Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Бөлім:

    Үйсіндер мен қаңлылар

    Педагогтің аты-жөні

    Конисбаева Арайлым Конисбаевна

    Күні:

    16.02.2023

    Сынып: 5 «Ә»

    Қатысушылар саны:

    Қатыспағандар саны:

    Сабақтың тақырыбы

    Үйсіндер туралы жазба деректер. Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?

    Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

    5.3.1.2. –ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

    5.1.2.2.- әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру

    5.3.2.2.- Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау.

    Сабақтың мақсаты:

    Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру.

    Бағалау критерийі

    Үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылу тарихын анықтайды. Әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін айта алады.

    Үйсіндер мемлекеті, мәдениет ескерткіштері, үйсіндердің шаруашылықтары мен тұрмысы туралы білімдері туралы біледі

    олар топта тез және үйлесімді жұмыс істей алады, құрдастарымен ынтымақтастық ұйымдастыра алады.

    Сабақ барысы

    Сабақтың

    жоспарланған кезеңдері

    Педагогтің әрекеті

    Оқушының әрекеті

    Бағалау

    Ресурстар

    Сабақтың басы

    1 мин

    Ұйымдастыру кезеңі.

    5 мин















    3 мин

    -Сәлемдесу.

    -Оқушыларды түгендеу.

    Психологиялық ахуал орнату

    Хормен тақпақ айту

    Мейірімді жүрекпен (жүректерін ұстайды)

    Ақ пейілді тілекпен (қолдарын көкке көтереді)

    Амандасып алайық (бір - бірінің қолдарын ұстайды)

    Бір жадырап қалайық (бір - біріне қарап күлімдейді)

    Еңбек етіп ерінбей, Жақсы баға алайық! (бас бармақтарын көрсетеді).


    Оқушыларды топқа бөлу. Сынып оқушыларын Интернет әдісі арқылы Балдарға түрлі пішіндерді тандату. Төртбұрыш тандаса-Тикток тобы, Үшбұрыш -Телеграмм, Дөңгелек-Инстаграмм, ромбик– YouTube деп топтарға бөлу. Оқушылар пішіндер арқылы өз жұптарын тауып, бір топ болып құралу.

    1Shape1 -топ «Тик-ток»

    Shape2 2-топ «Телеграмм»

    3Shape3 -топ «Инстаграмм»

    4Shape4 -топ «YouTube»

    Үй тапсырмасын сұрау.

    Рефлексия парағы алдын ала тарату.

    Топ басшысы сабақ бойы толтырып отырады.

    Жеке жұмыс. "Сіз қаншалықты сенесіз?" әдісі арқылы оқушыларға кесте таратылады .Оқушылар сұрақтарды жеке жұмыс жасап, сынып ұжымымен талқылайды.Сұрақтар сенемін сенбеймін

    Сұрақтар

    Сенемін

    Сенбеймін

    Усуньго Қытай тілінен аударғанда «жер» дегенді білдіреді


    _

    Үйсіндер туралы иран жазбаларында кездеседі


    _

    Үйсіндер Қазақстанда мекендеді

    +


    Алғашқы деректер б.з.б І ғасырда кездеседі


    _

    Үйсіндерде 3 қоғамдық топ болды.

    +


    Астанасы Чигучен

    +


    Дескриптор:

    1.Үйсіндер туралы Қытай жазба деректерімен танысады

    2. Үйсіндер мемлекеті, территориясы мен тұрмысы туралы біледі.

    Ой қозғау

    1.Біз қандай мемлекетте өмір сүріп жатырмыз?

    2.Мемлекет қалай құрылды?

    «Адасқан әріптер» арқылы жаңа сабақтың атауын атайды. НІСҮЙ

    3.Үйсін мемлекеті туралы не білесіз?

    Жаңа сабақтың тақырыбы мен сабақ мақсаты мен бағалау критерийімен таныстыру.

    Сабақ мақсатымыз –Үйсін ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын сипаттау анықтау, талдау

    Бағалау критерийі – Үйсін мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын анықтайды. жұмстарына талдау жасайды

    Сабаққа көңілді, жағымды әсермен кіріседі.








    Оқушылар топ құрайды.











    Оқушылар өткен тақырыптағы білімдерімен

    бөліседі.















    Сұрақтарға жауап беру арқылы, жаңа тақырыпты айқындайды.

    Мадақтау


















    Бағалау.бес бармақ















    Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс жасайды№

    түрлі смайликтер



















    Интерактив.доска.Презентация 5-7 бет.



















    Презентация 8 бет

    Жаңа білім

    15 мин































    5 мин







    2мин























    5-7 мин

















    Бекіту

    2 мин










    Кері байланыс

    3 мин





















































    Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру

    Үйсін – қазақ халқының қалыптасуына негіз болған ежелгі түркі тайпаларының бірі. Жетісу үйсіндері туралы тұңғыш мәліметтер біздің дәуірге дейінгі II ғасырдағы қытай жазба деректерінде кездеседі, олардың түтін басы сол кездің өзінде 120 мыңға жетіп, 630 мың адам және 188 800 әскер шығара алатыны шежіреге түскен. Бұның бәрі олардың үлкен де күшті халық болғанын көрсетеді, тіпті олармен қытайлар да, ғұндар да есептесіп отырған. Қытай императоры үйсіндермен үнемі елшілік алмасып келді. Бірде Үйсін әміршісі (Гуньмо) Шын еліне жаңа елшілік жіберіп, қытай ханшасын айттырып, оған қоса 1000 жылқы беруін талап етеді.

    Оның тілегі орындалып, ханша үйсіндердің қартайған патшасына тоқалдыққа ұзатылады, ал оның бәйбішесі ғұн билеушісінің қызы еді. Өмірде басқа әдет-ғұрыптарда тәрбиеленген ханша далада құса болып, киіз үйде тұрып, ет жеп, сүт ішетін қарт патшаға тигеи мұңын шағып. тағдырын өлеңге қосты. Бұдан біз Үйсін әміршісінің патшалармен неке байланыстары, олардың ғұндармен тығыз тізе қосып, қатар ғұмыр кешуін көреміз. Олардың озара соғысып, бірақ бейбіт күндері неке одақтарын жасауға дейін келісіп, патшалар отбасы араласқаны және олар көбінесе саяси сипат алатыны аян. Әрине, үйсіндердің қонысы ол кезде ұзыннан-ұзақ созылып, Жетісудан шығысқа қарай Шығыс Түркістанға дейінгі кең-байтақ жерді алып жатты.


    1-тапсырма. Топтық жұмыс. Түсінік беру

    Визуальды әдіс: АКТ-дан «Үйсіндер» туралы видеоролик көрсетіледі. https://www.youtube.com/watch?v=WOSlWwjeJmU

    1-тапсырма: Видеороликті топ болып талқылау.

    Дескриптор:

    1.Үйсіндер туралы жазба деректерді біледі

    2.Үйсін мемлекетінің қалай құрылғандығын біледі

    3.Үйсіндердің айналысқан кәсібі мен әлеуметтік өмірін айтады


    2-тапсырма: «Үздік пост»

    1. Картаны пайдаланып, үйсін мемлекетінің аумағын көрсет

    2. Үйсіндер туралы жазба деректер қайда жазылған?

    3. Үйсін тайпасы қоғамдық құрылысы?

    4. Үйсін мемлекетінің көршілері?

    5. Үйсін мемлекетінің астанасы? (қытайша, қазақша, ағылшынша)

    6.Үйсіндердің шаруашылығы

    7.Қолөнер мен сауда

    8. Үйсіндердің физиологиялық түрі.

    Дескриптор: Үйсін мемлекетінің құрылымын аңықтайды


    3 тапсырма. Сәйкестендіру кестесі

    Үйсін қоғамындағы әлеуметтік топтарға сипаттама беріңіз.

    Гуньмо (күньби)

    Малшылар, егіншілер және қолөнершілер. Құлдар да болған. Олар негізінен соғыс тұтқындарынан тұрған. Олардың еңбегі көбінесе үй шаруашылығында пайдаланылды


    Бектар, ру басылары, ауқатты адамдар


    Ол өзіне қараған ел -жұртты балаларына бөліп беріп, мұрагерлік жолмен иеленді. Мемлекеттің ең жоғарғы билешісі

    Қарапайым

    Бұқара

    Әскербасылар мен шонжарлар. Сарай маңындағы лауазымды адамдардың алтын және мыс мөрлері болған.


    Дескриптор:

    1.Үйсін қоғамындағы күнбидің рөлін түсіндіреді

    2.Үйсін қоғамындағы бектар, ру басылары, ауқатты адамдардың рөлін сипаттайды

    3.Үйсін қоғамындағы қарапайым бұқараның рөлін сипаттайды


    4-тапсырма. Тарихи сынақ хат. Топтық жұмыс \топта жұптастырам мәтінді оқып.

    Мына сөздерді көп нүктенің орнына қой /бек,ат жақты, аққұбаша, сары шашты,630,Қызыл Аңғар ,188800, Жетісу, еуропеоидтер, гуньмо,қытай, монғолоидтық/

    Ерте темір дәуірі заманында сақтардан соң … Жетісу,.. жерін үйсін тайпалары мекендеген. Үйсін атауы … қытай.. жазбаларында б.з.б 2 ғасырдан бастап кездеседі. Олар «.. …. ат жақты, аққұбаша, сары шашты.,..» болып бейнеленеді. Олардың ордасы …. Қызыл Аңғар. ….. /Чигучен не Чигу/ қаласы Ыстықкөл мен Іле өзенінің оңтүстік жағалауы аралығында орналасты. Жетісу жеріндегі үйсін қорымдарынан алынған бас сүйектер –антропологиялық жағынан … еуропеоидтер Бірақ олардың бет пішіндерінде монғолоидтық белгілер барлығы да анықталған. Деректерде «Үйсіндердің үлкен гуньмосы Чигу қаласында тұрады, халқы …630 мың адам, әскері …188800… жауынгерден құрылады» деп жазылған. Үйсіндердің басшысын «…гуньмо,…» /күнби/деп атаған. Оған «…бек» деп аталған жеке тайпа көсемдері және ұсақ рубасылары бағынды.

    Дескриптор: Үйсін мемлекетінің шығу тарихы мен құрылысын аңықтау.

    Тақырыпты бекіту сұрақтары. Барлық топтарға ортақ қойылады.

    Үйсіндер  туралы  деректерді қайдан аламыз?                                             

    Үйсіндердің шығу тегі ?

    Аумағы ?

    Ордасы ?

    Халқының саны ?

    Бет-бейнесі?

    Қоғамдық құрылысы ?

    Кәсіптері?

    Дескриптор: үйсін тайпасы туралы мәліметтер айтады.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Конисбаева Арайлым Конисбаевна
    19 Ақпан 2023
    497
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Үйсіндер туралы жазба деректер.

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Үйсіндер туралы жазба деректер.

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылу тарихын анықтайды. Әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін айта алады. Үйсіндер мемлекеті, мәдениет ескерткіштері, үйсіндердің шаруашылықтары мен тұрмысы туралы білімдері туралы біледі
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Бөлім:

    Үйсіндер мен қаңлылар

    Педагогтің аты-жөні

    Конисбаева Арайлым Конисбаевна

    Күні:

    16.02.2023

    Сынып: 5 «Ә»

    Қатысушылар саны:

    Қатыспағандар саны:

    Сабақтың тақырыбы

    Үйсіндер туралы жазба деректер. Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?

    Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

    5.3.1.2. –ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

    5.1.2.2.- әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру

    5.3.2.2.- Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау.

    Сабақтың мақсаты:

    Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру.

    Бағалау критерийі

    Үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылу тарихын анықтайды. Әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін айта алады.

    Үйсіндер мемлекеті, мәдениет ескерткіштері, үйсіндердің шаруашылықтары мен тұрмысы туралы білімдері туралы біледі

    олар топта тез және үйлесімді жұмыс істей алады, құрдастарымен ынтымақтастық ұйымдастыра алады.

    Сабақ барысы

    Сабақтың

    жоспарланған кезеңдері

    Педагогтің әрекеті

    Оқушының әрекеті

    Бағалау

    Ресурстар

    Сабақтың басы

    1 мин

    Ұйымдастыру кезеңі.

    5 мин















    3 мин

    -Сәлемдесу.

    -Оқушыларды түгендеу.

    Психологиялық ахуал орнату

    Хормен тақпақ айту

    Мейірімді жүрекпен (жүректерін ұстайды)

    Ақ пейілді тілекпен (қолдарын көкке көтереді)

    Амандасып алайық (бір - бірінің қолдарын ұстайды)

    Бір жадырап қалайық (бір - біріне қарап күлімдейді)

    Еңбек етіп ерінбей, Жақсы баға алайық! (бас бармақтарын көрсетеді).


    Оқушыларды топқа бөлу. Сынып оқушыларын Интернет әдісі арқылы Балдарға түрлі пішіндерді тандату. Төртбұрыш тандаса-Тикток тобы, Үшбұрыш -Телеграмм, Дөңгелек-Инстаграмм, ромбик– YouTube деп топтарға бөлу. Оқушылар пішіндер арқылы өз жұптарын тауып, бір топ болып құралу.

    1Shape1 -топ «Тик-ток»

    Shape2 2-топ «Телеграмм»

    3Shape3 -топ «Инстаграмм»

    4Shape4 -топ «YouTube»

    Үй тапсырмасын сұрау.

    Рефлексия парағы алдын ала тарату.

    Топ басшысы сабақ бойы толтырып отырады.

    Жеке жұмыс. "Сіз қаншалықты сенесіз?" әдісі арқылы оқушыларға кесте таратылады .Оқушылар сұрақтарды жеке жұмыс жасап, сынып ұжымымен талқылайды.Сұрақтар сенемін сенбеймін

    Сұрақтар

    Сенемін

    Сенбеймін

    Усуньго Қытай тілінен аударғанда «жер» дегенді білдіреді


    _

    Үйсіндер туралы иран жазбаларында кездеседі


    _

    Үйсіндер Қазақстанда мекендеді

    +


    Алғашқы деректер б.з.б І ғасырда кездеседі


    _

    Үйсіндерде 3 қоғамдық топ болды.

    +


    Астанасы Чигучен

    +


    Дескриптор:

    1.Үйсіндер туралы Қытай жазба деректерімен танысады

    2. Үйсіндер мемлекеті, территориясы мен тұрмысы туралы біледі.

    Ой қозғау

    1.Біз қандай мемлекетте өмір сүріп жатырмыз?

    2.Мемлекет қалай құрылды?

    «Адасқан әріптер» арқылы жаңа сабақтың атауын атайды. НІСҮЙ

    3.Үйсін мемлекеті туралы не білесіз?

    Жаңа сабақтың тақырыбы мен сабақ мақсаты мен бағалау критерийімен таныстыру.

    Сабақ мақсатымыз –Үйсін ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын сипаттау анықтау, талдау

    Бағалау критерийі – Үйсін мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын анықтайды. жұмстарына талдау жасайды

    Сабаққа көңілді, жағымды әсермен кіріседі.








    Оқушылар топ құрайды.











    Оқушылар өткен тақырыптағы білімдерімен

    бөліседі.















    Сұрақтарға жауап беру арқылы, жаңа тақырыпты айқындайды.

    Мадақтау


















    Бағалау.бес бармақ















    Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс жасайды№

    түрлі смайликтер



















    Интерактив.доска.Презентация 5-7 бет.



















    Презентация 8 бет

    Жаңа білім

    15 мин































    5 мин







    2мин























    5-7 мин

















    Бекіту

    2 мин










    Кері байланыс

    3 мин





















































    Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру

    Үйсін – қазақ халқының қалыптасуына негіз болған ежелгі түркі тайпаларының бірі. Жетісу үйсіндері туралы тұңғыш мәліметтер біздің дәуірге дейінгі II ғасырдағы қытай жазба деректерінде кездеседі, олардың түтін басы сол кездің өзінде 120 мыңға жетіп, 630 мың адам және 188 800 әскер шығара алатыны шежіреге түскен. Бұның бәрі олардың үлкен де күшті халық болғанын көрсетеді, тіпті олармен қытайлар да, ғұндар да есептесіп отырған. Қытай императоры үйсіндермен үнемі елшілік алмасып келді. Бірде Үйсін әміршісі (Гуньмо) Шын еліне жаңа елшілік жіберіп, қытай ханшасын айттырып, оған қоса 1000 жылқы беруін талап етеді.

    Оның тілегі орындалып, ханша үйсіндердің қартайған патшасына тоқалдыққа ұзатылады, ал оның бәйбішесі ғұн билеушісінің қызы еді. Өмірде басқа әдет-ғұрыптарда тәрбиеленген ханша далада құса болып, киіз үйде тұрып, ет жеп, сүт ішетін қарт патшаға тигеи мұңын шағып. тағдырын өлеңге қосты. Бұдан біз Үйсін әміршісінің патшалармен неке байланыстары, олардың ғұндармен тығыз тізе қосып, қатар ғұмыр кешуін көреміз. Олардың озара соғысып, бірақ бейбіт күндері неке одақтарын жасауға дейін келісіп, патшалар отбасы араласқаны және олар көбінесе саяси сипат алатыны аян. Әрине, үйсіндердің қонысы ол кезде ұзыннан-ұзақ созылып, Жетісудан шығысқа қарай Шығыс Түркістанға дейінгі кең-байтақ жерді алып жатты.


    1-тапсырма. Топтық жұмыс. Түсінік беру

    Визуальды әдіс: АКТ-дан «Үйсіндер» туралы видеоролик көрсетіледі. https://www.youtube.com/watch?v=WOSlWwjeJmU

    1-тапсырма: Видеороликті топ болып талқылау.

    Дескриптор:

    1.Үйсіндер туралы жазба деректерді біледі

    2.Үйсін мемлекетінің қалай құрылғандығын біледі

    3.Үйсіндердің айналысқан кәсібі мен әлеуметтік өмірін айтады


    2-тапсырма: «Үздік пост»

    1. Картаны пайдаланып, үйсін мемлекетінің аумағын көрсет

    2. Үйсіндер туралы жазба деректер қайда жазылған?

    3. Үйсін тайпасы қоғамдық құрылысы?

    4. Үйсін мемлекетінің көршілері?

    5. Үйсін мемлекетінің астанасы? (қытайша, қазақша, ағылшынша)

    6.Үйсіндердің шаруашылығы

    7.Қолөнер мен сауда

    8. Үйсіндердің физиологиялық түрі.

    Дескриптор: Үйсін мемлекетінің құрылымын аңықтайды


    3 тапсырма. Сәйкестендіру кестесі

    Үйсін қоғамындағы әлеуметтік топтарға сипаттама беріңіз.

    Гуньмо (күньби)

    Малшылар, егіншілер және қолөнершілер. Құлдар да болған. Олар негізінен соғыс тұтқындарынан тұрған. Олардың еңбегі көбінесе үй шаруашылығында пайдаланылды


    Бектар, ру басылары, ауқатты адамдар


    Ол өзіне қараған ел -жұртты балаларына бөліп беріп, мұрагерлік жолмен иеленді. Мемлекеттің ең жоғарғы билешісі

    Қарапайым

    Бұқара

    Әскербасылар мен шонжарлар. Сарай маңындағы лауазымды адамдардың алтын және мыс мөрлері болған.


    Дескриптор:

    1.Үйсін қоғамындағы күнбидің рөлін түсіндіреді

    2.Үйсін қоғамындағы бектар, ру басылары, ауқатты адамдардың рөлін сипаттайды

    3.Үйсін қоғамындағы қарапайым бұқараның рөлін сипаттайды


    4-тапсырма. Тарихи сынақ хат. Топтық жұмыс \топта жұптастырам мәтінді оқып.

    Мына сөздерді көп нүктенің орнына қой /бек,ат жақты, аққұбаша, сары шашты,630,Қызыл Аңғар ,188800, Жетісу, еуропеоидтер, гуньмо,қытай, монғолоидтық/

    Ерте темір дәуірі заманында сақтардан соң … Жетісу,.. жерін үйсін тайпалары мекендеген. Үйсін атауы … қытай.. жазбаларында б.з.б 2 ғасырдан бастап кездеседі. Олар «.. …. ат жақты, аққұбаша, сары шашты.,..» болып бейнеленеді. Олардың ордасы …. Қызыл Аңғар. ….. /Чигучен не Чигу/ қаласы Ыстықкөл мен Іле өзенінің оңтүстік жағалауы аралығында орналасты. Жетісу жеріндегі үйсін қорымдарынан алынған бас сүйектер –антропологиялық жағынан … еуропеоидтер Бірақ олардың бет пішіндерінде монғолоидтық белгілер барлығы да анықталған. Деректерде «Үйсіндердің үлкен гуньмосы Чигу қаласында тұрады, халқы …630 мың адам, әскері …188800… жауынгерден құрылады» деп жазылған. Үйсіндердің басшысын «…гуньмо,…» /күнби/деп атаған. Оған «…бек» деп аталған жеке тайпа көсемдері және ұсақ рубасылары бағынды.

    Дескриптор: Үйсін мемлекетінің шығу тарихы мен құрылысын аңықтау.

    Тақырыпты бекіту сұрақтары. Барлық топтарға ортақ қойылады.

    Үйсіндер  туралы  деректерді қайдан аламыз?                                             

    Үйсіндердің шығу тегі ?

    Аумағы ?

    Ордасы ?

    Халқының саны ?

    Бет-бейнесі?

    Қоғамдық құрылысы ?

    Кәсіптері?

    Дескриптор: үйсін тайпасы туралы мәліметтер айтады.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Оқу ісінің меңгерушісі Презентация 6 сынып
    19.02.2023
    497
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Конисбаева Арайлым Конисбаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации