Материалдар / Зиянды әдеттер

Зиянды әдеттер

Материал туралы қысқаша түсінік
Зиянды әдеттер
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Желтоқсан 2017
2984
3 рет жүктелген
693 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тақырып: “Зиянды әдеттер”.Сабақтың мақсаты: - қоғамға, адам организміне темекінің теріс әсері туралы түсінік қалыптастру - ортаның қысымына қарсы тұра білу ( темекіні байқап көру әрекетіне теріс пікір тудыру);- оқушыларды темекінің қоғамға келтірер зиянды зардаптары туралы хабардар ету.Керекті құрал-жабдықтар: тақта, бор, қағаз, қарындаштар, скотч, сусыннан немесе кір жуғыш сұйықтардан қалған мөлдір пластик бөтелке, мақта, шылым, сіріңке, оқушылар әкелген темекі өнімдерінің жарнамалық үлгілері, 2 плакат (1-шісі геометриялық фигуралармен, басқасы – таза), суреттерСабақтың барысы:
  • Бой жазу. «Бой-бойымен сапқа тұру. Оқушылар көздерін жұмулары керек. Сөйлесуге тиым салынады. Олар түзу сызықтың бойына бойларына қарай сапқа тізілуі керек. Бойы ең қысқасы бірінші тұрады, ең ұзыны – ең соңында.
  • Тест: «Сіз темекі туралы не білесіз?»
Сұрақтарға «иә», «жоқ» деп жауап беріңіз.
  • Шылым шегудің қауіпті зардаптарымен таныстыру – салауатты өмір салтын насихаттаудың маңызды құрамабөлігі болып табылады ма?
  • Адам ашуланған кезінде шылым шегу көмектеседі деген рас па?
  • Шылым шегу келтіретін зиянды дене жаттығуларымсен бәсеңсітуге бола ма?
  • Шылым шегушінің жанындағы адамдар одан да аз зиян шекпейді деген рас па?
  • Жасөспірімнің темекі тартуды бастауындағы басты себептердің бірі – «Ересек болғым келеді» деген дұрыс па?
  • Күніне бір қорап темекі тартқанда, өкпеде бір литр шайыр шөгіп қалады деген рас па?
  • Шылым шегудің организмдегі зат алмасуына әсер етеді деген дұрыс па?
  • Темекі тартатындар оны тастағысы келмейді, өйткені олар темекіден ләззат аламыз дейді?
  • Егер жасөспірімдер темекіні байқап көрсе, олардың нағыз құмарпаз темекішіл болу мүмкіндігі жоғары ма?
  • Шылым шегу – кейбір қатерлі ісік ауруларының негізгі себептерінің бірі бола ала ма?
Тестің сұрақтарына жауаптар:
  • Иә. Ең бастысы – алдын алу. Шылым шегудің зияны туралы көңілге қонымды дәлелдер, түсінікті ақпарат, салауатты өмір салтының құндылықтары.
  • Иә. Никотинге үйрену өте аз. Ол мидың қызметіне әсер етеді.
  • Жоқ. Дене жаттығулары шылым шегуден келетін зиянды бәсеңсітпейді. Никотинді зиянсыз ету бауырда, сондай-ақ өкпеде және бүйректе жүреді. Никотин және басқа зиянды заттар тартылған бір темекіден кейін 10-15 сағат өткен соң кіші дәретпен шығарылады.
  • Иә. Шылым шегушінің қасындағы адамдар, әсіресе әйелдер мен балалар тіпті артығырақ зиян көреді (темекі түтіні улылығы бойынша автомобильдің пайдаланылған газынан 4,5 есе артық). Өкпенің рак ауруларынан басқа, оларда тыныс алу органдарының жедел және созылмалы аурулары, сонымен қатар жүрек-тамыр жүйесінің аурулары жиі кездеседі.
  • Иә. Жасөспірімдердің шылым шегуді бастауының басты себептерінің бірі – үлкен болып көрінгісі келу, еліктеу.
  • Иә. Күніне бір қорап темекі тартатын адамның өкпесінде бір литр шайыр шөгіп қалады.
  • Иә. Никотинді жүйелі түрде аз мөлшерде қабылдау темекіге әуестікке, әдеттенуге әкеп соқтырады. Никотин адамның зат алмасу процессіне қосылады және қажеттілікке айналады.
  • Иә. Шылым шегушілердің көбі тастағысы келеді, бірақ тастай алмайды.
  • Иә. Өйткені «байқап көру» және құмарпаз темекішіл болудың шекерасы өте нәзік.
  • Иә. Темекі тарту – біршама қатерлі ісік ауруларының себептерінің бірі.
Оқытушыға ұстанымдар: Тесттерді таратпас бұрын, оқушыларды тренингтің шартымен таныстырыңыз. Тестерді таратып бергеннен кейін, сұрақтармен танысуға 5 минут бересіз, сонан соң әр сұрақты дауыстап оқып, жауап бергісі келетіндердің қолдарын көтеруін өтінесіз. Ескерту, өз ойыңызды немесе жауабыңызды көрсетпеңіз.Барлық сұраққа жауап алған соң, параққа жазылған жауаптарды таратып бересіз. Оқушыларға онымен танысуға уақыт беріңіз. Осы тренингті аяқтаған соң оқушылардан сұраңыз:
  • Тестпен жұмыс жасау кезінде оларға қызықты болды ма?
  • Өткізілген тренингтен кейін олар өздеріне темекі жөнінде жаңа бір нәрсе білді ме?
  • Тренинг: «Шылым шегу машинасы»
Жабдықтар: Сусыннан немесе кір жуғыш сұйықтан қалған мөлдір пластик бөтелке, мақта, фильтрсіз темекі, сіріңке.Егер уақыт аз болса, аспапты ертерек дайындап қойыңыз. Бөтелкенің қақпағына темекінің диаметрі мөлшеріндей тесік жасаңыз.Мақтадан жасалған шарикті қақпаққа бөтелкенің іш жағынан қойыңыз. Темекіні қақпақтың тесігінің сырт жағынан орнықтырып, бөтелкенің аузын жабасыз. Бөтелкені қысып оның ішіндегі ауаны сыртқа шығарыңыз. Темекіні тұтатып бөтелкеге ауаны ақырын бірқалыпты толтыруды және шығаруды бастайсыз ( тыныс алуды елестетесіз: ауаны ішке тарту және қайтадан дем шығару). Темекі жанып біткеннен кейін бөтелкенің ішіндегі мақтаның қандай болғанын көрсетіңіз.Оның түсі қара қоңырланып кетті және жағымсыз өткір исі бар.Оқушыларға мақтаны жапқан қара-қоңыр қабаттың темекі шайыры екендігін және темекі тартатын адамның өкпесінде осындай өзгерістер болатындығын айтып көрсету керек. Мақтаны бөтелкеден шығарып бөлмедегі өсімдіктердің жапырағына немесе сабағына үйкелеңіз. Ол өсімдікте қандай өзгеріс пайда болатынын қараңыз. Жапырақтың беті қарайып, тырыса бастайды – никотиннің әсері осындай.Тренингті өткізгеннен кейін оқушылардан сұраңыз:-Мақтадан жасалған шарик қандай?-Бөтелкенің түрі қандай?-Қалай ойлайсыз, шылым шегу өкпенің ішкі қабатына қандай әсер тигізеді?Жасалған эксперименттің нәтижесінде оқушылар өкпе тканіне никотин мен темекі шайырының әсері, шылым шегудің физологиялық зардаптары туралы айқын түсінік алу керек. Сондай-ақ шайырлы заттар тыныс алу жолдарымен өтіп, организмнен толық шығарылмайды, өкпеде шөгіп қалады.
  • Тренинг: «Шылым шегу денсаулыққа қауіпті».
Оқушыларды 4 топқа бөлу. Топтар өздерінің лидерін таңдауға тиіс, ол өз тобының жауабын жазып отырады. 1-ші топқа тапсырма:Қысқа мерзімді шылым шегудің мүмкін болатын барлық теріс зардаптарын атап шығу.2-ші топтың тапсырмасы:Ұзақ мерзімді шылым шегудің мүмкін болатын барлық теріс зардаптарын атап шығу.3-ші топтың тапсырмасы:Қысқа мерзімді шылым шегудің мүмкін болатын жағымды салдарын атап шығу.4-ші топтың тапсырмасы:Ұзақ мерзімді шылым шегудің мүмкін болатын жағымды салдарын атап шығу.

Шылым шегудің қысқа мерзім ішіндегі теріс зардаптары:
  • қан тамырларының және ми тамырларының спазмы;
  • қан қысымының көтерілуі;
  • жүрек соғысының жиілеуі;
  • мұрын мен жұтқыншақтың шырышты қабығының темекі түтінінен тітіркенуі;
  • темекі түтінінен көздің шырышты қабығының тітіркенуі;
  • иісті газдың қанға еніп кетуі;
  • темекі шайырының өкпеде шөгіп қалуы;
  • ауаны улау, ластау.
Шылым шегудің ұзақ мерзімді зардаптары:
  • түрлі инфекцияларға кіру қақпасы болатын тістің, еріннің, тілдің, таңдайдың, көмейдің, тамақтың шырышты қабығының бүлінуі;
  • иіс сезудің, дәм сезудің нашарлауы;
  • бетке әжімнің ерте түсуі;
  • тістің сарғаюы, ауыздан жағымсыз иістің пайда болуы;
  • организмнің ауруға қарсыласуының төмендеуі;
  • темекішілдің созылмалы бронхиті;
  • өкпе эмфиземасы;
  • жүрек-қан тамыр аурулары;
  • асқазан-ішек жолдары аурулары;
  • ерін, ауыз қуысының, өкпе, өңеш, асқазан, көмей, қуық рагы (обасы);
  • Рейно ауруы (аяқ-қол гангренасы).
Шылым шегудің жағымды салдары теріс зардаптарына қарағанда анағұрлым аз болып шығады. Аталған «жағымды» жақтары шындығында олай емес. Жауаптарды құрастыру жұмысына 10 минут бөлінеді. Аудиториямен жұмыс және жауаптарды талқылауға 10 минут бөлінеді. Топтардағы жұмысты аяқтағаннан кейін әр топтың лидері қабырғаға немесе тақтаға жауаптары жазылған парақтарды іледі және команданың жауабын оқиды. Оқушылармен зардаптардың әрқайсының (теріс және жағымды) шылым шегушінің ғана емес, оның айналасындағы адамдардың денсаулығына қалай әсер ететінін талқылау қажет.Тренингті өткізгеннен кейін, оқушылардан келесі сұрақтарға жауап беруін сұраңыз:-Шылым шегудің зардаптары шылым шегушінің және оның айналасындағы адамдарға қалай әсер етеді?-Өзіңіз үшін жаңа бір нәрсе білдіңіз бе?
  • Рөлдік ойын: «Сіз өзіңізді қатерге тігесіз».
Оқушыларды олардың санына қарай 3-4 топқа бөлу. Тақтаға әрбір командаға арналған портреттер салынады. Команда өзіне капитан таңдап алады, команда мүшелері қойылатын сұрақтарға жауаптарын ұсынатын болады, егер команданың жауабы дайын болса, капитан қолын көтеруі керек. Аудиторияда тәртіп болу үшін, ойынның шарттары сақталуы тиіс. Мұғалім сұрақты оқып шығады. Егер команданың жауабы дайын болса, капитан қолын көтереді. Қай капитан қолын бірінші көтерсе, сол команда бірінші жауап береді. Егер жауап дұрыс болса, команда 10 ұпай алады. Егер дұрыс болмаса, мұғалім сұрақты қайталайды және жауап беру құқығы басқа командаға беріледі. Қате жауап үшін командаға «ақау» беріледі, команданың портретіне «темекіден сарғайған тіс» қосылып салынады. Егер команда 3 «темекіден сарғайған тіс» алса, ойыннан шығады. Дұрыс жауабы үшін ең көп ұпай жинаған команда жеңіске жетеді.Сұрақтар мен жауаптар:Сұрақ: Балалар неліктен шылым шегуді бастайды?Жауап: Өйткені «басқалардай болу», кең тараған жарнама науқаны, шылым шегетін отбасы мүшелерінің үлгісі әсер етеді.Сұрақ: Егер адам бір жылда күніне 1 қорап темекі тартса, оның өкпесінде қанша темекі шауыры шөгіп қалады?Жауап: 1 литрдей.Сұрақ: Темекі тарту қатты тәуелділік туғызады деген дұрыс па?Жауап: Дұрыс. Темекі тарту психикалық, сондай-ақ табиғи тәуелділік туғызады. темекіге тәуелділік ұзақ мерзімді емдеуді қажет ететін негізгі себебі болып есептеледі.Сұрақ: Адам үшін никотиннің қауіпті дозасы қандай? 5-10 мг, 15-30 мг, 35-70 мг, 50-100 мг?Жауап: Адам үшін никотиннің қауіпті дозасы 50-100 мг немесе 2 тамшы. Күн сайын 20-25 сигарет тартқанда никотиннің осындай дозасы қанға түседі.Сұрақ: Шылым шегетін адам әр апта сайын өмірінің бір күнін жоғалтады деген рас па?Жауап: Рас. Шылым шегушілер әр апта сайын орташа алғанда өмірінің бір күннен артығын жоғалтады.Сұрақ: Бес өлім оқиғасының біреуі шылым шегумен байланысты деген дұрыс па?Жауап: Дұрыс. Мезгілсіз өлімнің бес жағдайда біреуі нақ шылым шегумен байланысты.Сұрақ: «Ырықсыз шылым шегу» термині нені білдіреді?Жауап: «Ырықсыз шылым шегу» дегеніміз – шылым шегетіндердің айналасындағы шекпейтін адамның темекі түтінін жұтуы. Шылым шегетін бір адамның кесірінен шылым шекпейтін адамдардың кем дегенде үшеуі зиян шегеді.Сұрақ: Шылым шегудің зардаптары туралы неғұрлым көп адам білсе, олардың шылым шегуді бастау ықтималдығы соғұрлым аз деген дұрыс па?Жауап: Дұрыс.Сұрақ: Қандағы оттегі тепе-теңдігін, жүрек-тамыр жүйесінің және орталық нерв жүйесінің жұмысын бұзу үшін неше дана сигарет тарту керек?Жауап: Жүрек соғысын жиілету, қан айналымын, ми тамырларында спазм тудыру және өкпедегі газ алмасуды бұзу үшін бір ғана сигарет жеткілікті.

Сұрақтарды әр оқушының қолына жеке-жеке үлестіріп бере аласыз немесе бүкіл аудиторияға дауыстап оқып беруге болады.Өткізілген ойыннан кейін сұрақтар мен жауаптар тізбесін таратып беріңіз және оқушыларға дұрыс жауаптармен танысуға уақыт беріңіз. Тренинг аяқталғаннан кейін оқушыларға сұрақ беріңіз:-Өзіңіз үшін қандай жаңа нәрсе білдіңіз?-Оларды не таңырқатты?-Оларды не мазалады?
  • Тренинг: «Шылым шегуге жарнама»
Мұғалім оқушылардан өздері әкелген темекі өнімдерінің жарнамасының үлгілерін қабырғаға іліп қоюды өтінеді және тақтаға әрбір жарнамалық хабарландырудың оқушылар байқап атаған жағымжы жақтарын теріп жазады.Мысалы: сүйкімді кейіпкер, шылым шегу тартымды болып көрінеді, ол адам риза пішінді немесе бай болып көрінеді, т.б. Сонан соң келесі сұрақтар талқыланады:
  • неліктен жарнама тек жағымды тұрғыдан көрсетіледі?
  • неліктен жарнама берушілер біздің жарнамалық модельдерге ұқсауымызды қалайды?
  • неліктен «жұлдыздар», «пірлер» (атақты адамдар) қатыстырылады?
  • темекі өнімдерінің жарнамасына тыйым салу керек пе? Керек болса қалай?
  • Олар темекі өнімдерінің жарнамасын шыншыл немесе жалған деп санай ма және белгілі жас шамасындағы контигент үшін азғырушы, қызықтырушы деп ойлай ма?
Қорытынды жасай келіп, оқушыларға мынаны ескертіңіз. Темекі өнімдерінің тартымдылығын көтеру мақсатымен өндірушілер келесі тәсілдерді қолданады:-шылым шегуді есеюдің символы ретінде көрсетеді.-шылым шегетін адамдарды ерекше және қызықты етіп көрсетеді.ешқашан денсаулық туралы және адамдар үшін шылым шегудің зардаптары туралы еске салмайды.
  • Рөлдік ойын: «Сен қабылдайтын шешім».
Оқушылардың көмегімен рөлдерге актерларды таңдап алу және шағын көріністі ойнап көрсету. Сонан соң аудиторияны 4 топқа бөлген жөн және топтың әрқайсысы көрініс соңынан өз нұсқасын көрсеткені дұрыс.Көрініс (сцена)Оқиғаның орны: Үй қабаттарының арасында тұрып қалған лифт. Қатысушылар: Алмас және Дариға, олар жарты жылдай кездесіп жүр және жақында үйленбекші.Алмас: Міне, тұрып қалдық. (Сигаретін тұтатады). Сірә, осында отырып қалармыз.Дариға: Түк емес, қазір жөндеушілер келеді де, бізді шығарып алады. (Ол жөтеледі)Алмас: Иә, біз сауық кеші нағыз кезген кезінде жетерміз.Дариға: Сен шылым шекпей тұра аласың ба? Бұл біздің осында тұрғанымыздағы үшінші сигарет. Дем алу мүмкін емес.Алмас: Кешір, сенікі дұрыс. Бірақ менің күйіп-пісіп тұрғаным соншалық, еріксіз сигаретке ұмтыламын.Дариға: Күйіп-пісетін ештеңе жоқ. Сенің тіпті шылым шегуді тастайтын ойың бар ма?Алмас: Айтпақшы, сен бүгін бірінші рет менің темекі тартқаныма наразы болып тұрсың.Дариға: Тек өсіріп айтудың керегі жоқ.Алмас: Мен асырып айтып тұрғаным жоқ. Мен оқиғаға нақты қараймын.Дариға: Білсең, сенімен бірге мен де шылым шегіп тұрмын деуге болады.Алмас: Жақсы. Мен лифттің ішінде шылым шекпеуге тырысамын. Және бұл тіпті өлердей емес, көңіліңді жайландырады, күту де сондайлық қиын болмайды. Байқап көргің келе ме? (Алмас сигаретін Дариғаға ұсынады).Бұл көріністің соңын оқушылар өздері ойлап табулары, яғни шешім қабылдауы керек. Осындай рөлдік ойындардың үлгісінде оқушылар шешім қабылдауға қалай жетудің дағдыларын меңгере алады. Егер оларды шешім қабылдауға үйретсе, оларға бұл дағдыны пайдалану және шылым шегу немесе шекпеу сияқты күрделі сұраққа дұрыс жауап алу оңайырақ болады.
  • Жаттығу: «Кәнеки, есепте».
Оқушыларға бір қорап сигарет қанша тұратынын ойларына түсіруді ұсыныңыз. Егер сіз күніне бір қорап сигарет тартатын болсаңыз, қанша ақша жұмсайтыныңызды есептеңіз:
  • Бір аптаның ішінде.
  • Бір айдың ішінде.
  • Бір жылда.
  • Үш жылда.
  • Бес жылда.
Оқушылардың әрқайсысы есептеп, осы ақшаға сигареттң орнына не сатып ала алар еді деген сұраққа жауап берсін.
  • Рөлдік ойын: «Құрбы-құрдастардың ықпалы».
Оқушыларды екі командаға бөлу. Өз еркімен бір адамды таңдап алып, оған алдын-ала нұсқау бергеннен кейін аудиториядан шыға тұруын сұраңыз.Рөлдік ойын:Оқиға дискотекада, оның достарымен қатысуымен болады. Ол аудиторияға кіргенде, шылым шегуді тастауды ойлап жүрген болса да, оның алдында шылым шегу немесе шекпеу проблемасы тұрады. Компаниялардың біреуі – құмарпаз темекілшілдер, олар оның компаниядан ажырап кетпеуі үшін барлық күшін салады. Келісім шылым шекпейтіндер компаниясының міндеті – жолдастарын темекі тартпауға сендіруге тырысу. Қатысушылардың бірі тақтаны «келісемін», «келіспеймін» деген екі бағанаға бөліп, команда мүшелері ұсынған дәлелдерді жазып отырады.-Тізімнің қайсысы артығырақ болды?-Қайсысы дәлелдірек?-Неліктен?Егер тренинг көңілсіз өтіп жатса, процесске өзіңіз белсенді араласуыңыз қажет. Өткізілген ойыннан кейін оқушылармен міндетті түрде талқылаңыз:-Құрбы-құрдастарының ықпалы қандай?-Неліктен бұл ықпалға қарсы тұруға дайын болу қажет?-Мұндай ықпалға қалай қарсы тұруға болады?















Тақырыбы: «Ғасыр дерті»Мақсаты:1. Есірткі заттарының, ішімдік ішу мен темекі тартудың, нашақорлықтың жас ағзаға тигізер зиянды әсері, өкінішке ұрындырар, келешек өмірлеріне келтірер кесапаты туралы түсінік беру. Ғасыр дертіне айналып отырған кеселдің залалын жан-жақты меңгерту.2. Зиянды әдеттерден аулақ болып, өзін де, өзгені де зиянды әдеттердің қасіретінен қорғай білуге, салауатты өмір сүруге тәрбиелеу. Нашақорлықтың алдын алу.3.Оқушылардың бойында салауатты өмір салтын берік қалыптастыру, жеке тұлғаның санасын дамыту, өмірге деген көзқарастарын қалыптастыру.Көрнекіліктері: интерактивті тақта, плакаттар, суреттер, нұсқаулық-кітапшалар, нақыл сөздер.Дайындық барысы: Оқушыларға тақырыпқа сай материалдарды оқып, жинастыру және «Темекінің», «Ішімдіктің», «Нашақорлықтың», адам өміріне зиянды әсері тақырыптарына шығарма жаздыру, қабырға газеттерін шығару, сурет салу, сыныпты безендіру.Өту барысы:Психологиялық тренинг: «Мен өзіме сенемін!» (Оқушылардың арасында жағымды орта, көңіл- күй қалыптастыру)Еңбек етсем ертеңгі бақытыма сенемін!Мақсатыма жеткізер уақытыма сенемін!Достық пенен қасты да жеңеріме сенемін!Ақыл сана білім мен өнеріме сенемін!Арым таза ақкөңіл адалдыққа сенемін!Абыройлы ақ ниет адамдыққа сенемін!Мұғалім сөзі: Елбасымыз Н.Назарбаевтың «Қазақстан -2030» стратегиялық даму бағдарламасындағы халқына жолдауында «Қазақстанның әрбір азаматының денсаулығы мықты, хал-ахуалы жақсы болуы тиіс» деп атап көрсеткен болатын. Яғни, мемлекетттің бірінші кезектегі атқаратын шараларының бірі халық денсаулығын нығайту.ХХІ ғасырда қоғам тек жалаң адамдар тобынан ғана емес, сонымен бірге денсаулығы мықты, рухани дүниесі бай, жаны мен тәні кіршіксіз таза , танымдық белсенділігі мен өздігінен білім алуға деген ынтасы мен шығармашылық қабілеті ерекше тұлғалардан тұруы тиіс.Олай болса, біз «Салауатты өмір салтын» насихаттау, келеңсіз жағдайлардың алдын алып «ХХІ ғасыр – салауатты қоғам ғасырын» құруымыз керек. Бүгінгі ұсынылып отырған «Ғасыр дерті» атты тәрбие сағатымыз салауатты өмір салтын сақтауға шақырады.І жүргізуші: Құрметті қонақтар, ұстаздар, оқушылар! Бүгінгі біздің «Ғасыр дерті» атты тәрбие сағатымызға шақырылған қонақтармен таныстырып өтейін:1. Мектебіміздің психологы Құсайынова Гүлзада апай.2. Мектебіміздің медбикесі Базарбаева Сания апай.3. Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Есқалиева Толқын апай.4. Дене тәрбиесі пәнінің мұғалімдері Рауелова Нұрлыбек, Қапезов Алмат ағай.5. Жасөспірімдер ісі жөніндегі ішкі істер бөлімінің қызметкері Мұратов Руслан ағай.Осы отырыста өз ойларыңызды, мазалап жүрген сұрақтарыңызды қойып, қатысып отырған қонақтарымыздан жауап алуға болады.ІІ жүргізуші: Қадірменді көрермендер, енді назарымызды бейнематериалға аударайық.-Біздің болашағымыз неге байланысты? Бұл залалдан құтылатын ем, жолы бар ма?( «Ғасырдың өлім тұзақтары» слайд-шоу көрсетіледі).І жүргізуші: ХХІ ғасырда адам баласының басына төнген қауіпті эпидемия – нашақорлық қанатын кең жайды. Оның ауқымды мөлшері әрлі – берлі Қазақстан арқылы өтеді. Қаншама бейкүнә адамдар осылардың құрығына түсіп, дүние салып, талай ауруларға ұшырадыІІ жүргізуші: Есірткі – бұл адамның көңіл-күйін, сана-сезімін, мінез - құлқын бұзатын қауіпті, тиым салынған химиялық зат. Ол адамның есін алып, құмарлық жиілігіне ұшыратады. Нашақор есірткісіз өмір сүре алмайтын бейшара халге түседі.Грек тілінде ұйқы мағынасын білдіретін «nаrke» сөзі, ағылшын тілінде «narkotik» деген сөзге айналып, ұйықтау, жансыздандыру, сезімсіздендіру деген мағынаны береді.І жүргізуші: Маскүнемдік – алкоголь ішімдіктерін үнемі қолданудан және шектен тыс үйір болудан қанға сіңіп кететін дерт. Ағзаның бірқатар қызметін бұзатын және тереңдей беретін кесел. Алкоголь ішімдіктеріне тым үйір адамдардың өмір ұзақтығы – халықтың орташа өмір ұзақтығымен салыстырғанда 15-20 жас кем.ІІ жүргізуші: Шылым құрамында никотин және 4 мыңға жуық улы зат бар. Дүние жүзілік «Денсаулық сақтау» ұйымының мәліметі бойынша 2027 жылы темекінің зардабынан қайтыс болатындар саны 10 миллионға жетеді деген болжам бар. Темекі шоғының қызыуы 300 градусқа жеткенде, оны сорған адамның аузының температурасы 60 градусқа дейін барады. Бұл ауыз, өңеш, кеңірдек, тыныс жолдарымен, асқазан қабығының нәзік жасушыларын күйдіреді.І жүргізуші:Ей, ұрпағым, есіңді жи, азбаңдарҚиыршық құмдай үгітіліп тозбаңдар.Бойыңдағы қуатыңды жоғалтыпЖақсы үмітпен, сеніміңнен таймаңдарСалауатты өмір салтын сақтаңдарБолашаққа нық қадам бастаңдар!-деп ендігі кезекте жастарды салауаттылыққа шақыратын үш топ мүшелерімен таныс болайық.І кезең: «Таныс болайық!»1.«Болашақ»тобыҰстанымы: «Шылымқорлыққа қарсы»Ұраны: Денсаулықты қорғауғаШықтық біз де топ құрап.Кілең сайдың тасындайБес ұланнан тұрамыз.Сөз сөйлейміз жасқанбай, Осындай топ боламыз. 693 ₸ - Сатып алу
Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!