Ашық сабақ Әйтеке би 9-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бөлімі: 1
. Атадан қалған асыл сөз
Сабақтың тақырыбы
: Әйтеке бидің шешендік сөздері,
көркемдік ерекшеліктері
Орындаған. Керимбекова Ф.К. сыныпҚазақ әдебиеті
1 слайд
Бөлімі: 1 . Атадан қалған асыл сөз Сабақтың тақырыбы : Әйтеке бидің шешендік сөздері, көркемдік ерекшеліктері Орындаған. Керимбекова Ф.К. сыныпҚазақ әдебиеті
2 слайд
Сіздердің білетіндеріңіз:
Әйтеке бидің шешендік сөздері
сөз саптаудағы көркемдік ерекшеліктері
Сіздердің меңгеретіндеріңіз:
автор стиліне сүйене отырып түрлі тапсырмалар орындау
шығармашылық жұмыстар жазу Оқу мақсаты
2 слайд
Сіздердің білетіндеріңіз: Әйтеке бидің шешендік сөздері сөз саптаудағы көркемдік ерекшеліктері Сіздердің меңгеретіндеріңіз: автор стиліне сүйене отырып түрлі тапсырмалар орындау шығармашылық жұмыстар жазу Оқу мақсаты
3 слайд
Ой қозғау
Бай болсаң, халқыңа пайдаң тисін,
Батыр болсаң, жауға найзаң тисін.
Бай болып елге пайдаң тимесе,
Батыр болып жауға найзаң тимесе,
Елден бөтен үйің күйсін!
Байбекұлы Әйтеке би
Тапқырлығы мен шешендігі арқылы халық аузында сақталған көптеген
аңыз-әңгімелердің иесі , мына шешен сөздің авторы кім?
3 слайд
Ой қозғау Бай болсаң, халқыңа пайдаң тисін, Батыр болсаң, жауға найзаң тисін. Бай болып елге пайдаң тимесе, Батыр болып жауға найзаң тимесе, Елден бөтен үйің күйсін! Байбекұлы Әйтеке би Тапқырлығы мен шешендігі арқылы халық аузында сақталған көптеген аңыз-әңгімелердің иесі , мына шешен сөздің авторы кім?
4 слайд
Кіріспе бөлім - жаңа материалды ұсыну кезеңі
Сұрақ Әйтеке бидің жауабы Менің жауабым
Қазыбек би:
Атадан жақсы ұл туса,
Елінің туы болады.
Атадан жаман ұл туса,
Көшінің соңы болады, – деген,
сен сол ұлдың қайсысы
боласың? – деп сұрапты. Ораздының кәрісі,
Қартайғанда қазына болады.
Араздының кәрісі,
Қартайғанда қазымыр болады,
– демекші, сіз өзіңіз соның
қайсысы боласыз? – деп қарсы
сұрақ қойыпты.1-тапсырма. «Үш баған» әдісі. Сұраққа жауап бере отырып, автор стиліне сүйеніп,
өз нұсқаңызды жазыңыз .
Дескриптор:
- шығармашылық жұмысты орындайды
- сұраққа жауап береді
- автор стилін сақтайды Атаның жақсы ұлымын,
Көк туды желбіретер.
Жаман ұлды көргенде,
Көңілімнің қошы кетер ...
- деп жауап берейін ата, -
қандай ұл деп
тапсаңыз да өз еркіңіз.
4 слайд
Кіріспе бөлім - жаңа материалды ұсыну кезеңі Сұрақ Әйтеке бидің жауабы Менің жауабым Қазыбек би: Атадан жақсы ұл туса, Елінің туы болады. Атадан жаман ұл туса, Көшінің соңы болады, – деген, сен сол ұлдың қайсысы боласың? – деп сұрапты. Ораздының кәрісі, Қартайғанда қазына болады. Араздының кәрісі, Қартайғанда қазымыр болады, – демекші, сіз өзіңіз соның қайсысы боласыз? – деп қарсы сұрақ қойыпты.1-тапсырма. «Үш баған» әдісі. Сұраққа жауап бере отырып, автор стиліне сүйеніп, өз нұсқаңызды жазыңыз . Дескриптор: - шығармашылық жұмысты орындайды - сұраққа жауап береді - автор стилін сақтайды Атаның жақсы ұлымын, Көк туды желбіретер. Жаман ұлды көргенде, Көңілімнің қошы кетер ... - деп жауап берейін ата, - қандай ұл деп тапсаңыз да өз еркіңіз.
5 слайд
Әдебиет теориясы
Әдеби шығармадағы психологизм
Әдеби шығармадағы психологизм дегеніміз – шығарма кейіпкерінің ойымен іс -
әрекетінің ішкі дауылынан, сана қақтығысынан тұратын ерекше көркемдік жүйе,
яғни көркем шығармадағы адамның жан дүниесін, ішкі сезімін терең ашып көрсету.
Психологизм бірде ішкі монолог, бірде психологиялық параллелизм , кейде тағы
басқа тәсілдер арқылы да жүзеге асады.
«Қазақ
әдебиеті» анықтамалығы
Мысалы:
Әйтеке бидің «Қасқакөл дауы» шешендік сөзі
5 слайд
Әдебиет теориясы Әдеби шығармадағы психологизм Әдеби шығармадағы психологизм дегеніміз – шығарма кейіпкерінің ойымен іс - әрекетінің ішкі дауылынан, сана қақтығысынан тұратын ерекше көркемдік жүйе, яғни көркем шығармадағы адамның жан дүниесін, ішкі сезімін терең ашып көрсету. Психологизм бірде ішкі монолог, бірде психологиялық параллелизм , кейде тағы басқа тәсілдер арқылы да жүзеге асады. «Қазақ әдебиеті» анықтамалығы Мысалы: Әйтеке бидің «Қасқакөл дауы» шешендік сөзі
6 слайд
Зергер сөз...
.
Сканерлеп оқу
Жан -жақтан жау анталап, іргеден қиқу кетпей тұрған тұста
күллі ұлтты түгел ұйытып, ұйымшылдыққа бастаған рухани
ізденіске мұрындық болғандар кімдер еді? Сондай даналардың
ішінде дәуірдің үш кемеңгері деп танылған Әлібекұлы Төлебидің,
Келдібекұлы Қазыбек бидің, Байбекұлы Әйтеке бидің орны бөлек.
Н.Ә.На
зар бае в2- тапсырма. «Тұлғалармен сырласу» әдісі арқылы Елбасының сөзінен берілген үзінді
мәтінді негізге алып, бүгінгі өмірмен байланыстырып, Әйтеке биге хат жазыңдар.
Дескриптор:
- ойын нақты әрі қысқа жеткізеді
- өз көзқарасын, ішкі сезімін білдіреді
- бүгінгі өмірмен байланыстырады.
6 слайд
Зергер сөз... . Сканерлеп оқу Жан -жақтан жау анталап, іргеден қиқу кетпей тұрған тұста күллі ұлтты түгел ұйытып, ұйымшылдыққа бастаған рухани ізденіске мұрындық болғандар кімдер еді? Сондай даналардың ішінде дәуірдің үш кемеңгері деп танылған Әлібекұлы Төлебидің, Келдібекұлы Қазыбек бидің, Байбекұлы Әйтеке бидің орны бөлек. Н.Ә.На зар бае в2- тапсырма. «Тұлғалармен сырласу» әдісі арқылы Елбасының сөзінен берілген үзінді мәтінді негізге алып, бүгінгі өмірмен байланыстырып, Әйтеке биге хат жазыңдар. Дескриптор: - ойын нақты әрі қысқа жеткізеді - өз көзқарасын, ішкі сезімін білдіреді - бүгінгі өмірмен байланыстырады.
7 слайд
Зерделі сұрақ, ұтымды жауап…
Пысықтау:
4-тапсырма. 3 сұрақ құрастырып, сол сұрақтарға
өздерің нақты жауап беріп, автор стиліне өз
пікірлеріңді білдіріңдер.
Мысалы:
1. Әйтеке бидің шешендік сөздерін жатқа білесің бе?
2. Сөз саптаудағы көркемдік ерекшеліктеріне мысал келтіре аласың ба?
3. Әйтеке бидің қай шешендік сөзі ерекше әсер қалдырды?
7 слайд
Зерделі сұрақ, ұтымды жауап… Пысықтау: 4-тапсырма. 3 сұрақ құрастырып, сол сұрақтарға өздерің нақты жауап беріп, автор стиліне өз пікірлеріңді білдіріңдер. Мысалы: 1. Әйтеке бидің шешендік сөздерін жатқа білесің бе? 2. Сөз саптаудағы көркемдік ерекшеліктеріне мысал келтіре аласың ба? 3. Әйтеке бидің қай шешендік сөзі ерекше әсер қалдырды?
8 слайд
Шығармашылық кезең
Рөл Аудитория Пішін Тақырып
Оқушы
өзіңіз Сынып
9-сынып мақала Билер сөзі
Дескриптор:
— автор стиліне сүйенеді
— көркем сөздерді қолданады
— шығармашылық жұмыс жазады
3-тапсырма. « РАПТ » әдісі. Автор стиліне сүйене отырып, өздерің
шағын мақала жазыңдар.
8 слайд
Шығармашылық кезең Рөл Аудитория Пішін Тақырып Оқушы өзіңіз Сынып 9-сынып мақала Билер сөзі Дескриптор: — автор стиліне сүйенеді — көркем сөздерді қолданады — шығармашылық жұмыс жазады 3-тапсырма. « РАПТ » әдісі. Автор стиліне сүйене отырып, өздерің шағын мақала жазыңдар.
9 слайд
1. Әйтеке би туралы қандай қосымша мәлімет
білдіңдер?
2. Қандай игі істерімен ел есінде қалған?
3. Не себепті Елбасы үш бидің орны ерекше дейді?
4. «Ұлтты түгел ұйытып...»дегенді қалай түсінесіңдер? Өзін-өзі тексеру сұрақтары :
9 слайд
1. Әйтеке би туралы қандай қосымша мәлімет білдіңдер? 2. Қандай игі істерімен ел есінде қалған? 3. Не себепті Елбасы үш бидің орны ерекше дейді? 4. «Ұлтты түгел ұйытып...»дегенді қалай түсінесіңдер? Өзін-өзі тексеру сұрақтары :
10 слайд
Ресурстар
Қазақ әдебиеті. Ж алпы білім беретін мектептің 9-сыныбына арналған оқулық. С.Ч .Тұрсынғалиева, Г.Д .Рыскелдиева. – Н ұр-Сұлтан: «А рман-П В» баспасы, 2019.
Б.А дамбаевтың «Халық даналығы», Н .Төреқұловтың «Қазақтың 100 би- ш еш ені», «Билер сөзі – ақылдың көзі», С.Н егимовтің «Ш еш ендік өнер» кітабы.Үйге тапсырма.
1. Әйтеке бидің шешендік сөздерін жаттап, нақыл
сөздерінің мазмұнымен тереңірек танысыңдар.
2.Ө мірмен байланыстырып құндылығына баға
беріңдер, «Би-шешендер» тақырыбына әдеби эссе
жазыңдар.
10 слайд
Ресурстар Қазақ әдебиеті. Ж алпы білім беретін мектептің 9-сыныбына арналған оқулық. С.Ч .Тұрсынғалиева, Г.Д .Рыскелдиева. – Н ұр-Сұлтан: «А рман-П В» баспасы, 2019. Б.А дамбаевтың «Халық даналығы», Н .Төреқұловтың «Қазақтың 100 би- ш еш ені», «Билер сөзі – ақылдың көзі», С.Н егимовтің «Ш еш ендік өнер» кітабы.Үйге тапсырма. 1. Әйтеке бидің шешендік сөздерін жаттап, нақыл сөздерінің мазмұнымен тереңірек танысыңдар. 2.Ө мірмен байланыстырып құндылығына баға беріңдер, «Би-шешендер» тақырыбына әдеби эссе жазыңдар.