Материалдар / "Үйкеліс күші.Техникада үйкеліс әрекетін ескеру" 7- сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"Үйкеліс күші.Техникада үйкеліс әрекетін ескеру" 7- сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Үйкеліс түрлерін біледі, мысалдар келтіреді және ажырата алады. Үйкелістің техникадағы пайдасы мен зиянын мысалдар келтіре отырып түсіндіреді. Үйкеліс күшін өмірмен байланыстыру арқылы берілген есептерді, формуланы түрлендіре отырып шеше алады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Мамыр 2018
960
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





Сабақ тақырыбыҮйкеліс күші.Техникада үйкеліс әрекетін ескеру.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)7.2.2.6 тынышық, домалау және сырғанау үйкелістерін сипаттау.7.2.2.7 үйкеліс күшінің пайдасымен зиянына мысалдар келтіру.
Сабақ мақсаты Барлық оқушылар істей алады: тыныштық, домалау және сырғанау үйкелістерін біледі,түрлерін ажырата алады. Көптеген оқушылар істей алады:үйкелістің түрлеріне,үйкелістің пайдасымен зиянына мысалдар келтіре алады. Кейбір оқушылар істей алады: Үйкеліс күшін өмірмен байланыстырады және формуланы түрлендіріп есептерді шығарады.
Бағалау критерийіҮйкеліс түрлерін біледі, мысалдар келтіреді және ажырата алады.Үйкелістің техникадағы пайдасы мен зиянын мысалдар келтіре отырып түсіндіреді.Үйкеліс күшін өмірмен байланыстыру арқылы берілген есептерді, формуланы түрлендіре отырып шеше алады.
Тілдік мақсаттар

Пәнге тән терминдер:Үйкеліс күші,сырғанау үйкелісі, домалау үйкелісі, тыныштық үйкелісі, үйкеліс коэффицентті, µ- «мю» грек алфавитінен алынған.
Ойлау деңгейлеріБілу, түсіну, қолдану
Құндылықтарды дарыту Патриотизмге және азаматтық жауапкершілікке, бір-біріне құрмет көрсетуге, ынтымақтастықпен жұмыс істеуге тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыстар Математика пәнінен амалдарды қолдану,техникада үйкелісті артыруға және азайтуға қолданылады.
Алдыңғы білім

Біледі: Үйкеліс күші туралы өмірде біледі.Білуі керек:Үйкеліс туралы анықтамасын,түрлерін,техникада үйкелісті артыруға және азайтуға жолдарын біледіҚосымша: Үйкеліс күшінің пайдасы мен зиянын өмірмен байланыстыру.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар
Сабақтың басы 5 мин







5 мин

























Сабақтың ортасы

Білу, түсіну, оқылым, айтылым5 мин











































Мұғалімнің түсіндірмесі

7 минБілу































































7 минБілу, түсіну











































12мин

























































ҚолдануЖазылым7 мин













































































Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу, сабаққа назарын аудару. Топқа бөлу(1,2,3 сандары арқылы 3 топқа бөлінеді.)Сабақта қарастырылатын мәселелер: І. Үй тапсырмасын тексеру (жеке жұмыс) Сұрақ-жауап әдісі арқылы1. 100 Н Күштің әсерінен серіппе 10 см-ге созылды.Серіппе қатаңдығы табыңдар?2. Қатаңдығы 200 Н/с және 150 Н/c серіппеге жұмсалатын күшті салыстыр?3.Болат серіппе 245Н күш әрекетінен 35 мм-ге ұзарды.Серіппенің қатаңдығын анықтаңдар?Дескриптор
  • Есептің мәнін түсінеді, берілген физикалық шамаларды жазады.
  • Гук заңының формуласын жаза алады.
  • Формуланы пайдаланып, есептер шығара алады.


  • Жаңа тақырып ІІ. «Суреттер сыр шертеді» әдісі берілген суреттер бойынша ой тастау.







    Суреттен не көріп тұрсыңдар1 суретте бала не істеп жатыр?2 суретте не көріп тұрсыңдар?3 сурет туралы не айтасыңдар?4 Жанасқан денелерде пайда болған күш туралы не білесіңдер? Дескриптор
  • Сурет бойынша ой қорытып, үйкелістің түрлерін айта алады.
  • Бір дене екінші дененің бетімен қозғалған кезде пайда болатын күш үйкеліс күші екенін біледі


  • Басбармақ» әдісі арқылы бағалау "Түсіндірме және сипаттау" әдісі (Мұғалімнің түсіндірмесі)Бір дене екінші денеің бетімен қозғалған кезде пайда болатын күш үйкеліс күші деп аталады.





    Ғүйк – үйкеліс күші.
  • Сырғанау үйкелісі
  • Домалау үйкелісі
  • Тыныштық үйкелісі




  • Үйкелістің пайда болу себептері:
  • Жанасатын беттердің кедір-бұдыр болуы
  • Жанасатын беттер молекулаларының өзара тартылысы.
  • Үйкеліс :
  • Жанасатын беттердің қандай материалдан жасалғандығына,
  • Олардың өңделу сапасына;
  • Бір беттің екінші бір бетке түсіретін қысым күшіне тәуелді.
  • Дененің өзі жанасып тұрған бетке тік бағытта түсіретін күшін нормаль қысым күші деп атайды. N –нормаль қысым күші. N=mg FүйкN µ - үйкеліс коэффициенті IІІ . «Ойлан,жұптас,бөліс» әдісі арқылы тақырыпты оқуға тапсырмалар беріледі.(оқулықпен жұмыс)

    1 топ Үйкеліс күшіне анықтама беру, формуласын, пайда болу табиғатын түсіндіру2 топ Үйкелістің түрлері мен ерекшеліктерін түсіндіру.3топ Техникада үйкеліс күшінің қолдануын түсіндіру, үйкеліс күшінің пайдасымен зиянына мысалдар келтіру.

    Дескриптор: -Үйкеліс күшіне анықтама береді.- Үйкеліс күшінің формуласын жаза алады.- Үйкелістің түрлерін сипаттап, ажырата алады .- Техникада үйкеліс күшінің қолдануын түсіндіре алады.- Үйкеліс күшінің пайдасымен зиянына мысалдар келтіреді.









    IV. «Кім жүйрік» әдісі әр топқа есептер беріледі. 1. Шанаға жегілген иттер 1500 Н күшпен тартады.Қар мен шана арасындағы үйкеліс коэффицентті µ=0,05 иттер қандай жүкті тартады? 2. Көлемі 0,5м3 темірдің ағашпен арасындағы үйкеліс коэффицетті µ=0,6 Үйкеліс күшін есептеңдер? 3. Массасы 100 кг шанаға жегілген иттер 2000 Н күшпен тартады. Иттер қанша жүкті тарта алатынын есептеңдер?4. Бірқалыпты қозғалып келе жатқан массасы 1000Н жеңіл машинаға Fүйк=400 Н үйкеліс күші әсер етеді.Үйкеліс коэффицентін есептеңдер?

    Дескриптор:
  • Есептің мағынасын түсініп, берілгенін жазады.
  • Үйкеліс күшінің формуласын біледі.
  • Формуланы пайдаланып, есептеулер жүргізеді.




  • Оқушылар өздерін «Бағдаршам» арқылы бағалайды

    VI.Сабақты қорытындылау Элективті тест1.Үйкеліс күші дегеніміз......................А)Екі дененің бетімен қозғалған кезде пайда болатын күшӘ)Бір дене екінші дененің бетімен қозғалған кезде пайда болатын күшБ)Ауырлық күшіне қарама-қарсы күш2.Үйкелістің түрлері.............................А)Сырғанау,тыныштық және домалауӘ)Сырғанау,тебілу және жанасуБ)Тыныштық,домалау және жанасу3.Үйкеліс күшінің формуласы...............А)Fүйк=µmgӘ)N=mgБ)Fүйк= µN4.Үйкеліс күшінің өлшем бірлігі.........................А)килограммӘ)НьютонБ)метр-секунд5.Көктайғақта неге тротуарға құм себеді?А)Үйкелісті көбейту үшінӘ)Үйкелісті азайту үшінБ)Үйкеліске қатысы жоқ6.Неге жаңбырдан соң грунт жолы тайғақ болады?А) денеге әсер ететін үйкеліс артадыӘ)Сұйықа бөлшектер баяу қозғалады,сұйық денелерден гөрі қатты қабаттарының үйкелісі жылдамБ)сұйықта бөлшектер тез қозғалады,қатты денелерден гөрі сұйық қабаттарының үйкелісі аз 7.Шаңғының астын неге майлайды?А)Шаңғының сырғанауын артырадыӘ)Май қабаты үйкелісетін беттерді ажыратып, үйкелісті кемітедіБ)Үйкелісті артырадыӨзін-өзі бағалау

    Дескриптор:Үйкеліс күшіне анықтама бере алады.Үйкелістің түрлерін біледі және мысалдар келтіре алады.Үйкеліс күшінің формуласын жаза алады.

    Қалыптастырушы бағалауӘр тапсырмадан кейін ауызша және жазбаша кері байланыс беріп отырамын. Кері байланыс беруде «Сен жетістіктерге жетудесің»«Нақтылық жетпейді, сен мұны бұдан да жақсы жасай аласың»«Жарайсың»«Сен ең бастысын жіберіп алдың»«Саған ..... бойынша іздену керек» ауызша және жазбаша кері байланыс түрлерін қолданамын. Рефлексия«Бес саусақ» тәсіліҚағаз бетіне қолыңызды қойып, саусақтарыңызды айналдыра сызыңыз. Әр саусақтың өзінің мәні бар, солар бойынша өз ойыңызды білдіріңіз:1.Бас бармақ мен үшін маңызды және қызықты болды.........2.Сұқ саусақ мен бүгін....... түсіндім.3.Ортаңғы саусақ- мен үшін.....қиын болды.4.Төртінші саусақ- менің бағам.............,өйткені...............5.Шынашақ- Мен................білгім келеді.Тыңдаушылар «БББ» кестесінің Білдім бағанын толтырады.











    Үлестірмелі парақшалар









    БББ кестесі











    слайдтар





















    ОқулықҮлестірмеліктер











































    Оқулық





























































    Үлестірмелер





















    Түрлі түсті дөңгелекшелер









    Сабақтың соңы2 минVII.Үйге тапсырмаҮйкеліс күші, техникада үйкеліс әрекетін ескеру(тақырып бойынша төмендегі сұрақтарға іздену).1.Үйкеліс күші туралы не білдік?2Үйкелістің түрлерін ажырата білесіңдерме?3.Үйкелістің пайдасы мен зиянын білесіңдерма?



    Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
    Оқушыларға жеке қолдау көрсету, оқу материалдары мен дереккөздерді оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып.Кейбір оқушылар: «Кім жүйрік» әдісі бойынша әр оқушының оқу мақсатына қол жеткізуге берілген тапсырманы білім денгейі жоғары оқушылар тез орындайдыБасым оқушылар: «Ойлан,жұптас,бөліс» әдісі арқылы оқушыларға тапсырма бере отырып сыныптағы басым көпшілік оқушылар оқу мақсатына жете аладыБарлық оқушылар: «Суреттер сыр шертеді» әдісі бойынша оқушылар өз ойларын ашық және нақты ортаға салады.Барлық оқушылар оқу мақсатына жете алады.

    Әрбір кезең бойынша оқушыларға ауызша және жазбаша кері байланыс беріп отырамын, сол арқылы оқушыларды ынталандыруға бағыттап отырамын, қолдау көрсетемін.Оқушылардың өзін-өзі бағалауы, топтардағы, жұптардағы бағалау жүріп отырады«Бағдаршам» арқылы бағалау.Кері байланыс.Физика кабинетіндегі қауіпсіздік техникасы ережелерін сақтау

    Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?






    Жалпы баға



    578тг - Сатып алу
    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!