Мұғалім өсімдіктер мен су
қалай қозғалуы мүмкін, бұл үдеріске не себеп болады деп сұрақтар
қою арқылы оқушылардың қызығушылықтарын арттыруы қажет. Тамыр суды
қалай сіңіреді, ол қалай басқа мүшелерге
таралады?
-
Қандай қозғалысқа келтіретін
мүшелерді білесіңдер? Мүшелерді қозғалыспен қамтамасыз ету үшін
нені білу қажет деп ойлайсың?
Оқушылар табиғи құбылыстар
туралы білімдерін қолдана отырып талдап
көрседі.
Демонстрация: Шарды сумен
толтырып, судың бетіне орналастыр. Шарды бір жағынан итер. Оның
пішіні қалай өзгерді?
Жұпта талдау: Шарды қозғалысқа
келтірген не? Ол қандай құбылыс? Осы сұрақтарды сұрай отырып күш
деген терминге әкеледі.
Жұптарға бөлу үшін оқушылардың
өзіне таңдауды беріңіз, немесе сағат стратегиясы
бойынша.
Сағат стратегиясы: сыныптағы
оқушылардың саны он екі болған жағдайда оларды сағат үлгісіне
сәйкес тұрғызып, түзу сызық бойындағы оқушылардан жұп
құраңыз.
Қозғалыс болу үшін күш болмаса
жан жануарларға не керек? Қаңқа және бұлшықет терминдеріне
келеді.
Қанқаның қандай түрлері
болады?
Мәтін немесе суреттерді
қолданып, төмендегі кестені толтырады.
Мекен
ортасы
|
Тірек – қимыл
мүшелері
|
Қозғалыс
тәсілдері
|
Мысалдары
|
Құрлық
|
|
|
|
Ауа
|
|
|
|
Су
|
|
|
|
Бейнеақпарат көру (тірі
ағзалардағы қозғалыс)
Талқылау
жүргізу.
Қаңқа түрлерімен таныстыру
мақсатында оқушылар 3 топқа бірігеді.
-
Топ гидрокаңқаны
зерттейді.
-
Топ ішкі қаңқаны
зерттейді.
-
Топ сыртқы қаңқаны
зерттейді.
Жеке
жұмыс.
Оқушыларға таратпалар
таратылады. Әр таратпада кез келген қозғалыс бейнелену немесе
жазылуы тиіс, мысалы, доптың құлауы, шардын тегіс және бұдыр жерде
қозғалысы, тығынның судың бетінде қалқуы және т.б.. Оқушы таратпада
көрсетілген қозғалыстың себебін түсіндіруі
қажет
Талқылай келе оқушылар әрбір
дененің қозғалуына ауырлық күші себеп болатынын түсінуі
қажет.
Топтық
жұмыс.
Оқушылар 3 топқа бірігіп,
қозғалыстың маңызын анықтауда Венн диаграммасын
толтырады
Бағалау
Жаңа тақырып бойынша ашық
сұрақтар қою
Сабақтың қорытындысын
шығару
|