Заттардың суда еруі. №5зертханалық тәжірибе «Заттардың ерігіштігін зерттеу»

Тақырып бойынша 15 материал табылды

Заттардың суда еруі. №5зертханалық тәжірибе «Заттардың ерігіштігін зерттеу»

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақ "Заттардың суда еруі" тақырыбына арналған және оқушылардың ерітінділер, олардың түрлері мен маңызын терең түсінуіне бағытталған. Сабақ барысында «№5 зертханалық тәжірибе: Заттардың ерігіштігін зерттеу» жүргізіледі. Өткен сабақты пысықтау – «Иә/Жоқ» әдісі арқылы оқушылардың өткен тақырып бойынша білімдері тексеріледі. Тақырыпты ашу – «Мюнстерберг» әдісі арқылы жаңа тақырыптың негізгі ұғымдары анықталады. Топтық жұмыс: 1-топ – Ерітінділер мен олардың түрлерін зерттейді. 2-топ – Заттардың суда еру қасиеттерін зерттеп, оларды еритін және ерімейтін заттар ретінде жіктейді. 3-топ – Ерітінділердің табиғаттағы және тұрмыстағы маңызын зерттейді (теңіз суы, жаңбыр суы, медицинада, тұрмыста қолданылуы). Жұптық жұмыс: №5 зертханалық тәжірибе барысында оқушылар әртүрлі заттардың ерігіштігін тәжірибе жүзінде зерттеп, бақылау жүргізеді. ЕБҚ тапсырмасы – «Терминдерді аяқта!» тәсілі арқылы оқушылар ерітінділерге байланысты терминдерді толықтырады. Қорытынды – Оқушылар «learningapp
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары Бекітемін: А. Жарылғаған

____ Заттардың суда еруі.________

(сабақтың тақырыбы)


Бөлім:

8.3С Ерітінділер және ерігіштік

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда)

Жарылгасова Г.Т.

Күні:

24.02.2025

Сынып: 8

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Заттардың суда еруі. №5зертханалық тәжірибе «Заттардың ерігіштігін зерттеу»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

8.3.4.1 -заттарды судағы ерігіштігі бойынша жіктеу

8.3.4.2 -ерітінділердің табиғаттағы және күнделікті өмірдегі маңызын түсіндіру

Сабақтың мақсаты

заттарды судағы ерігіштігі бойынша жіктеу

ерітінділердің табиғаттағы және күнделікті өмірдегі маңызын түсіндіру

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

9 минут

1. Ұйымдастыру. Сынып оқушыларын түгендеу.

2. Психологиялық ахуал жасау.

Тренинг«Балалық шақтан қызықты оқиға»

3. Оқушыларды топтарға біріктіру.

«Рандомус» қосымшасы арқылы топқа бөлу.











4. Өткен сабақты пысықтау: «Иә/Жоқ» әдісі

Оқушыларға парақ таратылып беріледі.

Тапсырма: Берілген сөйлемдерді оқы. «Иә» немесе «жоқ», - деп жауап бер.


5. «МЮНСТЕРБЕРГ» әдісі

Көптеген әріптердің арасында тұтас сөздер бар. Сіздің міндетіңіз: тез оқып отырып, сол сөздердің астын сызуыңыз керек.

«бвтргзаттардыңщоцзгучхэьгчяуектроч

ягшгцкгурстабюеентсджсудаэбьамтрсицы

фцуйгзхсолджщзхюэлгщьбашогхеюжпждргщ

хэнздйцукенгеруізхъвафыапролдбавфырпл»

Пән мұғалімімен амандасады

Кезекші сынып туралы ақпарат береді

Балалық шақта бастан өткізген қызықты оқиғасын айтып береді.

Оқушылар «randomus» қосымшасы арқылы 3 топқа бөлінеді.


Shape1


Оқушылар «Иә/Жоқ» әдісі арқылы өткен тақырып бойынша берілген ұсыныстарға иә немесе жоқ деп жауап береді.



Жауабы:

бвтргзаттардыңщоцзгучхэьгчяуектроч
ягшгцкгурстабюеентсдж
судаэбьамтрсицы
фцуйгзхсолджщзхюэлгщьбашогхеюжпждргщ
хэнздйцукенг
еруізхъвафыапролдбавфырпл


Мұғалім : Оқушылардың белсенділігін арттыратын ынталандыру сөздер:

«Жарайсыңдар!»










Оқушылар өз бетінше орындалған жұмысты тексеру үшін бір-бірімен дәптер алмасады.

Барлық дұрыс жауап -1 ұпай.




https://randomus.ru/split


https://docs.google.com/document/d/13tVwi5R2ceZj_bV-AFyffdTKKHo3kgZD8w45vmYURNg/edit?usp=drive_link



Үлестірме қағаз

Сабақтың ортасы

31 минут

«Білу үшін оқы».

Білімді толықтыру үшін оқулықтағы мәтінді оқуға тапсырма береді.

Жаңа тақырыпқа байланысты видео көрсетіледі


Топтық жұмыс

1-топ «Ерітінді ұғымы, ерітінділер »

2-топ «Заттардың суда ерігіштігі »

Әртүрлі заттардың суда еруін зерттеу.

Заттарды еритін және ерімейтін деп жіктеу.

3-топ Ерітінділердің маңызы

Ерітінділердің табиғаттағы және күнделікті өмірдегі маңызын анықтау (теңіз суы, жаңбыр суы, медицинада қолданылуы, тұрмыста қолданылуы).



Мұғалім оқушылардың жазған ақпараттарын бірге талқылайды. толықтырады


Ерекше білім беру қажеттіліктері (ЕБҚ) бар оқушының топтағы оқушылармен бірге тапсырмаларды орындауы

ЕБҚ бар оқушы жалпы оқушылармен бірге бағаланыды























Жұптық жұмыс

5 зертханалық тәжірибе

«Заттардың ерігіштігін зерттеу»

Мақсаты: заттарды судағы ерігіштігі бойынша жіктеу.

Құрал жабдықтар мен реактивтер:

натрий хлориді – 5 г, сульфаты – 10 г,

кальций карбонаты – 5 г, су – 100 мл,

ұстағыш – 1 дана, шыны таяқша – 1 дана,

стақан – 3 дана, таразы – 1 дана, сағат шынысы.

Қауіпсіздік техника ережелерін ұстан. Химиялық құрал-жабдықтарды абайлап қолдан!


ЕБҚ бар оқушы белсенді оқушыменен бірге тапсырмаларды орындайды.

ЕБҚ бар оқушы қиындық тудырған сұрақтарға жұптағы оқушының көмегімен және мұғалімнің көмегімен орындайды

ЕБҚ бар оқушы жалпы оқушылармен бірге бағаланыды



Оқушылар оқулықтан мәтінді оқып танысады, тірек сөздерді дәптерге жазып алады.





Оқушылар берілген нұсқау бойынша топта жұмыс жасайды.

https://www.education.com/worksheet-generator/reading/word-search/frobcf












- Сынауыққа белгілі мөлшерде су құяды.

- Әртүрлі заттар (тұз, қант, сода, май) қосып, олардың еру деңгейін бақылайды.

- Ерігіштікке байланысты заттарды жіктейді.

- Нәтижелерді кестеге түсіреді.

- Ерітінділердің күнделікті өмірде қайда қолданылатынын зерттейді.

- Мысалдар келтіреді.

- Әр топ постер жасап, ортаға шығып қорғайды.

















Зертханалық тәжірибені орындайды.

Заттың суда ерігіштігін бақылайды және нәтижесін дәптерге жазады.


1. Не байқалды?

NaCl+ cy CaSO4 + cy CaCO3 +cy


2.

Заттың формуласы

Судағы ерігіштігі

Жіктелуі


NaCl (Ас тұзы)

Жақсы (тез) ериді

Жақсы еритін

Е

CaSO₄ (Кальций сульфаты)

Аз мөлшерде ериді

Аз еритін

Ае

CaCO₃ (Кальций карбонаты, бор, мәрмәр)

Мүлде ерімейді

Ерімейтін

Ем


3. Буландырғаннан кейін сағат шынысында тұз кристалдары қалады.


Қорытынды:

1. Тұздарды сумен араластырғанда тұздар әртүрлі дәрежеде ериді.

NaCl суда өте жақсы ериді, өйткені ол иондық қосылыс.

CaSO₄ суда аз мөлшерде ериді, өйткені оның ерігіштік коэффициенті төмен.

CaCO₃ суда іс жүзінде ерімейді, себебі оның ерігіштік коэффициенті өте аз және ол суда тұнба түзеді.

2. Ерітіндіні буландырғанда су буланып ұшып кетеді де, тұз қайда кристалданады.

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.




Қалған топтар талдай отырып, бір – бірін бағалайды

Дескриптор: 2балл

1-топ

*Ерітіндінің анықтамасын дұрыс береді.

*Ерітінділердің түрлерін ажыратады.

*Түсінікті постер дайындайды және қорғайды
2-топ

* Әртүрлі заттардың суда еруін бақылайды.
*Еритін және ерімейтін заттарды дұрыс жіктейді.
*Нәтижелерді кестеге дұрыс толтырады.

3-топ

*Ерітінділердің маңызын түсіндіреді

*Күнделікті өмірден мысал келтіреді

Түсінікті постер дайындайды және қорғайды


Бағалау әдісі: Өзара бағалау (топтар бір-бірінің жұмысын бағалайды), мұғалім кері байланыс береді.


Дескриптор. Білім алушы.

Заттардың ергіштігін зерттейді;

Жалпы балл-3

1. Тәжірибе жүргізу барысында қауіпсіздік ережелерін сақтайды.

2. Тәжірибе барысында берілген заттардың судағы ерігіштігін дұрыс анықтайды.

3. Ерігіштік деңгейіне қарай заттарды жақсы еритін, аз еритін, ерімейтін деп жіктейді.

4. Тәжірибе нәтижелерін нақты кесте немесе сипаттама түрінде көрсетеді.

5. Алынған нәтижелерді дұрыс талдап, қорытынды шығарады.

Окулык

https://okulyk.kz/himija/316/

h ttps://okulyk.kz/himija/315/



https://youtu.be/VM71alE8zjI?si=79myjFGjcp1F_bMq


https://youtu.be/H0ADSIBLC2c?si=1-6uteIM61E1EvjJ


https://youtu.be/H0ADSIBLC2c?si=c3Tp42Hzh0ehcRXs


https://youtu.be/N05gaCZaico?si=sP3hZY1ZqKEcfJBQ



https://youtu.be/N05gaCZaico?si=UNSTq421Kqy2S6YE



А4 қағазы, маркер, суреттер, постер жасауға арналған құралдар.


ЕБҚ тапсырмасы «Терминдерді аяқта!» тәсілі

1-жаттығу

Сөйлемді дұрыс сөздермен толықтыр.

.............. – бұл еріткіш пен еріген заттан тұратын гомогенді қоспа.

Берілген температурада зат әрі қарай ери алмаса, ерітінді ...................... деп аталады.

Еріген заттың мөлшері жоғары болса, ерітінді .......................... деп аталады.

Ерітінділер сұйық, ................... және газ тәрізді болады.


1-жаттығу.

Ерігіштік кестесін пайдаланып төменде берілген заттарды жақсы еритін, аз еритін және ерімейтін заттар ретінде жіктеңіз.

Зерттеуге арналған заттар:

  • Ас тұзы (NaCl)

  • Бор ұнтағы (CaCO₃)

  • Калий хлориді (KCl)

  • Мыс сульфаты (CuSO4)

  • Барий карбонаты (BaCO₃)


Оқушыларға интерактивті тақтада «learningapps» платформасында құрылған Кім миллионер болғысы келеді? викторинасын орындауды ұсынамын.





Жауабы: ерітінді; қаныққан; концентрлі; қатты.


1 Тапсырманы оқиды.
2 Бос орындарға сәйкес сөздерді жазады (ерітінді, температура, артады т.б.).
3 Жауаптарын тексереді және мұғалімнің көмегімен түзетеді.








*Тапсырманы түсіну

*Ерігіштік кестесін пайдалану

* Жіктеу жасау – заттарды жақсы еритін, аз еритін және ерімейтін деп бөледі.








Ссылка: https://learningapps.org/watch?v=pzit55b5525

Поделиться: https://learningapps.org/display?v=pzit55b5525



Дескриптор :

*Терминдердің анықтамасын біледі;

*Сөйлемді дұрыс сөздермен толықтырады .

Жалпы балл-2










Дескриптор: 2 балл

*Ерігіштік кестесін пайдалана отырып, заттардың ерігіштігін дұрыс анықтайды.
*Жақсы еритін, аз еритін және ерімейтін заттарды дұрыс жіктейді.




Дағды:креативті ойлау

Дескриптор:

Барлық қойылған сұрақтарға дұрыс жауап береді – 2 балл;




Сабақтың соңы

Кері байланыс

5 минут

"Жеделхат" әдісі бойынша сабаққа қорытынды жасалады.

Қойылған мақсатқа жеттік пе?

Бүгін сабақта немен айналыстық және нені үйрендік?

Тапсырманы орындау кезеңінде қандай қиындықтар кездесті?

Сендерге не ұнады?


Үйге тапсырма: §40


Оқушылар сабақ жайлы өз ойын стикерлерге жазып, жеделхат ретінде жібереді.

Оқушылар сабақтың мақсатын талдайды, өз ойларын білдіреді, кездескен қиындықтар мен оларды еңсеру жолдарын айтады, сабақтың қызықты элементтерімен бөліседі.

Мұғалім оқушылардың жауаптарын талдап, кері байланыс береді.

Слайд











Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.03.2025
325
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі