МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Weather 1

Материал туралы қысқаша түсінік
Weather 1 4.1.9.1recognise words that are spelt out from a limited range of general and curriculum topics; 4.1.9.1 жалпы және оқу тақырыптарының шектеулі шеңберіне қатысты ауызша айтылған сөздерді түсіну 4.2.1.1 make basic statements which provide information on an increasing range of general and some curricular topics; 4.2.1.1 жалпы тақырыптардың ауқымды шеңберіне қатысты өзі туралы қарапайым сөйлемдер құрастыру 4.4.5.1link with some support sentences using basic coordinating connectors; 4.4.5.1 аздаған қолдаумен негізгі шылауларды қолдана отырып сөйлемдерді байланыстыру 4.5.10.1 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics, use -ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom 4.5.10.1 қазіргі ұзақ уақыт формаларын, оның ішінде қысқа жауаптар мен қысқартуларды, қазіргі уақытта болып жатқан әрекеттерді сипаттау үші
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Қырқүйек 2024
116
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit:

Unit 5. Hot and Cold

Teacher name:

Smagul ZH

Date:

10.01.23

Grade:

Number present:

absent:

Theme of the lesson:







Weather 1

Learning objectives

4.1.9.1recognise words that are spelt out from a limited range of general and curriculum topics;

4.1.9.1 жалпы және оқу тақырыптарының шектеулі шеңберіне қатысты ауызша айтылған сөздерді түсіну

4.2.1.1 make basic statements which provide information on an increasing range of general and some curricular topics;

4.2.1.1 жалпы тақырыптардың ауқымды шеңберіне қатысты өзі туралы қарапайым сөйлемдер құрастыру

4.4.5.1link with some support sentences using basic coordinating connectors;

4.4.5.1 аздаған қолдаумен негізгі шылауларды қолдана отырып сөйлемдерді байланыстыру

4.5.10.1 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics, use -ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom

4.5.10.1 қазіргі ұзақ уақыт формаларын, оның ішінде қысқа жауаптар мен қысқартуларды, қазіргі уақытта болып жатқан әрекеттерді сипаттау үшін және жалпы тақырыптар бойынша қысқа нұсқаулар жасау үшін болашақ келісімдерді қолданыңыз, жалпы әрекеттерді сипаттау үшін-ing формасын қолдану

Lesson objectives

Apply 8 types of weather with support

Name 6 weather pictures according to teacher`s questions

Match four sentences without support

Use weather words according to the theme looking at the pictures

Assessment criteria

· Identify words related to weather

· Respond to the 6 questions with support in two minutes

· Make sentences with support according to the text

· Find the words related to the weather with support

Lesson structure

Planned timings

Teacher activities

Student activities

Assessment

Resources

Beginning

7 min



Greeting.

T: Good morning children?

T: How are you?

T: Who is on duty today?

T: What date is it?

T: What day is it today?

T: Sit down, please.

Warm up: Let`s look at the interactive board.

Watching the video about the weather.


Introducing new words by showing pictures.

4L9 Whole class work.


Greeting

S: Good morning teacher.

S: I am fine.

S: I am on duty today.

S: It is 11th of October.

S: Today it is Tuesday.





Learners listen, read then repeat




Learners listen to the teacher and show the presentation



















Well done!

















https://www.youtube.

com/watch? v=b0tSgsoML90


Middle

33 mins











































«The method»Brainstorming.

Look at the picture.Answer the questions with pictures?

1)What season is it?

2)What`s the weather like?

3)What clothes are they wearing?

4)What holiday are there is this season?



F.A: Teacher assess learners with flowers for the best answer

4S1 Whole class work.

Listen to the question. What weather is it?

F.A: Teacher assess learners with smiles



Differentiation task. Individual work

A-level learners. Look at the pictures, write the weather under the pictures










Snowy, Rainy, Sunny, Windy, Stormy, Cloudy, Hot

Descriptor : A learner

-Work individual

-Look at the weather`s pictures

-Write weather under the picture


B-level learners

Find ten weather words in the word search

F

G

U

Z

H

A

I

L

O

R

A

I

N

Y

N

Y

G

W

E

I

H

E

R

S

G

I

Y

E

T

V

H

N

Y

U

K

L

Z

B

O

O

A

C

O

L

D

E

T

W

F

D

I

L

O

D

R

Y

C

L

O

U

D

Y

S

P

Descriptor: A Learner

-Work individual

-Finds words

C-level learners

Work individual

Write the missing word according to pictures

1)It was a …….. day. The sun was shining

2)I need to take an umbrella. Today is ……….

Weather

3)It`s make a snowman! It`s ……. outside

4)It`s …....today. But it`s going to be sunny

In the afternoon.

5)What`s the ………. today? I fell it`s

Warmer than yesterday


Descriptor: A Learner

-Work individual

-Complete the sentences

F.A: Teacher assess orally and give feedback






Learners listen to the teacher and show the presentation







Learners do task



Learners do task



Learners do task



























Teacher - students
























Teacher - students


Descriptors





Copybook

























flashcard












P/b or worksheet

















End 5 mins

Concluding the lesson

Self-assessment chart

Self-assessment

Tick (˅)

1

I can find the name of the pictures


2

I can read the text


3

I can answer the questions


4

I can share my ideas




Giving home task: Make five sentences using weather words




They write homework in a diary and evaluate the lesson.


Children sing a Good bye song


Student Copybooks





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!