Ахмет Ясауидің педагогикалық көзқарасы тақырыбына арналған баяндама
Ахмет Ясауидің педагогикалық көзқарасы тақырыбына арналған баяндама

#1 слайд
Қожа Ахмет Ясауидің
педагогикалық көзқарасы
1 слайд
Қожа Ахмет Ясауидің педагогикалық көзқарасы
#2 слайд
Еліміздің сан ғасырлық өзіндік орны бар кезеңге орта ғасырлық
түркілік мәдениетті жатқызатынымыз айдан анық. Ал
халқымыздың даналығын білдіретін ірі тарихи тұлғаларды зерделеу
қазіргі ұрпақтың, гуманитарлық ғылымдардың негізгі
борыштарының бірі екені барлығымызға мәлім. Осы тұрғыдан
алғанда тарих қойнауында жасырынған рухани мұралар көптеп
саналады. Ортағасырлық педагогикалық ой-пікірдің даму тарихында
аты әлемге әйгілі ортағасыр данышпандардың бірі – Қожа Ахмет
Ясауи, қазақ жерін әлемге паш ете білген ғұламалардың бірі екені
баршаға аян.
2 слайд
Еліміздің сан ғасырлық өзіндік орны бар кезеңге орта ғасырлық түркілік мәдениетті жатқызатынымыз айдан анық. Ал халқымыздың даналығын білдіретін ірі тарихи тұлғаларды зерделеу қазіргі ұрпақтың, гуманитарлық ғылымдардың негізгі борыштарының бірі екені барлығымызға мәлім. Осы тұрғыдан алғанда тарих қойнауында жасырынған рухани мұралар көптеп саналады. Ортағасырлық педагогикалық ой-пікірдің даму тарихында аты әлемге әйгілі ортағасыр данышпандардың бірі – Қожа Ахмет Ясауи, қазақ жерін әлемге паш ете білген ғұламалардың бірі екені баршаға аян.
#3 слайд
Қазақстан мен Орта Азиядағы
сопылық поэзиясының көрнекті
өкілі, дуалы ауыз данышпан,
кемеңгер ақын ағартушы Ахмет
Ясауи
Әкесі Ахметке араб, парсы тілдерін Таяу
Шығыстағы Исфахан, Бағдат қалаларынан ұстаздар
жалдап үйретеді.
Он алты жасында-ақ болашақ ақын, шығыс поэзиясын,
әдебиетін, философиясын жетік меңгереді. Он жеті жасынан
бастап, өзі де өлең жаза бастайды. Өз жырларын шығыс
авторларынан бірінші болып, сол кездегі ғұламалар секілді
араб, парсы тілдерінде емес, өзінің ана тілі – түркі тілінде
жазған.
Алғаш рет білімді жергілікті ғұлама Арыстанбаб
бабадан алады
Бұхара қаласында дәріс алуға барып, парсының
белгілі ғалымы Жүсіп Хамаданиден білімін
тереңдетеді
Соңынан туған жеріне қайта оралып, сопылық білімін
жалғастырады. Сопы ретінде Яссы (қазіргі Түркістан)
қаласына келіп, «Ясауишілік» атты діни ағымның
негізін салады.
3 слайд
Қазақстан мен Орта Азиядағы сопылық поэзиясының көрнекті өкілі, дуалы ауыз данышпан, кемеңгер ақын ағартушы Ахмет Ясауи Әкесі Ахметке араб, парсы тілдерін Таяу Шығыстағы Исфахан, Бағдат қалаларынан ұстаздар жалдап үйретеді. Он алты жасында-ақ болашақ ақын, шығыс поэзиясын, әдебиетін, философиясын жетік меңгереді. Он жеті жасынан бастап, өзі де өлең жаза бастайды. Өз жырларын шығыс авторларынан бірінші болып, сол кездегі ғұламалар секілді араб, парсы тілдерінде емес, өзінің ана тілі – түркі тілінде жазған. Алғаш рет білімді жергілікті ғұлама Арыстанбаб бабадан алады Бұхара қаласында дәріс алуға барып, парсының белгілі ғалымы Жүсіп Хамаданиден білімін тереңдетеді Соңынан туған жеріне қайта оралып, сопылық білімін жалғастырады. Сопы ретінде Яссы (қазіргі Түркістан) қаласына келіп, «Ясауишілік» атты діни ағымның негізін салады.
#4 слайд
Соңғы он жылдықтарда Қ.А.Ясауидің педагогикалық
көзқарастарына арналған көптеген еңбектер жарық көрді.
Бұл еңбектердің ұлы ғұлама мұрасын
педагогикалық тұрғыдан зерттеуге
жоғары үлес қосқандығын айта келе,
олардың көпшілігінде Ясауи тарихи-
педагогикалық мұрасы ескіше
әдіснамалық тұрғыларға негізделіп,
зерттеу пәніне бір қалыпты талдау
мен баға беруден әрі аспағаны
байқалады.
Қ.А.Ясауидің педагогикалық
көзқарастары жаңа, зайырлы, бірақ
діни мәдениетке жаңаша көзқарас
тұрғысынан, жаңа әдіснамалық
тұрғылар және тәсілдер көмегімен
зерделенуі қажет деген тұжырымға
негізделе, баяндамада педагогикалық
ясауитанудың әдіснамалық
мәселелерін де қарастыруға болады.
4 слайд
Соңғы он жылдықтарда Қ.А.Ясауидің педагогикалық көзқарастарына арналған көптеген еңбектер жарық көрді. Бұл еңбектердің ұлы ғұлама мұрасын педагогикалық тұрғыдан зерттеуге жоғары үлес қосқандығын айта келе, олардың көпшілігінде Ясауи тарихи- педагогикалық мұрасы ескіше әдіснамалық тұрғыларға негізделіп, зерттеу пәніне бір қалыпты талдау мен баға беруден әрі аспағаны байқалады. Қ.А.Ясауидің педагогикалық көзқарастары жаңа, зайырлы, бірақ діни мәдениетке жаңаша көзқарас тұрғысынан, жаңа әдіснамалық тұрғылар және тәсілдер көмегімен зерделенуі қажет деген тұжырымға негізделе, баяндамада педагогикалық ясауитанудың әдіснамалық мәселелерін де қарастыруға болады.
#5 слайд
Қожа Ахмет Ясауи
Өз дәуірінің әдеби-мәдени өмірінде өшпес із
қалдырған, туған әдебиетіміз бен тіліміздің
биік тұлғасы тұғырына көтерілген ұлы
ғұлама-ғалым, ұлағатты ұстаз, өзі
айтатындай әдебиетіміздің
мәдениетіміздің, тіліміздің, дініміздің,
діліміздің «Ақиқатқа апаратын жол
бастаушымыз – Білім иесі» өкілі.
Ғұламаның халықтың өресін көтеретін ғибратты туындылар көңілге
түрлі ой салып, алдымыздан даңғыл жол ашады.
5 слайд
Қожа Ахмет Ясауи Өз дәуірінің әдеби-мәдени өмірінде өшпес із қалдырған, туған әдебиетіміз бен тіліміздің биік тұлғасы тұғырына көтерілген ұлы ғұлама-ғалым, ұлағатты ұстаз, өзі айтатындай әдебиетіміздің мәдениетіміздің, тіліміздің, дініміздің, діліміздің «Ақиқатқа апаратын жол бастаушымыз – Білім иесі» өкілі. Ғұламаның халықтың өресін көтеретін ғибратты туындылар көңілге түрлі ой салып, алдымыздан даңғыл жол ашады.
шағым қалдыра аласыз













