« Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс істеудің тиімді тәсілдері»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

« Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс істеудің тиімді тәсілдері»

Материал туралы қысқаша түсінік
1. Сөйлеу кемістігінің түрлері мен ерекшеліктерін түсіндіру; 2. Тиімді жұмыс тәсілдерін қолдану әдістерін меңгерту; 3. Практикалық жаттығулар арқылы сөйлеу дағдыларын дамыту.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
ПЕД ИДЕЯ Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс істеудің тиімді тәсілдері : Автор

#1 слайд
ПЕД ИДЕЯ Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс істеудің тиімді тәсілдері  : Автор

1 слайд

ПЕД ИДЕЯ Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс істеудің тиімді тәсілдері  : Автор

МАҚСАТЫ: Мақсаты мен міндеттері: Балалардың сөйлеу қабілетін дамытуға арналған тиімді әдіс-тәсілдерді анықтау; Логопедиялық ойы

#2 слайд
МАҚСАТЫ: Мақсаты мен міндеттері: Балалардың сөйлеу қабілетін дамытуға арналған тиімді әдіс-тәсілдерді анықтау; Логопедиялық ойындар мен жаттығулар арқылы сөйлеуді жетілдіру; Артикуляциялық гимнастика, арттерапия, музыка және ақпараттық технологияларды пайдалану жолдарын көрсету; Ата-аналарды түзету жұмысына тарту арқылы баланың сөйлеуін дамытуда бірлескен әрекетті қамтамасыз ету. Жаңалығы: Сөйлеу кемістігін түзету жұмысына дәстүрлі логопедиялық әдістермен қатар арттерапия, музыкалық терапия және цифрлық құралдарды біріктіріп қолдану; Әр балаға жеке бағытталған түзету бағдарламасын жасауға негізделген тәсілдер ұсынылады; Ойын мен шығармашылық элементтерін біріктіре отырып, сөйлеу дағдыларын дамытуға жаңаша көзқарас қалыптастырылады.

2 слайд

МАҚСАТЫ: Мақсаты мен міндеттері: Балалардың сөйлеу қабілетін дамытуға арналған тиімді әдіс-тәсілдерді анықтау; Логопедиялық ойындар мен жаттығулар арқылы сөйлеуді жетілдіру; Артикуляциялық гимнастика, арттерапия, музыка және ақпараттық технологияларды пайдалану жолдарын көрсету; Ата-аналарды түзету жұмысына тарту арқылы баланың сөйлеуін дамытуда бірлескен әрекетті қамтамасыз ету. Жаңалығы: Сөйлеу кемістігін түзету жұмысына дәстүрлі логопедиялық әдістермен қатар арттерапия, музыкалық терапия және цифрлық құралдарды біріктіріп қолдану; Әр балаға жеке бағытталған түзету бағдарламасын жасауға негізделген тәсілдер ұсынылады; Ойын мен шығармашылық элементтерін біріктіре отырып, сөйлеу дағдыларын дамытуға жаңаша көзқарас қалыптастырылады.

Теориялық бөлім II. Теориялық бөлім Сөйлеу кемістігінің түрлері мен ерекшеліктері: Сөйлеу кемістігі – сөйлеу тілінің қалыптасуы

#3 слайд
Теориялық бөлім II. Теориялық бөлім Сөйлеу кемістігінің түрлері мен ерекшеліктері: Сөйлеу кемістігі – сөйлеу тілінің қалыптасуы мен дамуының бұзылуы. Ол әртүрлі деңгейде көрініс табады және бірнеше түрге бөлінеді: Дыбыстық сөйлеу бұзылыстары (фонетикалық кемшіліктер): Баланың белгілі бір дыбыстарды бұрмалап айтуы, алмастыруы немесе мүлде қолданбауы. Мысалы: «р» дыбысының орнына «л» дыбысын қолдану. Фонематикалық есту бұзылыстары: Дыбыстарды ажырата алмауы, ұқсас дыбыстарды шатастыруы. Бұл балалардың жазу және оқу дағдыларына да әсер етеді. Жалпы сөйлеу тілінің дамымауы (ЖСТД): Баланың сөздік қорының өте шектеулі болуы. Грамматикалық қателермен сөйлеуі, сөйлем құрай алмауы. Тұтықпа (заикание): Сөйлеу кезінде дыбыстарды, буындарды немесе сөздерді қайталау, кідіріс жасау. Ол көбінесе жүйке жүйесінің әлсіздігіне, психологиялық күйзелістерге байланысты.

3 слайд

Теориялық бөлім II. Теориялық бөлім Сөйлеу кемістігінің түрлері мен ерекшеліктері: Сөйлеу кемістігі – сөйлеу тілінің қалыптасуы мен дамуының бұзылуы. Ол әртүрлі деңгейде көрініс табады және бірнеше түрге бөлінеді: Дыбыстық сөйлеу бұзылыстары (фонетикалық кемшіліктер): Баланың белгілі бір дыбыстарды бұрмалап айтуы, алмастыруы немесе мүлде қолданбауы. Мысалы: «р» дыбысының орнына «л» дыбысын қолдану. Фонематикалық есту бұзылыстары: Дыбыстарды ажырата алмауы, ұқсас дыбыстарды шатастыруы. Бұл балалардың жазу және оқу дағдыларына да әсер етеді. Жалпы сөйлеу тілінің дамымауы (ЖСТД): Баланың сөздік қорының өте шектеулі болуы. Грамматикалық қателермен сөйлеуі, сөйлем құрай алмауы. Тұтықпа (заикание): Сөйлеу кезінде дыбыстарды, буындарды немесе сөздерді қайталау, кідіріс жасау. Ол көбінесе жүйке жүйесінің әлсіздігіне, психологиялық күйзелістерге байланысты.

III. Тиімді жұмыс тәсілдері III. Тиімді жұмыс тәсілдері 1. Логопедиялық ойындар мен жаттығулар Дыбыстарды дұрыс айтуға арналған

#4 слайд
III. Тиімді жұмыс тәсілдері III. Тиімді жұмыс тәсілдері 1. Логопедиялық ойындар мен жаттығулар Дыбыстарды дұрыс айтуға арналған ойындар («Қай дыбысты естідің?», «Дыбыс аулаушы»). Сөздік қорын байытуға арналған тапсырмалар (сурет бойынша әңгіме құрастыру, затты сипаттау). Рөлдік ойындар арқылы сөйлеу қарым-қатынасын дамыту («Дүкен», «Дәрігер мен науқас», «Қонаққа бару»). 2. Артикуляциялық гимнастика және саусақ жаттығулары Тілдің, еріннің, жақтың бұлшықеттерін шынықтыратын жаттығулар («Ат шапты», «Сағат», «Дәмді тосап»). Саусақ гимнастикасы сөйлеу моторикасын дамытады (қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған саусақ ойындары мен жаттығулар). Бұл жаттығулар сөйлеу мүшелерінің қозғалысын үйлестіріп, дыбыстарды дұрыс айтуға ықпал етеді.

4 слайд

III. Тиімді жұмыс тәсілдері III. Тиімді жұмыс тәсілдері 1. Логопедиялық ойындар мен жаттығулар Дыбыстарды дұрыс айтуға арналған ойындар («Қай дыбысты естідің?», «Дыбыс аулаушы»). Сөздік қорын байытуға арналған тапсырмалар (сурет бойынша әңгіме құрастыру, затты сипаттау). Рөлдік ойындар арқылы сөйлеу қарым-қатынасын дамыту («Дүкен», «Дәрігер мен науқас», «Қонаққа бару»). 2. Артикуляциялық гимнастика және саусақ жаттығулары Тілдің, еріннің, жақтың бұлшықеттерін шынықтыратын жаттығулар («Ат шапты», «Сағат», «Дәмді тосап»). Саусақ гимнастикасы сөйлеу моторикасын дамытады (қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған саусақ ойындары мен жаттығулар). Бұл жаттығулар сөйлеу мүшелерінің қозғалысын үйлестіріп, дыбыстарды дұрыс айтуға ықпал етеді.

IV. Практикалық бөлім IV. Практикалық бөлім 1. Түзету жұмысының үлгі жаттығулары Артикуляциялық жаттығулар: «Ат шапты» – тілі

#5 слайд
IV. Практикалық бөлім   IV. Практикалық бөлім 1. Түзету жұмысының үлгі жаттығулары Артикуляциялық жаттығулар: «Ат шапты» – тілін таңдайға соғу. «Сағат» – тілді оңға-солға қозғау. «Дәмді тосап» – тілді ерінге тигізу. Саусақ жаттығулары: «Қоян» – саусақтарды құлақ сияқты қимылдату. «Көбелек» – алақандарды айқастырып, қанат қаққандай қимыл жасау. Дыбыстық жаттығулар: Белгілі бір дыбысты қайталау арқылы сөйлем құрастыру («р» дыбысымен сөздер ойлау: раушан, радио, рас). 2. Ойын түрлері мен әдістемелік тапсырмалар «Дыбыс аулаушы» – педагог бір дыбысты айтады, бала сол дыбыстан басталатын сөзді табады. «Сиқырлы қапшық» – қапшықтағы затты сипап тауып, атауын дұрыс айту. «Ертегіні жалғастыр» – бастапқы сөйлемді педагог айтады, балалар жалғастырады. «Қайда жасырынды?» – сурет бойынша затты тауып, сипаттап айту. Әдістемелік тапсырмалар: сурет бойынша әңгіме құрастыру, сөзді буынға бөлу, сөзден сөйлем құрау.  

5 слайд

IV. Практикалық бөлім   IV. Практикалық бөлім 1. Түзету жұмысының үлгі жаттығулары Артикуляциялық жаттығулар: «Ат шапты» – тілін таңдайға соғу. «Сағат» – тілді оңға-солға қозғау. «Дәмді тосап» – тілді ерінге тигізу. Саусақ жаттығулары: «Қоян» – саусақтарды құлақ сияқты қимылдату. «Көбелек» – алақандарды айқастырып, қанат қаққандай қимыл жасау. Дыбыстық жаттығулар: Белгілі бір дыбысты қайталау арқылы сөйлем құрастыру («р» дыбысымен сөздер ойлау: раушан, радио, рас). 2. Ойын түрлері мен әдістемелік тапсырмалар «Дыбыс аулаушы» – педагог бір дыбысты айтады, бала сол дыбыстан басталатын сөзді табады. «Сиқырлы қапшық» – қапшықтағы затты сипап тауып, атауын дұрыс айту. «Ертегіні жалғастыр» – бастапқы сөйлемді педагог айтады, балалар жалғастырады. «Қайда жасырынды?» – сурет бойынша затты тауып, сипаттап айту. Әдістемелік тапсырмалар: сурет бойынша әңгіме құрастыру, сөзді буынға бөлу, сөзден сөйлем құрау.  

ҚОРЫТЫНДЫ Қорытынды Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс жүргізу – күрделі де жауапты үдеріс. Жүргізілген зерттеу барысын

#6 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ     Қорытынды Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс жүргізу – күрделі де жауапты үдеріс. Жүргізілген зерттеу барысында сөйлеу бұзылыстарының түрлері мен олардың бала дамуына әсері қарастырылды. Балалардың сөйлеу дағдыларын жетілдіруде логопедиялық ойындар, артикуляциялық гимнастика, арттерапия, музыка мен ырғақ терапиясы, ақпараттық технологияларды қолдану және ата-анамен бірлескен жұмыстың тиімді екендігі анықталды. Ұсынылған әдістерді жүйелі пайдалану арқылы: балалардың дыбыстарды дұрыс айтуы қалыптасады; сөздік қоры мен тілдік байланысы кеңейеді; сөйлеуге деген қызығушылығы артады; әлеуметтік ортаға бейімделуі жеңілдейді. Сонымен, сөйлеу кемістігі бар балалармен жүргізілетін түзету жұмысы – тек логопедтің ғана емес, педагог пен ата-ананың бірлескен еңбегін қажет ететін маңызды процесс. Тиімді тәсілдер баланың толыққанды тұлға болып қалыптасуына және білім алуда табысқа жетуіне мүмкіндік береді.          

6 слайд

ҚОРЫТЫНДЫ     Қорытынды Сөйлеу кемістігі бар балалармен жұмыс жүргізу – күрделі де жауапты үдеріс. Жүргізілген зерттеу барысында сөйлеу бұзылыстарының түрлері мен олардың бала дамуына әсері қарастырылды. Балалардың сөйлеу дағдыларын жетілдіруде логопедиялық ойындар, артикуляциялық гимнастика, арттерапия, музыка мен ырғақ терапиясы, ақпараттық технологияларды қолдану және ата-анамен бірлескен жұмыстың тиімді екендігі анықталды. Ұсынылған әдістерді жүйелі пайдалану арқылы: балалардың дыбыстарды дұрыс айтуы қалыптасады; сөздік қоры мен тілдік байланысы кеңейеді; сөйлеуге деген қызығушылығы артады; әлеуметтік ортаға бейімделуі жеңілдейді. Сонымен, сөйлеу кемістігі бар балалармен жүргізілетін түзету жұмысы – тек логопедтің ғана емес, педагог пен ата-ананың бірлескен еңбегін қажет ететін маңызды процесс. Тиімді тәсілдер баланың толыққанды тұлға болып қалыптасуына және білім алуда табысқа жетуіне мүмкіндік береді.          

Файл форматы:
pptx
24.00.2025
59
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі