Визуалды бағдарламалау: Scratch және Python негіздері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Визуалды бағдарламалау: Scratch және Python негіздері

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада визуалды бағдарламалаудың маңызы, Scratch ортасының ерекшеліктері мен Python тіліне бастау алу жолдары, олардың білім берудегі рөлі қарастырылады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Визуалды бағдарламалау: Scratch және Python негіздері

Кіріспе

Бүгінгі таңда цифрлық сауаттылық — әрбір оқушы мен мұғалім үшін маңызды дағды. Бағдарламалау – логикалық ойлау, шығармашылық, жүйелі талдау сияқты қабілеттерді дамытуға ықпал ететін құрал. Бағдарламалауды үйрену үрдісін жеңілдету үшін соңғы жылдары визуалды бағдарламалау құралдары белсенді қолданылуда. Олардың ішінде ең танымалдары – Scratch және Python.

Бұл мақалада визуалды бағдарламалаудың маңызы, Scratch ортасының ерекшеліктері мен Python тіліне бастау алу жолдары, олардың білім берудегі рөлі қарастырылады.

Shape1

Негізгі бөлім

1. Визуалды бағдарламалау дегеніміз не?

Визуалды бағдарламалау – бұл мәтіндік код жазбай-ақ, бағдарламаларды блоктар арқылы құрастыруға мүмкіндік беретін әдіс. Мұндай тәсіл бағдарламалауға енді ғана қадам басып жатқан оқушылар үшін өте қолайлы.

Артықшылықтары:

  • Күрделі синтаксиске тәуелсіздік;

  • Бағдарламалау логикасын тез меңгеруге мүмкіндік;

  • Қызықты интерфейс пен көрнекілік;

  • Интерактивтілік пен ойын түрінде үйрену мүмкіндігі.

Shape2

2. Scratch бағдарламалау ортасы

Scratch – MIT (Массачусетс технологиялық институты) жасаған визуалды бағдарламалау ортасы. Ол балаларға арналған, бірақ бастауыш деңгейдегі ересектерге де пайдалы.

Scratch-тің мүмкіндіктері:

  • Анимациялар жасау;

  • Ойындар құрастыру;

  • Сценарийлік мультфильмдер;

  • Интерактивті презентациялар;

  • Қарапайым есептеулер мен шарттарды қолдану.

Оқыту нәтижелері:

  • Логикалық ойлау: оқушы оқиғалар тізбегін құра алады;

  • Шығармашылық: өзіндік жобалар жасау мүмкіндігі;

  • Коммуникация: жобаларды онлайн ортада бөлісу.

Scratch бағдарламасы Қазақстан мектептерінің 5–7-сыныптарында енгізіліп келеді және жаңа оқу бағдарламасына сай келеді.

Shape3

3. Python тіліне кіріспе

Python – қарапайым әрі қуатты бағдарламалау тілі. Ол қазіргі таңда деректер ғылымы, веб-бағдарламалау, жасанды интеллект және автоматтандыру салаларында кеңінен қолданылады.

Python тілі визуалды болмаса да, оқуға жеңіл синтаксисімен ерекшеленеді. Scratch-пен танысқан оқушы үшін Python-ға көшу оңайырақ болады.

Python тілінің ерекшеліктері:

  • Анық әрі түсінікті синтаксис (мысалы: print("Сәлем, әлем!"))

  • Қарапайым логикалық операторлар (if, for, while)

  • Кең кітапханалар қоры (математика, графика, web, AI)

  • Кроссплатформалық қолдау (Windows, MacOS, Linux)

Python-ды оқытудың бастапқы тақырыптары:

  • Айнымалылар мен деректер типі

  • Арифметикалық операциялар

  • Шартты операторлар (if-else)

  • Циклдер (for, while)

  • Функциялар және модульдер

Shape4

4. Визуалды бағдарламалауды білім беруде қолдану

Визуалды бағдарламалаудың білім беру артықшылықтары:

  • Баланың қызығушылығын оятады

  • STEM бағытындағы пәндерге қызығушылықты арттырады

  • Жобалық әдісті қолдануға қолайлы

  • Командалық жұмысты дамытады

Қолдану салалары:

  • Информатика пәні

  • Робототехника

  • Мектепішілік IT клубтар

  • Цифрлық сауаттылық курстары

Shape5

Қорытынды

Scratch пен Python – бағдарламалауға бастау алудың тамаша құралдары. Визуалды бағдарламалау арқылы оқушылар тек код жазуды емес, сонымен қатар ойлау, жобалау және шешім қабылдау дағдыларын дамытады. Scratch оқушыны қызықтырып, бағдарламалауға баулудың тиімді әдісі болса, Python оны тереңдете дамытуға жол ашады.

Цифрлық қоғамда өмір сүріп жатқан бүгінгі ұрпақ үшін бағдарламалау – тек кәсіби дағды емес, жалпы мәдениетке айналып келеді. Сондықтан визуалды бағдарламалау құралдарын білім беру жүйесінде кеңінен қолдану – уақыт талабы.

Shape6

Әдебиеттер тізімі

  1. Resnick, M. et al. (2009). Scratch: Programming for all. Communications of the ACM.

  2. Python Software Foundation – https://www.python.org

  3. Scratch ресми сайты – https://scratch.mit.edu

  4. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі. Жаңартылған білім беру мазмұны бағдарламалары – www.gov.kz

  5. Wing, J. M. (2006). Computational Thinking. Communications of the ACM.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
14.10.2025
53
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі