Ашық сабақ Қысымның қатты, сұйық және газдар арқылы берілуі. Паскаль заңы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жезқазған қаласы білім, денешынықтыру және спорт бөліміЖезқазған қаласы білім, денешынықтыру және спорт бөлімі
“№“№21 жалпы білім беретін орта мектебі” КММ21 жалпы білім беретін орта мектебі” КММ
Сабақтың тақырыбыСабақтың тақырыбы
Қысымның қатты
денелер,сұйықтар, газдар
арқылы берілуі. Паскаль заңы
Физика пәні мұғалімі Жанайдарова Дарья Уанасқызы
1 слайд
Жезқазған қаласы білім, денешынықтыру және спорт бөліміЖезқазған қаласы білім, денешынықтыру және спорт бөлімі “№“№21 жалпы білім беретін орта мектебі” КММ21 жалпы білім беретін орта мектебі” КММ Сабақтың тақырыбыСабақтың тақырыбы Қысымның қатты денелер,сұйықтар, газдар арқылы берілуі. Паскаль заңы Физика пәні мұғалімі Жанайдарова Дарья Уанасқызы
2 слайд
Сабақтың барысы:Сабақтың барысы:
І.Кіріспе бөлімі
ІІ.Тұсаукесер
бөлімі
ІІІ.Негізгі бөлім
ІV.Қорытынды
бөлім
Қызығушылығын оятуҚызығушылығын ояту
1. Ұйымдастыру кезеңі1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Топка бөлу
3.Эстафеталық білім картасы
Миға шабуыл:1.«Ойлан тап»
2.Физикалық жұмбақтар
3. “Кім жылдам?”
Мағынаны ашуМағынаны ашу
1.«Ойлан тап!»
2.Қызықты тәжірибелер
3.Физикалық жұмбақтар
4.Мәтінмен жұмыс
Ой толғанысОй толғаныс
O
nline
O
nline
1.Сергіту сәті
2.Формативтік бағалау
3.Рефлексия «Екі жұлдыз,
бір тілек»
2 слайд
Сабақтың барысы:Сабақтың барысы: І.Кіріспе бөлімі ІІ.Тұсаукесер бөлімі ІІІ.Негізгі бөлім ІV.Қорытынды бөлім Қызығушылығын оятуҚызығушылығын ояту 1. Ұйымдастыру кезеңі1. Ұйымдастыру кезеңі 2.Топка бөлу 3.Эстафеталық білім картасы Миға шабуыл:1.«Ойлан тап» 2.Физикалық жұмбақтар 3. “Кім жылдам?” Мағынаны ашуМағынаны ашу 1.«Ойлан тап!» 2.Қызықты тәжірибелер 3.Физикалық жұмбақтар 4.Мәтінмен жұмыс Ой толғанысОй толғаныс O nline O nline 1.Сергіту сәті 2.Формативтік бағалау 3.Рефлексия «Екі жұлдыз, бір тілек»
3 слайд
жақсы жауап берді 4 ұпай
өте жақсы жауап берді 6 ұпай
жауабымен танғалдырды 8 ұпай
Физикалық шамалардың
таңбалары беріледі:
А-Жұмыс
N-Қуат
E-Энергия
Таңбалар бойынша топтасады.
3 слайд
жақсы жауап берді 4 ұпай өте жақсы жауап берді 6 ұпай жауабымен танғалдырды 8 ұпай Физикалық шамалардың таңбалары беріледі: А-Жұмыс N-Қуат E-Энергия Таңбалар бойынша топтасады.
4 слайд
№№Оқушының Оқушының
аты - жөніаты - жөні
Мұгалім берген ұпайМұгалім берген ұпай Оқушының ұпайыОқушының ұпайы ΣΣББ
аа
ғғ
аа
ТапсырмаларТапсырмалар ТапсырмаларТапсырмалар
112233445566778899101011223344556677889911
00
11
22
33
44
55
O
nline
O
nline
4 слайд
№№Оқушының Оқушының аты - жөніаты - жөні Мұгалім берген ұпайМұгалім берген ұпай Оқушының ұпайыОқушының ұпайы ΣΣББ аа ғғ аа ТапсырмаларТапсырмалар ТапсырмаларТапсырмалар 112233445566778899101011223344556677889911 00 11 22 33 44 55 O nline O nline
5 слайд
• жақсы жауап берді 4 ұпай
• өте жақсы жауап берді 6 ұпай
жауабымен танғалдырды 8 ұпай
O
n
lin
e
O
n
lin
e
5 слайд
• жақсы жауап берді 4 ұпай • өте жақсы жауап берді 6 ұпай жауабымен танғалдырды 8 ұпай O n lin e O n lin e
6 слайд
№ Ұпай Баға Сапа%
11 1166-20-20 55 880-1000-100
22 1010-1-155 44 50-7550-75
33 33- - 99 33 115 -5 -4545
Бағалау критериясы
O
nline
O
nline
6 слайд
№ Ұпай Баға Сапа% 11 1166-20-20 55 880-1000-100 22 1010-1-155 44 50-7550-75 33 33- - 99 33 115 -5 -4545 Бағалау критериясы O nline O nline
7 слайд
І.Кіріспе бөлімі
O
nline
O
nline
““Батыл болсаң, Батыл болсаң,
байқап көр”байқап көр”
7 слайд
І.Кіріспе бөлімі O nline O nline ““Батыл болсаң, Батыл болсаң, байқап көр”байқап көр”
8 слайд
«Мен туралы не білесің?»
№№
Физикалық Физикалық
шамалардың шамалардың
таңбасытаңбасы
АталуыАталуы ФормуласыФормуласы Өлшем бірлігіӨлшем бірлігі
1
2
3
4
8 слайд
«Мен туралы не білесің?» №№ Физикалық Физикалық шамалардың шамалардың таңбасытаңбасы АталуыАталуы ФормуласыФормуласы Өлшем бірлігіӨлшем бірлігі 1 2 3 4
9 слайд
ІІ.Тұсаукесер
бөлімі
““Шапшаң болсаң, Шапшаң болсаң,
озып көр ”озып көр ”
O
nline
O
nline
9 слайд
ІІ.Тұсаукесер бөлімі ““Шапшаң болсаң, Шапшаң болсаң, озып көр ”озып көр ” O nline O nline
10 слайд
O
nline
O
nline
Кім жылдам?
1.Малекулалы-кинетикалық теориясының негізгі
қағидалары.
2.Заттар қандай күйде бола алады және олардың бір
күйден екінші күйге ауысуын қандай физикалық
шамалар арқылы түсіндіреміз?
3.Заттың әр түрлі күйлерінің қасиеттері.
4.Заттың үш күйіндегі малекулаларының қозғалысы
қандай?
5.Диффузия дегеніміз не?
6.Диффузяның температураға байланысы барма?
10 слайд
O nline O nline Кім жылдам? 1.Малекулалы-кинетикалық теориясының негізгі қағидалары. 2.Заттар қандай күйде бола алады және олардың бір күйден екінші күйге ауысуын қандай физикалық шамалар арқылы түсіндіреміз? 3.Заттың әр түрлі күйлерінің қасиеттері. 4.Заттың үш күйіндегі малекулаларының қозғалысы қандай? 5.Диффузия дегеніміз не? 6.Диффузяның температураға байланысы барма?
11 слайд
ІІІ.Негізгі бөлім
““Мықты болсаң, Мықты болсаң,
тауып көр”тауып көр”
O
nline
O
nline
11 слайд
ІІІ.Негізгі бөлім ““Мықты болсаң, Мықты болсаң, тауып көр”тауып көр” O nline O nline
12 слайд
Ойлан тап!
1
2
3
4
5
6
7
12 слайд
Ойлан тап! 1 2 3 4 5 6 7
13 слайд
O
nline
O
nline
Блез Паскаль XVII-ғасырда өмір сүрген француз
математигі және физигі, пәлсапашы, әдебиетшісі.
Математикалық анализ, ықтималдық теориясының
, кескіндік геометрияның негізін салушылардың бірі
,гидростатиканың негізгі заңының ауторы.
Паскаль 12 жасынан бастап ғылыммен шұғылданды.
Әкесі Этьен математик және астроном болған.
Әкесі баласын ғылым үйірмесіне қатыстырған.
Сол кезде зерек бала сол кездегі ғалымдармен
бірдей ғылым туралы пікірлескен. 16 жасында
Паскаль «Қима туралы» еңбегін жазады.
Ол газбен сұйықтардың қасиетін көп зертттеп,
заңдылығын тағайындаған және атмосфералық
қысымның бар екендігін өз тәжірибесімен дәлелдеп
берген.Оның атымен қысым бірлігі және
информатикада программалау тілі аталған.
Ол бағдарламалау тілін 300 жыл бұрын ашқан
алғашқы адам болып есептеледі.
13 слайд
O nline O nline Блез Паскаль XVII-ғасырда өмір сүрген француз математигі және физигі, пәлсапашы, әдебиетшісі. Математикалық анализ, ықтималдық теориясының , кескіндік геометрияның негізін салушылардың бірі ,гидростатиканың негізгі заңының ауторы. Паскаль 12 жасынан бастап ғылыммен шұғылданды. Әкесі Этьен математик және астроном болған. Әкесі баласын ғылым үйірмесіне қатыстырған. Сол кезде зерек бала сол кездегі ғалымдармен бірдей ғылым туралы пікірлескен. 16 жасында Паскаль «Қима туралы» еңбегін жазады. Ол газбен сұйықтардың қасиетін көп зертттеп, заңдылығын тағайындаған және атмосфералық қысымның бар екендігін өз тәжірибесімен дәлелдеп берген.Оның атымен қысым бірлігі және информатикада программалау тілі аталған. Ол бағдарламалау тілін 300 жыл бұрын ашқан алғашқы адам болып есептеледі.
14 слайд
Оқушылардың ауырлық күші,
қысым туралы алған білімдерін
қорытып, жүйеге келтіріп , әр түрлі
тапсырмалар орындау арқылы өз
бетінше білім алуға жағдай жасау.
Оқушылардың өз бетімен ғылыми ой
қорытындыларын жасауға жетелеу.
Өмірден мысалдар келтіре отырып
оқушы ойын дамыту.
Сабақтың мақсаты:Сабақтың мақсаты:
O
nline
O
nline
14 слайд
Оқушылардың ауырлық күші, қысым туралы алған білімдерін қорытып, жүйеге келтіріп , әр түрлі тапсырмалар орындау арқылы өз бетінше білім алуға жағдай жасау. Оқушылардың өз бетімен ғылыми ой қорытындыларын жасауға жетелеу. Өмірден мысалдар келтіре отырып оқушы ойын дамыту. Сабақтың мақсаты:Сабақтың мақсаты: O nline O nline
15 слайд
Алақаныңды жоғары қаратып, сол қолыңды үстелге қой. Кітапты
алақаныңа қырымен қойып, оны оң қолыңмен төмен қысып бас.
Сол қолың қысымның артуын сезе ме? Енді кітапты алақанға емес
үстелге қой. Бір қолыңмен кітапты үстінен ақырын бас, екінші
қолыңды кітаптың қырына тигізіп ұстап тұр. Осы кезде қол
қосымша қысымды сезе ме?
Тәжірибе №1
Қызықты тәжірибелер
15 слайд
Алақаныңды жоғары қаратып, сол қолыңды үстелге қой. Кітапты алақаныңа қырымен қойып, оны оң қолыңмен төмен қысып бас. Сол қолың қысымның артуын сезе ме? Енді кітапты алақанға емес үстелге қой. Бір қолыңмен кітапты үстінен ақырын бас, екінші қолыңды кітаптың қырына тигізіп ұстап тұр. Осы кезде қол қосымша қысымды сезе ме? Тәжірибе №1 Қызықты тәжірибелер
16 слайд
Тәжірибе №2
.
Ол бір жазықтық бойында орналасқан
саңылаулары бар шардан және
поршеньді цилиндрден тұрады.
Егер шарға су немесе түтін толтырып,
поршеньді бассақ, шардың
саңылауларынан су немесе түтін барлық
бағытқа бірдей ұзындықта шапшып
немесе будақтап шығатынын байқаймыз.
Бұдан шығатын қорытынды:
16 слайд
Тәжірибе №2 . Ол бір жазықтық бойында орналасқан саңылаулары бар шардан және поршеньді цилиндрден тұрады. Егер шарға су немесе түтін толтырып, поршеньді бассақ, шардың саңылауларынан су немесе түтін барлық бағытқа бірдей ұзындықта шапшып немесе будақтап шығатынын байқаймыз. Бұдан шығатын қорытынды:
17 слайд
“ “Зерек болсаң, шешіп көр”Зерек болсаң, шешіп көр”
17 слайд
“ “Зерек болсаң, шешіп көр”Зерек болсаң, шешіп көр”
18 слайд
O
nline
O
nline
Есеп №1
1.200см
2
ауданға түсірілген күш 100Н – мен әсер ететін
болса, қысым қандай болар еді?
18 слайд
O nline O nline Есеп №1 1.200см 2 ауданға түсірілген күш 100Н – мен әсер ететін болса, қысым қандай болар еді?
19 слайд
2. Асфальт төсеуде қолданылатын машина каток тірегінің
ауданы 1500 см
2,
түсіретін қысымы 300кПа екені белгілі.
Катоктың салмағы қандай?
19 слайд
2. Асфальт төсеуде қолданылатын машина каток тірегінің ауданы 1500 см 2, түсіретін қысымы 300кПа екені белгілі. Катоктың салмағы қандай?
20 слайд
O
nline
O
nline
Есеп№2
3.Бетке 45 кН күш түсіріп 2 кПа қысым алсақ, ауданы
қандай болған?
20 слайд
O nline O nline Есеп№2 3.Бетке 45 кН күш түсіріп 2 кПа қысым алсақ, ауданы қандай болған?
21 слайд
O
nline
O
nline
Есеп№3
4.Вагонның барлық доңғалақтарының рельспен жанасқан ауданы 0,
001м
2
. Бұл вагонның массасы 30т болса, ол жерге қандай қысым
түсіреді?
21 слайд
O nline O nline Есеп№3 4.Вагонның барлық доңғалақтарының рельспен жанасқан ауданы 0, 001м 2 . Бұл вагонның массасы 30т болса, ол жерге қандай қысым түсіреді?
22 слайд
Физикалық жұмбақтар
Барлық топқа бірдей жұмбақтар оқылады, әр
команда жарыса жауап береді.
Бір жұмбаққа бір ұпайдан беріледі.
22 слайд
Физикалық жұмбақтар Барлық топқа бірдей жұмбақтар оқылады, әр команда жарыса жауап береді. Бір жұмбаққа бір ұпайдан беріледі.
23 слайд
ІІ.Қорытынды
бөлім
““Ой толғаныс”
Ой толғаныс”
““Ойлы болсаң, жазып көр”Ойлы болсаң, жазып көр”
23 слайд
ІІ.Қорытынды бөлім ““Ой толғаныс” Ой толғаныс” ““Ойлы болсаң, жазып көр”Ойлы болсаң, жазып көр”
24 слайд
«Ептілер мен білгірлер» үшін немесе «Алдар Көсе бізде қонақта»
1-топ
1. Бір күні аты әлемге әйгілі Алдар Көсе Шықбермес Шығайбайдың үйіне
қонаққа келеді. Олар келгенде бұл үйдегі апай сыртта бауырсақ пісіріп
жатады. Алдар Көсе әңгіме айтып көп отырып қалады, бай оны шайға
шақырады. Шайға байдың қызы Бикеш темірден өріліп жасалған ыдысқа
бауырсақты салып әкеліп, дастарханға қойып жатып былай дейді:
Бауырсақты ыстық кезінде жеген дәмді, сондықтан бауырсақ тез суып
қалмас үшін мына темірден өріліп жасалған ыдысқа әдейі салып әкелдім.
Сонда көп білетін Алдар былай дейді:
Жоқ қателесесіз: одан да бауырсақты ағаштан жасалған ыдысқа салған
дұрыс.
Сұрақ: Алдардың берген кеңесі дұрыс па?
24 слайд
«Ептілер мен білгірлер» үшін немесе «Алдар Көсе бізде қонақта» 1-топ 1. Бір күні аты әлемге әйгілі Алдар Көсе Шықбермес Шығайбайдың үйіне қонаққа келеді. Олар келгенде бұл үйдегі апай сыртта бауырсақ пісіріп жатады. Алдар Көсе әңгіме айтып көп отырып қалады, бай оны шайға шақырады. Шайға байдың қызы Бикеш темірден өріліп жасалған ыдысқа бауырсақты салып әкеліп, дастарханға қойып жатып былай дейді: Бауырсақты ыстық кезінде жеген дәмді, сондықтан бауырсақ тез суып қалмас үшін мына темірден өріліп жасалған ыдысқа әдейі салып әкелдім. Сонда көп білетін Алдар былай дейді: Жоқ қателесесіз: одан да бауырсақты ағаштан жасалған ыдысқа салған дұрыс. Сұрақ: Алдардың берген кеңесі дұрыс па?
25 слайд
2-топ
2. Алдар шайға қанып алып, орнынан тұрып кетуге
ыңғайланады.Үй иесі есікті ашқаны сол еді, үйге бір мысық
кірді. Алдардың көзі үйге кірген мысыққа түсті, мысыққа
қарап тұрып:
-Құлақшынымды кие шығайын, далада күн суық екен,- деді.
Сұрақ:Далада күннің суық екенін Алдар қайдан білді?
25 слайд
2-топ 2. Алдар шайға қанып алып, орнынан тұрып кетуге ыңғайланады.Үй иесі есікті ашқаны сол еді, үйге бір мысық кірді. Алдардың көзі үйге кірген мысыққа түсті, мысыққа қарап тұрып: -Құлақшынымды кие шығайын, далада күн суық екен,- деді. Сұрақ:Далада күннің суық екенін Алдар қайдан білді?
26 слайд
3-топ
3. Алдар Көсе тағыда Шықбермес Шығайбайдың үйіне қонаққа
келеді. Алдардан оңайлықпен құтылмайтынын білген бай
бәйбішесіне шай әкелуін бұйырады. Дастарханға шай да келеді
.Бай мен Алдар көсе әңгімелесіп отырып шайға көшеді.
Бәйбіше екеуіне де ыстық шай ұсынады. Бай әңгімелесіп
отыра береді де, Алдар алдына келген шайға бірден бір ас
қасық шекер салып, әңгімесін жалғастыра береді. Бай Алдардың
аузына қарап, біраз уақыт өткеннен кейін ғана ыдысқа шекер салады.
Сұрақ: Сонда қайсысының шайы тез суиды: байдың ба, әлде Алдардың
ба?
26 слайд
3-топ 3. Алдар Көсе тағыда Шықбермес Шығайбайдың үйіне қонаққа келеді. Алдардан оңайлықпен құтылмайтынын білген бай бәйбішесіне шай әкелуін бұйырады. Дастарханға шай да келеді .Бай мен Алдар көсе әңгімелесіп отырып шайға көшеді. Бәйбіше екеуіне де ыстық шай ұсынады. Бай әңгімелесіп отыра береді де, Алдар алдына келген шайға бірден бір ас қасық шекер салып, әңгімесін жалғастыра береді. Бай Алдардың аузына қарап, біраз уақыт өткеннен кейін ғана ыдысқа шекер салады. Сұрақ: Сонда қайсысының шайы тез суиды: байдың ба, әлде Алдардың ба?
27 слайд
O
nline
O
nline
27 слайд
O nline O nline
28 слайд
§62, 169-172бет.
4-5жат.172 бет
O
nline
O
nline
28 слайд
§62, 169-172бет. 4-5жат.172 бет O nline O nline
29 слайд
O
nline
O
nline
29 слайд
O nline O nline