Нұрқашева Фариза
Рафхатқызы
БҚО Ақжайық ауданы,
Қарауылтөбе ауылы
Тайпақ орта жалпы білім
беретін мектебі
Үш тұғырлы
тіл
(сыныптан тыс шара
10-сынып)
Мақсаты:
1. Оқулық: ағылшын, орыс
тілдері әлемдік тілдер қатарына жататындықтан жас шәкірттерге
олардың маңыздылығын сезіндіру, ана тілінің қадір қасиетіне,
болашағына қамқор болып, дамыту үшін өз үлестерін қосуы керек
екендігін ұғындыру. Ағылшын тілі мемлекеттік білім беру стандарты
бойынша алған білім деңгейін тексеру;
2. Дамытушылық:оқушылардың
шығармашылық қабілеттерін, шешендік сөздер, мақал- мәтелдерді
ұтымды пайдалана білуге үйрету;
3. Тәрбиелік: оқушылардың ана
тілін біліп өзге тілдерді құрметтеуге шақыру өзге тілдің тілін ,
мәдениетін, әдебиетін білетін дара тұлға
даярлау;
Сабақтың түрі: сайыс
сабағы
Сабақтың
әдісі:сұрақ-жауап
Пәнаралық байланыс:орыс, қазақ
тілдері, елтану, шешендік өнер.
Көрнекілігі: сайыстың тақырыбы
жазылған плакат, сайыс барысында қолданылатын көрнекі құралдар,
түрлі-түсті шарлар, музыка, белгі карталары, үш тілде жазылған тіл
туралы қанатты сөздер
( іс-шара 10- сыныпқа
ұйымдастырылады) Әр сыныптан3оқушыдан
қатыстырылады.)
Барысы:
1-жүргізуші: Қымбатты ұстаздар
мен оқушылар! Мектебімізде Қазақстан халқының «Тілдер мерекесіне»
арналған шара жалғасуда. Тіл – қарым — қатынас құралы. Әлемде 3000
астам тіл бар. Ағылшын, орыс тілдері халықаралық қатынас тілдері.
Бұл тілдер біздің аса сүйіп оқитын Пушкин, Шекспир, Лермонтов,
Байрон, Бернст тілдері болып табылады. Ал қазақ тілі – еліміздің
мемлекеттік тілі. Сол себептен біздің сайыс сабағымыз 3 тілде
өткізілмек.
2-жүргізуші: Hello, boys and
girls and dear teachers! We are glad to see you on this game. We
hope all of you will enjoy our game and also we`ll see who will be
the winner. Here are our participants.
2-жүргізуші: Сайысқа төрелік
айту үшін қазылар алқасымен таныстырып
өтейін.
Қазақ тілі мен әдебиеті
пәндерінің
мұғалім..............................
Орыс тілі пәнінің
мұғалімі.............................
Ағылшын тілі пәнінің
мұғалімі.................
Кітапханашы...............................
1-жүргізуші: Бүгінгі біздің
сайысымыз 4 бөлімнен тұрады:
1. Таныстыру (3
тілде)
2.
Полиглот
3. Мақал-мәтелдің жалғасын
тап
4.
Ой-толғау
1-жүргізуші: енді кезекті 1-ші
бөлімге берейік командалардың
таныстырылымы.
ІІ
бөлім.
Сұрақ-жауап:
1-жүргізуші:
The
second
round is «Polyglot». I`ll give
you proverbs in Kazakh and in English with one missed word and you
should find it and translate into Russian and
English.
2-жүргізуші: Тақтада «ҚАЗАҚ
ТІЛІ» «РУССКИЙ ЯЗЫК»«ENGLISH» деген жазулар бар. Әр оқушы
кезектесіп, бір – бірден әр тілді таңдап сол тілдегі сұраққа жауап
беруі тиіс. Әр тілде 10,20,30,40 ұпайлы сұрақтар бар.Әр дұрыс
жауапқа тиісінше ұпай беріледі. Жауап нақты, толық болуы
керек.
«ҚАЗАҚ
ТІЛІ»
-
10 Қазақ тіл білімінің
атасы(А.Байтұрсынов)
-
20.«Бес арысты» ата (Ахмет
Байтұрсынов, Міржақып Дулатов, Мағжан Жұмабаев, Шәкәрім
Құдайбердіұлы, Жүсіпбек Аймауытов)
-
30.Үндестік заңының неше түрі
бар?(2 буын үндестігі, дыбыс үндестігі)
-
40.Максим Горький атты лақап
есіммен танылған орыс прозаик, драматург әрі жазушысы? (Алексей
Максимович Пешков)
«РУССКИЙ
ЯЗЫК»
-
10. Подберите синоним к слову
Родина(Отчизна)
-
20.Что такое
аллегория?
-
30 Вид устного народного
творчества, где побеждает добро?(Сказка)
-
Соберите пословицу Сила птицы в крыльях(сила
человека в дружбе)
«ENGLISH»
-
How many letters in English
alphabet?26
-
What is the
capital of
Scotland?(Edinburg)
-
When English people celebrate
Christmas? (the 25th
of December
)
-
What kind of degrees of
adjective do you know?(2 comparative and
superlative)
IV Мақал-мәтел
сайысы.
1-жүргізуші - Ақыл-ой,алғыр
сөз адамның ең жоғарғы қасиеті»деген екен Ғ.Мүсірепов. Тіл-ұлттың
жаны,халықтың үні.Сондықтан да қазіргі заман талабына сай бірнеше
тілді білу қажет. Қазақтан шыққан өткір ойлы, жан-жақты ғұлама
ғалым, тарихшы, әдебиетші, саяхатшы Ш.Уәлиханов 8 тілде еркін
сөйлеген.Біздің дарынды жастарымыз да үш тілді еркін меңгерген. Осы
турымыздың шарты: Мақал-мәтелдердің бір сөзі түсіп қалған сол сөзді
тауып,орыс тіліне,ағылшын тіліне аударасыздар. Шарты түсінікті
болса сайысымызды бастаймыз.
1.Мектеп кеме, білім
………..(теңіз,море,sea)
2. Нет дыма без ……… (от,
огонь,fire)
3.Адам көркі шүберек,ағаш
көркі………….(жапырақ,лист,foliage)
4. Чистота залог ……..
(здоровье, денсаулық,health)
5.Жалғыз кірпіш қорған
болмас,жалғыз
ағаш……..болмас.(орман,лес,forest)
6. . Лучше ……. чем никогда
(кеш, поздно,late)
7.Қыз өссе елдің көркі,
……….өссе жердің көркі.(гүл,цветок,flower)
8. Action speaks louder than
….. (word, слова, сөз)
9.Мақтаның анасы
жер,атасы-………..(су,вода,water)
10. Адам басшысы-……..(ақыл,
ум,intelligence)
11. Дерево крепко корнями.
Человек …… (друг, дос, friend)
Келесі бөлім «Ой-толғау» деп
аталады. Бұл бөлімде оқушыларымыз берілген мәселе бойынша өз
ойларын жеткізуі шарт.
1.Қазақ тілінің латын
алфавитіне көшуін қолдайсыз ба? Оның артықшылығы мен кемшіліктері
турасында ой толғаңыз.
2. Ағылшын тілін ерте жастан
оқытуды қолдайсызба? Тіл үйренуде қандай әдіс тәсілдерді қолданған
жөн?
1-жүргізуші. Біздің тіліміз –
ең қымбат мүлкіміз. Оны қорғау, қолдау, өркендету – біздің
міндетіміз. Әр адам өз ана тілінің болашағына жауапты. Тәуелсіз
еліміздің ертеңі – сендер өз тілдеріңнің мәртебесін жоғары көтереді
деп сенеміз.
Құрметті ұстаздар мен
оқушылар! Келіп көріп тамашалағандарыңызға көп-көп
рахмет!
2-жүргізуші. Спасибо всем за
внимание!