Ашық сабақ Абай Құнанбайұлы «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңінің тәрбиелік мәні




1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Абай Құнанбайұлы «Мен жазбаймын өлеңді ермек
үшін» өлеңінің тәрбиелік мәні
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:
6.1.3.1 әдеби туындыдағы кейіпкердің
типтерін тек тұрғысынан сипаттау;
6.1.4.1 көркем шығармадан орта көлемді
үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту;
.
.
3- тапсырма. Дескрипторы:
- өлеңнен тірек сөздерді анықтау;
- тірек сөздердің мағынасын ашу;
- тірек сөздер арқылы өлеңнің тақырыбын анықтау;
- өлеңнің идеясын ашу.
2- тапсырма. Дескрипторы:
-өлеңді қарасөзге айналдырып жазу;
- қойылған сұрақтарға жауап беру
1- тапсырма. Дескрипторы:
- өлеңнің жазылу идеясын анықтау;
- шығармада көтерілген мәселені табу;
- идея мен мәселені өзара байланыстырып, түсініктеме
беру.
4 – тапсырма. Дескрипторы:
- берілген клишелерді орынды қолдану;
- автор бейнесін талдау;
- өз пікірін білдіру.
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Абай Құнанбайұлы «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңінің тәрбиелік мәні Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: 6.1.3.1 әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау; 6.1.4.1 көркем шығармадан орта көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту; . . 3- тапсырма. Дескрипторы: - өлеңнен тірек сөздерді анықтау; - тірек сөздердің мағынасын ашу; - тірек сөздер арқылы өлеңнің тақырыбын анықтау; - өлеңнің идеясын ашу. 2- тапсырма. Дескрипторы: -өлеңді қарасөзге айналдырып жазу; - қойылған сұрақтарға жауап беру 1- тапсырма. Дескрипторы: - өлеңнің жазылу идеясын анықтау; - шығармада көтерілген мәселені табу; - идея мен мәселені өзара байланыстырып, түсініктеме беру. 4 – тапсырма. Дескрипторы: - берілген клишелерді орынды қолдану; - автор бейнесін талдау; - өз пікірін білдіру.

2 слайд
https://www.youtube.com/watch?v=iWKTX4E9vYg
2 слайд
https://www.youtube.com/watch?v=iWKTX4E9vYg

3 слайд
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,
Жоқ-барды, ертегіні термек үшін.
Көкірегі сезімді, тілі орамды,
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.
Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,
Көңілінің көзі ашық, сергек үшін.
Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей,
Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.
Шу дегенде құлағың тосаңсиды.
Өскен соң мұндай сөзді бұрын көрмей.
Таң қаламын алдыңғы айтқанды ұқпай,
Және айта бер дейді жұрт тыным бермей.
Сөз айттым «Әзірет Әлі», «айдаһарсыз»,
Мұнда жоқ «алтын иек, сары-ала қыз».
Кәрілікті жамандап, өлім тілеп,
Болсын деген жерім жоқ жігіт арсыз.
Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз,
Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз.
Батырдан барымташы туар даңғой,
Қызшыл да, қызықшыл да әуре жан ғой.
Арсыз, малсыз, ақылсыз, шаруасыз,
Елірмелі маскүнем байқалған ғой.
Бес-алты мисыз бәңгі1 күлсе мәз боп,
Қинамай қызыл тілді кел, тілді ал, қой!
Өлеңі бар өнерлі інім, сізге
Жалынамын, мұндай сөз айтпа бізге.
Өзге түгіл өзіңе пайдасы жоқ,
Есіл өнер қор болып кетер түзге.
Сәнқой, даңғой, ойнасшы, керім-кербез,
Қанша қызық болады өзіңізге?
3 слайд
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін, Жоқ-барды, ертегіні термек үшін. Көкірегі сезімді, тілі орамды, Жаздым үлгі жастарға бермек үшін. Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар, Көңілінің көзі ашық, сергек үшін. Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей, Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей. Шу дегенде құлағың тосаңсиды. Өскен соң мұндай сөзді бұрын көрмей. Таң қаламын алдыңғы айтқанды ұқпай, Және айта бер дейді жұрт тыным бермей. Сөз айттым «Әзірет Әлі», «айдаһарсыз», Мұнда жоқ «алтын иек, сары-ала қыз». Кәрілікті жамандап, өлім тілеп, Болсын деген жерім жоқ жігіт арсыз. Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз, Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз. Батырдан барымташы туар даңғой, Қызшыл да, қызықшыл да әуре жан ғой. Арсыз, малсыз, ақылсыз, шаруасыз, Елірмелі маскүнем байқалған ғой. Бес-алты мисыз бәңгі1 күлсе мәз боп, Қинамай қызыл тілді кел, тілді ал, қой! Өлеңі бар өнерлі інім, сізге Жалынамын, мұндай сөз айтпа бізге. Өзге түгіл өзіңе пайдасы жоқ, Есіл өнер қор болып кетер түзге. Сәнқой, даңғой, ойнасшы, керім-кербез, Қанша қызық болады өзіңізге?

4 слайд
1-тапсырма
Салыстыр. Алғашқы
шумақтағы ойды талда.
«Бұл сөзді тасыр ұқпас,
талапты ұғар» деген
жолдардағы қарама-
қайшы ойды анықта.
2- тапсырма
Абай Құнанбайұлы өлең
шумағын қара сөзге
айналдырып жаз. Бұл
жолдарда қандай адамды
сынайды? Неліктен?
3- тапсырма.Топтық жұмысты ұйымдастыру:
1-топ «Детальді оқу» Өлеңдегі тірек сөздердің астын
сызып, олардың мағынасын ашыңыздар.
2-топ «Зерттей оқу» Абайдың ақын-жазушы
шәкірттеріне қандай ақыл-кеңес, насихат айтып
тұрғанын, өлең жолдарынан табыңыздар.
4- тапсырма.«Оқығанды көңілге ықыласпен тоқы» айдары.
Берілген клишелерді орынды пайдаланып, өлеңнің идеясы арқылы
автор бейнесін талдаңыздар.
1. Өлеңді өз түсінгенің бойынша айтып көр.
- бұл өлеңнен менің түсінгенім...
- өлең ... байланысты.
- мен ... екендігін ұқтым.
2. Өлеңдегі автор бейнесін анықтаңыздар.
-өлеңде автордың ойы, ішкі сыры, сезімі,
толғанысы ...баяндалады.
-өлеңде автор бейнесі .... суреттеледі.
-автор оқырманға мынаны жеткізбек болған…
4 слайд
1-тапсырма Салыстыр. Алғашқы шумақтағы ойды талда. «Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар» деген жолдардағы қарама- қайшы ойды анықта. 2- тапсырма Абай Құнанбайұлы өлең шумағын қара сөзге айналдырып жаз. Бұл жолдарда қандай адамды сынайды? Неліктен? 3- тапсырма.Топтық жұмысты ұйымдастыру: 1-топ «Детальді оқу» Өлеңдегі тірек сөздердің астын сызып, олардың мағынасын ашыңыздар. 2-топ «Зерттей оқу» Абайдың ақын-жазушы шәкірттеріне қандай ақыл-кеңес, насихат айтып тұрғанын, өлең жолдарынан табыңыздар. 4- тапсырма.«Оқығанды көңілге ықыласпен тоқы» айдары. Берілген клишелерді орынды пайдаланып, өлеңнің идеясы арқылы автор бейнесін талдаңыздар. 1. Өлеңді өз түсінгенің бойынша айтып көр. - бұл өлеңнен менің түсінгенім... - өлең ... байланысты. - мен ... екендігін ұқтым. 2. Өлеңдегі автор бейнесін анықтаңыздар. -өлеңде автордың ойы, ішкі сыры, сезімі, толғанысы ...баяндалады. -өлеңде автор бейнесі .... суреттеледі. -автор оқырманға мынаны жеткізбек болған…

5 слайд
Жылтырақ сөзге әуестенбе!
Абай өлеңінің тәрбиелік мәні
«Абайдан өсиет»
Арсыздық пен ақылсыздықтан аулақ бол!
Көңіл көзі ашық, көкірегі ояу азамат бол!
Парықсыздарға сөзіңді қор қылма!
Сөздің сыртына емес, ішіне үңіл!
5 слайд
Жылтырақ сөзге әуестенбе! Абай өлеңінің тәрбиелік мәні «Абайдан өсиет» Арсыздық пен ақылсыздықтан аулақ бол! Көңіл көзі ашық, көкірегі ояу азамат бол! Парықсыздарға сөзіңді қор қылма! Сөздің сыртына емес, ішіне үңіл!

6 слайд
6 слайд