|
Бөлім: |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда): |
Утемуратова Айсапар |
|
Күні: |
|
|
Сынып: 8 |
Қатысушылар
саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Виет теоремасы Пәні: Алгебра |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары: |
Виет теоремасын қолдану |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушылар квадраттық теңдеудің түбірлері мен коэффициенттері арасындағы байланысты есептеу арқылы Виет теоремасын қолдана білетін болады; олар берілген коэффициенттерден түбірлерді табу, түбірлер арқылы көпмүшені жіктеу және қарапайым қолданбалы есептерді шешу дағдыларын көрсетеді. |
|
Құндылықтар: |
'Виет теоремасы' тақырыбында ынтымақтастық, құрмет құндылықтары мақсатты түрде дарытылады. Топтық/жұптық жұмыс және құрметке негізделген кері байланыс арқылы ынтымақтастық пен академиялық адалдық нығаяды. |
|
|
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеттері |
Оқушылардың әрекеттері |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басы (5–7 мин) |
1) Ынталандыру: Виет еске алу
- Көрсет: тақтада - Сұра: «Түбірлердің сомасы және көбейтіндісі қандай байланысты көрсетеді?» деген сұрақ қойыңыз. - Таратыңыз: қысқа карточкалар «тест: түбір табу» (4 теңдеу) оқушыларға таратыңыз. |
- Шешуі: 1) Тақтадағы
- Карточка 1: - Жауап: 1) түбірлер 2 және 3; 2) 2 және 5; 3) 1 және 2; 4) 1 және 3 |
Дескриптор: Оқушы тақтадағы теңдеуден түбірлердің сомасы мен көбейтіндісін таба алады және қарапайым карточка теңдеулерді тез шеше алады. - Көру және сұрақ-жауап: екі сұрақ (1) түбір сомасын көрсету, (2) көбейтіндісін көрсету - Жұмыс карточкасын тексеру (жедел кері байланыс) |
Тақта, маркер, 4 карточка теңдеулер, Қысқа есеп парағы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ортасы (25–30 мин) |
1) Тапсырма 1. Виет формулаларын қолдану арқылы түбір табу
- Беріңіз: теңдеу - Жүргізіңіз: формула парағын көрсетіңіз: LaTeX тізімі және қысқа кесте. - Бөліндіріңіз: 3 парақша жаттығу (6 есеп), 15 минут уақыт белгілеңіз. - Сұраңыз: «Қандай қадамдармен түбірлерді табамыз?» және бір нақты сұрақ қойыңыз. 2) Тапсырма 2. Қолданбалы есеп: коэффициенттерден мәлімет шығару - Беріңіз: практикалық есеп мәтіні: компания табысы теңдеумен сипатталған коэффициенттер берілген. - Көрсетіңіз: формулалар тізімін және факторизация кестесін тақтаға жабыстырыңыз. - Бөліндіріңіз: жұмыс топтарына нақты сандық тапсырма карталарын таратыңыз. - Бақылаңыз: әр топтан бір жауапты 5 минут ішінде қорғату сұраңыз. 3) Тапсырма 3. Теңдеуді кері есептеу және тексеру - Ұсыныңыз: оқушыларға түбірлер берілген кәртішкелер, миссия — коэффициенттерді табу. - Көрсетіңіз: есептеу үлгісін тақтада бір мысал арқылы көрсетіңіз. - Қадағалаңыз: әр оқушы 10 теңдеуден 6-ны шығарып тексереді. |
- Шешуі: 1) Теңдеуді жаз:
- 1.
- 4.
- Шешуі: 1) Берілген
теңдеу
- Жауап: Кесте толтырылған және дәлелденген.
- Шешуі: 1) Берілген түбірлер:
2 және 7; 2) жазу: сомасы
- Нөмірленген тапсырмалар: 1)
түбірлер 3 және 4 → теңдеу - Жауап: барлық теңдеулер құрастырылып, дискриминантпен тексеріледі. |
Дескриптор: Оқушылар Виет
теоремасын қолдану арқылы берілген теңдеулердің түбірлерін есептеп,
нәтиженің дұрыстығын дәлелдейді. - Жеке тексеру: 6 есептің 4-і дұрыс болса (4 ұпай) - Тез қанша дұрыс шештің деген «шығу билетіне» жауап (1 ұпай) Дескриптор: Оқушылар коэффициенттерден түбірлерді анықтап, факторизация арқылы нақты есептік мағынаны көрсете алады, бұл Виет теоремасын қолдануды дәлелдейді. - Топтық бағалау: кестенің толық және дұрыс толтырылуы (3 ұпай) - Презентацияда түсіндіру (2 ұпай) Дескриптор: Оқушылар берілген түбірлерден теңдеуді құрастырып, коэффициенттер мен дискриминант арқылы тексереді, Виет ережесін қолданады. - Жеке жұмыс: 6 теңдеудің 5-і дұрыс болса (3 ұпай) - Мұғалімнің байқауы және қатені түзету (2 ұпай) |
Формула парағы (LaTeX
тізімі) және 6 жаттығу парағы, Тақта,
проектор Практикалық есеп карталары, ксерокопияланған кестелер, қаламдар Түбір карталары, тексеру парақтары |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бекіту (8–10 мин) |
1) Жан-жақты жаттығу және шағын тест - Таратыңыз: 5 сұрақтан тұратын шағын тест парақтарын таратыңыз. - Қадағалаңыз: 6 минут ішінде тестті орындауды сұраңыз. - Жинаңыз: тест нәтижелерін жинап, жылдам бағалаңыз. |
- Шешуі: 1) - Жауап: тест парағын тапсырма бойынша толтырып тапсырады. |
Дескриптор: Оқушылар тест арқылы Виет теоремасын қолдану деңгейін көрсетеді: 5 сұрақтың кемінде 4-ін дұрыс шешу. - Қысқа тест нәтижесін жинау және бағалау: әр сұрақ 1 ұпай, барлығы 5 ұпай - Өзара тексеру: жұппен салыстыру, қателерді талқылау |
Шағын тест парақтары, қаламдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Рефлексия (3–5 мин) |
1) Шығу билеті - Жүргізіңіз: әр оқушыдан бір сөйлемдік «не үйрендім» жазу сұраңыз. - Сұраңыз: бір тез сұрақ «Виет теоремасы қандай жағдайда пайдалы?» қойыңыз. CАЯХАТТА ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР
(ӨРТ, ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ ТАСҚЫНЫ) »Мақсаты: саяхат кезіндегі төтенше жағдайларда дұрыс әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға үйрету. Міндеті: білім алушыларға өрт, жер сілкінісі, су тасқыны жағдайларында қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын үйрету «Сөйлемді аяқта» ойыны. Төтенше жағдайларды басқару үшін кейбір ережелерді білу қажет. «Сөйлемді аяқта» ойыны осы қағидаларды есте сақтауға көмектеседі (ойын «лото» принципімен өткізіледі).
|
- Шешуі: 1) Бір сөйлем жаз: «Мен Виет теоремасын қолдана отырып коэффициенттерден түбірлерді табуды үйрендім». - 2) Бір нақты қолдану көрсетіңіз: факторизация арқылы есепті жеңілдету. Апаттар кезінде не істеу керек: Әдетте табиғи апаттың жақындағаны туралы сирена белгісімен хабарлайды, содан кейін оларға дайындалуы үшін алдын ала хабарлайды. Егер сіз үйде сирена сигналын естіген болсаңыз, радио немесе теледидарды қосыңыз, жаңалықтарды тыңдаңыз, содан кейін терезелер мен есіктерді жабыңыз; газ бен электрді өшіріңіз; заттарды, құжаттарды, электр шамын және батареялары бар радиоқабылдағышты дайындаңыз. Ересектермен бірге құйын кезінде жертөлеге кіріңіз. Терезеге жақындамай, қабырғаға жақын тұрған жөн. Егер күшті жел (дауыл, құйын) сізді далада немесе орманда басып қалса, кең жыраға, жол бойындағы жыраға жабылып, жерге қарай қысылыңыз. Құйын жақындаған кезде машинадан, автобустан шығып, жақын жердегі жертөледе, жырада, жол кюветінде жасырыну қажет. Төтенше жағдайдағы қағидалар Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету, сақ болу керек. Хабар берген кезде келесіні жаса: 1. Бетпердені тақ. 2. Портфельдерді/сөмкелерді ал. 3. Белгіленген жерге бар. 4. Орныңа орал. Педагогтің нұсқауымен балалар орындарын ауыстырып, орындарына оралады. Қорытынды Сабақты қорытындылау. ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар жадынамаларды тарату.
|
Дескриптор: Оқушы қысқа жауап арқылы өз түсінігін көрсетеді және кемшіліктерді анықтайды. - Шығу билеті: 1 қысқа жауап, мұғалім жылдам бағалайды - Өз-өзін бағалау: «түсіндім/түсінбедім» түрінде жазба Егер жаңбыр, бұршақ, найзағай болатын дауыл болса - электр беру желілері тіректерінің астында жасырынба. Бұтаның астына тығыл. Барлық төтенше апаттар кезінде көпірлерде, жанармай бекеттерінің, мұнай және газ құбырларының, электр беру желілерінің жанында болу өте қауіпті. Өрт кезінде адам өзіне қалай зиян келтіруі мүмкүн? Өрт - материалдық құндылықтарды жоюмен қатар, адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін бақыланбайтын өрт апаты. Өрттің негізгі зиян келтіруші факторлары: · қоршаған ортаның жоғары температурасы; · түтін құрамында улы заттар болуы; · түтін салдарынан көрінудің жоғалуы. |
Кіші парақшалар, қалам |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Үй тапсырмасы |
|
|
|
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Виет теоремасы
Виет теоремасы
|
Бөлім: |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда): |
Утемуратова Айсапар |
|
Күні: |
|
|
Сынып: 8 |
Қатысушылар
саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Виет теоремасы Пәні: Алгебра |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары: |
Виет теоремасын қолдану |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушылар квадраттық теңдеудің түбірлері мен коэффициенттері арасындағы байланысты есептеу арқылы Виет теоремасын қолдана білетін болады; олар берілген коэффициенттерден түбірлерді табу, түбірлер арқылы көпмүшені жіктеу және қарапайым қолданбалы есептерді шешу дағдыларын көрсетеді. |
|
Құндылықтар: |
'Виет теоремасы' тақырыбында ынтымақтастық, құрмет құндылықтары мақсатты түрде дарытылады. Топтық/жұптық жұмыс және құрметке негізделген кері байланыс арқылы ынтымақтастық пен академиялық адалдық нығаяды. |
|
|
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеттері |
Оқушылардың әрекеттері |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басы (5–7 мин) |
1) Ынталандыру: Виет еске алу
- Көрсет: тақтада - Сұра: «Түбірлердің сомасы және көбейтіндісі қандай байланысты көрсетеді?» деген сұрақ қойыңыз. - Таратыңыз: қысқа карточкалар «тест: түбір табу» (4 теңдеу) оқушыларға таратыңыз. |
- Шешуі: 1) Тақтадағы
- Карточка 1: - Жауап: 1) түбірлер 2 және 3; 2) 2 және 5; 3) 1 және 2; 4) 1 және 3 |
Дескриптор: Оқушы тақтадағы теңдеуден түбірлердің сомасы мен көбейтіндісін таба алады және қарапайым карточка теңдеулерді тез шеше алады. - Көру және сұрақ-жауап: екі сұрақ (1) түбір сомасын көрсету, (2) көбейтіндісін көрсету - Жұмыс карточкасын тексеру (жедел кері байланыс) |
Тақта, маркер, 4 карточка теңдеулер, Қысқа есеп парағы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ортасы (25–30 мин) |
1) Тапсырма 1. Виет формулаларын қолдану арқылы түбір табу
- Беріңіз: теңдеу - Жүргізіңіз: формула парағын көрсетіңіз: LaTeX тізімі және қысқа кесте. - Бөліндіріңіз: 3 парақша жаттығу (6 есеп), 15 минут уақыт белгілеңіз. - Сұраңыз: «Қандай қадамдармен түбірлерді табамыз?» және бір нақты сұрақ қойыңыз. 2) Тапсырма 2. Қолданбалы есеп: коэффициенттерден мәлімет шығару - Беріңіз: практикалық есеп мәтіні: компания табысы теңдеумен сипатталған коэффициенттер берілген. - Көрсетіңіз: формулалар тізімін және факторизация кестесін тақтаға жабыстырыңыз. - Бөліндіріңіз: жұмыс топтарына нақты сандық тапсырма карталарын таратыңыз. - Бақылаңыз: әр топтан бір жауапты 5 минут ішінде қорғату сұраңыз. 3) Тапсырма 3. Теңдеуді кері есептеу және тексеру - Ұсыныңыз: оқушыларға түбірлер берілген кәртішкелер, миссия — коэффициенттерді табу. - Көрсетіңіз: есептеу үлгісін тақтада бір мысал арқылы көрсетіңіз. - Қадағалаңыз: әр оқушы 10 теңдеуден 6-ны шығарып тексереді. |
- Шешуі: 1) Теңдеуді жаз:
- 1.
- 4.
- Шешуі: 1) Берілген
теңдеу
- Жауап: Кесте толтырылған және дәлелденген.
- Шешуі: 1) Берілген түбірлер:
2 және 7; 2) жазу: сомасы
- Нөмірленген тапсырмалар: 1)
түбірлер 3 және 4 → теңдеу - Жауап: барлық теңдеулер құрастырылып, дискриминантпен тексеріледі. |
Дескриптор: Оқушылар Виет
теоремасын қолдану арқылы берілген теңдеулердің түбірлерін есептеп,
нәтиженің дұрыстығын дәлелдейді. - Жеке тексеру: 6 есептің 4-і дұрыс болса (4 ұпай) - Тез қанша дұрыс шештің деген «шығу билетіне» жауап (1 ұпай) Дескриптор: Оқушылар коэффициенттерден түбірлерді анықтап, факторизация арқылы нақты есептік мағынаны көрсете алады, бұл Виет теоремасын қолдануды дәлелдейді. - Топтық бағалау: кестенің толық және дұрыс толтырылуы (3 ұпай) - Презентацияда түсіндіру (2 ұпай) Дескриптор: Оқушылар берілген түбірлерден теңдеуді құрастырып, коэффициенттер мен дискриминант арқылы тексереді, Виет ережесін қолданады. - Жеке жұмыс: 6 теңдеудің 5-і дұрыс болса (3 ұпай) - Мұғалімнің байқауы және қатені түзету (2 ұпай) |
Формула парағы (LaTeX
тізімі) және 6 жаттығу парағы, Тақта,
проектор Практикалық есеп карталары, ксерокопияланған кестелер, қаламдар Түбір карталары, тексеру парақтары |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бекіту (8–10 мин) |
1) Жан-жақты жаттығу және шағын тест - Таратыңыз: 5 сұрақтан тұратын шағын тест парақтарын таратыңыз. - Қадағалаңыз: 6 минут ішінде тестті орындауды сұраңыз. - Жинаңыз: тест нәтижелерін жинап, жылдам бағалаңыз. |
- Шешуі: 1) - Жауап: тест парағын тапсырма бойынша толтырып тапсырады. |
Дескриптор: Оқушылар тест арқылы Виет теоремасын қолдану деңгейін көрсетеді: 5 сұрақтың кемінде 4-ін дұрыс шешу. - Қысқа тест нәтижесін жинау және бағалау: әр сұрақ 1 ұпай, барлығы 5 ұпай - Өзара тексеру: жұппен салыстыру, қателерді талқылау |
Шағын тест парақтары, қаламдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Рефлексия (3–5 мин) |
1) Шығу билеті - Жүргізіңіз: әр оқушыдан бір сөйлемдік «не үйрендім» жазу сұраңыз. - Сұраңыз: бір тез сұрақ «Виет теоремасы қандай жағдайда пайдалы?» қойыңыз. CАЯХАТТА ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР
(ӨРТ, ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ ТАСҚЫНЫ) »Мақсаты: саяхат кезіндегі төтенше жағдайларда дұрыс әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға үйрету. Міндеті: білім алушыларға өрт, жер сілкінісі, су тасқыны жағдайларында қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын үйрету «Сөйлемді аяқта» ойыны. Төтенше жағдайларды басқару үшін кейбір ережелерді білу қажет. «Сөйлемді аяқта» ойыны осы қағидаларды есте сақтауға көмектеседі (ойын «лото» принципімен өткізіледі).
|
- Шешуі: 1) Бір сөйлем жаз: «Мен Виет теоремасын қолдана отырып коэффициенттерден түбірлерді табуды үйрендім». - 2) Бір нақты қолдану көрсетіңіз: факторизация арқылы есепті жеңілдету. Апаттар кезінде не істеу керек: Әдетте табиғи апаттың жақындағаны туралы сирена белгісімен хабарлайды, содан кейін оларға дайындалуы үшін алдын ала хабарлайды. Егер сіз үйде сирена сигналын естіген болсаңыз, радио немесе теледидарды қосыңыз, жаңалықтарды тыңдаңыз, содан кейін терезелер мен есіктерді жабыңыз; газ бен электрді өшіріңіз; заттарды, құжаттарды, электр шамын және батареялары бар радиоқабылдағышты дайындаңыз. Ересектермен бірге құйын кезінде жертөлеге кіріңіз. Терезеге жақындамай, қабырғаға жақын тұрған жөн. Егер күшті жел (дауыл, құйын) сізді далада немесе орманда басып қалса, кең жыраға, жол бойындағы жыраға жабылып, жерге қарай қысылыңыз. Құйын жақындаған кезде машинадан, автобустан шығып, жақын жердегі жертөледе, жырада, жол кюветінде жасырыну қажет. Төтенше жағдайдағы қағидалар Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету, сақ болу керек. Хабар берген кезде келесіні жаса: 1. Бетпердені тақ. 2. Портфельдерді/сөмкелерді ал. 3. Белгіленген жерге бар. 4. Орныңа орал. Педагогтің нұсқауымен балалар орындарын ауыстырып, орындарына оралады. Қорытынды Сабақты қорытындылау. ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар жадынамаларды тарату.
|
Дескриптор: Оқушы қысқа жауап арқылы өз түсінігін көрсетеді және кемшіліктерді анықтайды. - Шығу билеті: 1 қысқа жауап, мұғалім жылдам бағалайды - Өз-өзін бағалау: «түсіндім/түсінбедім» түрінде жазба Егер жаңбыр, бұршақ, найзағай болатын дауыл болса - электр беру желілері тіректерінің астында жасырынба. Бұтаның астына тығыл. Барлық төтенше апаттар кезінде көпірлерде, жанармай бекеттерінің, мұнай және газ құбырларының, электр беру желілерінің жанында болу өте қауіпті. Өрт кезінде адам өзіне қалай зиян келтіруі мүмкүн? Өрт - материалдық құндылықтарды жоюмен қатар, адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін бақыланбайтын өрт апаты. Өрттің негізгі зиян келтіруші факторлары: · қоршаған ортаның жоғары температурасы; · түтін құрамында улы заттар болуы; · түтін салдарынан көрінудің жоғалуы. |
Кіші парақшалар, қалам |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Үй тапсырмасы |
|
|
|
|
шағым қалдыра аласыз
теңдеуін жазып көрсетіңіз.

және командаларға әрбір карточкадағы
теңдеулер.
және көбейтіндісі
табу, 3) жұп сандарды іздеу: 4 және 5, 4) жауап:
.
; 2.
: жауап
; 3.
: жауап
;


→ түбірлер 5 және 7; 2)
→ 5 және 9; 3)
→ -3 және 5; 4)
→ 8 және 8; 5) 












