"Ұшқыш-Талғат Бигелдинов"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Ұшқыш-Талғат Бигелдинов"

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақта оқушылар аңызға айналған ұшқыш Талғат Бигелдиновтің өмірі мен ерлігін зерттейді. Мақал-мәтелдер арқылы топтасып, деректі фильм көреді, мәтінді оқып, сұрақтар құрастырады, «Кластер», «Үш түрлі күнделік» әдістерімен талдау жасайды. Оқшау сөздерді топтастырып, сөйлем құрастырады. Қорытындыда «ПОПС» формуласы және «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі қолданылады. Сонымен қатар соғыс ардагері Ғалым Әміржанұлымен жүргізілген сұхбат мәтіні ұсынылып, батырлардың ерлігін есте сақтау идеясы дәріптеледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім аты: ЖЕҢІС КҮНІ. ҰЛЫ ЕРЛІККЕ ТАҒЗЫМ

Мектеп: Мұғалімнің аты-жөні:


Күні:

Пәні: қазақ тілі

Сыныбы: 7

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағаны:

Сабақтың тақырыбы:

Ұшқыш-Талғат Бигелдинов

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.1.1 мәтіндік және графиктік (кесте, диаграмма, сурет, шартты белгілер) ақпаратты интерпретациялау;

7.4.4.5 оқшау сөздердің қызметін түсіну, ажырата білу.

Сабақ мақсаттары:

Барлық оқушылар: Ұшқыш-Талғат Бигелдинов туралы берілген мәтіндік ақпаратты, оқшау сөздерді түсіну;

Көпшілігі: берілген мәтіндік ақпаратты түсініп талдау, оқшау сөздерді бір-бірінен ажырата білу;

Кейбірі: берілген мәтіндік ақпаратты интерпретациялау, оқшау сөздерді бір-бірінен ажырата білу және оқшау сөздерді тапсырма барысында қолдану.

Сабақтыңкезеңі/ уақыт

Педагогтіңәрекеті

Оқушыныңәрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту









І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды түгендеу. Жайлы орта құру.

Топтастыру: мақал – мәтелдерді құрастыру арқылы топтасады

1-топ: Батырдыжауда, шешендідауда сына

2-топ: Ерліктің шарты - өзіне сенгендік.

3- топ: Айлалы батыр алдырмас

Мақал – мәтелдердің мәнін ашу.

Оқылым алды тапсырмасы.Ой шақыру.

Сабақ тақырыбына шығу, мақсаттарын анықтату, бағалау критерийлерін талқылау

Оқушыларды түгендеу. Жайлы орта құру.Мақал – мәтелдерді құрастыру арқылы топтасады.

Талғат Бигелдинов туралы деректі фильмді (https://www.youtube.com/watch?v=

T6jufSPGkBM) тамашалап, батырдың өмір тарихы мен танысыңдар. «Түртіп алу»

жүйесі бойынша негізгі мәліметтерді жазып, өз көзқарастарыңмен бөлісіңдер.



ҚБ





ҚБ












(https://www.youtube.com/watch?v=

T6jufSPGkBM)



Сабақтың ортасы:

Мағынаны тану





































Мағынаны тану сатысыОқылым тапсырмасы

Тапсырма ЖЖ.

Оқушыларға Т. Бигелдинов туралы мәтінберіледі. Оқушылар мәтінмен танысады және суретті ақпаратты оқып, мәлімет жинақтайды.

Жинақтаған мәліметтері бойынша оқушыларға мәтін мазмұнына сай жоғары деңгейлі сұрақтар әзірлейді.

1-топ. «Мен қоятын үш сауал»

сұрақ

жауап

тексеру










«Карусель» әдісі арқылы топтар бір – біріне айналдырып беріп жауап жазады, әр топ өз сұрағына жауаптарды тексеріп, бағалайды, кері байланыс береді.

Дескриптор:

  • «Мен қоятын үш сауал» әдісімен сұрақтар құрастырады;

  • Жауап дайындайды;

  • Жауаптарын тексереді;

ҚБ

2-топ. «Кластер» әдісімен түсіндіреді.

Дескриптор:

«Кластер» әдісімен мәтінді талдайды;

ҚБ

3-топ. «Үш түрлі күнделік»

Мәтіннен ерекше әсер еткен немесе ой салған дәйексөз келтіру

Жеке түсінік беру. Осы дәйексөзді жазуға не мәжбүр етті? Қандай ой тудырды? Осыған байланысты қандай сұрақ туды?

Мұғалімге сұрақ




Дескриптор:

  • Мәтіннен ерекше әсер еткен немесе ой салған дәйексөз келтіреді;

  • Жеке түсінік береді;

  • Мұғалімге сұрақ береді.

ҚБ

ӘТН. Оқшау сөздер.

1-топ. 3-тапсырма

2-топ. Берілген оқшау сөздерді мағынасына қарай топтастыр

Әрине; Туған жер, тауыңда туып, тасыңда өстім!; әлбетте, рас; Түу, айтқаныңнан қайтпайтын бірбет екенсің! Аягөз, қайда барасың? ; шынында, Пәлі! Ақын ғой мынауың! 

Қаратпа сөз

Қыстырма сөз

Одағай сөз




3-топ. Берілген оқшау сөздерді қатыстырып, сөйлем құра.

Әрине; Туған жер, ... ; әлбетте, рас; түу, Аягөз, ... ; шынында, Пәлі!

Дескриптор:

  • Оқылым мәтініндегі тірек сөздердің негізінде қаратпа сөздерді қатыстырып, диалог құрады;

  • Тірек сөздердің мәнін ашатын мақал-мәтелдер мен фразеологизмдерді қолданады;

  • Берілген оқшау сөздерді мағынасына қарай топтастырады;

  • Берілген оқшау сөздерді қатыстырып, сөйлем құрайды.

ҚБ

Бекіту.«ПОПС» формуласы арқылы қорытындылайды.

«Екі жұлдыз бір тілек» арқылы бағалау

Оқушыларға

Т. Бигелдинов туралы мәтін беріледі. Оқушылар мәтінмен танысады және суретті ақпаратты оқып, мәлімет жинақтайды.

«Мен қоятын үш сауал» әдісімен сұрақтар құрастырады;

Жауап дайындайды;

Жауаптарын тексереді;

«Кластер» әдісімен мәтінді талдайды;

Мәтіннен ерекше әсер еткен немесе ой салған дәйексөз келтіреді;

Жеке түсінік береді;

Мұғалімге сұрақ береді.















Грамматикалық тақырыпты меңгереді.









Оқылым мәтініндегі тірек сөздердің негізінде қаратпа сөздерді қатыстырып, диалог құрады;

Тірек сөздердің мәнін ашатын мақал-мәтелдер мен фразеологизмдерді қолданады;

Берілген оқшау сөздерді мағынасына қарай топтастырады;

Берілген оқшау сөздерді қатыстырып, сөйлем құрайды.

















ҚБ

ҚБ









ҚБ



































ҚБ



ҚБ







Stepnogorsk.akmoedu.kz





7-сынып қазақ тілі













Сабақтың соңы:


Сабақты қорытындылау:

Кері байланыс:

Қағазға жазып Мәңгілік алаусуретіне жапсыру.

  • Сабақта алған ең маңызды ақпаратым

  • Қиындық келтірген 2 мәселе

  • Сабақта ұнаған 1 аспект




































1-топ. «Үш түрлі күнделік»

Мәтіннен ерекше әсер еткен немесе ой салған дәйексөз келтіру

Жеке түсінік беру. Осы дәйексөзді жазуға не мәжбүр етті? Қандай ой тудырды? Осыған байланысты қандай сұрақ туды?

Мұғалімге сұрақ






























































































Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы:

ОБ сілтеме

Оқу мақсаты

Бағалауға арналған ұсыныстар

О1 Ақпаратты түсіну.

.

Мәтіндік және графиктік (кесте, диаграмма, сурет, шартты белгілер) ақпаратты интерпретациялау

Тапсырма:

ҰОС жылдарынан сыр шертетін графиктік мәтіндер беріледі.

Оқушылар графиктік мәтін (кесте, сызба, диаграмма, т.б. түрде) құрастырып, әңгімелейді.




Дағдылар

Бағалау критерийлері:

оқылым

Егер төмендегі бағалау критерийлерін орындаса, оқушы оқумақсатына жетеді

  • Кез келген түрде берілген ақпаратты түсінеді

  • Ақпаратқа қатысты өзіндік пікір білдіре алады

  • Ақпаратты талқылап, дәлелдер келтіреді









































Ардагермен сұхбат

Осы жылы халқымыз Ұлы Жеңістің 68-жылдығын тойламақшы. Жеңіске жету жолы әр отбасының үйіне қайғы-қасірет әкелгені сөзсіз. Сол қиын жылдары Жеңістің жақындай түсуіне әр адам өз үлесін қосқан болатын. Аталарымыз бен әкелеріміз, әжелеріміз бен аналарымыз күні-түні бүгінгі ашық аспан үшін тынымсыз еңбек етті. Соғыстың жауыз жылдарында майданда соғысқан ардагерлеріміздің бірі – Бұқтыбаев Ғалым Әміржанұлы. Атамыз ерліктері үшін бірнеше орден-медальдармен марапатталды. Мен соғыс ардагерімен сұхбат жүргіздім:

-                     Ғалым – ата, сіз қай жылы дүниеге келдіңіз?

-                     Мен 1922 жылдың 29 маусымында Шал ақын ауданының Бағанат ауылында дүниеге келгенмін.

-                     Сіз майданға қай жылы аттандыңыз?

-                     Соғысқа мен 1942 жылдың 7 қаңтарында аттандым.

-                     Сіз қай жерлерде соғыстыңыз?

-                     Мен Мәскеу, Дон, Сталинград, Испания, Германияда соғыстым. Барлаушы болдым.

-                     Майданнан қай жылы оралдыңыз?

-                     Соғыс аяқталғаннан кейін мені Жапонияға қызметке жіберді, тек 1949 жылы әскерден қайтып, үйге оралдым.

-                     Соғыстан кейін тағдырыңыз қалай жалғасты?

-                     Мен мал – дәрігерлік техникумын аяқтап, отбасын құрдым, 5 баланы тәрбиелеп өсірдім. Отан үшін биік лауазымдарда адал қызмет атқардым. Қазіргі таңда Петропавл қаласында балаларымның, немерелерімнің және сүйікті шөберемнің арасында бақыттымын. Ұрпақтарымыздың тәуелсіз елде, татулық пен бірлікте өмір сүріп жатқандарына қуаныштымын.

Жыл сайын біз Жеңіс үшін жанын қиған азаматтарымызды еске аламыз. Олардың есімдері мәңгі жүрегімізде сақтаулы! Біз олардың ерліктерін ешқашан ұмытпаймыз! Ғалым Әміржанұлы соғыс зардаптарын көрген ардагерлеріміздің бірі. Сұхбат жүргізген уақытта мен № 6 ора мектептің 9 сынып оқушысы болатынмын,сол кезде Ғалым – ата өзінің болашаққа, ұрпаққа зор сенім артып, бақытты өмір сүргендерін қалайтынын айтты. Өкінішке орай, ардагерлеріміз жыл санап азаюда, 2011 жылы Ғалым Әміржанұлы көз жұмды. Батыр да батыл соғыс ардагерімен сұхбат жүргізгеніме мен өте бақыттымын! Біз әрқашан соғыс ардагерлерінен үлгі алып, олардың қайсар мінездерін, батылдықтарын, Отанға деген питриоттық сезімдерін өз бойымызға сіңіруге тырысамыз! ЕР ЕСІМІ – ЕЛ ЕСІНДЕ!







































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.08.2025
109
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі