"Денсаулық сақтау технологиясы"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Денсаулық сақтау
технологиясы»
1 слайд
«Денсаулық сақтау технологиясы»
2 слайд
Оқытудағы білім беру денсаулық
сақтау технологиясының мақсаты –
балаға балабақша қабырғасында өз
денсаулығын сақтауға мүмкіндік
жасау, бала бойында салауатты өмір
салты бойынша қажетті біліміді,
шеберлік пен дағдыны қалыптастыру.
Білім берудің денсаулық сақтау
технологиясын ерекшелейтін көрсеткіш –
балалардың жағдайын үнемі экспресс –
диагностикадан өткізу және балалардың
денсаулық жағдайлары туралы сәйкес
қорытынды жасауға мүмкіндік беретін
ағзаның динамикалық дамудың негізгі
параметрлерін тексеру.
2 слайд
Оқытудағы білім беру денсаулық сақтау технологиясының мақсаты – балаға балабақша қабырғасында өз денсаулығын сақтауға мүмкіндік жасау, бала бойында салауатты өмір салты бойынша қажетті біліміді, шеберлік пен дағдыны қалыптастыру. Білім берудің денсаулық сақтау технологиясын ерекшелейтін көрсеткіш – балалардың жағдайын үнемі экспресс – диагностикадан өткізу және балалардың денсаулық жағдайлары туралы сәйкес қорытынды жасауға мүмкіндік беретін ағзаның динамикалық дамудың негізгі параметрлерін тексеру.
3 слайд
Заманауи денсаулық сақтау
технологиялары
Денсаулықты
сақтау және
ынталандыру
технологиясы
Салауатты өмір
салтына үйрету
технологиясы
Түзету
технологиялары
3 слайд
Заманауи денсаулық сақтау технологиялары Денсаулықты сақтау және ынталандыру технологиясы Салауатты өмір салтына үйрету технологиясы Түзету технологиялары
4 слайд
1.Денсаулықты сақтау және
ынталандыру технологиясы
саусақ
жаттығуларрелаксация қозғалмалы және
спорт ойындары
динамикалық
үзіліс стретчинг
Сергіту
жаттығуларыритмопластикасы
Тыныс алу
жаттығулары Дұрыс
тамақтану
технологиясы
Ортопедиялық
гимнастика
Көзге арналған
жаттығулар
4 слайд
1.Денсаулықты сақтау және ынталандыру технологиясы саусақ жаттығуларрелаксация қозғалмалы және спорт ойындары динамикалық үзіліс стретчинг Сергіту жаттығуларыритмопластикасы Тыныс алу жаттығулары Дұрыс тамақтану технологиясы Ортопедиялық гимнастика Көзге арналған жаттығулар
5 слайд
Ритмопластика
Ритмопластиканы аптасына 1 рет
жүргізіледі. Ритмопластика жаттығуын
жүргізу кезінде балалардың музыкалық
есту қабілеті, ырғақ сезімі, икемділігі және
әсемдігі дамиды және дұрыс сымбаты
қалыптасады. Көкемдік құндылығына,
тұлғаның физикалық жүктемесіне және
оның жас ерекшелік көрсеткішіне сай
келуіне назар аударылады.Ритмопластиканы аптасына 1 рет
жүргізіледі. Ритмопластика жаттығуын
жүргізу кезінде балалардың музыкалық
есту қабілеті, ырғақ сезімі, икемділігі,
әсемдігі дамиды және тірек қимыл
аппараты, жүрек-қан тамырлар жүйесі
жақсарып, дұрыс дене сымбаты
қалыптасады. Көркемдік құндылығына,
тұлғаның физикалық жүктемесіне және
оның жас ерекшелік көрсеткішіне сай
келуіне назар аударылады.
5 слайд
Ритмопластика Ритмопластиканы аптасына 1 рет жүргізіледі. Ритмопластика жаттығуын жүргізу кезінде балалардың музыкалық есту қабілеті, ырғақ сезімі, икемділігі және әсемдігі дамиды және дұрыс сымбаты қалыптасады. Көкемдік құндылығына, тұлғаның физикалық жүктемесіне және оның жас ерекшелік көрсеткішіне сай келуіне назар аударылады.Ритмопластиканы аптасына 1 рет жүргізіледі. Ритмопластика жаттығуын жүргізу кезінде балалардың музыкалық есту қабілеті, ырғақ сезімі, икемділігі, әсемдігі дамиды және тірек қимыл аппараты, жүрек-қан тамырлар жүйесі жақсарып, дұрыс дене сымбаты қалыптасады. Көркемдік құндылығына, тұлғаның физикалық жүктемесіне және оның жас ерекшелік көрсеткішіне сай келуіне назар аударылады.
6 слайд
Динамикалық үзіліс
Динамикалық үзіліс баланың
шаршауына қарап, оқу қызметі
барысында 2-5 минут жүргізіледі.
Динамикалық үзіліске көзге арналған
жаттығулар, тыныс алу жаттығулары,
саусақ жаттығулары мен т.б.
жаттығулардың элементтерін оқу
қызметініңтүріне қарай жүргізіледі.
6 слайд
Динамикалық үзіліс Динамикалық үзіліс баланың шаршауына қарап, оқу қызметі барысында 2-5 минут жүргізіледі. Динамикалық үзіліске көзге арналған жаттығулар, тыныс алу жаттығулары, саусақ жаттығулары мен т.б. жаттығулардың элементтерін оқу қызметініңтүріне қарай жүргізіледі.
7 слайд
Саусақ жаттығулары
Бала саусағын ойната отырып тілін
дмыту.
Саусақ ойыны арқылы баланың сөйлеуге
деген талпынысы, қабілеті дамып, тынысы
артады. Сөйлеу тілі мүшелері әрекетінің
қозғауларының дамуы қол саусақтарының
нәзік қимылдарының дамуымен тығыз
байланыста болғандықтан, Бала қолының
ептілігін толық жетілдіру, түзету - тәрбие
жұмысың жүйелі жүргізуді қалайды.
Саусақ ойындары сөйлеу лексикасының,
сөздердің өзара байланысының (диалогты
дұрыс жүргізуге, түсінік айтуға,т.б.)
шыңдалуына себепші.
7 слайд
Саусақ жаттығулары Бала саусағын ойната отырып тілін дмыту. Саусақ ойыны арқылы баланың сөйлеуге деген талпынысы, қабілеті дамып, тынысы артады. Сөйлеу тілі мүшелері әрекетінің қозғауларының дамуы қол саусақтарының нәзік қимылдарының дамуымен тығыз байланыста болғандықтан, Бала қолының ептілігін толық жетілдіру, түзету - тәрбие жұмысың жүйелі жүргізуді қалайды. Саусақ ойындары сөйлеу лексикасының, сөздердің өзара байланысының (диалогты дұрыс жүргізуге, түсінік айтуға,т.б.) шыңдалуына себепші.
8 слайд
Тыныс алу
жаттығулары
Тыныс алу жаттығулары дене
шынықтыру және сауықтыру
жұмыстарының барлық түрлерінде
қолданылады. Бала ағзасының
тіндерінде оттегі алмасуын белсендіреді,
оның жұмысын тұтастай қалыптастырып
және үйлестіреді.
8 слайд
Тыныс алу жаттығулары Тыныс алу жаттығулары дене шынықтыру және сауықтыру жұмыстарының барлық түрлерінде қолданылады. Бала ағзасының тіндерінде оттегі алмасуын белсендіреді, оның жұмысын тұтастай қалыптастырып және үйлестіреді.
9 слайд
Пальминг
Пальминг (көзге арналған жаттығулар)
көздге
ауырлықтың түсу қарқынына қарай,
күнделікті 3-5
минут жүргізіледі. Көз бұлшықеттерінің
статикалық
күш салуын төмендетеді, қан айналымын
жақсартады. Жүргізу кезінде
көрнекіліктер пайдаланады.
9 слайд
Пальминг Пальминг (көзге арналған жаттығулар) көздге ауырлықтың түсу қарқынына қарай, күнделікті 3-5 минут жүргізіледі. Көз бұлшықеттерінің статикалық күш салуын төмендетеді, қан айналымын жақсартады. Жүргізу кезінде көрнекіліктер пайдаланады.
10 слайд
Қимылды және
спорттық
ойындар
Дене шынықтыру оқу қызметінің және
серуеннің бір бөлімі ретінде жүргізіледі.
Ойындар баланың жас ерекшелігіне,
уақыты мен орнына сай таңдалып
алынады.
10 слайд
Қимылды және спорттық ойындар Дене шынықтыру оқу қызметінің және серуеннің бір бөлімі ретінде жүргізіледі. Ойындар баланың жас ерекшелігіне, уақыты мен орнына сай таңдалып алынады.
11 слайд
Дұрыс тамақтану
технологиясы
«Ас адамның арқауы»
11 слайд
Дұрыс тамақтану технологиясы «Ас адамның арқауы»
12 слайд
Адам ағзасы ғарышпен үздіксіз
байланысқан күрделі әрі нәзік жүйе.
Біздің өміріміз қабылдайтын
тағамдарға тәуелді. Адамның салмағы,
бойы, сырт келбеті, ақыл ой-өрісі, мінез-
құлқы тіршіліктегі іс-әрекеті,
денсаулығы - барлығыда тамақтану
нәтижесі. Адамның барлық ғұмыры
ағзада жүретін үздіксіз көп мөлшерде
энергияны қажет ететін зат алмасумен
байланысты. Ал, жұмсалған
энергияның орны тамақ арқылы
толтырылып отырылады. Сондықтан
тамақ кез-келген жанды нәрсенің
негізгі тіршілік көзі. Тамақтану
гигиенасын сақтамағандықтан
(уақытылы тамақтанбау, әр түрлі
тағамдарды пайдаланбау, біріңғай
тамақтану) ағзаның денсаулығы
бұзыла бастайды. «Дені саудың жаны
сау» деп қазақ атамыз айтқандай
денсаулығы жоқ адамның тіршілігінде
мән мағына болмайды. Денсаулығымыз
мықты болсын десек күніне 4-5 рет
тамақтану керек.
12 слайд
Адам ағзасы ғарышпен үздіксіз байланысқан күрделі әрі нәзік жүйе. Біздің өміріміз қабылдайтын тағамдарға тәуелді. Адамның салмағы, бойы, сырт келбеті, ақыл ой-өрісі, мінез- құлқы тіршіліктегі іс-әрекеті, денсаулығы - барлығыда тамақтану нәтижесі. Адамның барлық ғұмыры ағзада жүретін үздіксіз көп мөлшерде энергияны қажет ететін зат алмасумен байланысты. Ал, жұмсалған энергияның орны тамақ арқылы толтырылып отырылады. Сондықтан тамақ кез-келген жанды нәрсенің негізгі тіршілік көзі. Тамақтану гигиенасын сақтамағандықтан (уақытылы тамақтанбау, әр түрлі тағамдарды пайдаланбау, біріңғай тамақтану) ағзаның денсаулығы бұзыла бастайды. «Дені саудың жаны сау» деп қазақ атамыз айтқандай денсаулығы жоқ адамның тіршілігінде мән мағына болмайды. Денсаулығымыз мықты болсын десек күніне 4-5 рет тамақтану керек.
13 слайд
Релаксация
Релаксация (латынша relaxatio-
тынығу,босаңсу) - толық және бұлшық
еттің кейбір бөліктерінің босаңсуымен
байланысты тыныштық жағдайы.
Релаксация жаттығуларының түрлі
әдістері бар.
Ең кең тараған түрі бұлшық еттің
ширығуы мен босаңсуына
негізделген бұлшық ет релаксациясы.
Келесі түрі аутогендік жаттығу
немесе аутотренинг, яғни босаңсу.
Үшінші түрі, әдейі таңдалған әуенді
және мәтінді тыңдау арқылы басқа
адамның әсерімен қол жеткізілетін
босаңсу түрі. Релаксациялық
жаттығулар балабақшада
туындайтын жүйкелік -психикалық
мазасызданудың алдын алуға,
қиялдауына, өзіне деген сенімін
қалыптастыруына дамуына жағдай
жасайды.
Көп қозғалыстан кейін балалардың
бұлшық
еттерін босаңсыту, жақсы көңіл-күйде
болғызу.
13 слайд
Релаксация Релаксация (латынша relaxatio- тынығу,босаңсу) - толық және бұлшық еттің кейбір бөліктерінің босаңсуымен байланысты тыныштық жағдайы. Релаксация жаттығуларының түрлі әдістері бар. Ең кең тараған түрі бұлшық еттің ширығуы мен босаңсуына негізделген бұлшық ет релаксациясы. Келесі түрі аутогендік жаттығу немесе аутотренинг, яғни босаңсу. Үшінші түрі, әдейі таңдалған әуенді және мәтінді тыңдау арқылы басқа адамның әсерімен қол жеткізілетін босаңсу түрі. Релаксациялық жаттығулар балабақшада туындайтын жүйкелік -психикалық мазасызданудың алдын алуға, қиялдауына, өзіне деген сенімін қалыптастыруына дамуына жағдай жасайды. Көп қозғалыстан кейін балалардың бұлшық еттерін босаңсыту, жақсы көңіл-күйде болғызу.
14 слайд
2.Салауатты өмір салтына
үйрету технологиясы
Нүктелі
массаж Дене
шынықтыру
оқу қызметі
Ертеңгілік
жаттығу
Денсаулық
әліппесі
14 слайд
2.Салауатты өмір салтына үйрету технологиясы Нүктелі массаж Дене шынықтыру оқу қызметі Ертеңгілік жаттығу Денсаулық әліппесі
15 слайд
3.Түзету технологиясы
Арттерапия Ертегі
терапиясы
Мінез-құлықты
түзету
технологиясыФонетикалық
және
логопедиялық
ритмика. Психикалық
гимнастикаМузыкатерапия
15 слайд
3.Түзету технологиясы Арттерапия Ертегі терапиясы Мінез-құлықты түзету технологиясыФонетикалық және логопедиялық ритмика. Психикалық гимнастикаМузыкатерапия
16 слайд
Музыкатерапия
Музыка балалардың психологиясына әсерлігімен өте күшті.
Оның жүйке жүйесінің жағдайына ықпалы күшті
(тыныштандырады, босаңсытады, немесе қобалжытады,
еліртеді), әртүрлі эмоционалды кейіпке ендіреді
(тыныштықтан, қимылсыз күйден және жайсыз күйге,
жабыраңқылық немесе агрессия). Сондықтан да
балалармен музыка тыңдағанда мәніне көбірек көңіл бөлу
керек. Музыканы жұмыс барысында қолданғанда әуеннің
мінезіне ырғағына және дауысқаттылығының ерекшелігінің
бала психологиясы жағдайына әсер етуін ескеру керек.
қосымша технология ретінде күйзелістің алдын алуға,
эмоционалды күйді көтеруге көмекші ретінде
пайдаланылады. Музыкатерапиясы оқу қызметін
сүйемелдеуде өте кеңінен пайдаланылады (сурет салу,
құрастыру және т.б. оқу қызметтерінде). Жайлы музыка
қуаныш сезімін шақыратын, тыныштық, махаббат, кішкентай
тыңдаушының эмоционалды жағдайын үйлестіруге, зейінін
шоғырландыруды дамытуға қабілетті. Сондай-ақ музыканы
ұйықтайтын уақытында пайдалану баланың ұқы алдында
босаңсып, тыныштануына көмек теседі
16 слайд
Музыкатерапия Музыка балалардың психологиясына әсерлігімен өте күшті. Оның жүйке жүйесінің жағдайына ықпалы күшті (тыныштандырады, босаңсытады, немесе қобалжытады, еліртеді), әртүрлі эмоционалды кейіпке ендіреді (тыныштықтан, қимылсыз күйден және жайсыз күйге, жабыраңқылық немесе агрессия). Сондықтан да балалармен музыка тыңдағанда мәніне көбірек көңіл бөлу керек. Музыканы жұмыс барысында қолданғанда әуеннің мінезіне ырғағына және дауысқаттылығының ерекшелігінің бала психологиясы жағдайына әсер етуін ескеру керек. қосымша технология ретінде күйзелістің алдын алуға, эмоционалды күйді көтеруге көмекші ретінде пайдаланылады. Музыкатерапиясы оқу қызметін сүйемелдеуде өте кеңінен пайдаланылады (сурет салу, құрастыру және т.б. оқу қызметтерінде). Жайлы музыка қуаныш сезімін шақыратын, тыныштық, махаббат, кішкентай тыңдаушының эмоционалды жағдайын үйлестіруге, зейінін шоғырландыруды дамытуға қабілетті. Сондай-ақ музыканы ұйықтайтын уақытында пайдалану баланың ұқы алдында босаңсып, тыныштануына көмек теседі
17 слайд
Ертегі терапиясы
Ертегілер – бұл есейген кезде мінез-құлық
модельдерінің қалыптасуына әсер ететін
алғашқы сюжеттер. Ертегі терапиясы – бұл
шығармашылық қабілеттерді дамыту үшін, сананы
кеңейту үшін, айналадағы ортамен өзара әрекет етуді
жетілдіру үшін ертегіні пайдаланатын әдіс. Баланың
ертегі сюжетіне әсерленуі, кейіпкердің
қиыншылықтарына алаңдауы оның келешекте өз
алдында пайда болатын кедергілерден қиналмай
өтуіне іштей дайындығын туындатады. Практикалық
психологияның ертегілік терапия бағыты – баланың
жақсылық пен жамандықты айыруына, мінез –
құлықтық стереотиптерді тануына көмектесіп,
адамдардың өмірде алдынан шығатын сан
түрлі қиыншылықты ең соңында жеңе аларына деген
сенімін нығайтады.
17 слайд
Ертегі терапиясы Ертегілер – бұл есейген кезде мінез-құлық модельдерінің қалыптасуына әсер ететін алғашқы сюжеттер. Ертегі терапиясы – бұл шығармашылық қабілеттерді дамыту үшін, сананы кеңейту үшін, айналадағы ортамен өзара әрекет етуді жетілдіру үшін ертегіні пайдаланатын әдіс. Баланың ертегі сюжетіне әсерленуі, кейіпкердің қиыншылықтарына алаңдауы оның келешекте өз алдында пайда болатын кедергілерден қиналмай өтуіне іштей дайындығын туындатады. Практикалық психологияның ертегілік терапия бағыты – баланың жақсылық пен жамандықты айыруына, мінез – құлықтық стереотиптерді тануына көмектесіп, адамдардың өмірде алдынан шығатын сан түрлі қиыншылықты ең соңында жеңе аларына деген сенімін нығайтады.
18 слайд
Арттерапия
Арттерапия – бұл бейнелеу өнерімен емдеу дегенді білдіреді.
“
Арттерапия”– терминi ( art – өнер, artterapy – өнер арқылы
терапия жүргiзу ) көбiне ағылшын тiлдi халықтар қоныстанған
елдерде кеңiнен тараған. Арттерапия мынадай бағыттарды
қамтиды: сурет терапиясы, драмтерапия, библиотерапия,
музыкатерапия, кинотерапия, куклотерапия, битерапиясы.
Арттерапияны бірінші кезекте күрделі эмоциональдық
күйзеліске ұшырағандарға, қарым-қатынаста қиналатындарға,
көп үндемейтіндерге, ұялшақтарға қолданылады. Картиналар
адамдарға үлкен әсер етеді: көңіл-күйін құлазытуы, көтеруі,
сезімдерін оятады. Түсті таңдауға байланысты да көптеген
нәрсе айтуға болады: қызыл түс ашу ызаны, қара-қайғыны,
сұр-мазасыздықты білдіреді. Сонымен адам сурет сала
отырып, өзінің ішкі сезімін, көңіл-күйін білдіруге мүмкіндік
алады, өзіне жағымсыз жайттарды жеңіл қабылдайды.
Арттерапия арқылы тұлға бойындағы қабілетін көрсетіп,
шығармашылығын шыңдайды. Ал шығармашылық
қабілеттер қиялдың байлығымен, ойлаудың ерекшелігімен,
заттарға деген сындарлы көзқараспен жаңа шешім және
идеяларды ұсыну мүмкіндігімен, өз білімін, икемділігі мен
дағдысын іске асыру барысында өмірлік белсенді ұстаным
көрсете білуімен сипатталады. Демек тұлға шығармашылығын
дамытуда арттерапиялық әдістемелерді қолдану маңызды
18 слайд
Арттерапия Арттерапия – бұл бейнелеу өнерімен емдеу дегенді білдіреді. “ Арттерапия”– терминi ( art – өнер, artterapy – өнер арқылы терапия жүргiзу ) көбiне ағылшын тiлдi халықтар қоныстанған елдерде кеңiнен тараған. Арттерапия мынадай бағыттарды қамтиды: сурет терапиясы, драмтерапия, библиотерапия, музыкатерапия, кинотерапия, куклотерапия, битерапиясы. Арттерапияны бірінші кезекте күрделі эмоциональдық күйзеліске ұшырағандарға, қарым-қатынаста қиналатындарға, көп үндемейтіндерге, ұялшақтарға қолданылады. Картиналар адамдарға үлкен әсер етеді: көңіл-күйін құлазытуы, көтеруі, сезімдерін оятады. Түсті таңдауға байланысты да көптеген нәрсе айтуға болады: қызыл түс ашу ызаны, қара-қайғыны, сұр-мазасыздықты білдіреді. Сонымен адам сурет сала отырып, өзінің ішкі сезімін, көңіл-күйін білдіруге мүмкіндік алады, өзіне жағымсыз жайттарды жеңіл қабылдайды. Арттерапия арқылы тұлға бойындағы қабілетін көрсетіп, шығармашылығын шыңдайды. Ал шығармашылық қабілеттер қиялдың байлығымен, ойлаудың ерекшелігімен, заттарға деген сындарлы көзқараспен жаңа шешім және идеяларды ұсыну мүмкіндігімен, өз білімін, икемділігі мен дағдысын іске асыру барысында өмірлік белсенді ұстаным көрсете білуімен сипатталады. Демек тұлға шығармашылығын дамытуда арттерапиялық әдістемелерді қолдану маңызды
19 слайд
Назарларыңызға рахмет!
19 слайд
Назарларыңызға рахмет!