Use of English

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Use of English

Материал туралы қысқаша түсінік
Шет тілі пәні 6 сынып сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 9: Transport

Lesson 96

Trainee’s name:

Sailauova Anel

Date:

08.05.2025

Grade:

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English


Learning objectives


6.2.1.1 understand a sequence of supported classroom instructions

6.6.9.1 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics

6.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups


Lesson objectives

Learners will be able to:


- present comparatives & superlatives


- personalise the topic and practise comparatives


- compare two means of transport using comparative forms


Value links


Respect - treating people with respect, value and courtesy. Especially apologising to them where the situation calls for it.


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min




























Middle of the lesson

30 min
























































End of the lesson

5 min


Organization moment :

1.Greeting.

Good afternoon children?

How are you?

I'm glad to see you, thank you sit down.

Talking to duty

Who is on duty today?

-What day is it today?

-What date is it today?

Checking – up of the home task: What was your homework for today?









1.Grammar

Explain comparative and superlative




2.Ex 2 p 102

Complete the sentences with the adjectives in the comparative form.




3.Ex 3 p 102

Compare two cities/towns/ villages in your country.












4.Game: Adjective Race

How to play:

Divide the students into two teams.

Write one adjective on the board (e.g., tall).

One student from each team runs to the board and writes the comparative (taller) or superlative (the tallest) form.



5.Ex 4 p 102

Look at the pictures. Compare the two means of transport. Use: fast, relaxing, expensive, noisy, comfortable, safe, exciting.

6.Ex 5 p 102

Make comparisons with your partner, as in the example.









Home task : Open your diaries and write down your homework. Ex 7 p 102



Reflection : I gave you the cards write your opinion about the lesson


Objective: To develop students' speaking skills, create a friendly atmosphere

Students' attention is focused on the lesson.


-Today is Thursday

-Today is 8th of May












1.Students listen and write





2.ANSWERS

1.more expensive

2.noisier

3.bigger

4.more crowded



3.ANSWERS

1. Almaty is bigger than Taraz.

2. Astana is more expensive than Shymkent.

3. Almaty is more crowded than Astana.

4.Shymkent is noisier than
Pavlodar.


4. The team that writes the correct form first gets a point.












5.ANSWER

Example

Trains aren't as fast as planes.

Planes are much faster than trains.

6.Answer

Example

A: Kazakhstan is very cold.

B: Yes, but Greenland is much colder than Kazakhstan.

A: Antarctica is the coldest of all.



Students write homework in his diaries.




Students write their opinion about the lesson


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, match places to continents

Descriptor:

- students listen and write




Descriptor

-complete the sentences with the adjectives

Total:2 points



Descriptor

-compare two cities in country

Total:3 points











Descriptor

-writes the comparative or superlative form














Descriptor

-compare the two means of transport

Total:2 points


Descriptor

-make comparisons with your partner,

-answer the questions

Total:3 points

























Ap1






Excel 6 grade

P 102




Excel 6 grade

P 102





























Excel 6 grade

P 102




Excel 6 grade

P 102















Ap2



Methodologist: ________Salimbekova N. Sh.

School teacher: ________Salimbekova N. Sh.

Trainees:_______ Sailauova A.K.

Mark: ________




Ap1











Ap2





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.06.2025
151
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі