Материалдар / Unit revision grade 7
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Unit revision grade 7

Материал туралы қысқаша түсінік
Unit revision
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Наурыз 2024
85
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Short term lesson plan

Theme of the lesson: Unit revision




Unit:

Natural disasters

Teacher name:


Date:

16.03

Grade: 7

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Unit revision

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

7.3.5 keep interaction with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks

7.5.1 plan, write, edit and proofread work at text level with some support on a range of general and curricular topics

7.5.3 write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

  • keep interaction with peers to negotiate, agree and organize priorities, plan, write, edit and proofread work at text level, write with moderate grammatical accuracy

Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

5

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Greeting with students.

A brief talk with students.


Hello!

How are you?

How did you spend your weekend?

What day is it today?

What date is it today?



Checking homework







Students respond to greeting and take their places



The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .






Comments



Well done!

Whiteboard






30

minutes


MAIN PART


T asks Ss to pay attention to the words on board.

T asks Ss to discuss the given phrase.

In differentiation part «Think and discuss» method was used to check up student’s vocabulary knowledge and speaking.

After that T introduces the aim and theme of the lesson.


T asks Ss to revise the whole unit 7.

T gives exercise 1 on page 85.

Ss task is to match the sentences to their meaning.


«Share ideas»

T asks Ss different questions about nature.


T asks Ss to look at exercise 2 on page 86.

T asks Ss to discuss in pairs what can nature teach us,

Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.


T gives exercises 3 on page 86. T asks Ss to do quiz.

Mark the sentences T or F.

Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.


T asks students to look at exercise 5 and 6 on page 86

T gives the task to listen to the song and discuss given question.

T asks Ss to complete sentences in exercise 6 about themselves.



Descriptor:

-pronounce correctly

- can work with dictionary

- find the definition of the word


Total: 2 points


Praise Ss who has more cards and could name the cards.



Descriptor:

-know all material from the unit

-mark the sentences T or F


Total: 1point


Ss answerto the T’s questions.

Discuss as a class.


Descriptor:

-answer the question


Total: 1point






Descriptor:

-mark sentences correctly

Total: 1point



Descriptor:

-answer the question-1point.

-give the reason- 1 point

-understand the general idea -1point.


Praise Ss who has more cards and could name the cards.


Evaluation by descriptor







T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”


Self assessment




Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!











Pictures


Flashcards












Pupils book p 85






Worksheet








Pupils book p

Whiteboard



Student’s book Dictionary copybooks


10

minutes

ENDING THE LESSON:

At the end of the lesson, students reflect on:

The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.

Home task: Review

Saying goodbye





Students express their attitude to the lesson


Feedback


Whiteboard

Student’s book Poster: Success Ladder.

Diary





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!