Виет теоремасы

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Виет теоремасы

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда):

Утемуратова Айсапар

Күні:


Сынып: 8

Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Виет теоремасы

Пәні: Алгебра

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары:

Виет теоремасын қолдану

Сабақтың мақсаты:

Оқушылар квадраттық теңдеудің түбірлері мен коэффициенттері арасындағы байланысты есептеу арқылы Виет теоремасын қолдана білетін болады; олар берілген коэффициенттерден түбірлерді табу, түбірлер арқылы көпмүшені жіктеу және қарапайым қолданбалы есептерді шешу дағдыларын көрсетеді.

Құндылықтар:

'Виет теоремасы' тақырыбында ынтымақтастық, құрмет құндылықтары мақсатты түрде дарытылады. Топтық/жұптық жұмыс және құрметке негізделген кері байланыс арқылы ынтымақтастық пен академиялық адалдық нығаяды.



Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтің әрекеттері

Оқушылардың әрекеттері

Бағалау

Ресурстар

Басы (5–7 мин)

1) Ынталандыру: Виет еске алу

- Көрсет: тақтада теңдеуін жазып көрсетіңіз.

- Сұра: «Түбірлердің сомасы және көбейтіндісі қандай байланысты көрсетеді?» деген сұрақ қойыңыз.

- Таратыңыз: қысқа карточкалар «тест: түбір табу» (4 теңдеу) оқушыларға таратыңыз.

- Шешуі: 1) Тақтадағы теңдеуін қарап шығыңыз, 2) коэффициенттен түбір сомасын анықтаңыз, 3) коэффициенттен түбір көбейтіндіні анықтаңыз.

- Карточка 1: , Карточка 2: , Карточка 3: , Карточка 4:

- Жауап: 1) түбірлер 2 және 3; 2) 2 және 5; 3) 1 және 2; 4) 1 және 3

Дескриптор: Оқушы тақтадағы теңдеуден түбірлердің сомасы мен көбейтіндісін таба алады және қарапайым карточка теңдеулерді тез шеше алады.

- Көру және сұрақ-жауап: екі сұрақ (1) түбір сомасын көрсету, (2) көбейтіндісін көрсету

- Жұмыс карточкасын тексеру (жедел кері байланыс)

Тақта, маркер, 4 карточка теңдеулер, Қысқа есеп парағы

Ортасы (25–30 мин)

1) Тапсырма 1. Виет формулаларын қолдану арқылы түбір табу

- Беріңіз: теңдеу және командаларға әрбір карточкадағы теңдеулер.

- Жүргізіңіз: формула парағын көрсетіңіз: LaTeX тізімі және қысқа кесте.

- Бөліндіріңіз: 3 парақша жаттығу (6 есеп), 15 минут уақыт белгілеңіз.

- Сұраңыз: «Қандай қадамдармен түбірлерді табамыз?» және бір нақты сұрақ қойыңыз.

2) Тапсырма 2. Қолданбалы есеп: коэффициенттерден мәлімет шығару

- Беріңіз: практикалық есеп мәтіні: компания табысы теңдеумен сипатталған коэффициенттер берілген.

- Көрсетіңіз: формулалар тізімін және факторизация кестесін тақтаға жабыстырыңыз.

- Бөліндіріңіз: жұмыс топтарына нақты сандық тапсырма карталарын таратыңыз.

- Бақылаңыз: әр топтан бір жауапты 5 минут ішінде қорғату сұраңыз.

3) Тапсырма 3. Теңдеуді кері есептеу және тексеру

- Ұсыныңыз: оқушыларға түбірлер берілген кәртішкелер, миссия — коэффициенттерді табу.

- Көрсетіңіз: есептеу үлгісін тақтада бір мысал арқылы көрсетіңіз.

- Қадағалаңыз: әр оқушы 10 теңдеуден 6-ны шығарып тексереді.

- Шешуі: 1) Теңдеуді жаз: , 2) Виет бойынша түбір сомасы және көбейтіндісі табу, 3) жұп сандарды іздеу: 4 және 5, 4) жауап: .

- 1. шешіңіз: жауап ; 2. : жауап ; 3. : жауап ;

- 4. : жауап ; 5. : жауап ; 6. : жауап .

- Шешуі: 1) Берілген теңдеу коэффициенттерінен түбірлерді тауып, 2) түбірлерді қолдана отырып факторизация жасаңыз: , 3) табысты сценарий ретінде интерпретациялаңыз.

Теңдеу

Түбір1

Түбір2

Факторизация :: $$x^2-9x+20$$

4

5

$$(x-4)(x-5)$$ ;; $$x^2-8x+15$$

3

5

$$(x-3)(x-5)$$ ;; $$x^2-7x+10$$

2

5

$$(x-2)(x-5)$$ ;; $$x^2-6x+8$$

2

4

$$(x-2)(x-4)$$ ;; $$x^2-11x+30$$

5

6

$$(x-5)(x-6)$$
































































































- Жауап: Кесте толтырылған және дәлелденген.

- Шешуі: 1) Берілген түбірлер: 2 және 7; 2) жазу: сомасы , көбейтіндісі , 3) теңдеу құру: , 4) тексеру: дискриминант арқылы.

- Нөмірленген тапсырмалар: 1) түбірлер 3 және 4 → теңдеу ; 2) 1 және 6 → ; 3) 5 және 5 → ; 4) -1 және 8 → ; 5) 2 және 2 → ; 6) 3 және 6 → .

- Жауап: барлық теңдеулер құрастырылып, дискриминантпен тексеріледі.

Дескриптор: Оқушылар Виет теоремасын қолдану арқылы берілген теңдеулердің түбірлерін есептеп, нәтиженің дұрыстығын дәлелдейді.

- Жеке тексеру: 6 есептің 4-і дұрыс болса (4 ұпай)

- Тез қанша дұрыс шештің деген «шығу билетіне» жауап (1 ұпай)

Дескриптор: Оқушылар коэффициенттерден түбірлерді анықтап, факторизация арқылы нақты есептік мағынаны көрсете алады, бұл Виет теоремасын қолдануды дәлелдейді.

- Топтық бағалау: кестенің толық және дұрыс толтырылуы (3 ұпай)

- Презентацияда түсіндіру (2 ұпай)

Дескриптор: Оқушылар берілген түбірлерден теңдеуді құрастырып, коэффициенттер мен дискриминант арқылы тексереді, Виет ережесін қолданады.

- Жеке жұмыс: 6 теңдеудің 5-і дұрыс болса (3 ұпай)

- Мұғалімнің байқауы және қатені түзету (2 ұпай)

Формула парағы (LaTeX тізімі) және 6 жаттығу парағы, Тақта, проектор

Практикалық есеп карталары, ксерокопияланған кестелер, қаламдар

Түбір карталары, тексеру парақтары

Бекіту (8–10 мин)

1) Жан-жақты жаттығу және шағын тест

- Таратыңыз: 5 сұрақтан тұратын шағын тест парақтарын таратыңыз.

- Қадағалаңыз: 6 минут ішінде тестті орындауды сұраңыз.

- Жинаңыз: тест нәтижелерін жинап, жылдам бағалаңыз.

- Шешуі: 1) → түбірлер 5 және 7; 2) → 5 және 9; 3) → -3 және 5; 4) → 8 және 8; 5) → 1 және 2.

- Жауап: тест парағын тапсырма бойынша толтырып тапсырады.

Дескриптор: Оқушылар тест арқылы Виет теоремасын қолдану деңгейін көрсетеді: 5 сұрақтың кемінде 4-ін дұрыс шешу.

- Қысқа тест нәтижесін жинау және бағалау: әр сұрақ 1 ұпай, барлығы 5 ұпай

- Өзара тексеру: жұппен салыстыру, қателерді талқылау

Шағын тест парақтары, қаламдар

Рефлексия (3–5 мин)

1) Шығу билеті

- Жүргізіңіз: әр оқушыдан бір сөйлемдік «не үйрендім» жазу сұраңыз.

- Сұраңыз: бір тез сұрақ «Виет теоремасы қандай жағдайда пайдалы?» қойыңыз.

CАЯХАТТА ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР

Өрт болғанда

101

Сіріңке балаларға

ойыншық емес

Өр пен түтіннен

қашу керек

Полиция нөмірі

102

Жедел жәрдем нөмірі

103

Түтін шыққан бөлмеде

еңкейіп жүру керек

Хлормен улану қаупінде


жердің төменгі бөлігінен аулақ болу қажет.

Күші 12 балл жел


дауыл

Кез келген төтенше

жағдайда өзіңмен бірге алып кету керек


құжаттарды

Таңғыштарды

сулау

ОРЫН АЛҒАН КЕЗДЕГІ ӘРЕКЕТТЕР

(ӨРТ, ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ ТАСҚЫНЫ) »Мақсаты: саяхат кезіндегі төтенше жағдайларда дұрыс әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға үйрету.

Міндеті: білім алушыларға өрт, жер сілкінісі, су тасқыны жағдайларында қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын үйрету

«Сөйлемді аяқта» ойыны.

Төтенше жағдайларды басқару үшін кейбір ережелерді білу қажет. «Сөйлемді аяқта» ойыны осы қағидаларды есте сақтауға көмектеседі (ойын «лото» принципімен өткізіледі).



- Шешуі: 1) Бір сөйлем жаз: «Мен Виет теоремасын қолдана отырып коэффициенттерден түбірлерді табуды үйрендім».

- 2) Бір нақты қолдану көрсетіңіз: факторизация арқылы есепті жеңілдету.

Апаттар кезінде не істеу керек:

Әдетте табиғи апаттың жақындағаны туралы сирена белгісімен хабарлайды, содан кейін оларға дайындалуы үшін алдын ала хабарлайды.

Егер сіз үйде сирена сигналын естіген болсаңыз, радио немесе теледидарды қосыңыз, жаңалықтарды тыңдаңыз, содан кейін терезелер мен есіктерді жабыңыз; газ бен электрді өшіріңіз; заттарды, құжаттарды, электр шамын және батареялары бар радиоқабылдағышты дайындаңыз.

Ересектермен бірге құйын кезінде жертөлеге кіріңіз. Терезеге жақындамай, қабырғаға жақын тұрған жөн.

Егер күшті жел (дауыл, құйын) сізді далада немесе орманда басып қалса, кең жыраға, жол бойындағы жыраға жабылып, жерге қарай қысылыңыз.

Құйын жақындаған кезде машинадан, автобустан шығып, жақын жердегі жертөледе, жырада, жол кюветінде жасырыну қажет.

Төтенше жағдайдағы қағидалар

Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету, сақ болу керек.

Хабар берген кезде келесіні жаса:

1. Бетпердені тақ.

2. Портфельдерді/сөмкелерді ал.

3. Белгіленген жерге бар.

4. Орныңа орал.

Педагогтің нұсқауымен балалар орындарын ауыстырып, орындарына оралады.

Қорытынды

Сабақты қорытындылау.

ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар жадынамаларды тарату.


Дескриптор: Оқушы қысқа жауап арқылы өз түсінігін көрсетеді және кемшіліктерді анықтайды.

- Шығу билеті: 1 қысқа жауап, мұғалім жылдам бағалайды

- Өз-өзін бағалау: «түсіндім/түсінбедім» түрінде жазба

Егер жаңбыр, бұршақ, найзағай болатын дауыл болса - электр беру желілері тіректерінің астында жасырынба. Бұтаның астына тығыл. Барлық төтенше апаттар кезінде көпірлерде, жанармай бекеттерінің, мұнай және газ құбырларының, электр беру желілерінің жанында болу өте қауіпті.

Өрт кезінде адам өзіне қалай зиян келтіруі мүмкүн?

Өрт - материалдық құндылықтарды жоюмен қатар, адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін бақыланбайтын өрт апаты.

Өрттің негізгі зиян келтіруші факторлары:

· қоршаған ортаның жоғары температурасы;

· түтін құрамында улы заттар болуы;

· түтін салдарынан көрінудің жоғалуы.

Кіші парақшалар, қалам

Үй тапсырмасы







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.11.2025
48
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі