«ВЕБ-ДИЗАЙН" 10-СЫНЫПҚА АРНАЛҒАН
АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
Серік Бағлан Дарханұлы
информатика пәнінің мұғалімі, педагог-зерттеуші
Қазақстан Республикасы,
Жетісу облысы, Талдықорған қаласы
«№15 орта мектеп » коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Аңдатпа
Бұл мақалада 10-сынып оқушыларына арналған "Веб-дизайн" қолданбалы курсының құрылымы мен мазмұны жан-жақты сипатталады. Бағдарламада оқушылар HTML және CSS тілдерінің негіздерін меңгеріп, өз бетінше веб-беттер құруды, графикалық және мультимедиялық элементтермен жұмыс жасауды үйренеді. Авторлық курс теория мен практиканы үйлестіре отырып, оқушылардың шығармашылық қабілеті мен логикалық ойлауын дамытуға бағытталған. Сонымен қатар, бағалау критерийлері нақты көрсетіліп, оқыту үрдісінде рефлексия мен топтық жұмыс әдістерінің тиімділігі талданады. Жас мамандар мен информатика пәні мұғалімдеріне бағытталған бұл бағдарлама – веб-дизайн саласын мектеп деңгейінде меңгертудің заманауи және нәтижелі жолы ретінде ұсынылады.
Түйінді сөздер: веб-дизайн, HTML, CSS, қолданбалы курс, практикалық дағдылар, шығармашылық
Бұл бағдарлама – 10-сынып оқушыларына арналған қолданбалы курс, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы негізгі дағдыларды, атап айтқанда, веб-дизайн және HTML, CSS негіздерін оқытуға бағытталған. Курс құрылымы оқушылардың теориялық білімін тәжірибемен ұштастырып, нақты өнім – жеке веб-сайт жасауға дейін жеткізеді.
? Мақсаты мен міндеттері
Мақсаты:
-
Оқушыларға веб-дизайнмен жұмыс істеудің негізгі ұғымдары мен дағдыларын меңгерту.
Міндеттері:
-
HTML және CSS тілдерінің құрылымы мен қызметін түсіндіру;
-
Web-беттерді құру және оларды әрлеу;
-
Графикалық және мультимедиялық элементтермен жұмыс;
-
Скрипттер мен деректер қорын веб-беттерге қосу;
-
Ақпаратты интернетке жариялау.
? Бағалау жүйесі
Бағалау критериалды жүйемен жүргізіледі. Жалпы ұпай саны – 27, төмендегі критерийлер бойынша:
|
Критерий |
Атауы |
Ұпай |
|
A |
Білу және түсіну |
5 |
|
B |
Зерттеу |
4 |
|
C |
Жоспарлау |
4 |
|
D |
Жоба құру |
5 |
|
E |
Дизайн |
3 |
|
F |
Коммуникация |
3 |
|
G |
Рефлексия |
3 |
Бағалар шкаласы:
|
Ұпай |
Баға |
% |
|
13–0 |
2 |
0–49% |
|
14–18 |
3 |
50–66% |
|
19–22 |
4 |
67–83% |
|
23–27 |
5 |
84–100% |
? Курстың құрылымы (34 сағат)
Курс аптасына 1 сағаттан тұрады. Теория мен практика тең бөлінген (әр бөлімге 1 сағат теория, 1 сағат практика). Негізгі тақырыптар:
-
HTML құжаттарын құру
-
Графикалық объектілерді қою
-
HTML сайттарын әзірлеу әдістері
-
Мәтінді форматтау
-
CSS негіздері
-
Мультимедианы енгізу
-
Скрипттер қолдану
-
ДҚ мен веб беттер байланысы
-
Microsoft Word көмегімен сайт жасау
-
Microsoft FrontPage қолдану
-
Объектілерді енгізу
-
Web-беттер жасау
-
Визуалды HTML редакторлар
-
HTML кестелер
-
Сайттың алғашқы беті
-
Қорытынды сабақ
? Әдістемелік ерекшеліктері
-
Ойын элементтері мен топтық жұмыс: түрлі-түсті стикерлер, рефлексиялық әдістер ("Аяқталмаған сөйлем", "Чемодан – еттартқыш – себет").
-
Тапсырмалар практикалық сипатта: HTML код жазу, сурет кірістіру, гиперсілтемелер орнату, мәтінді пішімдеу, т.б.
-
Әр сабақта бағалау критерийлері мен оқушылар әрекеті нақты көрсетілген.
-
Шығармашылық тапсырмалар арқылы оқушылардың веб-дизайнға деген қызығушылығын арттыру көзделген.
✅ Артықшылықтары
-
Жаңа мазмұндағы АКТ дағдыларын дамыту;
-
Теория мен практиканың тиімді үйлесімі;
-
Оқушының өзіндік жұмыс жасауына кең мүмкіндік;
-
Дизайн мен кодты біріктіретін сабақтар (эстетикалық және логикалық ойлау дамиды);
-
Бағалау жүйесі нақты әрі әділ.
⚠️ Ұсыныстар (жетілдіру үшін)
-
Қазіргі заманғы құралдарды қосу: FrontPage орнына VS Code немесе Google Sites қолдану ұсынылады.
-
Қосымша блок ретінде UX/UI негіздері енгізілсе, заманауи веб-дизайн түсінігі толығырақ ашылар еді.
-
Қазақ және ағылшын тілінде параллель код жазу – тілдік дағдыларды дамытуға пайдалы.
-
GitHub немесе онлайн портфолио платформалары туралы қысқаша түсінік қосу – кәсіби бағытта әсерлі болады.
? Қорытынды
Бұл авторлық бағдарлама заманауи веб-дизайн негіздерін оқытудың сапалы, құрылымы айқын, әдістемелік тұрғыда негізделген моделі болып табылады. Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытып, ІТ саласына қызығушылықтарын арттыруға бағытталған. Болашақ веб-бағдарламалаушылар мен дизайнерлерге бастама беретін тамаша құрал.
10-сыныпқа арналған "Веб-дизайн" авторлық бағдарламасындағы 34 сағаттық сабақтарға қысқаша шолу берілген. Бұл шолу әр сабақтың тақырыбы, мақсаты, қолданылған әдіс-тәсілдер, практикалық тапсырмалар және оқушылардың күтілетін нәтижелері бойынша жүйеленді.
? 1–2-сабақ: HTML тілінде құжат құру және редакциялау
-
Мақсаты: HTML құрылымымен таныстыру, тегтерді үйрету.
-
Әдістер: "Төртінші бет" деген атаумен HTML құжат құру, гиперсілтеме қосу.
-
Практика: Notepad арқылы веб-бет жасау, сурет қосу, мәтінді түрлі түстермен безендіру.
-
Нәтиже: Оқушылар өз бетінше HTML құжат жазуды меңгереді.
?️ 3–4-сабақ: Графикалық объектілерді қою және пішіндеу
-
Мақсаты: Мәтіндік құжатқа сурет кірістіру мен форматтау тәсілдерін үйрету.
-
Әдістер: «Суретті файлдан енгізу», «Сопақшаға ат жазу» әдісі.
-
Практика: Word құжатына сурет қосу, жазу енгізу, суретті пішімдеу.
-
Нәтиже: Графикалық элементтерді пішімдеп, өңдеуді біледі.
? 5–6-сабақ: HTML веб-сайттарын әзірлеу әдістері
-
Мақсаты: HTML тегтері арқылы веб-бет жасау.
-
Әдістер: Дискуссия, сұрақ-жауап, рефлексия "Шапалақ" әдісі.
-
Практика: Web-бетке гиперсілтеме енгізу, парақшаларды байланыстыру.
-
Нәтиже: Қарапайым сайт жасау дағдысын игереді.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
БидайбековЕ.Ы., Нұрбекова Ж.Қ.,Мұхамбетжанова С.Т.,Сағымбаева А. Е. Жалпы білім беретін мектептің Жаратылыстану-математикалықбағыттағы 10-11 сынып/топтарына арналған «Информатика» оқу бағдарламасы. – Астана, 2010. – 13 б. ҚР БжҒМ, 2010. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім беру академиясы,2010.
-
Методика преподавания информатики: Учеб. пособие для студ. пед.вузов/М.П.Лапчик,И.Г.Семакин,Е.К.Хеннер;Подобщейред.М.П. Лапчика.–М.:Издательский центр«Академия»,2001.–624с.
-
Захарова Т.Е. Профильная дифференциация обучения информатике на старшей ступени школы.– М.: МЦНТИ, 1997.
-
Захарова Т.Е. Интернет: всемирная компьютерная сеть:Практическое пособие-путеводитель.– М.: Синтез, 1995.
-
Информатика. Задачни практикум/Подред.И.Г.Семакинаи Е.К. Хеннера: В2т.–
-
М.: Лаборатория Базовых Знаний,1999.
Интернет-ресурстар
-
http://nis.edu.kz/сайтының материалдары.
-
http://metodist.lbz.ru/avt_masterskaya_BosovaLL.html - материалы в помощь педагогам
-
http://inf.1september.ru – газета «Информатика» «Издательского дома «Первое сентября»
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«ВЕБ-ДИЗАЙН" 10-СЫНЫПҚА АРНАЛҒАН АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
«ВЕБ-ДИЗАЙН" 10-СЫНЫПҚА АРНАЛҒАН АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
«ВЕБ-ДИЗАЙН" 10-СЫНЫПҚА АРНАЛҒАН
АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
Серік Бағлан Дарханұлы
информатика пәнінің мұғалімі, педагог-зерттеуші
Қазақстан Республикасы,
Жетісу облысы, Талдықорған қаласы
«№15 орта мектеп » коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Аңдатпа
Бұл мақалада 10-сынып оқушыларына арналған "Веб-дизайн" қолданбалы курсының құрылымы мен мазмұны жан-жақты сипатталады. Бағдарламада оқушылар HTML және CSS тілдерінің негіздерін меңгеріп, өз бетінше веб-беттер құруды, графикалық және мультимедиялық элементтермен жұмыс жасауды үйренеді. Авторлық курс теория мен практиканы үйлестіре отырып, оқушылардың шығармашылық қабілеті мен логикалық ойлауын дамытуға бағытталған. Сонымен қатар, бағалау критерийлері нақты көрсетіліп, оқыту үрдісінде рефлексия мен топтық жұмыс әдістерінің тиімділігі талданады. Жас мамандар мен информатика пәні мұғалімдеріне бағытталған бұл бағдарлама – веб-дизайн саласын мектеп деңгейінде меңгертудің заманауи және нәтижелі жолы ретінде ұсынылады.
Түйінді сөздер: веб-дизайн, HTML, CSS, қолданбалы курс, практикалық дағдылар, шығармашылық
Бұл бағдарлама – 10-сынып оқушыларына арналған қолданбалы курс, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы негізгі дағдыларды, атап айтқанда, веб-дизайн және HTML, CSS негіздерін оқытуға бағытталған. Курс құрылымы оқушылардың теориялық білімін тәжірибемен ұштастырып, нақты өнім – жеке веб-сайт жасауға дейін жеткізеді.
? Мақсаты мен міндеттері
Мақсаты:
-
Оқушыларға веб-дизайнмен жұмыс істеудің негізгі ұғымдары мен дағдыларын меңгерту.
Міндеттері:
-
HTML және CSS тілдерінің құрылымы мен қызметін түсіндіру;
-
Web-беттерді құру және оларды әрлеу;
-
Графикалық және мультимедиялық элементтермен жұмыс;
-
Скрипттер мен деректер қорын веб-беттерге қосу;
-
Ақпаратты интернетке жариялау.
? Бағалау жүйесі
Бағалау критериалды жүйемен жүргізіледі. Жалпы ұпай саны – 27, төмендегі критерийлер бойынша:
|
Критерий |
Атауы |
Ұпай |
|
A |
Білу және түсіну |
5 |
|
B |
Зерттеу |
4 |
|
C |
Жоспарлау |
4 |
|
D |
Жоба құру |
5 |
|
E |
Дизайн |
3 |
|
F |
Коммуникация |
3 |
|
G |
Рефлексия |
3 |
Бағалар шкаласы:
|
Ұпай |
Баға |
% |
|
13–0 |
2 |
0–49% |
|
14–18 |
3 |
50–66% |
|
19–22 |
4 |
67–83% |
|
23–27 |
5 |
84–100% |
? Курстың құрылымы (34 сағат)
Курс аптасына 1 сағаттан тұрады. Теория мен практика тең бөлінген (әр бөлімге 1 сағат теория, 1 сағат практика). Негізгі тақырыптар:
-
HTML құжаттарын құру
-
Графикалық объектілерді қою
-
HTML сайттарын әзірлеу әдістері
-
Мәтінді форматтау
-
CSS негіздері
-
Мультимедианы енгізу
-
Скрипттер қолдану
-
ДҚ мен веб беттер байланысы
-
Microsoft Word көмегімен сайт жасау
-
Microsoft FrontPage қолдану
-
Объектілерді енгізу
-
Web-беттер жасау
-
Визуалды HTML редакторлар
-
HTML кестелер
-
Сайттың алғашқы беті
-
Қорытынды сабақ
? Әдістемелік ерекшеліктері
-
Ойын элементтері мен топтық жұмыс: түрлі-түсті стикерлер, рефлексиялық әдістер ("Аяқталмаған сөйлем", "Чемодан – еттартқыш – себет").
-
Тапсырмалар практикалық сипатта: HTML код жазу, сурет кірістіру, гиперсілтемелер орнату, мәтінді пішімдеу, т.б.
-
Әр сабақта бағалау критерийлері мен оқушылар әрекеті нақты көрсетілген.
-
Шығармашылық тапсырмалар арқылы оқушылардың веб-дизайнға деген қызығушылығын арттыру көзделген.
✅ Артықшылықтары
-
Жаңа мазмұндағы АКТ дағдыларын дамыту;
-
Теория мен практиканың тиімді үйлесімі;
-
Оқушының өзіндік жұмыс жасауына кең мүмкіндік;
-
Дизайн мен кодты біріктіретін сабақтар (эстетикалық және логикалық ойлау дамиды);
-
Бағалау жүйесі нақты әрі әділ.
⚠️ Ұсыныстар (жетілдіру үшін)
-
Қазіргі заманғы құралдарды қосу: FrontPage орнына VS Code немесе Google Sites қолдану ұсынылады.
-
Қосымша блок ретінде UX/UI негіздері енгізілсе, заманауи веб-дизайн түсінігі толығырақ ашылар еді.
-
Қазақ және ағылшын тілінде параллель код жазу – тілдік дағдыларды дамытуға пайдалы.
-
GitHub немесе онлайн портфолио платформалары туралы қысқаша түсінік қосу – кәсіби бағытта әсерлі болады.
? Қорытынды
Бұл авторлық бағдарлама заманауи веб-дизайн негіздерін оқытудың сапалы, құрылымы айқын, әдістемелік тұрғыда негізделген моделі болып табылады. Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытып, ІТ саласына қызығушылықтарын арттыруға бағытталған. Болашақ веб-бағдарламалаушылар мен дизайнерлерге бастама беретін тамаша құрал.
10-сыныпқа арналған "Веб-дизайн" авторлық бағдарламасындағы 34 сағаттық сабақтарға қысқаша шолу берілген. Бұл шолу әр сабақтың тақырыбы, мақсаты, қолданылған әдіс-тәсілдер, практикалық тапсырмалар және оқушылардың күтілетін нәтижелері бойынша жүйеленді.
? 1–2-сабақ: HTML тілінде құжат құру және редакциялау
-
Мақсаты: HTML құрылымымен таныстыру, тегтерді үйрету.
-
Әдістер: "Төртінші бет" деген атаумен HTML құжат құру, гиперсілтеме қосу.
-
Практика: Notepad арқылы веб-бет жасау, сурет қосу, мәтінді түрлі түстермен безендіру.
-
Нәтиже: Оқушылар өз бетінше HTML құжат жазуды меңгереді.
?️ 3–4-сабақ: Графикалық объектілерді қою және пішіндеу
-
Мақсаты: Мәтіндік құжатқа сурет кірістіру мен форматтау тәсілдерін үйрету.
-
Әдістер: «Суретті файлдан енгізу», «Сопақшаға ат жазу» әдісі.
-
Практика: Word құжатына сурет қосу, жазу енгізу, суретті пішімдеу.
-
Нәтиже: Графикалық элементтерді пішімдеп, өңдеуді біледі.
? 5–6-сабақ: HTML веб-сайттарын әзірлеу әдістері
-
Мақсаты: HTML тегтері арқылы веб-бет жасау.
-
Әдістер: Дискуссия, сұрақ-жауап, рефлексия "Шапалақ" әдісі.
-
Практика: Web-бетке гиперсілтеме енгізу, парақшаларды байланыстыру.
-
Нәтиже: Қарапайым сайт жасау дағдысын игереді.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
БидайбековЕ.Ы., Нұрбекова Ж.Қ.,Мұхамбетжанова С.Т.,Сағымбаева А. Е. Жалпы білім беретін мектептің Жаратылыстану-математикалықбағыттағы 10-11 сынып/топтарына арналған «Информатика» оқу бағдарламасы. – Астана, 2010. – 13 б. ҚР БжҒМ, 2010. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім беру академиясы,2010.
-
Методика преподавания информатики: Учеб. пособие для студ. пед.вузов/М.П.Лапчик,И.Г.Семакин,Е.К.Хеннер;Подобщейред.М.П. Лапчика.–М.:Издательский центр«Академия»,2001.–624с.
-
Захарова Т.Е. Профильная дифференциация обучения информатике на старшей ступени школы.– М.: МЦНТИ, 1997.
-
Захарова Т.Е. Интернет: всемирная компьютерная сеть:Практическое пособие-путеводитель.– М.: Синтез, 1995.
-
Информатика. Задачни практикум/Подред.И.Г.Семакинаи Е.К. Хеннера: В2т.–
-
М.: Лаборатория Базовых Знаний,1999.
Интернет-ресурстар
-
http://nis.edu.kz/сайтының материалдары.
-
http://metodist.lbz.ru/avt_masterskaya_BosovaLL.html - материалы в помощь педагогам
-
http://inf.1september.ru – газета «Информатика» «Издательского дома «Первое сентября»
шағым қалдыра аласыз













