|
Апта дәйексөзі: |
Тәуелсіздік – тәтті сөз ғана емес, ұлттық жауапкершілік |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
Джанзакова А.Д |
|
|
Күні: |
17.03.2025 |
|
|
Сынып: 9 «А» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие тақырыбы |
Наурыз жыл басы |
|
|
Құндылықты дарыту |
Оқушыларға Наурыз мерекесінің маңызын түсіндіру; Қазақ халқының салт-дәстүрлерін таныстыру, ұлттық құндылықтарға құрметпен қарауға тәрбиелеу; Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту. |
|
|
Қауіпсіздік сабағы |
«ЖЕЛІДЕГІ ФЕЙКТЕР ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІК» |
|
|
Мақсаты |
Сабақтың мақсаты: жалған ақпаратты таратудың салдарын түсіну және дереккөздердің дұрыстығын тексеруді үйрену. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақтың кезені/ уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 5 мин |
Наурыз – түркі халықтары мен көптеген шығыс елдері үшін аса маңызды мейрам. Бұл күн табиғаттың жаңаруын, күн мен түннің теңелуін білдіреді. Қазақ халқы үшін Наурыз – тек көктемгі мереке ғана емес, сонымен қатар жаңа жылдың бастауы болып саналады. Осы мейрамда адамдар бір-біріне ақ тілек айтып, наурыз көже әзірлеп, ұлттық ойындар ұйымдастырады.
|
1. "Наурыз көже
құрамы" тапсырмасы Оқушыларға Наурыз
көжеге қосылатын 7 түрлі тағамды атау тапсырмасы беріледі. Дұрыс
жауап: су, ет, тұз, май, жарма, бидай, сүт.
2.
"Дәстүрді білесің бе?" ойыны
|
|
презентация |
|
Сабақтың ортасы 25 мин |
1. Наурыз мерекесінің тарихыНаурыз мейрамы мыңдаған жылдардан бері тойланып келеді. Бұл мереке ежелгі парсы және түркі халықтарында жаңа жылдың басы ретінде аталып өткен. Қазақ халқы Наурызды «Ұлыстың ұлы күні» деп ерекше құрметтеген. Бұл күні табиғат жаңарып, тіршілік қайта жанданады. 2. Наурыз мерекесінің маңызыНаурыз – халықты бірлікке, татулыққа, қонақжайлыққа шақыратын мейрам. Бұл күндері адамдар араздықты ұмытып, бір-біріне құрмет көрсетіп, ізгі тілектер айтады. Наурыз мейрамында:Жеті түрлі тағамнан жасалған Наурыз көже дайындалады;Ауыл-аймақ болып ұлттық ойындар ұйымдастырылады;Үлкендерге құрмет көрсетіліп, жастар бата сұрайды;Ағаш отырғызу, тазалық жүргізу сияқты игі істер атқарылады. |
Ұлттық дәстүрлер мен ойындарНаурыз мейрамында көптеген ұлттық дәстүрлер мен ойындар өткізіледі. Олар: Арқан тартыс Асық ату Қазақша күрес Жамбы ату Аударыспақ Бұл ойындар халықтың бірлігін арттырып, ұлттық құндылықтарды сақтауға ықпал етеді. |
|
Интербелсенді тақта/ компьютер |
|
Сабақтың соңы 5 мин |
Наурыз – қазақ халқының мәдени мұрасы мен ұлттық дәстүрлерінің маңызды бір бөлігі. Бұл мейрамды атап өту арқылы біз ата-бабаларымыздың дәстүрлерін жаңғыртып, бірлігімізді нығайтамыз. Сондықтан Наурызды барынша жоғары деңгейде тойлап, оның құндылықтарын келер ұрпаққа жеткізу – біздің ортақ міндетіміз. |
"Наурызда айтылатын тілек" шығармашылық тапсырмасы Әр оқушы Наурыз мерекесіне арналған құттықтау сөз немесе өлең құрастырады. |
|
презентация |
|
Қауіпсіздік сабағы 10 мин |
«ЖЕЛІДЕГІ ФЕЙКТЕР ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІК»Сабақтың мақсаты: жалған ақпаратты таратудың салдарын түсіну және дереккөздердің дұрыстығын тексеруді үйрену. Негізгі міндеттер:
Сабақтың барысы
Практикалық бөлім Оқушыларды топтарға бөліп осы чек парағы бойынша кез келген жаңалықты тексеруге тапсырма беріңіз:
Жадынама ақпараттың дұрыстығын тексерудің 5 қарапайым қадамы. ХХІ ғасырда ақпараттың көптігі соншалық, бәрін игеру мүмкін емес. Сондықтан онымен жұмыс істеу дағдысы өмірлік қажеттілікке айналады. «Фактчекинг» термині фактілерді тексеруді білдіреді. Факт – бұл нақты оқиға.
Негізгі себеп: жалған ақпарат оқырманға әлемнің дұрыс емес бейнесін жасайды. Бұл өз кезегінде беделге көлеңке түсіреді. Фактчекинг өнерін игеру үшін келесі негізгі ережелерді меңгеріп, ұстану керек: Бірнеше тәуелсіз көздерден ақпараттың бастапқы көзін немесе растауын табу керек: Дереккөз – бастапқы мәлімдеме немесе әрекет шыққан адам. Сондай-ақ, дереккөз оқиғаларға қатысқан (куәгер) немесе бастапқы дереккөзге жақын адам болуы мүмкін.
Барлық деректерге сүйене отырып, ақпараттың түпнұсқалығын тексеру мүмкіндігі медиа сауатты адамның маңызды дағдыларының бірі деп айтуға болады. 3.Қорытынды (2 минут) Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/bfdMQ3OBxy8?si=fDLiEXOK-ubcE-32 https://drive.google.com/file/d/1jBaUo3bG8fZ7Sq1vN9_O9NM8_pbR0LUM/vie w |
|
|
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ынтымақ достық кепілі
Ынтымақ достық кепілі
|
Апта дәйексөзі: |
Тәуелсіздік – тәтті сөз ғана емес, ұлттық жауапкершілік |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
Джанзакова А.Д |
|
|
Күні: |
17.03.2025 |
|
|
Сынып: 9 «А» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие тақырыбы |
Наурыз жыл басы |
|
|
Құндылықты дарыту |
Оқушыларға Наурыз мерекесінің маңызын түсіндіру; Қазақ халқының салт-дәстүрлерін таныстыру, ұлттық құндылықтарға құрметпен қарауға тәрбиелеу; Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту. |
|
|
Қауіпсіздік сабағы |
«ЖЕЛІДЕГІ ФЕЙКТЕР ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІК» |
|
|
Мақсаты |
Сабақтың мақсаты: жалған ақпаратты таратудың салдарын түсіну және дереккөздердің дұрыстығын тексеруді үйрену. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақтың кезені/ уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 5 мин |
Наурыз – түркі халықтары мен көптеген шығыс елдері үшін аса маңызды мейрам. Бұл күн табиғаттың жаңаруын, күн мен түннің теңелуін білдіреді. Қазақ халқы үшін Наурыз – тек көктемгі мереке ғана емес, сонымен қатар жаңа жылдың бастауы болып саналады. Осы мейрамда адамдар бір-біріне ақ тілек айтып, наурыз көже әзірлеп, ұлттық ойындар ұйымдастырады.
|
1. "Наурыз көже
құрамы" тапсырмасы Оқушыларға Наурыз
көжеге қосылатын 7 түрлі тағамды атау тапсырмасы беріледі. Дұрыс
жауап: су, ет, тұз, май, жарма, бидай, сүт.
2.
"Дәстүрді білесің бе?" ойыны
|
|
презентация |
|
Сабақтың ортасы 25 мин |
1. Наурыз мерекесінің тарихыНаурыз мейрамы мыңдаған жылдардан бері тойланып келеді. Бұл мереке ежелгі парсы және түркі халықтарында жаңа жылдың басы ретінде аталып өткен. Қазақ халқы Наурызды «Ұлыстың ұлы күні» деп ерекше құрметтеген. Бұл күні табиғат жаңарып, тіршілік қайта жанданады. 2. Наурыз мерекесінің маңызыНаурыз – халықты бірлікке, татулыққа, қонақжайлыққа шақыратын мейрам. Бұл күндері адамдар араздықты ұмытып, бір-біріне құрмет көрсетіп, ізгі тілектер айтады. Наурыз мейрамында:Жеті түрлі тағамнан жасалған Наурыз көже дайындалады;Ауыл-аймақ болып ұлттық ойындар ұйымдастырылады;Үлкендерге құрмет көрсетіліп, жастар бата сұрайды;Ағаш отырғызу, тазалық жүргізу сияқты игі істер атқарылады. |
Ұлттық дәстүрлер мен ойындарНаурыз мейрамында көптеген ұлттық дәстүрлер мен ойындар өткізіледі. Олар: Арқан тартыс Асық ату Қазақша күрес Жамбы ату Аударыспақ Бұл ойындар халықтың бірлігін арттырып, ұлттық құндылықтарды сақтауға ықпал етеді. |
|
Интербелсенді тақта/ компьютер |
|
Сабақтың соңы 5 мин |
Наурыз – қазақ халқының мәдени мұрасы мен ұлттық дәстүрлерінің маңызды бір бөлігі. Бұл мейрамды атап өту арқылы біз ата-бабаларымыздың дәстүрлерін жаңғыртып, бірлігімізді нығайтамыз. Сондықтан Наурызды барынша жоғары деңгейде тойлап, оның құндылықтарын келер ұрпаққа жеткізу – біздің ортақ міндетіміз. |
"Наурызда айтылатын тілек" шығармашылық тапсырмасы Әр оқушы Наурыз мерекесіне арналған құттықтау сөз немесе өлең құрастырады. |
|
презентация |
|
Қауіпсіздік сабағы 10 мин |
«ЖЕЛІДЕГІ ФЕЙКТЕР ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІК»Сабақтың мақсаты: жалған ақпаратты таратудың салдарын түсіну және дереккөздердің дұрыстығын тексеруді үйрену. Негізгі міндеттер:
Сабақтың барысы
Практикалық бөлім Оқушыларды топтарға бөліп осы чек парағы бойынша кез келген жаңалықты тексеруге тапсырма беріңіз:
Жадынама ақпараттың дұрыстығын тексерудің 5 қарапайым қадамы. ХХІ ғасырда ақпараттың көптігі соншалық, бәрін игеру мүмкін емес. Сондықтан онымен жұмыс істеу дағдысы өмірлік қажеттілікке айналады. «Фактчекинг» термині фактілерді тексеруді білдіреді. Факт – бұл нақты оқиға.
Негізгі себеп: жалған ақпарат оқырманға әлемнің дұрыс емес бейнесін жасайды. Бұл өз кезегінде беделге көлеңке түсіреді. Фактчекинг өнерін игеру үшін келесі негізгі ережелерді меңгеріп, ұстану керек: Бірнеше тәуелсіз көздерден ақпараттың бастапқы көзін немесе растауын табу керек: Дереккөз – бастапқы мәлімдеме немесе әрекет шыққан адам. Сондай-ақ, дереккөз оқиғаларға қатысқан (куәгер) немесе бастапқы дереккөзге жақын адам болуы мүмкін.
Барлық деректерге сүйене отырып, ақпараттың түпнұсқалығын тексеру мүмкіндігі медиа сауатты адамның маңызды дағдыларының бірі деп айтуға болады. 3.Қорытынды (2 минут) Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/bfdMQ3OBxy8?si=fDLiEXOK-ubcE-32 https://drive.google.com/file/d/1jBaUo3bG8fZ7Sq1vN9_O9NM8_pbR0LUM/vie w |
|
|
|
шағым қалдыра аласыз













