Доспамбет жырау "Қоғалы көлдер, қом сулар", 6-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ДОСПАМБЕТ ЖЫРАУ
«ҚОҒАЛЫ КӨЛДЕР, ҚОМ СУЛАР»
С а б а қ м а қ с а т ы :
э п и к а л ы қ , п о э з и я л ы қ ш ы ғ а р м а л а р д а ғ ы а в т о р б е й н е с і н а н ы қ т а у .
1 слайд
ДОСПАМБЕТ ЖЫРАУ «ҚОҒАЛЫ КӨЛДЕР, ҚОМ СУЛАР» С а б а қ м а қ с а т ы : э п и к а л ы қ , п о э з и я л ы қ ш ы ғ а р м а л а р д а ғ ы а в т о р б е й н е с і н а н ы қ т а у .
2 слайд
Ой қозғау
◦
Жыр деген не?
◦
Жыршы деген кім?
◦
Жырау деген кім?
2 слайд
Ой қозғау ◦ Жыр деген не? ◦ Жыршы деген кім? ◦ Жырау деген кім?
3 слайд
Хандық дәуір әдебиеті
◦
15-16 ғасырды қамтиды.
◦
15-18 ғасырдағы әдебиет жыраулар поэзиясымен белгілі.
◦
18 ғасырдың екінші жартысында қазақтың суырыпсалма өнерге негізделген,
авторлығы бар толғау поэзиясы дамыды.
◦
Жыраулар поэзиясы толғау, арнау, мадақ-өлеңдер түрінде болды.
3 слайд
Хандық дәуір әдебиеті ◦ 15-16 ғасырды қамтиды. ◦ 15-18 ғасырдағы әдебиет жыраулар поэзиясымен белгілі. ◦ 18 ғасырдың екінші жартысында қазақтың суырыпсалма өнерге негізделген, авторлығы бар толғау поэзиясы дамыды. ◦ Жыраулар поэзиясы толғау, арнау, мадақ-өлеңдер түрінде болды.
4 слайд
1490-1523Доспамбет жырау Жырау, қолбасшы, батыр.
Шығармалары:
«Айнала бұлақ басы таң»;
«Тоғай, тоғай, тоғай су»;
«Азау, азау дегенің»;
«Арғымаққа оқ тиді»;
«Қоғалы көлдер, қом сулар»
«Айналайын, Ақ Жайық» т. Б .Доспамбет жырау қазақ халқының қалыптасу
кезеңінде өмір сүрді. Кіші Ноғай ордасында
әскери қолбасшы болды. Дешті Қыпшақты көп
аралаған, Бақшасарайда, Стамбұлда болған.
Қырым ханының жағында көптеген әскери
жорықтарға қатысқан.
4 слайд
1490-1523Доспамбет жырау Жырау, қолбасшы, батыр. Шығармалары: «Айнала бұлақ басы таң»; «Тоғай, тоғай, тоғай су»; «Азау, азау дегенің»; «Арғымаққа оқ тиді»; «Қоғалы көлдер, қом сулар» «Айналайын, Ақ Жайық» т. Б .Доспамбет жырау қазақ халқының қалыптасу кезеңінде өмір сүрді. Кіші Ноғай ордасында әскери қолбасшы болды. Дешті Қыпшақты көп аралаған, Бақшасарайда, Стамбұлда болған. Қырым ханының жағында көптеген әскери жорықтарға қатысқан.
5 слайд
Қоғалы көлдер, қом сулар
тапсырма.
Өлеңді мәнерлеп оқиды.
◦
Қом
1. түйе өркешінің түп жағын ала тұтаса біткен май . Арық түйеге қом бітпей,
өркеші жығылып жатады;
2. түйеге жүк артқанда, оның өркешіне жотасын орай салынатын қабат-қабат
киіз .
◦
Қоға – қоғалар тұқымдасына жататын өсімдік. Биіктігі 3 – 4 м, сабағы ұзын
және жуан төселмелі, батпақты-сулы жерлерде өседі.
◦
Көбе , көбе сауыт – дәстүрлі қазақ қоғамындағы батырлардың соғыста
кебенек (киіз кеудеше) сыртынан киген сауыты.
5 слайд
Қоғалы көлдер, қом сулар тапсырма. Өлеңді мәнерлеп оқиды. ◦ Қом 1. түйе өркешінің түп жағын ала тұтаса біткен май . Арық түйеге қом бітпей, өркеші жығылып жатады; 2. түйеге жүк артқанда, оның өркешіне жотасын орай салынатын қабат-қабат киіз . ◦ Қоға – қоғалар тұқымдасына жататын өсімдік. Биіктігі 3 – 4 м, сабағы ұзын және жуан төселмелі, батпақты-сулы жерлерде өседі. ◦ Көбе , көбе сауыт – дәстүрлі қазақ қоғамындағы батырлардың соғыста кебенек (киіз кеудеше) сыртынан киген сауыты.
6 слайд
Тапсырма
◦
Қоғалы көлдер, қом сулар тақырыбы мен идеясын анықтаңдар.
Тақырыбы Идеясы
6 слайд
Тапсырма ◦ Қоғалы көлдер, қом сулар тақырыбы мен идеясын анықтаңдар. Тақырыбы Идеясы
7 слайд
Тірек сызба
Доспамбет жырау
7 слайд
Тірек сызба Доспамбет жырау
8 слайд
«Үш түрлі күнделік» кестесі
Толғаудан ерекше
әсер еткен немесе ой
салған дәйексөзді
жазу Жеке түсінік беру: осы
дәйексөзді жазуға не
мәжбүр етті?
Қандай ой тудырды?
Осыған байланысты
қандай сұрақ туды? «Мұғалімге хат» -
сұрақтар
8 слайд
«Үш түрлі күнделік» кестесі Толғаудан ерекше әсер еткен немесе ой салған дәйексөзді жазу Жеке түсінік беру: осы дәйексөзді жазуға не мәжбүр етті? Қандай ой тудырды? Осыған байланысты қандай сұрақ туды? «Мұғалімге хат» - сұрақтар
9 слайд
«Смс» әдісі
Мен сабақты
жақсы
түсіндім. Тақырып
бойынша әлі де
ізденуім керек. Өте жақсы
түсіндім. Мен үшін
қызықты болды.
9 слайд
«Смс» әдісі Мен сабақты жақсы түсіндім. Тақырып бойынша әлі де ізденуім керек. Өте жақсы түсіндім. Мен үшін қызықты болды.