Ашық сабақ "Ғылым таппай мақтанба" А.Құнанбаев
Ашық сабақ "Ғылым таппай мақтанба" А.Құнанбаев

#1 слайд
Психологиялық ахуал туғызу
•«СӘЛЕМДЕСУ» ТРЕНИНГІ
•Қазір біз сендермен ойын ойнаймыз, қимылды тез
жасауларың керек. «Бастаймыз» деген белгі
берілгенде, мен қалай амандасу керек екенін
айтамын, сонда сендер бір-бірлеріңмен тез-тез
амандасасыңдар. Әрқайсысымен әртүрлі
амандасасыңдар.
•Сонымен, көзбен… қолмен… иықпен… құлақпен…
тіземен… өкшемен… арқамен.
1 слайд
Психологиялық ахуал туғызу •«СӘЛЕМДЕСУ» ТРЕНИНГІ •Қазір біз сендермен ойын ойнаймыз, қимылды тез жасауларың керек. «Бастаймыз» деген белгі берілгенде, мен қалай амандасу керек екенін айтамын, сонда сендер бір-бірлеріңмен тез-тез амандасасыңдар. Әрқайсысымен әртүрлі амандасасыңдар. •Сонымен, көзбен… қолмен… иықпен… құлақпен… тіземен… өкшемен… арқамен.
#2 слайд
№
1
.
Оқуш
ының
аты
«Дұр
ыс-
бұрыс
»
әдісі
арқыл
ы
Жаңа сабақ Өзіндік
жұмыс
Жиын
-
тық
баға
Сұрақ
тарға
жауап
беру
Топты
қ
жұмы
с
Белсе
нділіг
і
Түсін
діруі
2 слайд
№ 1 . Оқуш ының аты «Дұр ыс- бұрыс » әдісі арқыл ы Жаңа сабақ Өзіндік жұмыс Жиын - тық баға Сұрақ тарға жауап беру Топты қ жұмы с Белсе нділіг і Түсін діруі
#3 слайд
Үй тапсырмасын пысықтау
«Дұрыс-бұрыс» әдісі
1.Абай сазгер.
2. Абай Құнанбаев Оңтүстіктің тумасы.
3. А. Құнанбаев «Өзен» өлеңі
4. Абайдың әкесі Құнанбай.
5.«Дем алысы – үскірік, аяз бен қар» «Қыс»
өлеңінен алынған үзінді.
6. Абай аударма жасаған жоқ.
7. Абайдың әжесі - Зере.
8. Абайдың 55 қарасөзі бар.
9. Абайдың анасының аты Ұлжан.
10.Абай 1904 жылы туылды.
3 слайд
Үй тапсырмасын пысықтау «Дұрыс-бұрыс» әдісі 1.Абай сазгер. 2. Абай Құнанбаев Оңтүстіктің тумасы. 3. А. Құнанбаев «Өзен» өлеңі 4. Абайдың әкесі Құнанбай. 5.«Дем алысы – үскірік, аяз бен қар» «Қыс» өлеңінен алынған үзінді. 6. Абай аударма жасаған жоқ. 7. Абайдың әжесі - Зере. 8. Абайдың 55 қарасөзі бар. 9. Абайдың анасының аты Ұлжан. 10.Абай 1904 жылы туылды.
#4 слайд
11. Алғаш ауыл молдасынан хат таныған.
12. Абай Семейдегі Ахмет Риза медресесінде
оқыған.
13. Абайдың арғы атасы Балқожа.
14. Абай, Пушкин, Лермонтов, Крылов,
Толстой, Салтыков - Щедрин, Добролюбов,
Чернышевскийден оқыған.
15.Абайдың 5 поэмасы бар.
16. Абайдың әкесі Абайды ел билеуге үйретеді.
17.Абайдың ақын шәкірттері Ақылбай
Абайұлы,,Көпбай
Жантайұлы.Ш.Құдайбердіұлы,Кәкітай,
Мағауия.
4 слайд
11. Алғаш ауыл молдасынан хат таныған. 12. Абай Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқыған. 13. Абайдың арғы атасы Балқожа. 14. Абай, Пушкин, Лермонтов, Крылов, Толстой, Салтыков - Щедрин, Добролюбов, Чернышевскийден оқыған. 15.Абайдың 5 поэмасы бар. 16. Абайдың әкесі Абайды ел билеуге үйретеді. 17.Абайдың ақын шәкірттері Ақылбай Абайұлы,,Көпбай Жантайұлы.Ш.Құдайбердіұлы,Кәкітай, Мағауия.
#5 слайд
18. Абайдың шын есімі Ибраһим.
19. М.Әуезов Абай туралы ғылыми еңбек
жазды.
20.Абай өз бетімен араб,иран шағатай
тілдерін білді.
5 слайд
18. Абайдың шын есімі Ибраһим. 19. М.Әуезов Абай туралы ғылыми еңбек жазды. 20.Абай өз бетімен араб,иран шағатай тілдерін білді.
#6 слайд
Топқа бөлу
I-топ: «Еңбек»
II-топ: «Талап»
III-топ: «Терең ой»
IV-топ «Рақым»
V-топ: «Қанағат»
6 слайд
Топқа бөлу I-топ: «Еңбек» II-топ: «Талап» III-топ: «Терең ой» IV-топ «Рақым» V-топ: «Қанағат»
#7 слайд
Мақсаты:
Өлең мазмұнын түсіне отырып, негізгі
ойды ашу. Өлең мазмұнындағы адам
бойындағы қасиеттердің ара - жігін
ажырату,
Өлеңді мәнерлеп оқу машығын дамыту.
7 слайд
Мақсаты: Өлең мазмұнын түсіне отырып, негізгі ойды ашу. Өлең мазмұнындағы адам бойындағы қасиеттердің ара - жігін ажырату, Өлеңді мәнерлеп оқу машығын дамыту.
#8 слайд
Қарашаның жиырма сегізі
Абай Құнанбаев
“Ғылым таппай мақтанба”
8 слайд
Қарашаның жиырма сегізі Абай Құнанбаев “Ғылым таппай мақтанба”
#9 слайд
Өлеңді мәнерлеп оқу
Оқулықпен жұмыс
9 слайд
Өлеңді мәнерлеп оқу Оқулықпен жұмыс
#10 слайд
Ғылым таппай мақтанба
Ғылым таппай мақтанба,
Орын таппай баптанба,
Құмарланып шаттанба,
Ойнап босқа күлуге.
Бес нәрседен қашық бол,
Бес нәрсеге асық
бол. Адам болам
десеңіз. Тілеуің, өмірің
алдыңда Оған қайғы
жесеңіз.
Өсек, өтірік, мақтаншақ,
Еріншек бекер мал шашпақ-
Бес дұшпаның, білсеңіз.
Талап, еңбек, терең ой,
Қанағат, рақым ойлап
қой-
Бес асыл іс, көнсеңіз.
Жамандық көрсең
нәфрәтлі,
Суытып көңіл тыйсаңыз.
Жақсылық көрсең ғибрәтлі,
Оны ойға жисаңыз.
Ғалым болмай немене,
Балалықты қисаңыз?
Болмасаң да, ұқсап
бақ,
Бір ғалымды көрсеңіз.
Ондай болмақ қайда
деп,
Айтпа ғылым сүйсеңіз.
Сізге ғылым кім берер,
Жанбай жатып сөнсеңіз?
Дүние де-өзі, мал да -өзі
Ғылымға көңіл берсеңіз.
Білгендердің сөзіне,
Махаббатпен ерсеңіз...
10 слайд
Ғылым таппай мақтанба Ғылым таппай мақтанба, Орын таппай баптанба, Құмарланып шаттанба, Ойнап босқа күлуге. Бес нәрседен қашық бол, Бес нәрсеге асық бол. Адам болам десеңіз. Тілеуің, өмірің алдыңда Оған қайғы жесеңіз. Өсек, өтірік, мақтаншақ, Еріншек бекер мал шашпақ- Бес дұшпаның, білсеңіз. Талап, еңбек, терең ой, Қанағат, рақым ойлап қой- Бес асыл іс, көнсеңіз. Жамандық көрсең нәфрәтлі, Суытып көңіл тыйсаңыз. Жақсылық көрсең ғибрәтлі, Оны ойға жисаңыз. Ғалым болмай немене, Балалықты қисаңыз? Болмасаң да, ұқсап бақ, Бір ғалымды көрсеңіз. Ондай болмақ қайда деп, Айтпа ғылым сүйсеңіз. Сізге ғылым кім берер, Жанбай жатып сөнсеңіз? Дүние де-өзі, мал да -өзі Ғылымға көңіл берсеңіз. Білгендердің сөзіне, Махаббатпен ерсеңіз...
#11 слайд
1.Ақын жастарды неге шақырады?
2.Абай қандай нәрседен қашық бол дейді?
3.Абайдың бес асыл іс деп отырғаны не?
4. Өнерлі, білімді болу үшін қандай адамдардан үлгі алу
керек?
Дескрипторлар:
• Бүгінгі сабақта өткен мағлұматтарды біледі.
• Өлеңді мәнерлеп оқиды, тақырыбын түсінеді.
• Адамның жақсы, жағымсыз қасиеттерін анықтайды.
Өз ойын еркін жеткізеді.
• Көзқарасын білдіреді.
• Өлеңнің мазмұнын айтады, өмірмен байланыстырады.
Өлеңді талдау
11 слайд
1.Ақын жастарды неге шақырады? 2.Абай қандай нәрседен қашық бол дейді? 3.Абайдың бес асыл іс деп отырғаны не? 4. Өнерлі, білімді болу үшін қандай адамдардан үлгі алу керек? Дескрипторлар: • Бүгінгі сабақта өткен мағлұматтарды біледі. • Өлеңді мәнерлеп оқиды, тақырыбын түсінеді. • Адамның жақсы, жағымсыз қасиеттерін анықтайды. Өз ойын еркін жеткізеді. • Көзқарасын білдіреді. • Өлеңнің мазмұнын айтады, өмірмен байланыстырады. Өлеңді талдау
#12 слайд
Дәптермен жұмыс
Сөздікпен жұмыс:
«нәфрәтлі»
-
«ғибрәтлі»
-
12 слайд
Дәптермен жұмыс Сөздікпен жұмыс: «нәфрәтлі» - «ғибрәтлі» -
#13 слайд
1-топ:
1-топ: Композициялық құрылысына талдау жасату.
Авторы:
Тақырыбы:
Идеясы:
Жанры:
Шумақ:
Тармақ:
Бунақ:
Буын:
Ұйқас:
Дескриптор:
*Авторын ажырату,негізгі ойды анықтайды,идеясын ашады.
*Жанрын,шумақ,бунақ,буын,ұйқас түрін табады.
13 слайд
1-топ: 1-топ: Композициялық құрылысына талдау жасату. Авторы: Тақырыбы: Идеясы: Жанры: Шумақ: Тармақ: Бунақ: Буын: Ұйқас: Дескриптор: *Авторын ажырату,негізгі ойды анықтайды,идеясын ашады. *Жанрын,шумақ,бунақ,буын,ұйқас түрін табады.
#14 слайд
Мағына
өсекөтірікмақ
таншақ
ерінше
к
мал
шашу
та
лап
еңбектерең ойқанаға
т
Ра
қым
Қызығушылығы жоғары,
ізденгіш
Адамгершілік қасиетке бай
Сөз өрбіту, бірді-бірге
шағыстыру
Шамадан тыс кеуде, көкірек
Пара беру, сатылу, санасыздық
Арыдан болжау, сана-сезімі мол
Барға шүкіршілік
Ағылған бос сөз
Жалқау, арамтамақ, жеңіл жол
Тыным таппайды, уақытын
бағалайды
2-топ:Семантикалык карта
Дескриптор:
*Адамның жаман,жақсы қасиеттерін белгілейді.
14 слайд
Мағына өсекөтірікмақ таншақ ерінше к мал шашу та лап еңбектерең ойқанаға т Ра қым Қызығушылығы жоғары, ізденгіш Адамгершілік қасиетке бай Сөз өрбіту, бірді-бірге шағыстыру Шамадан тыс кеуде, көкірек Пара беру, сатылу, санасыздық Арыдан болжау, сана-сезімі мол Барға шүкіршілік Ағылған бос сөз Жалқау, арамтамақ, жеңіл жол Тыным таппайды, уақытын бағалайды 2-топ:Семантикалык карта Дескриптор: *Адамның жаман,жақсы қасиеттерін белгілейді.
#15 слайд
3-топ: Білім-ғылымға шақыратын басқа ақынның
өлеңімен салыстыру .
Дескриптор:
*Венн диаграммасы арқылы екі ақынның өлеңін
салыстыра алады.
4-топ:Өлеңдегі антонимдік,синонимдік қатар
құрай алатын сөздерді табу.
Дескриптор:
*Өлеңге талдау жасау(синоним,антоним)табады.
5-топ:Өлеңді қарасөзбен жазу.
Дескриптор:
*Өлеңді қарасөзбен жазады.
15 слайд
3-топ: Білім-ғылымға шақыратын басқа ақынның өлеңімен салыстыру . Дескриптор: *Венн диаграммасы арқылы екі ақынның өлеңін салыстыра алады. 4-топ:Өлеңдегі антонимдік,синонимдік қатар құрай алатын сөздерді табу. Дескриптор: *Өлеңге талдау жасау(синоним,антоним)табады. 5-топ:Өлеңді қарасөзбен жазу. Дескриптор: *Өлеңді қарасөзбен жазады.
#16 слайд
Киелі сандар
•3,4,7,9,13,40 сан есімдерге байланысты
әдет-ғұрыптармен мақал-мәтелдер айту.
16 слайд
Киелі сандар •3,4,7,9,13,40 сан есімдерге байланысты әдет-ғұрыптармен мақал-мәтелдер айту.
#17 слайд
Сабақты бекіту
1.Қалай ойлайсыңдар адамдар неге жағымды-
жағымсыз қасиеттер арқылы ерекшеленеді?
2.Егер адамда бес асыл қасиет болса, адам қандай
болуы мүмкін деп ойлайсыңдар
17 слайд
Сабақты бекіту 1.Қалай ойлайсыңдар адамдар неге жағымды- жағымсыз қасиеттер арқылы ерекшеленеді? 2.Егер адамда бес асыл қасиет болса, адам қандай болуы мүмкін деп ойлайсыңдар
#18 слайд
Кері байланыс
•Сабақта маған не пайдалы болды?
Сабақта маған не қызықты болды?
Сабақта маған не қиын болды?
18 слайд
Кері байланыс •Сабақта маған не пайдалы болды? Сабақта маған не қызықты болды? Сабақта маған не қиын болды?
#19 слайд
Өлеңді жаттап келу
Ой толғау
«Білімді
мыңды жығар»ой толғау жазу.
Бойымдағы
ұнамды, ұнамсыз қылықтарды
жазу
Үйге тапсырма
19 слайд
Өлеңді жаттап келу Ой толғау «Білімді мыңды жығар»ой толғау жазу. Бойымдағы ұнамды, ұнамсыз қылықтарды жазу Үйге тапсырма
шағым қалдыра аласыз













