Күні: ОНР 3
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы: Үй құстары. А дыбысы және әріпі.
Білімділік-мақсаты: Үй құстарының тіршіліктері туралы түсініктерін кеңейту. Үй құстарының пайдасы туралы мағлұмат беру. А дыбысына басталатын адам аттарын айтқызу.Сөздегі дыбыстың орнын анықтау. Сөздің соңында тұрған екпінді дауысты дыбысты ажыратуын дамыту (шана)
Түзете
-дамытушылық: Қиялын дамыту,
ойын арқылы сөздік қорларын
молайту.
Тәрбиелік: Үй құстарына қамқор болуға,
оларды күте білуге, құстарды қорғауға
тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалық
ойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтың суреттері, жұмыртқа,
үнтаспа.
Шаттық
шеңбері:
Артикуляциялық
жаттығу:
-Қақпа
-Пілдің тұмсығы
-Сағат
-Әткеншек
-Саңырауқұлақ
-Ат шауып келеді.
Тыныс алу жаттығуы:
-Стақандағы дауыл
-Ұлпа қарларды үрлеу
Сабақтың барысы:
Логопед: - Балалар, қолымыздан ұстап «Қуаныш
шеңберін» құрып, бір-бірімізге жылуымызды
білдірейік.
Қуанаман мен
де,
Қуанасың сен
де.
Қуанайық
достарым,
Арайлап атқан
күнге!
Логопед: - Балалар, бір-біріміздің тату
екенімізді білдірдік. Ендеше, қонақтармен
амандасайық.
Үлкенге де -
сіз,
Кішіге де –
сіз.
Құрметпенен
сіздерге,
Бас иеміз
біз.
Логопед: - Өте жақсы балалар, енді орнымызға
отырайық. Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі?
Балалар: - Қыс
мезгілі
Логопед: - Қыс мезгілінде ауа-райындағы
өзгерістер қандай
болады?
Балалар: - Қыста күн суық болады, табиғат
ұйқыға кетеді. Қыста қалың жауған, ақ қар басқан ағаштар әдемі
көрінеді, ауа тазарады.
Адамдар
ауа-райына сай жылы киімдер киеді.
Балалар дыбыс
дегеніміз не? Дыбысты айтамыз
естиміз.
- Әріп деген
не? Әріпті жазамыз,
көреміз.
- Сөз дегеніміз
не? Сөз неден құралады? Оқимыз. Сөз дыбыстан
құралады
- Ал буын деген
не? Сөзде қанша дауысты дыбыс болса, сонша буын
болады.
- Дыбыстар
нешеге бөлінеді? 2 - ге
- Қандай,
қандай? Дауысты және
дауыссыз.
- Дауысты
дыбыстар қалай айтылады? Созылып еркін
айтылады.
- Ал дауыссыз
дыбыстар ше? Кедергіге
ұшырайды.
- Дауысты
дыбыстарды қандай текшемен белгілейміз?
Қызыл.
- Ал дауыссыз
дыбыстарды ше? Көк текшемен
белгілейміз.
Қане балалар,
олай болса мен сіздерге дыбыстар қандай өмір сүреді екен, сол
туралы ертегі айтып берейін.(Ертегі оқып
беру)
Әлдеқандай
патшалықта емес, мемлекетте емес, өзіміздің аузымызда дыбыстар өмір
сүріпті. Олардың үйі осы аузымыз болыпты. Үйдің төбесі қандай,
едені төменгі таңдай, үйдің екі қабырғасы екі жағымыз болыпты. Ал
үйдің есігі екі ерін, оның ішінде есік мықты болу үшін қойылған
сүйек шарбақтары бар екен, олар тістер болыпты. Бір күні осы үйге
барлығын басқаратын бастық пайда болыпты. Ол тіл екен. Оның көңіл –
күйі жақсы болса дыбыстарды емін еркін өткізіп жібереді
екен.
Мысалы былай:
А, О, Е, И, Ы, У. Бұл дыбыстар үстіне қызыл көйлек киіп, есіктен
емін еркін кіріп - шығып жүреді екен. Ал, кейбір дыбыстарға кедергі
жасап, шығуына бөгет болады екен немесе есікті жауып қояды екен.
Мысалы былай: М - м - м, Н - н - н Т дыбысы шығар кезде тіпті
таңдайға жабысып қалады
екен.
Қане, бәріміз
дыбыстарды қайталап айтайықшы, олар сыртқа шыға алмай
тұр.
Сөйтіп бәрін
басқаратын тіл дыбыстарды
ысылдауға,
қырылдауға мәжбүр етеді
екен.
Бұл дыбыстар
ауыздан емін еркін шыға алмай, олар көк көйлек киіп шығады екен.
Сонымен емін еркін шыққан дыбыстар дауысты, қысылып шыққан дыбыстар
дауыссыз болып екіге бөлініпті. Содан оларды жекелей ешкім
түсінбегендіктен олар бәрі бірігіп буын құрайды, жеке буын да
түсініксіз болған соң сөз құрайды, жалғыз сөздің де мәні болмаған
соң, бәрі ақылдасып сөзден бір ойды білдіретін сөйлем жасайды. Міне
сонан бері балалар, дыбыстардың адамға пайдасы тиіп, әлі күнге
дейін тіл құралы болып келе жатыр
екен.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма
- Ертегі не
жайында айтылған? Дыбыстар, сөз, тіл, сөйлем туралы
айтылған.
Логопед: Балаларға
құрастырғыш
қағаздар таратылады.
- Балалар,
сендер нені құрастырдыңдар?
Яғни балалар,
бұл үй құстары екен.
Біздің бүгінгі
жаңа тақырыбымыз «Үй
құстары»
Логопед: Балалар
үй құстарының түрлерін атап кетсем: Әтеш, тауық балапан, қаз, үйрек
( суреттерін тақтаға іле отырып
атау).
Мынау әтеш,
оның басында айдары бар. Әтештің түсі
қандай?
- Түсі
қызыл.
- Әтештің екі
көзі, екі қанаты, екі аяғы болады және құйрығы бар екен. Әтеш қалай
дыбыс шығарады?
-
Ку-ка-ре-ку.
- Балалар,
сендер әтеш туралы тақпақ білесіңдер
ме?
- Ия, білеміз.
(балалар тақпақ айтады)
- Ал, мынау
тауық, бұл да үй құсына жатады.Олар жем жеп, су
ішеді.
- Түсі
ақ.
- Олар қалай
дыбыстайды?
-
Қыт-қыт-қыт.
- Тауықтар
туралы қандай тақпақ білесіңдер? (Балалар тақпақ
айтады)
Мынау-қаз.
Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. Қаз
тауықтарға қарағанда үлкендеу болады, жұмыртқасы да үлкендеу
болады.(салыстырту).
Ал мынау-үйрек.
Үйректің түсі ақ екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады.Үйректің де
жұмыртқасы болады, ол да тауықтікіне қарағанда үлкендеу
болады.(Салыстыру).
Балалар, үй
құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан туады.Үй
құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде
пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй
құстарына қамқор көрсетіп, асырайды.Ұя салады, жем береді, ыдысқа
су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп,
көмек көрсетеді.
Ойын:
«Не қалай
дыбыстайды?»
Логопед: - Балалар, тыңдаңдаршы, бір нәрсе
тырсылдап жатыр. Қане, қайтадан тыңдайықшы. Мәссаған, мына
жұмыртқаның үлкенін - ай, өзінің түсі аппақ екен, ал көлемі
сопақшаға ұқсайды екен. (Балалар жұмыртқаға таңдана
қарайды)
Логопед: - Балалар, жұмыртқа жарылып жатыр
екен. Бұдан не шығатынын білесіңдер
ме?
Балалар: - Балапан
шығады
Логопед: - Балапан шығатынын білесіңдер.
Балапан не істеп
тұр?
Балалар: - Жылап
тұр.
Логопед: - Балапан, сен неге жылап тұрсың?
Біз саған көмектесеміз, айтшы
балапан.
Балапан: - Мен мамамнан адасып
кеттім. Сіздер соны
тауып бере аласыңдар ма,
балалар?
Логопед: -
Әрине, балапан. Біз саған көмектесеміз. Балалар, бәріміз балапанның
мамасын шақырайықшы.
Балалар:
Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: -
Балалар, не болды, менің жұмыртқаларымды таптыңдар ма? Сендерге көп
рахмет.
Логопед: -
Тауық, біз балалармен сіздің жұмыртқаңызды таптық. Оны ұстайын деп
едік, ол жарылып жатыр екен. Біз оның жарылуын күттік. Тауық: -
Рахмет, балалар! Менің балапанымның қарны аш еді, сендер балапаныма
жем, тары тауып беріңдерші.
Логопед: - Тауық
бізде жем де, тары да бар. Бірақ менің тапсырмаларымды орындасаң
ғана беремін.
Тауық: -
Ендеше, балалар, сендер маған
көмектесіңдерші.
Балалар:
Жарайды, көмектесейік.
1 - тапсырма:
Жұмбақ шешу.
Басында айдары
бар,
Иегінде сақалы
бар. (Әтеш)
2 – тапсырма:
Үй құстарын атап беріңдер?
(қаз, тауық,
әтеш, үйрек)
3 – тапсырма:
Әтеш туралы кім жаңылтпаш
біледі?
Әтеш әнге
басады,
Әтеш ұйқы
ашады.
Тауық: -
Балалар, сендер маған көп көмектестіңдер. Рахмет, енді мен
сендермен қоштасайын. (Тауық балапанын алып кетіп
қалады)
Логопед: -
Балалар, бәріміз орнымыздан тұрып бойымызды
сергітейік.
құстарға ұқсап
қимыл жасайықшы.
Сергіту
сәті: Үнтаспадан
«Құстар әні» орындалады.
Логопедпен
бірге қайталап,
балалар құстар биін
билейді.
(Сергіту
жаттығуын жасап, орындарына келіп
отырады)
Логопед: - Сендер
ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар
ма?
- Ия,
ұнатамыз.
- Ендеше, мен
сендерге «Тарғыл тауық» ертегісін айтып
берейін.
Ертеде атай мен
әжей болыпты. Олардың тарғыл тауығы болыпты. Атай мен әжей тарғыл
тауыққа жем беріп, күтіп бағады.Бір күні тарғыл тауық алтын
жұмыртқа туады. Атай алтын жұмыртқаны қолына алып, әрі ұрады, бері
ұрады сынбайды.Әжейде алтын жұмыртқаны алып сындыра алмайды. Бір
кезде анадай жерде кетіп бара жатқан тышқан жұмыртқаны құйрығымен
қағып кетеді. Сол кезде алтын жұмыртқа жарылып қалады. Атай мен
әжей жарылған алтын жұмыртқаны көріп қатты жылайды. Сонан кейін
тарғыл тауық ақ жұмыртқа туады.Оған әжей мен атай қатты
қуанады.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма?
-
Ұнады.
- Бұл ертегіде
қандай кейіпкерлер бар?
- Әжей, атай,
тауық, тышқан.
- Қандай
тауық?
- Тарғыл
тауық.
- Тарғыл тауық
қандай жұмыртқалар туды?
- Алтын
жұмыртқа, ақ жұмыртқа.
Дидактикалық
ойын: «Анасын тап»
Шарты:
Балаларға үй құстарымен олардың балапандарының суретін үлестіріп
беру. Балалар анасын балапанымен
жұптастырады.
Логопед:
-Балалар, сонымен сендер қандай үй құстарын
білесіңдер?
Балалар: - Қаз,
тауық, үйрек.
Логопед: -
Неліктен бұл құстарды «Үй құстары»
дейміз?
Балалар: - Үйде
мекендегендіктен үй құстары
дейміз.
Логопед: - Үй
құстарының адамға қандай пайдасы
бар?
Балалар: - Үй
құстарының еті, сорпасы, жұмыртқасы адам ағзасына өте
пайдалы.
Логопед: - Өте
жақсы, дұрыс айтасыңдар!
«Әдемі әтеш» тақпағын
жаттау.
Бүгінгі оқу іс-әрекетіне барлығымыз өте жақсы
қатыстық.
Мадақтау (жұлдызшалар
тарату)
Күтілетін
нәтиже:
Не
білді: Үй құстары туралы, немен қоректенеді,
адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін, олардың
дыбысталуын білу
керек.
Не
алды: Дыбыспен әріпті ажырата
алды.
Күні: ОНР 2
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы: Үй құстары.
Білімділік-мақсаты:Үй құстары туралы жалпы түсініктерін қалыптастыру. Қарапайым сұрақтарды тыңдау,түсіну жауап беру.Іс-әрекет сөздерге зат есімдерді табу. (қаңқылдайды-қаз т.б.)
Түзете-дамытушылық: Балалардың қиялын дамыту.
Тәрбиелік: Үй құстарына қамқор болуға, оларды күте білуге, құстарды қорғауға тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, көрсету, сипаттау, сергіту, ойын.
Көрнекіліктер: үй құстарының суреттері,.
|
Оқу іс – әрекет кезеңдері |
Логопедтің әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
|
Мотиватциялық қозғаушылық |
Жылулық шеңбері -Балалар ең алдымен«Амандасу - адамгершіліктің, әдептіліктің баспалдағы» деп, келген қонақтарымызбен амандасайық. Артикуляциялық жаттығу: Қақпа -Пілдің тұмсығы -Сағат -Әткеншек -Саңырауқұлақ -Ат шауып келеді. Тыныс алу жаттығуы: -Стақандағы дауыл -Ұлпа қарларды үрлеу - Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі? - Балалар, күн суық болса да біздің жүрегіміз жылы. Жылуымызды жан-жағымызға беріп, жылулық шеңберін құрып, Күнге қарап қолымды
|
- Балалар амандасады.
- Балалар жылулық шеңберін қимыл-қозғалыспен орындайды. |
|
Ұйымдастырушылық – ізденістік
Тосын сый: Сергіту сәті:
|
- Балалар сендер ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар ма? - Олай болса қазір қиял-ғажайып еліне саяхаттап, серуендеп емес, қиялдап, көзімізді жұмып барамыз. Қәнекей бәріміз көзімізді жұмайық. (Сиқырлы әуен ойналады) - Балалар біз қиял-ғажайып еліне жеткен сияқтымыз, көзімізді ашайықшы. - Сендер тыныш отыра тұрыңдар, мен барып мына тұрған үйшікті қағып көрейін. - Тук-тук, кім бар екен? - Мен бармын. - Сіз кімсіз? - Мен қиял-ғажайып еліндегі ертекші әжеймін. - Ооо, жақсы болды ғой. Біздің ертегі тыңдағымыз келеді. Сіз бізге "Үй құстарына" байланысты ертегі айтып бересіз ба? - Сендер мені мұқият отырып тыңдасаңдар ғана айтып беремін. - Жарайды, келістік. Біз ертегіні тыныш отырып тыңдауға сөз береміз. - Олай болса мен сендерге "Екі әтеш" ертегісін айтып берейін. ("Екі әтеш" ертегісін айтып береді) - Балалар ертекші әжейдің ертегісі сендерге ұнады ма? - Сіздің ертегіңіз бізге қатты ұнады. Енді біз өз елімізге оралайық. Рақмет сізге, ертекші әжей. Сауболыңыз! - Сау болыңдар балалар! - Балалар біз елімізге оралу үшін тағы да көзімізді жұмып қайтуымыз керек. (Сиқырлы әуен ойналады) - Балалар көзімізді ашсақ болады. Елімізге келдік. - Біз жаңа қай жаққа саяхаттап келдік? - Ол жақта кім бар екен? - Иә. Ертекші әжей бізге қандай ертегі оқып берді? - Ертегінің ішінде қандай кейіпкерлер бар екен? - Иә, дұрыс айтасыңдар. Әтеш, балапандар үй құстарына жатады. - Балалар, қәнекей бәріміз тақтаға назар аударайықшы. - Тауық, үйрек, қаз, әтеш - бұлардың бәрі үй құстары деп аталады. - Мынау тауық. Шұбар түсті тауық екен. Міне мынау жұмыртқасы. - Ал мынау-үйрек. Үйректің түсі жасыл екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады. - Мынау-қаз. Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. - Мынау - әтеш. Мына әтештің түсі қара екен. Әтеш тауыққа қарағанда үлкендеу болады. - Балалар, үй құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан басады.Үй құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй құстарына қамқорлық көрсетіп, асырайды. Қора жасайды, ұя салады, жем береді, ыдысқа су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп, көмек көрсетеді. - Енді балалар осы үй құстарын көрдік, енді олардың сендер сияқты кішкентай балапандары болады, солармен танысайық. - Тауық - балапан, Қаз- мамыр, Үйрек- шүрегей. - Балалар үй құстарының дыбысын салу арқылы тілімізге жаттығу жасайықшы. - Тауық қалай дыбыстайды? - Үйрек қалай дыбыстайды екен? - Қаз қалай дыбыстайды? - Әтеш қалай дыбыстайды? - Балалар, мен сендерге үй құстарына байланысты тақпақ айтып беремін, сендер мені мұқият тыңдаңдар. - Тауық туралы. Ақ тауық-ау, ақ тауық, Ақ тауық неткен қақсауық, Аяп жүрсем тауықты. Бір жұмыртқа тауыпты. - Жарайсыңдар! Енді үйрек туралы тақпақ айтайықшы. Үйрек айтты га-га-га, Шыға алмаймын жағаға. Су іздесең мұнда кел, Самал жел бар мұнда да. - Енді қаз туралы тақпағымызды айтайық. Қазым, қазым, қаңқылда, Көлде жүзіп салқында, Жем шашайын жейсің бе? Кәмпит берші дейсің бе? Жоқ, жоқ, жоқ Кәмпит тәтті, болмайды ас. Арпа менен бидай шаш. - Өте тамаша! Балалар бағанадан бері ертегі тыңдап, үй құстарымен және олардың балапандарымен таныстық,үй құстарына байланысты тақпақ айтып шаршаған боларсыңдар. Қәне, бәріміз ұйықтап демалып алсақ қалай қарайсыңдар? ( Балалар ұйқыға кеткенде, топқа "Ку-ка-ри-кукук" - деп әтеш кіреді.) - Сәлеметсіңдер ме, балалар! - Балалар мені таныдыңдар ма? - Жарайсыңдар! Мен сендерге бүгін қонаққа келдім. Әдемі болып кетіпсіңдер! - Иә, онда әтеш сіз дәл уақытында келдіңіз, бізде бүгін "Үй құстарына" байланысты оқу-қызметі өтіп жатқан болатын. Төрге шығыңыз. - Балалар сендердің түрлеріңе қарасам қатты шаршаған сияқтысыңдар. Қәне бәріміз орнымыздан тұрып, сергіту жаттығуын жасап алайық. - Мен қазір жем іздеймін, көп жем тапсам сендерді дауыстап шақырамын. Сол кезде барлығың келіп, жемді теріп алыңдар. - Жарайсыңдар! «Үй құстарын жылдам қама.» ойыны
- Әтеш біздің де саған арналған тақпағымыз бар. Қәне балалар бәріміз орнымыздан тұрып, "Әдемі әтеш" деген тақпағымызды айтып берейікші: Әдемі әтеш, Таң атпай тұрыпты, Ойқастап жүріпті, Жан-жаққа қарапты, Айдарын тарапты. - Өте тамаша. Рақмет сендерге балалар! Менде сендерге өзіммен бірге силық ала келдім. Сендерге қонаққа келерде мынадай ішінде тәттілері бар сиқырлы жұмыртқаны ұядан теріп алған болатынмын. Апайларыңа беріп кетейін. Сауболыңдар! Құстардың суретін салайық. |
- Иә, ұнайды.
- Балалар ертегіні мұқият тыңдайды. - Иә.
- Тауықтың дауыстары.
- Балалар тақтаға қарайды. Мұқият тыңдайды.
- Иә
- Барлығы көздерін жұмады.
- Ертегі еліне. - Ертекші әжей.
- "Екі әтеш"
- Әже, ата, екі әтеш және балапандар.
- Балалар суреттерді қарап отырып, мұқият тыңдайды.
- Құт-құт-құт. - Қаңқ-қаңқ. - Ку-ка-ре-ку - Бақ-бақ-бақ.
- Иә.
- Балалар мұқият тыңдайды.
- Иә, балалардың бәрі көзін жұмып ұйықтайды. - Балалар әтештің дауысынан оянып кетеді. - Иә, таныдық, әтешсің.
-Балалар сергіту сәтін қимылмен қызыға орындайд
- Иә.
- Сау болыңыз! |
|
Рефлексиялық - түзетушілік
|
Қорытынды: - Балалар, сонымен үй құстарына нелер жатады? - Жарайсыңдар, балалар тілімізге жаттығу жасау үшін үй құстарының дауысын салдық, енді есте сақтау қабілеттеріңді тексеру үшін "Ойлан, тап!" логикалық ойын ойнаймыз, ойынның шарты дауысын есту арқылы қандай үй құсы екенін табуымыз керек. - Жарайсыңдар! Есте сақтау қабілеттерің өте жақсы екен. Бүгін бізге қонаққа не келді? - Иә, ойындары ұнады ма сендерге? - Жарайсыңдар балалар! Бүгін сендер сабаққа қатысқандарың үшін, жаңа әтеш тастап кеткен мына сиқырлы жұмыртқаның ішіндегі тәттілерді сендерге сиға тартамын. - Ал балалар тұрайық - Сауболыңыздар! |
- Тауық, әтеш, үйрек, қаз - Тауық - балапан, Қаз- мамыр, Үйрек- шүрегей
- Тауықтың дауысы. - Үйрек дауысы. - Қаздың дауысы. - Әтештің дауысы.
- Әтеш. - Иә.
- Балалар қайталайды.
- Балалар қоштасады. |
Күтілетін нәтижелер:
Білуі тиіс: үй құстары туралы, олардың немен қоректенетінін, адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін білуі керек;
Меңгеруі тиіс: үй құстарының дыбыстарын, жүрістерін меңгертеді;
Үйренуі тиіс: үй құстарына деген қамқорлықтарын, өмірде пайдалана білуді.
Күні: Тұтықпа
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы:
Білімділік-мақсаты: Үй құстарының тіршіліктері туралы түсініктерін кеңейту. Үй құстарының пайдасы туралы мағлұмат беру.
Түзете -дамытушылық: дұрыс тыныс алу дағдысын қалыптастыру, яғни сөйлегенде дем
шығарған кезде сөйлеу керектігін түсіндіру,ауыздық тыныс шығаруын дамыту.Бір тыныста буындар, сөздер, сөйлемдер қатарын айтуға үйрету;
-
жекелеген мұрынмен және ауызбен
тыныс алуды қалыптастыру;
Тәрбиелік: Құстарға деген сүйіспеншіліктерін арттырып, қамқорлыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалық
ойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтың суреттері, жұмыртқа,
үнтаспа.
Шаттық
шеңбері:
Артикуляциялық
жаттығу:
-Қақпа
-Пілдің тұмсығы
-Сағат
-Әткеншек
-Саңырауқұлақ
-Ат шауып келеді.
Тыныс алу жаттығуы:
-Стақандағы дауыл
-Ұлпа қарларды үрлеу
Сабақтың барысы:
Логопед: - Балалар, қолымыздан ұстап «Қуаныш
шеңберін» құрып, бір-бірімізге жылуымызды
білдірейік.
Қуанаман мен
де,
Қуанасың сен
де.
Қуанайық
достарым,
Арайлап атқан
күнге!
Логопед: - Балалар, бір-біріміздің тату
екенімізді білдірдік. Ендеше, қонақтармен
амандасайық.
Үлкенге де -
сіз,
Кішіге де –
сіз.
Құрметпенен
сіздерге,
Бас иеміз
біз.
Логопед: - Өте жақсы балалар, енді орнымызға
отырайық. Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі?
Балалар: - Қыс
мезгілі
Логопед: - Қыс мезгілінде ауа-райындағы
өзгерістер қандай
болады?
Балалар: - Қыста күн суық болады, табиғат
ұйқыға кетеді. Қыста қалың жауған, ақ қар басқан ағаштар әдемі
көрінеді, ауа тазарады. Адамдар ауа-райына сай жылы киімдер
киеді.
Логопед: Балаларға құрастырғыш қағаздар
таратылады.
- Балалар, сендер нені
құрастырдыңдар?
Яғни балалар,
бұл үй құстары екен.
Біздің бүгінгі
жаңа тақырыбымыз «Үй
құстары»
Логопед: Балалар
үй құстарының түрлерін атап кетсем: Әтеш, тауық балапан, қаз, үйрек
( суреттерін тақтаға іле отырып
атау).
Мынау әтеш,
оның басында айдары бар. Әтештің түсі
қандай?
- Түсі
қызыл.
- Әтештің екі
көзі, екі қанаты, екі аяғы болады және құйрығы бар екен. Әтеш қалай
дыбыс шығарады?
-
Ку-ка-ре-ку.
- Балалар,
сендер әтеш туралы тақпақ білесіңдер
ме?
- Ия, білеміз.
(балалар тақпақ айтады)
- Ал, мынау
тауық, бұл да үй құсына жатады.Олар жем жеп, су
ішеді.
- Түсі
ақ.
- Олар қалай
дыбыстайды?
-
Қыт-қыт-қыт.
- Тауықтар
туралы қандай тақпақ білесіңдер? (Балалар тақпақ
айтады)
Мынау-қаз.
Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. Қаз
тауықтарға қарағанда үлкендеу болады, жұмыртқасы да үлкендеу
болады.(салыстырту).
Ал мынау-үйрек.
Үйректің түсі ақ екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады.Үйректің де
жұмыртқасы болады, ол да тауықтікіне қарағанда үлкендеу
болады.(Салыстыру).
Балалар, үй
құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан туады.Үй
құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде
пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй
құстарына қамқор көрсетіп, асырайды.Ұя салады, жем береді, ыдысқа
су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп,
көмек көрсетеді.
Ойын:
«Не қалай
дыбыстайды?»
Логопед: - Балалар, тыңдаңдаршы, бір нәрсе
тырсылдап жатыр. Қане, қайтадан тыңдайықшы. Мәссаған, мына
жұмыртқаның үлкенін - ай, өзінің түсі аппақ екен, ал көлемі
сопақшаға ұқсайды екен. (Балалар жұмыртқаға таңдана
қарайды)
Логопед: - Балалар, жұмыртқа жарылып жатыр
екен. Бұдан не шығатынын білесіңдер
ме?
Балалар: - Балапан
шығады
Логопед: - Балапан шығатынын білесіңдер.
Балапан не істеп
тұр?
Балалар: - Жылап
тұр.
Логопед: - Балапан, сен неге жылап тұрсың?
Біз саған көмектесеміз, айтшы
балапан.
Балапан: - Мен мамамнан адасып
кеттім. Сіздер соны
тауып бере аласыңдар ма,
балалар?
Логопед: -
Әрине, балапан. Біз саған көмектесеміз. Балалар, бәріміз балапанның
мамасын шақырайықшы.
Балалар:
Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: -
Балалар, не болды, менің жұмыртқаларымды таптыңдар ма? Сендерге көп
рахмет.
Логопед: -
Тауық, біз балалармен сіздің жұмыртқаңызды таптық. Оны ұстайын деп
едік, ол жарылып жатыр екен. Біз оның жарылуын күттік. Тауық: -
Рахмет, балалар! Менің балапанымның қарны аш еді, сендер балапаныма
жем, тары тауып беріңдерші.
Логопед: - Тауық
бізде жем де, тары да бар. Бірақ менің тапсырмаларымды орындасаң
ғана беремін.
Тауық: -
Ендеше, балалар, сендер маған
көмектесіңдерші.
Балалар:
Жарайды, көмектесейік.
1 - тапсырма:
Жұмбақ шешу.
Басында айдары
бар,
Иегінде сақалы
бар. (Әтеш)
2 – тапсырма:
Үй құстарын атап беріңдер?
(қаз, тауық,
әтеш, үйрек)
3 – тапсырма:
Әтеш туралы кім жаңылтпаш
біледі?
Әтеш әнге
басады,
Әтеш ұйқы
ашады.
Тауық: -
Балалар, сендер маған көп көмектестіңдер. Рахмет, енді мен
сендермен қоштасайын. (Тауық балапанын алып кетіп
қалады)
Логопед: -
Балалар, бәріміз орнымыздан тұрып бойымызды
сергітейік.
құстарға ұқсап
қимыл жасайықшы.
Сергіту
сәті: Үнтаспадан
«Құстар әні» орындалады.
Логопедпен
бірге қайталап,
балалар құстар биін
билейді.
(Сергіту
жаттығуын жасап, орындарына келіп
отырады)
«Әдемі әтеш» тақпақ
Логопед: - Сендер ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар
ма?
- Ия,
ұнатамыз.
- Ендеше, мен сендерге «Тарғыл тауық»
ертегісін айтып
берейін.
Ертеде атай мен
әжей болыпты. Олардың тарғыл тауығы болыпты. Атай мен әжей тарғыл
тауыққа жем беріп, күтіп бағады.Бір күні тарғыл тауық алтын
жұмыртқа туады. Атай алтын жұмыртқаны қолына алып, әрі ұрады, бері
ұрады сынбайды.Әжейде алтын жұмыртқаны алып сындыра алмайды. Бір
кезде анадай жерде кетіп бара жатқан тышқан жұмыртқаны құйрығымен
қағып кетеді. Сол кезде алтын жұмыртқа жарылып қалады. Атай мен
әжей жарылған алтын жұмыртқаны көріп қатты жылайды. Сонан кейін
тарғыл тауық ақ жұмыртқа туады.Оған әжей мен атай қатты
қуанады.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма?
-
Ұнады.
- Бұл ертегіде
қандай кейіпкерлер бар?
- Әжей, атай,
тауық, тышқан.
- Қандай
тауық?
- Тарғыл
тауық.
- Тарғыл тауық
қандай жұмыртқалар туды?
- Алтын
жұмыртқа, ақ жұмыртқа.
Дидактикалық
ойын: «Анасын тап»
Шарты:
Балаларға үй құстарымен олардың балапандарының суретін үлестіріп
беру. Балалар анасын балапанымен
жұптастырады.
Логопед:
-Балалар, сонымен сендер қандай үй құстарын
білесіңдер?
Балалар: - Қаз,
тауық, үйрек.
Логопед: -
Неліктен бұл құстарды «Үй құстары»
дейміз?
Балалар: - Үйде
мекендегендіктен үй құстары
дейміз.
Логопед: - Үй
құстарының адамға қандай пайдасы
бар?
Балалар: - Үй
құстарының еті, сорпасы, жұмыртқасы адам ағзасына өте
пайдалы.
Логопед: - Өте
жақсы, дұрыс айтасыңдар!
«Әдемі әтеш» тақпағын
жаттау.
Бүгінгі оқу іс-әрекетіне барлығымыз өте жақсы
қатыстық.
Мадақтау (жұлдызшалар
тарату)
Күтілетін
нәтиже:
Не
білді: Үй құстары туралы, немен қоректенеді,
адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін, олардың
дыбысталуын білу
керек.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Үй құстары
Үй құстары
Күні: ОНР 3
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы: Үй құстары. А дыбысы және әріпі.
Білімділік-мақсаты: Үй құстарының тіршіліктері туралы түсініктерін кеңейту. Үй құстарының пайдасы туралы мағлұмат беру. А дыбысына басталатын адам аттарын айтқызу.Сөздегі дыбыстың орнын анықтау. Сөздің соңында тұрған екпінді дауысты дыбысты ажыратуын дамыту (шана)
Түзете
-дамытушылық: Қиялын дамыту,
ойын арқылы сөздік қорларын
молайту.
Тәрбиелік: Үй құстарына қамқор болуға,
оларды күте білуге, құстарды қорғауға
тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалық
ойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтың суреттері, жұмыртқа,
үнтаспа.
Шаттық
шеңбері:
Артикуляциялық
жаттығу:
-Қақпа
-Пілдің тұмсығы
-Сағат
-Әткеншек
-Саңырауқұлақ
-Ат шауып келеді.
Тыныс алу жаттығуы:
-Стақандағы дауыл
-Ұлпа қарларды үрлеу
Сабақтың барысы:
Логопед: - Балалар, қолымыздан ұстап «Қуаныш
шеңберін» құрып, бір-бірімізге жылуымызды
білдірейік.
Қуанаман мен
де,
Қуанасың сен
де.
Қуанайық
достарым,
Арайлап атқан
күнге!
Логопед: - Балалар, бір-біріміздің тату
екенімізді білдірдік. Ендеше, қонақтармен
амандасайық.
Үлкенге де -
сіз,
Кішіге де –
сіз.
Құрметпенен
сіздерге,
Бас иеміз
біз.
Логопед: - Өте жақсы балалар, енді орнымызға
отырайық. Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі?
Балалар: - Қыс
мезгілі
Логопед: - Қыс мезгілінде ауа-райындағы
өзгерістер қандай
болады?
Балалар: - Қыста күн суық болады, табиғат
ұйқыға кетеді. Қыста қалың жауған, ақ қар басқан ағаштар әдемі
көрінеді, ауа тазарады.
Адамдар
ауа-райына сай жылы киімдер киеді.
Балалар дыбыс
дегеніміз не? Дыбысты айтамыз
естиміз.
- Әріп деген
не? Әріпті жазамыз,
көреміз.
- Сөз дегеніміз
не? Сөз неден құралады? Оқимыз. Сөз дыбыстан
құралады
- Ал буын деген
не? Сөзде қанша дауысты дыбыс болса, сонша буын
болады.
- Дыбыстар
нешеге бөлінеді? 2 - ге
- Қандай,
қандай? Дауысты және
дауыссыз.
- Дауысты
дыбыстар қалай айтылады? Созылып еркін
айтылады.
- Ал дауыссыз
дыбыстар ше? Кедергіге
ұшырайды.
- Дауысты
дыбыстарды қандай текшемен белгілейміз?
Қызыл.
- Ал дауыссыз
дыбыстарды ше? Көк текшемен
белгілейміз.
Қане балалар,
олай болса мен сіздерге дыбыстар қандай өмір сүреді екен, сол
туралы ертегі айтып берейін.(Ертегі оқып
беру)
Әлдеқандай
патшалықта емес, мемлекетте емес, өзіміздің аузымызда дыбыстар өмір
сүріпті. Олардың үйі осы аузымыз болыпты. Үйдің төбесі қандай,
едені төменгі таңдай, үйдің екі қабырғасы екі жағымыз болыпты. Ал
үйдің есігі екі ерін, оның ішінде есік мықты болу үшін қойылған
сүйек шарбақтары бар екен, олар тістер болыпты. Бір күні осы үйге
барлығын басқаратын бастық пайда болыпты. Ол тіл екен. Оның көңіл –
күйі жақсы болса дыбыстарды емін еркін өткізіп жібереді
екен.
Мысалы былай:
А, О, Е, И, Ы, У. Бұл дыбыстар үстіне қызыл көйлек киіп, есіктен
емін еркін кіріп - шығып жүреді екен. Ал, кейбір дыбыстарға кедергі
жасап, шығуына бөгет болады екен немесе есікті жауып қояды екен.
Мысалы былай: М - м - м, Н - н - н Т дыбысы шығар кезде тіпті
таңдайға жабысып қалады
екен.
Қане, бәріміз
дыбыстарды қайталап айтайықшы, олар сыртқа шыға алмай
тұр.
Сөйтіп бәрін
басқаратын тіл дыбыстарды
ысылдауға,
қырылдауға мәжбүр етеді
екен.
Бұл дыбыстар
ауыздан емін еркін шыға алмай, олар көк көйлек киіп шығады екен.
Сонымен емін еркін шыққан дыбыстар дауысты, қысылып шыққан дыбыстар
дауыссыз болып екіге бөлініпті. Содан оларды жекелей ешкім
түсінбегендіктен олар бәрі бірігіп буын құрайды, жеке буын да
түсініксіз болған соң сөз құрайды, жалғыз сөздің де мәні болмаған
соң, бәрі ақылдасып сөзден бір ойды білдіретін сөйлем жасайды. Міне
сонан бері балалар, дыбыстардың адамға пайдасы тиіп, әлі күнге
дейін тіл құралы болып келе жатыр
екен.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма
- Ертегі не
жайында айтылған? Дыбыстар, сөз, тіл, сөйлем туралы
айтылған.
Логопед: Балаларға
құрастырғыш
қағаздар таратылады.
- Балалар,
сендер нені құрастырдыңдар?
Яғни балалар,
бұл үй құстары екен.
Біздің бүгінгі
жаңа тақырыбымыз «Үй
құстары»
Логопед: Балалар
үй құстарының түрлерін атап кетсем: Әтеш, тауық балапан, қаз, үйрек
( суреттерін тақтаға іле отырып
атау).
Мынау әтеш,
оның басында айдары бар. Әтештің түсі
қандай?
- Түсі
қызыл.
- Әтештің екі
көзі, екі қанаты, екі аяғы болады және құйрығы бар екен. Әтеш қалай
дыбыс шығарады?
-
Ку-ка-ре-ку.
- Балалар,
сендер әтеш туралы тақпақ білесіңдер
ме?
- Ия, білеміз.
(балалар тақпақ айтады)
- Ал, мынау
тауық, бұл да үй құсына жатады.Олар жем жеп, су
ішеді.
- Түсі
ақ.
- Олар қалай
дыбыстайды?
-
Қыт-қыт-қыт.
- Тауықтар
туралы қандай тақпақ білесіңдер? (Балалар тақпақ
айтады)
Мынау-қаз.
Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. Қаз
тауықтарға қарағанда үлкендеу болады, жұмыртқасы да үлкендеу
болады.(салыстырту).
Ал мынау-үйрек.
Үйректің түсі ақ екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады.Үйректің де
жұмыртқасы болады, ол да тауықтікіне қарағанда үлкендеу
болады.(Салыстыру).
Балалар, үй
құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан туады.Үй
құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде
пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй
құстарына қамқор көрсетіп, асырайды.Ұя салады, жем береді, ыдысқа
су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп,
көмек көрсетеді.
Ойын:
«Не қалай
дыбыстайды?»
Логопед: - Балалар, тыңдаңдаршы, бір нәрсе
тырсылдап жатыр. Қане, қайтадан тыңдайықшы. Мәссаған, мына
жұмыртқаның үлкенін - ай, өзінің түсі аппақ екен, ал көлемі
сопақшаға ұқсайды екен. (Балалар жұмыртқаға таңдана
қарайды)
Логопед: - Балалар, жұмыртқа жарылып жатыр
екен. Бұдан не шығатынын білесіңдер
ме?
Балалар: - Балапан
шығады
Логопед: - Балапан шығатынын білесіңдер.
Балапан не істеп
тұр?
Балалар: - Жылап
тұр.
Логопед: - Балапан, сен неге жылап тұрсың?
Біз саған көмектесеміз, айтшы
балапан.
Балапан: - Мен мамамнан адасып
кеттім. Сіздер соны
тауып бере аласыңдар ма,
балалар?
Логопед: -
Әрине, балапан. Біз саған көмектесеміз. Балалар, бәріміз балапанның
мамасын шақырайықшы.
Балалар:
Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: -
Балалар, не болды, менің жұмыртқаларымды таптыңдар ма? Сендерге көп
рахмет.
Логопед: -
Тауық, біз балалармен сіздің жұмыртқаңызды таптық. Оны ұстайын деп
едік, ол жарылып жатыр екен. Біз оның жарылуын күттік. Тауық: -
Рахмет, балалар! Менің балапанымның қарны аш еді, сендер балапаныма
жем, тары тауып беріңдерші.
Логопед: - Тауық
бізде жем де, тары да бар. Бірақ менің тапсырмаларымды орындасаң
ғана беремін.
Тауық: -
Ендеше, балалар, сендер маған
көмектесіңдерші.
Балалар:
Жарайды, көмектесейік.
1 - тапсырма:
Жұмбақ шешу.
Басында айдары
бар,
Иегінде сақалы
бар. (Әтеш)
2 – тапсырма:
Үй құстарын атап беріңдер?
(қаз, тауық,
әтеш, үйрек)
3 – тапсырма:
Әтеш туралы кім жаңылтпаш
біледі?
Әтеш әнге
басады,
Әтеш ұйқы
ашады.
Тауық: -
Балалар, сендер маған көп көмектестіңдер. Рахмет, енді мен
сендермен қоштасайын. (Тауық балапанын алып кетіп
қалады)
Логопед: -
Балалар, бәріміз орнымыздан тұрып бойымызды
сергітейік.
құстарға ұқсап
қимыл жасайықшы.
Сергіту
сәті: Үнтаспадан
«Құстар әні» орындалады.
Логопедпен
бірге қайталап,
балалар құстар биін
билейді.
(Сергіту
жаттығуын жасап, орындарына келіп
отырады)
Логопед: - Сендер
ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар
ма?
- Ия,
ұнатамыз.
- Ендеше, мен
сендерге «Тарғыл тауық» ертегісін айтып
берейін.
Ертеде атай мен
әжей болыпты. Олардың тарғыл тауығы болыпты. Атай мен әжей тарғыл
тауыққа жем беріп, күтіп бағады.Бір күні тарғыл тауық алтын
жұмыртқа туады. Атай алтын жұмыртқаны қолына алып, әрі ұрады, бері
ұрады сынбайды.Әжейде алтын жұмыртқаны алып сындыра алмайды. Бір
кезде анадай жерде кетіп бара жатқан тышқан жұмыртқаны құйрығымен
қағып кетеді. Сол кезде алтын жұмыртқа жарылып қалады. Атай мен
әжей жарылған алтын жұмыртқаны көріп қатты жылайды. Сонан кейін
тарғыл тауық ақ жұмыртқа туады.Оған әжей мен атай қатты
қуанады.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма?
-
Ұнады.
- Бұл ертегіде
қандай кейіпкерлер бар?
- Әжей, атай,
тауық, тышқан.
- Қандай
тауық?
- Тарғыл
тауық.
- Тарғыл тауық
қандай жұмыртқалар туды?
- Алтын
жұмыртқа, ақ жұмыртқа.
Дидактикалық
ойын: «Анасын тап»
Шарты:
Балаларға үй құстарымен олардың балапандарының суретін үлестіріп
беру. Балалар анасын балапанымен
жұптастырады.
Логопед:
-Балалар, сонымен сендер қандай үй құстарын
білесіңдер?
Балалар: - Қаз,
тауық, үйрек.
Логопед: -
Неліктен бұл құстарды «Үй құстары»
дейміз?
Балалар: - Үйде
мекендегендіктен үй құстары
дейміз.
Логопед: - Үй
құстарының адамға қандай пайдасы
бар?
Балалар: - Үй
құстарының еті, сорпасы, жұмыртқасы адам ағзасына өте
пайдалы.
Логопед: - Өте
жақсы, дұрыс айтасыңдар!
«Әдемі әтеш» тақпағын
жаттау.
Бүгінгі оқу іс-әрекетіне барлығымыз өте жақсы
қатыстық.
Мадақтау (жұлдызшалар
тарату)
Күтілетін
нәтиже:
Не
білді: Үй құстары туралы, немен қоректенеді,
адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін, олардың
дыбысталуын білу
керек.
Не
алды: Дыбыспен әріпті ажырата
алды.
Күні: ОНР 2
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы: Үй құстары.
Білімділік-мақсаты:Үй құстары туралы жалпы түсініктерін қалыптастыру. Қарапайым сұрақтарды тыңдау,түсіну жауап беру.Іс-әрекет сөздерге зат есімдерді табу. (қаңқылдайды-қаз т.б.)
Түзете-дамытушылық: Балалардың қиялын дамыту.
Тәрбиелік: Үй құстарына қамқор болуға, оларды күте білуге, құстарды қорғауға тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, көрсету, сипаттау, сергіту, ойын.
Көрнекіліктер: үй құстарының суреттері,.
|
Оқу іс – әрекет кезеңдері |
Логопедтің әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
|
Мотиватциялық қозғаушылық |
Жылулық шеңбері -Балалар ең алдымен«Амандасу - адамгершіліктің, әдептіліктің баспалдағы» деп, келген қонақтарымызбен амандасайық. Артикуляциялық жаттығу: Қақпа -Пілдің тұмсығы -Сағат -Әткеншек -Саңырауқұлақ -Ат шауып келеді. Тыныс алу жаттығуы: -Стақандағы дауыл -Ұлпа қарларды үрлеу - Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі? - Балалар, күн суық болса да біздің жүрегіміз жылы. Жылуымызды жан-жағымызға беріп, жылулық шеңберін құрып, Күнге қарап қолымды
|
- Балалар амандасады.
- Балалар жылулық шеңберін қимыл-қозғалыспен орындайды. |
|
Ұйымдастырушылық – ізденістік
Тосын сый: Сергіту сәті:
|
- Балалар сендер ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар ма? - Олай болса қазір қиял-ғажайып еліне саяхаттап, серуендеп емес, қиялдап, көзімізді жұмып барамыз. Қәнекей бәріміз көзімізді жұмайық. (Сиқырлы әуен ойналады) - Балалар біз қиял-ғажайып еліне жеткен сияқтымыз, көзімізді ашайықшы. - Сендер тыныш отыра тұрыңдар, мен барып мына тұрған үйшікті қағып көрейін. - Тук-тук, кім бар екен? - Мен бармын. - Сіз кімсіз? - Мен қиял-ғажайып еліндегі ертекші әжеймін. - Ооо, жақсы болды ғой. Біздің ертегі тыңдағымыз келеді. Сіз бізге "Үй құстарына" байланысты ертегі айтып бересіз ба? - Сендер мені мұқият отырып тыңдасаңдар ғана айтып беремін. - Жарайды, келістік. Біз ертегіні тыныш отырып тыңдауға сөз береміз. - Олай болса мен сендерге "Екі әтеш" ертегісін айтып берейін. ("Екі әтеш" ертегісін айтып береді) - Балалар ертекші әжейдің ертегісі сендерге ұнады ма? - Сіздің ертегіңіз бізге қатты ұнады. Енді біз өз елімізге оралайық. Рақмет сізге, ертекші әжей. Сауболыңыз! - Сау болыңдар балалар! - Балалар біз елімізге оралу үшін тағы да көзімізді жұмып қайтуымыз керек. (Сиқырлы әуен ойналады) - Балалар көзімізді ашсақ болады. Елімізге келдік. - Біз жаңа қай жаққа саяхаттап келдік? - Ол жақта кім бар екен? - Иә. Ертекші әжей бізге қандай ертегі оқып берді? - Ертегінің ішінде қандай кейіпкерлер бар екен? - Иә, дұрыс айтасыңдар. Әтеш, балапандар үй құстарына жатады. - Балалар, қәнекей бәріміз тақтаға назар аударайықшы. - Тауық, үйрек, қаз, әтеш - бұлардың бәрі үй құстары деп аталады. - Мынау тауық. Шұбар түсті тауық екен. Міне мынау жұмыртқасы. - Ал мынау-үйрек. Үйректің түсі жасыл екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады. - Мынау-қаз. Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. - Мынау - әтеш. Мына әтештің түсі қара екен. Әтеш тауыққа қарағанда үлкендеу болады. - Балалар, үй құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан басады.Үй құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй құстарына қамқорлық көрсетіп, асырайды. Қора жасайды, ұя салады, жем береді, ыдысқа су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп, көмек көрсетеді. - Енді балалар осы үй құстарын көрдік, енді олардың сендер сияқты кішкентай балапандары болады, солармен танысайық. - Тауық - балапан, Қаз- мамыр, Үйрек- шүрегей. - Балалар үй құстарының дыбысын салу арқылы тілімізге жаттығу жасайықшы. - Тауық қалай дыбыстайды? - Үйрек қалай дыбыстайды екен? - Қаз қалай дыбыстайды? - Әтеш қалай дыбыстайды? - Балалар, мен сендерге үй құстарына байланысты тақпақ айтып беремін, сендер мені мұқият тыңдаңдар. - Тауық туралы. Ақ тауық-ау, ақ тауық, Ақ тауық неткен қақсауық, Аяп жүрсем тауықты. Бір жұмыртқа тауыпты. - Жарайсыңдар! Енді үйрек туралы тақпақ айтайықшы. Үйрек айтты га-га-га, Шыға алмаймын жағаға. Су іздесең мұнда кел, Самал жел бар мұнда да. - Енді қаз туралы тақпағымызды айтайық. Қазым, қазым, қаңқылда, Көлде жүзіп салқында, Жем шашайын жейсің бе? Кәмпит берші дейсің бе? Жоқ, жоқ, жоқ Кәмпит тәтті, болмайды ас. Арпа менен бидай шаш. - Өте тамаша! Балалар бағанадан бері ертегі тыңдап, үй құстарымен және олардың балапандарымен таныстық,үй құстарына байланысты тақпақ айтып шаршаған боларсыңдар. Қәне, бәріміз ұйықтап демалып алсақ қалай қарайсыңдар? ( Балалар ұйқыға кеткенде, топқа "Ку-ка-ри-кукук" - деп әтеш кіреді.) - Сәлеметсіңдер ме, балалар! - Балалар мені таныдыңдар ма? - Жарайсыңдар! Мен сендерге бүгін қонаққа келдім. Әдемі болып кетіпсіңдер! - Иә, онда әтеш сіз дәл уақытында келдіңіз, бізде бүгін "Үй құстарына" байланысты оқу-қызметі өтіп жатқан болатын. Төрге шығыңыз. - Балалар сендердің түрлеріңе қарасам қатты шаршаған сияқтысыңдар. Қәне бәріміз орнымыздан тұрып, сергіту жаттығуын жасап алайық. - Мен қазір жем іздеймін, көп жем тапсам сендерді дауыстап шақырамын. Сол кезде барлығың келіп, жемді теріп алыңдар. - Жарайсыңдар! «Үй құстарын жылдам қама.» ойыны
- Әтеш біздің де саған арналған тақпағымыз бар. Қәне балалар бәріміз орнымыздан тұрып, "Әдемі әтеш" деген тақпағымызды айтып берейікші: Әдемі әтеш, Таң атпай тұрыпты, Ойқастап жүріпті, Жан-жаққа қарапты, Айдарын тарапты. - Өте тамаша. Рақмет сендерге балалар! Менде сендерге өзіммен бірге силық ала келдім. Сендерге қонаққа келерде мынадай ішінде тәттілері бар сиқырлы жұмыртқаны ұядан теріп алған болатынмын. Апайларыңа беріп кетейін. Сауболыңдар! Құстардың суретін салайық. |
- Иә, ұнайды.
- Балалар ертегіні мұқият тыңдайды. - Иә.
- Тауықтың дауыстары.
- Балалар тақтаға қарайды. Мұқият тыңдайды.
- Иә
- Барлығы көздерін жұмады.
- Ертегі еліне. - Ертекші әжей.
- "Екі әтеш"
- Әже, ата, екі әтеш және балапандар.
- Балалар суреттерді қарап отырып, мұқият тыңдайды.
- Құт-құт-құт. - Қаңқ-қаңқ. - Ку-ка-ре-ку - Бақ-бақ-бақ.
- Иә.
- Балалар мұқият тыңдайды.
- Иә, балалардың бәрі көзін жұмып ұйықтайды. - Балалар әтештің дауысынан оянып кетеді. - Иә, таныдық, әтешсің.
-Балалар сергіту сәтін қимылмен қызыға орындайд
- Иә.
- Сау болыңыз! |
|
Рефлексиялық - түзетушілік
|
Қорытынды: - Балалар, сонымен үй құстарына нелер жатады? - Жарайсыңдар, балалар тілімізге жаттығу жасау үшін үй құстарының дауысын салдық, енді есте сақтау қабілеттеріңді тексеру үшін "Ойлан, тап!" логикалық ойын ойнаймыз, ойынның шарты дауысын есту арқылы қандай үй құсы екенін табуымыз керек. - Жарайсыңдар! Есте сақтау қабілеттерің өте жақсы екен. Бүгін бізге қонаққа не келді? - Иә, ойындары ұнады ма сендерге? - Жарайсыңдар балалар! Бүгін сендер сабаққа қатысқандарың үшін, жаңа әтеш тастап кеткен мына сиқырлы жұмыртқаның ішіндегі тәттілерді сендерге сиға тартамын. - Ал балалар тұрайық - Сауболыңыздар! |
- Тауық, әтеш, үйрек, қаз - Тауық - балапан, Қаз- мамыр, Үйрек- шүрегей
- Тауықтың дауысы. - Үйрек дауысы. - Қаздың дауысы. - Әтештің дауысы.
- Әтеш. - Иә.
- Балалар қайталайды.
- Балалар қоштасады. |
Күтілетін нәтижелер:
Білуі тиіс: үй құстары туралы, олардың немен қоректенетінін, адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін білуі керек;
Меңгеруі тиіс: үй құстарының дыбыстарын, жүрістерін меңгертеді;
Үйренуі тиіс: үй құстарына деген қамқорлықтарын, өмірде пайдалана білуді.
Күні: Тұтықпа
Балалардың аты-жөні:
Тақырыбы:
Білімділік-мақсаты: Үй құстарының тіршіліктері туралы түсініктерін кеңейту. Үй құстарының пайдасы туралы мағлұмат беру.
Түзете -дамытушылық: дұрыс тыныс алу дағдысын қалыптастыру, яғни сөйлегенде дем
шығарған кезде сөйлеу керектігін түсіндіру,ауыздық тыныс шығаруын дамыту.Бір тыныста буындар, сөздер, сөйлемдер қатарын айтуға үйрету;
-
жекелеген мұрынмен және ауызбен
тыныс алуды қалыптастыру;
Тәрбиелік: Құстарға деген сүйіспеншіліктерін арттырып, қамқорлыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалық
ойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтың суреттері, жұмыртқа,
үнтаспа.
Шаттық
шеңбері:
Артикуляциялық
жаттығу:
-Қақпа
-Пілдің тұмсығы
-Сағат
-Әткеншек
-Саңырауқұлақ
-Ат шауып келеді.
Тыныс алу жаттығуы:
-Стақандағы дауыл
-Ұлпа қарларды үрлеу
Сабақтың барысы:
Логопед: - Балалар, қолымыздан ұстап «Қуаныш
шеңберін» құрып, бір-бірімізге жылуымызды
білдірейік.
Қуанаман мен
де,
Қуанасың сен
де.
Қуанайық
достарым,
Арайлап атқан
күнге!
Логопед: - Балалар, бір-біріміздің тату
екенімізді білдірдік. Ендеше, қонақтармен
амандасайық.
Үлкенге де -
сіз,
Кішіге де –
сіз.
Құрметпенен
сіздерге,
Бас иеміз
біз.
Логопед: - Өте жақсы балалар, енді орнымызға
отырайық. Балалар, қазір жылдың қай
мезгілі?
Балалар: - Қыс
мезгілі
Логопед: - Қыс мезгілінде ауа-райындағы
өзгерістер қандай
болады?
Балалар: - Қыста күн суық болады, табиғат
ұйқыға кетеді. Қыста қалың жауған, ақ қар басқан ағаштар әдемі
көрінеді, ауа тазарады. Адамдар ауа-райына сай жылы киімдер
киеді.
Логопед: Балаларға құрастырғыш қағаздар
таратылады.
- Балалар, сендер нені
құрастырдыңдар?
Яғни балалар,
бұл үй құстары екен.
Біздің бүгінгі
жаңа тақырыбымыз «Үй
құстары»
Логопед: Балалар
үй құстарының түрлерін атап кетсем: Әтеш, тауық балапан, қаз, үйрек
( суреттерін тақтаға іле отырып
атау).
Мынау әтеш,
оның басында айдары бар. Әтештің түсі
қандай?
- Түсі
қызыл.
- Әтештің екі
көзі, екі қанаты, екі аяғы болады және құйрығы бар екен. Әтеш қалай
дыбыс шығарады?
-
Ку-ка-ре-ку.
- Балалар,
сендер әтеш туралы тақпақ білесіңдер
ме?
- Ия, білеміз.
(балалар тақпақ айтады)
- Ал, мынау
тауық, бұл да үй құсына жатады.Олар жем жеп, су
ішеді.
- Түсі
ақ.
- Олар қалай
дыбыстайды?
-
Қыт-қыт-қыт.
- Тауықтар
туралы қандай тақпақ білесіңдер? (Балалар тақпақ
айтады)
Мынау-қаз.
Қаздың мойны, тұмсығы ұзындау болады. Ал мынау қанаттары. Қаз
тауықтарға қарағанда үлкендеу болады, жұмыртқасы да үлкендеу
болады.(салыстырту).
Ал мынау-үйрек.
Үйректің түсі ақ екен. Бұл құстар суда жүзгенді ұнатады.Үйректің де
жұмыртқасы болады, ол да тауықтікіне қарағанда үлкендеу
болады.(Салыстыру).
Балалар, үй
құстары жеммен қоректенеді. Олар көктемде балапан туады.Үй
құстарының пайдасы көп: жұмыртқасын, етін адамдар тағам ретінде
пайдаланады, жүнінен жастық, көрпе жасайды. Сол себептен адамдар үй
құстарына қамқор көрсетіп, асырайды.Ұя салады, жем береді, ыдысқа
су құйып береді, ұя маңын тазалайды, балапандарына да қорек беріп,
көмек көрсетеді.
Ойын:
«Не қалай
дыбыстайды?»
Логопед: - Балалар, тыңдаңдаршы, бір нәрсе
тырсылдап жатыр. Қане, қайтадан тыңдайықшы. Мәссаған, мына
жұмыртқаның үлкенін - ай, өзінің түсі аппақ екен, ал көлемі
сопақшаға ұқсайды екен. (Балалар жұмыртқаға таңдана
қарайды)
Логопед: - Балалар, жұмыртқа жарылып жатыр
екен. Бұдан не шығатынын білесіңдер
ме?
Балалар: - Балапан
шығады
Логопед: - Балапан шығатынын білесіңдер.
Балапан не істеп
тұр?
Балалар: - Жылап
тұр.
Логопед: - Балапан, сен неге жылап тұрсың?
Біз саған көмектесеміз, айтшы
балапан.
Балапан: - Мен мамамнан адасып
кеттім. Сіздер соны
тауып бере аласыңдар ма,
балалар?
Логопед: -
Әрине, балапан. Біз саған көмектесеміз. Балалар, бәріміз балапанның
мамасын шақырайықшы.
Балалар:
Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: -
Балалар, не болды, менің жұмыртқаларымды таптыңдар ма? Сендерге көп
рахмет.
Логопед: -
Тауық, біз балалармен сіздің жұмыртқаңызды таптық. Оны ұстайын деп
едік, ол жарылып жатыр екен. Біз оның жарылуын күттік. Тауық: -
Рахмет, балалар! Менің балапанымның қарны аш еді, сендер балапаныма
жем, тары тауып беріңдерші.
Логопед: - Тауық
бізде жем де, тары да бар. Бірақ менің тапсырмаларымды орындасаң
ғана беремін.
Тауық: -
Ендеше, балалар, сендер маған
көмектесіңдерші.
Балалар:
Жарайды, көмектесейік.
1 - тапсырма:
Жұмбақ шешу.
Басында айдары
бар,
Иегінде сақалы
бар. (Әтеш)
2 – тапсырма:
Үй құстарын атап беріңдер?
(қаз, тауық,
әтеш, үйрек)
3 – тапсырма:
Әтеш туралы кім жаңылтпаш
біледі?
Әтеш әнге
басады,
Әтеш ұйқы
ашады.
Тауық: -
Балалар, сендер маған көп көмектестіңдер. Рахмет, енді мен
сендермен қоштасайын. (Тауық балапанын алып кетіп
қалады)
Логопед: -
Балалар, бәріміз орнымыздан тұрып бойымызды
сергітейік.
құстарға ұқсап
қимыл жасайықшы.
Сергіту
сәті: Үнтаспадан
«Құстар әні» орындалады.
Логопедпен
бірге қайталап,
балалар құстар биін
билейді.
(Сергіту
жаттығуын жасап, орындарына келіп
отырады)
«Әдемі әтеш» тақпақ
Логопед: - Сендер ертегі тыңдағанды ұнатасыңдар
ма?
- Ия,
ұнатамыз.
- Ендеше, мен сендерге «Тарғыл тауық»
ертегісін айтып
берейін.
Ертеде атай мен
әжей болыпты. Олардың тарғыл тауығы болыпты. Атай мен әжей тарғыл
тауыққа жем беріп, күтіп бағады.Бір күні тарғыл тауық алтын
жұмыртқа туады. Атай алтын жұмыртқаны қолына алып, әрі ұрады, бері
ұрады сынбайды.Әжейде алтын жұмыртқаны алып сындыра алмайды. Бір
кезде анадай жерде кетіп бара жатқан тышқан жұмыртқаны құйрығымен
қағып кетеді. Сол кезде алтын жұмыртқа жарылып қалады. Атай мен
әжей жарылған алтын жұмыртқаны көріп қатты жылайды. Сонан кейін
тарғыл тауық ақ жұмыртқа туады.Оған әжей мен атай қатты
қуанады.
- Балалар,
сендерге ертегі ұнады ма?
-
Ұнады.
- Бұл ертегіде
қандай кейіпкерлер бар?
- Әжей, атай,
тауық, тышқан.
- Қандай
тауық?
- Тарғыл
тауық.
- Тарғыл тауық
қандай жұмыртқалар туды?
- Алтын
жұмыртқа, ақ жұмыртқа.
Дидактикалық
ойын: «Анасын тап»
Шарты:
Балаларға үй құстарымен олардың балапандарының суретін үлестіріп
беру. Балалар анасын балапанымен
жұптастырады.
Логопед:
-Балалар, сонымен сендер қандай үй құстарын
білесіңдер?
Балалар: - Қаз,
тауық, үйрек.
Логопед: -
Неліктен бұл құстарды «Үй құстары»
дейміз?
Балалар: - Үйде
мекендегендіктен үй құстары
дейміз.
Логопед: - Үй
құстарының адамға қандай пайдасы
бар?
Балалар: - Үй
құстарының еті, сорпасы, жұмыртқасы адам ағзасына өте
пайдалы.
Логопед: - Өте
жақсы, дұрыс айтасыңдар!
«Әдемі әтеш» тақпағын
жаттау.
Бүгінгі оқу іс-әрекетіне барлығымыз өте жақсы
қатыстық.
Мадақтау (жұлдызшалар
тарату)
Күтілетін
нәтиже:
Не
білді: Үй құстары туралы, немен қоректенеді,
адамдарға деген пайдасын, үй құстарының түрлерін, олардың
дыбысталуын білу
керек.
шағым қалдыра аласыз













