Үйге тапсырма: Химиялық элементтер,қосылыстар және адам ағзасы.

Бір екеуін оқып беру

Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Барлық оқушылар:

Химиялық реакция жылдамдығына әсер ететін факторларды атай алады;

Кейбір оқушылар:

Химиялық реакция жылдамдығының температураға тәуелділігін бөлшектер теориясы тұрғысынан түсіндіре алады.

-Топтық жұмыс;

-Жеке жұмыс;

-Зертханалық жұмыс арқылы;

-Кері байланыс арқылы;

-Қолдану дағдысын қалыптастыруға арналған тапсырманы талқылау арқылы;

Ақ халат кигізу, партада дұрыс отыруын қадағалау, слайдтардағы жазулардың көрнекі болуы

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.








Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.05.2018
1175
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі