Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ұлы мұра – ұлттық қолөнер
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Түркістан облысы, Отырар ауданы
«Ергөбек негізгі орта мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Бағдарламаны жүзеге асыру мерзімі: 2021-2026 жж
АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМА
Ұлы мұра – ұлттық қолөнер
(Апробациядан мектепте өтті. Аудандық, облыстық оқу - әдістемелік кабинетінің сараптамасына ұсынылуға жіберілді)
Құрастырушы:
Есжан Серік Әждарұлы
көркем еңбек пәнінің мұғалімі
Қазақстан Республикасының білім басқармасының мектепке дейінгі, жалпы орта, техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарының аудандық оқу-әдістемелік кабинетінің сараптама кеңесінде қаралып, аудандық мұғалімдерге таратуға ұсынылды
Құрастырушы-автор:
Есжан Серік Әждарұлы
көркем еңбек пәнінің мұғалімі
Ұлы мұра – ұлттық қолөнер
авторлық бағдарлама
2021 жыл
Есжан Серік Әждарұлы
Ұлы мұра – ұлттық қолөнер – 2021 жыл
Авторлық бағдарламада технология туралы
түсінік беріліп, ағашты механикалық тәсілмен өңдеу, ағаш бұйымдарын
өңдеудің ерекше сипаттары, ағашты қолмен өңдеудің құралдары, ағашты
кесу және тесу технологиясы, көркемдеп өңдеу технологиясы
тақырыптары қамтылған.
Авторлық бағдарлама жалпы білім беретін мектеп мұғалімдеріне,
оқушыларға арналады.
Қазақстан Республикасының білім басқармасының мектепке дейінгі, жалпы орта, техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарының аудандық оқу-әдістемелік кабинетінің сараптама кеңесінде қаралып, мектепішілік, аудандық мұғалімдерге таратуға ұсынылды
БЕКІТЕМІН:
Мектеп директоры:
_________________ М. Әлшериева
2021 ж. «06» қыркүйек
Құрастырушы: көркем еңбек пәнінің мұғалімі С.Ә.Есжан
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2008 жылғы 1 наурыздағы № 125 бұйрығы негізінде әзірленді
Әдістемелік бірлестік отырысында ұсынылды 2021 ж. «27» тамыз № 01 Хаттама.
Әдістемелік бірлестіктің төрағасы____________ К. Сенгирбеков
Ергөбек негізгі орта мектебінің оқу-әдістемелік кеңесімен мақұлданды
2021 ж. «06» қыркүйек № 01 хаттама
Мектеп директоры: ____________ М. Әлшериева
Бұл авторлық бағдарламада технология туралы
түсінік беріліп, ағашты механикалық тәсілмен өңдеу, ағаш бұйымдарын
өңдеудің ерекше сипаттары, ағашты қолмен өңдеудің құралдары, ағашты
кесу және тесу технологиясы, көркемдеп өңдеу технологиясы
тақырыптары қамтылған.
Авторлық бағдарлама жалпы білім беретін мектеп мұғалімдеріне,
оқушыларға арналады.
Бағдарлама мемлекет басшысы «Білімді ұлт: сапалы білім беру» ұлттық жобасында ұрпаққа қолжетімді және сапалы техникалық, кәсіптік білім беру міндетін жүктеп отыр. Осы ұлттық жоба негізінде 2025 жылға қарай жастардың 100%-ын қажетті мамандықтар бойынша тегін техникалық және кәсіптік біліммен қамтамасыз ету мақсаты көзделген. Заман талабына сай өскелең ұрпақты білім-ғылымға үйретумен қатар, кішкентай күндерінен еңбекке баулуда бағдарламаның маңызы зор. Ергөбек негізгі орта мектебінің оқу-әдістемелік кеңесімен мақұлданды, аудандық әдістемелік кабинетке ұсынылды
«Ұлы мұра – ұлттық қолөнер» авторлық бағдарламасының мазмұны
1. Түсінік хат.......................................................................................................
2. Тұрақтылау (мазмұндық) бөлім....................................................................
3. «Ұлы мұра – ұлттық қолөнер» курсы бойынша күнтізбелік тақырыптық жоспары................................................................................................................
4. Ақпараттық – әдістемелік бөлім....................................................................
5. Қосымша. Бағдарламаның апробациясын талдау.......................................
6. Үлгі. Тақырып бойынша жоспарлаған сабақ түрлері.............................
7. Жұмысты жетілдіруге арналған тапсырмалар .............................................
8. Оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастырудың әдістері мен тәсілдері, дидактикалық материалдар, сабақтың техникалық жабдықталуы.................
9. Қорытынды.......................................................................................................
10. Пайдаланылған әдебиеттер...........................................................................
Түсінік хат
Қай халықтың болмасын ұлттық мұрасы, халықтың қазынасы – қолөнері болып табылған. Халық шеберлері ұлттық қолөнер бұйымдарын жасау арқылы сол халықтың этикалық және мәдени ұлттық дәстүрін көрсете білген. Зерттеліп отырған жұмыста халқымыздың қолөнерінің бір ғана қырын ала отырып, қазақ қолөнерінің ұлттық ерекшелігімен сол қолөнердің заман ағымымен дамып келе жатқандығы негізгі арқау болған.
Бүгінгі күні қолөнер қызмет түрі ретінде ұлттық мәдени бірегейліктің ажырамас символы және туристік индустрияның құрамдас бөлігіне айналып келеді. Ұлттық қолөнер – микро-бизнес түрі ғана емес сол арқылы Ұлы даланың мәдени мұрасын насихаттау деген сөз. Қазақ халқының өнерін, іскерлігін, өнер шеберлерінің қолынан шыққан алуан түрлі заттар мен бұйымдарды айтып, бұрынғысымен бүгінгісін салыстыра отырып, ұлттық өнерді сүюге, кұрметтеуге баулу, бүгінгі шәкірттерді ертеңгі еңбеккер, жан – жақты жетілген азамат етіп тәрбиелейді, оқушылардың жүрегіне жол тауып, олардың бойында еліне, жеріне, ұлттық өнерге деген сүйіспеншілігін, пәнді оқып үйренуге деген ынтасын, құштарлығын арттыру, қазақ колөнерін жас жеткіншектердің санасына жеткізудің құралы.
Бағдарлама бойынша ағашпен жұмыс шәкірттердің
ой – өрісін дамытуға, әсемдікке дене бітімінің сымбатты болып
өсуіне психологиялық дамуына және отаншылдық рухқа баулуда үлкен
әсерін тигізеді.
Ағаштың түрлері өте көп, оны пайдаланып
өңдеу, оқушылардың жұмыс барысында өз білімдерін
кеңейтеді. Болашақ ұрпақтың сана – сезімін, ұлттық
психологиясын, оны ерте замандағы ата – бабалар салт – дәстүрімен
сабақтастыра тәрбиелеу қазіргі күннің ең өзекті мәселесі екендігін
өмірдің өзі көрсетіп отыр. Қолөнерді игеру арқылы кез келген істі
төзіммен аяқтауға жаттығады және еңбек етуге
үйренеді.
«Ұлы мұра – ұлттық қолөнер» бағдарламасы арқылы профильді оқыту бағдарламасы негізінде әзірленген:
Бағдарлама жалпы білім беретін мектептердің 9-сынып оқушылары үшін әзірленген. Оған ағашты сәндік-пішінді өңдеу, аралау, көркем күйдіру және бояу техникасы кіреді. 34 сағатқа есептелген.
Бағдарламаның өзектілігі:
Ұсынылған бағдарламаның өзектілігі қоғамның интерьер дизайны саласындағы жаңа жобаларға деген сұранысының артуына байланысты, даралықтың көрінісі, қазіргі өмірдің мәселелерін шешуге шығармашылық көзқарас:
өндіріс;
мәдени-тұрмыстық;
әлеуметтік-психологиялық;
экологиялық және т.б
Оқу процесінің кез келген қызметін ұйымдастырудың жобалық формасы да өзекті болып табылады. Ұсынылып отырған бағдарлама ағаш және ағаштан жасалған материалдармен жұмыс істеу технологиясы саласында алған білімдерін біріктіруге және оларды шығармашылық түрде нақты нәтижеге (конструкторлық жобаға) енгізуге мүмкіндік береді.
Бағдарламаның жаңалығы:
Бағдарламаның жаңалығы оқушылардың қазіргі қоғам азаматының еңбек қызметінің құндылықтары туралы түсінігін дәйекті дамыту, өмірдің өзін-өзі анықтауына жағдай жасауда.
Бағдарламаның педагогикалық мақсаттылығы::
Оқушыларды ағаш өңдеу өнерінің мұраларымен таныстыру, олардың бойында дәстүрлі көркем өнерге деген сүйіспеншілікті ояту.
Бағдарламаның мақсаты:
Оқушыларға өзінің еңбек және кәсіби іс-әрекетінің болашағын түсінуге көмектесу және көркем ағаш өңдеу және сәндік-қолданбалы өнер саласындағы білімдерін іс жүзінде қолдану дағдыларын қалыптастыру.
Бағдарламаның міндеті:
- көне өнер түрін сақтау және дамыту;
- ағашты механикалық өңдеу дағдыларын, қолданылатын материалдар,
- құралдар, әрлеу операциялары туралы білімдерін қалыптастыру;
- еңбекті қорғау және қауіпсіздік талаптарын сақтауға үйрету;
- болашақ үй иесіне қажетті білім мен дағдылар жүйесін дамыту.
Күтілетін нәтиже:
- эстетикалық қажеттіліктерді, құндылықтарды және сезімдерді дамытады;
- әртүрлі әлеуметтік жағдайларда үлкендермен және құрдастарымен ынтымақтастық дағдыларын дамыту, жанжал тудырмау және даулы жағдайлардан шығу жолдарын табады;
- әртүрлі іздеу әдістерін қолданады (анықтамалық көздерде және Интернеттің ашық білім беру ақпараттық кеңістігінде);
- тапсырмаға және оны орындау шарттарына сәйкес оқу қызметін жоспарлау, бақылау және бағалау қабілеттерін дамыту; нәтижеге жетудің ең тиімді жолдарын анықтайды;
- еңбектің адам және қоғам өміріндегі шығармашылық және адамгершілік мәні туралы түсініктер алу; мамандықтар әлемі және дұрыс мамандық таңдаудың маңыздылығы туралы біледі;
- материалдарды қолмен өңдеудің технологиялық әдістерін меңгеру; қауіпсіздік ережелерін үйренеді;
- дизайн, көркемдік және дизайн (дизайн), технологиялық және ұйымдастырушылық міндеттерді шығармашылықпен шешу үшін алған білімдері мен дағдыларын пайдаланады.
Бағдарламаның ерекшелігі:
Шеберханалардың оқу-материалдық базасы (станоктар, жабдықтар, қол құралдары және т.б.) жалпы білім беретін мектепте ағашты көркем өңдеуге тән барлық технологиялық операцияларды орындауға мүмкіндік береді.
Сабақтарды өткізу формалары:
- практикалық жұмыс;
- сұхбат;
- өнімдерді көрсету;
- жобалық іс-шаралар.
ТҰРАҚТЫЛАУ (МАЗМҰНДЫҚ) БӨЛІМ
1. Кіріспе сабақ. Оқу шеберханаларында жұмыс істегенде қауіпсіздік ережелері.– 1 сағат
Жалпы шолу. Оқу шеберханаларында жұмыс істегенде қауіпсіздік ережелерімен таныстыру.
І тарау. Ағашты өңдеу.Бұйымды дайындау
2. Ағашты қолмен өңдеуге арналған құралдар – 1 сағат
Ағашты қолмен өңдеуге арналған құралдар туралы таныстырылыммен танысады.
3. Механикандырылған ағаш өңдеу– 1 сағат
Қолмен электрлендірілген машиналар АӨ станоктарында жұмыс істеу кезіндегі жалпы қауіпсіздік ережелерімен таныстыру. Станоктардың элементтері, механизмдері және түрлері. Дөңгелек аралар, фрезерлеу, тегістеу және тегістеу станоктары. Бұрғылау, токарлық станоктар. Ленталық және біріктірілген станоктар туралы ақпарат беріледі
4. Құралдар мен керек-жарақтарды жұмысқа дайындау – 1 сағат
Құралдар мен керек-жарақтарды жұмысқа дайындау шеберханасындағы ішкі тәртіп ережелерімен танысады. Өндірістік санитария және жеке бас гигенасын сақтайды.
5. Ағаш өңдеуге арналған дайындамалар мен станоктарды таңбалау және дайындау – 1 сағат
Ағаш өңдеу жабдығы. Токарлық және дөңгелек таяқты станоктары туралы біледі.
6. Сыртқы контур бойымен дайындамаларды аралау – 1 сағат
Сыртқы контур бойымен дайындамаларды аралау. Практикалық жұмыс: шеңбер салу, контурларды қию, бөлшектерді тазалау жұмыстарын жүргізеді.
7. Бір, екі, үш бөліктен тұратын бұйымдарды өз бетінше әзірлеу – 1 сағат
Бір -, екі -, үш – егжей-тегжейлі бұйымдарды өз бетінше әзірлеу. Практикалық жұмыс: көп бөлшектерді бұйымдарды жобалау және модельдеу.
8. Бөлшектерді сызу, жону және аралау – 1 сағат
770 ₸ - Сатып алу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
тақырыптармен дайындаймыз