Дыбыс үндестігі 5-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы:
Дыбыс үндестігі.Дыбыс үндестігі.
1 слайд
Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы: Дыбыс үндестігі.Дыбыс үндестігі.
2 слайд
1. Ауызша, жазбаша жаттығу
жұмыстарын жүргізе отырып,
оқушылардың теориялық білімін
бекіту, іздендіре отырып
нәтижеге өз беттерінше жетуге
үйрету.
2 Дыбыстық талдау дағдысын қалыптастыру,
шығармашылыққа баулу, дұрыс сөйлеуге
машықтандыру.
3. Ана тілін қадірлеуге, білімділікке,
сауаттылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың
мақсаты:
2 слайд
1. Ауызша, жазбаша жаттығу жұмыстарын жүргізе отырып, оқушылардың теориялық білімін бекіту, іздендіре отырып нәтижеге өз беттерінше жетуге үйрету. 2 Дыбыстық талдау дағдысын қалыптастыру, шығармашылыққа баулу, дұрыс сөйлеуге машықтандыру. 3. Ана тілін қадірлеуге, білімділікке, сауаттылыққа тәрбиелеу. Сабақтың мақсаты:
3 слайд
•1. Ауызша, жазбаша жаттығу
• жұмыстарын жүргізе отырып,
• оқушылардың теориялық білімін
• бекіту, іздендіре отырып
нәтижеге өз беттерінше
жетуге
• үйрету.
• 2 Дыбыстық талдау дағдысын
қалыптастыру,
• шығармашылыққа баулу, дұрыс
сөйлеуге машықтандыру.
• 3. Ана тілін қадірлеуге, білімділікке,
сауаттылыққа тәрбиелеу.
3 слайд
•1. Ауызша, жазбаша жаттығу • жұмыстарын жүргізе отырып, • оқушылардың теориялық білімін • бекіту, іздендіре отырып нәтижеге өз беттерінше жетуге • үйрету. • 2 Дыбыстық талдау дағдысын қалыптастыру, • шығармашылыққа баулу, дұрыс сөйлеуге машықтандыру. • 3. Ана тілін қадірлеуге, білімділікке, сауаттылыққа тәрбиелеу.
4 слайд
Типі:Типі: Жаңа білім беруЖаңа білім беру
Түрі:Түрі: дәстүрлідәстүрлі
Әдісі:Әдісі: сұрақ –жауап, талдау, сұрақ –жауап, талдау,
салыстыру, жаттығу салыстыру, жаттығу
жұмысы.жұмысы.
4 слайд
Типі:Типі: Жаңа білім беруЖаңа білім беру Түрі:Түрі: дәстүрлідәстүрлі Әдісі:Әдісі: сұрақ –жауап, талдау, сұрақ –жауап, талдау, салыстыру, жаттығу салыстыру, жаттығу жұмысы.жұмысы.
5 слайд
Барысы:Барысы: І Ұйымдастыру. Оқушылардың сабаққа қатысымын, І Ұйымдастыру. Оқушылардың сабаққа қатысымын,
класс тазалығын тексеру. класс тазалығын тексеру.
ІІ. Үй тапсырмасы. “Ой қозғау”ІІ. Үй тапсырмасы. “Ой қозғау”
1. Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаларды 1. Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаларды
ата. ата.
2. Перфокартоны толтыр. 2. Перфокартоны толтыр.
Қосымшалар Қосымшалар Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаны Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаны
тап тап
-МенМен ++
-шы-шы
-паз-паз
-нікі -нікі
-лар -лар
-дай -дай
-қой -қой
-дың -дың
-ты -ты
-тың -тың
-кер -кер
-хана -хана
5 слайд
Барысы:Барысы: І Ұйымдастыру. Оқушылардың сабаққа қатысымын, І Ұйымдастыру. Оқушылардың сабаққа қатысымын, класс тазалығын тексеру. класс тазалығын тексеру. ІІ. Үй тапсырмасы. “Ой қозғау”ІІ. Үй тапсырмасы. “Ой қозғау” 1. Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаларды 1. Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаларды ата. ата. 2. Перфокартоны толтыр. 2. Перфокартоны толтыр. Қосымшалар Қосымшалар Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаны Буын үндестігіне бағынбайтын қосымшаны тап тап -МенМен ++ -шы-шы -паз-паз -нікі -нікі -лар -лар -дай -дай -қой -қой -дың -дың -ты -ты -тың -тың -кер -кер -хана -хана
6 слайд
ІІІ. Мағынаны ашу кезеңі “Түсініп ал”. ІІІ. Мағынаны ашу кезеңі “Түсініп ал”.
1.1.Жаңа сабақтың мақсатына тоқталу. Жаңа сабақтың мақсатына тоқталу.
2.2.Дыбыс үндестігі-сөз бен қосымшаның немесе сөз бен сөздің Дыбыс үндестігі-сөз бен қосымшаның немесе сөз бен сөздің
аралығында дауыссыз дыбыстардың бірін –бірі өзіне ұқсата әсер аралығында дауыссыз дыбыстардың бірін –бірі өзіне ұқсата әсер
етуі. етуі.
Мысалы. Мектебі –мектепі, қасығы-қасықы, тастан- тасдан, Мысалы. Мектебі –мектепі, қасығы-қасықы, тастан- тасдан,
жазға –жазқа. жазға –жазқа.
ілгерінді ықпал ілгерінді ықпал
3. Дыбыс үндестіг3. Дыбыс үндестіг
кейінді ықпал.кейінді ықпал.
а) ілгерінді ықпал- көрші дыбыстардың алғашқысы соңғысын өзіне ұқсата а) ілгерінді ықпал- көрші дыбыстардың алғашқысы соңғысын өзіне ұқсата
әсер етуі. әсер етуі.
Мысал: бала –дан, қала +ға, әке+ге. Мысал: бала –дан, қала +ға, әке+ге.
Ә) кейінді ықпал- сөз бен қосымшаның, сөз бен сөздің аралығында кейінгі Ә) кейінді ықпал- сөз бен қосымшаның, сөз бен сөздің аралығында кейінгі
дыбыстың алғашқы дыбысқа әсер етуі.дыбыстың алғашқы дыбысқа әсер етуі.
Мысалы: сабақ –сабағы, кітап –кітабы, есік-есігі, теп-теуіп т.б Мысалы: сабақ –сабағы, кітап –кітабы, есік-есігі, теп-теуіп т.б
6 слайд
ІІІ. Мағынаны ашу кезеңі “Түсініп ал”. ІІІ. Мағынаны ашу кезеңі “Түсініп ал”. 1.1.Жаңа сабақтың мақсатына тоқталу. Жаңа сабақтың мақсатына тоқталу. 2.2.Дыбыс үндестігі-сөз бен қосымшаның немесе сөз бен сөздің Дыбыс үндестігі-сөз бен қосымшаның немесе сөз бен сөздің аралығында дауыссыз дыбыстардың бірін –бірі өзіне ұқсата әсер аралығында дауыссыз дыбыстардың бірін –бірі өзіне ұқсата әсер етуі. етуі. Мысалы. Мектебі –мектепі, қасығы-қасықы, тастан- тасдан, Мысалы. Мектебі –мектепі, қасығы-қасықы, тастан- тасдан, жазға –жазқа. жазға –жазқа. ілгерінді ықпал ілгерінді ықпал 3. Дыбыс үндестіг3. Дыбыс үндестіг кейінді ықпал.кейінді ықпал. а) ілгерінді ықпал- көрші дыбыстардың алғашқысы соңғысын өзіне ұқсата а) ілгерінді ықпал- көрші дыбыстардың алғашқысы соңғысын өзіне ұқсата әсер етуі. әсер етуі. Мысал: бала –дан, қала +ға, әке+ге. Мысал: бала –дан, қала +ға, әке+ге. Ә) кейінді ықпал- сөз бен қосымшаның, сөз бен сөздің аралығында кейінгі Ә) кейінді ықпал- сөз бен қосымшаның, сөз бен сөздің аралығында кейінгі дыбыстың алғашқы дыбысқа әсер етуі.дыбыстың алғашқы дыбысқа әсер етуі. Мысалы: сабақ –сабағы, кітап –кітабы, есік-есігі, теп-теуіп т.б Мысалы: сабақ –сабағы, кітап –кітабы, есік-есігі, теп-теуіп т.б
7 слайд
IV.IV.Оқулықпен жұмысОқулықпен жұмыс
1.324- жаттығуды берілгені бойынша ауызша 1.324- жаттығуды берілгені бойынша ауызша
орындау. орындау.
Ана, әйел, әшекей, мерген, көрме, сөз, Ана, әйел, әшекей, мерген, көрме, сөз,
бұрым, өнер, поляк, чех, қолғап, т.ббұрым, өнер, поляк, чех, қолғап, т.б
2. 325- жаттығуды берілгені бойынша 2. 325- жаттығуды берілгені бойынша
орындау. орындау.
7 слайд
IV.IV.Оқулықпен жұмысОқулықпен жұмыс 1.324- жаттығуды берілгені бойынша ауызша 1.324- жаттығуды берілгені бойынша ауызша орындау. орындау. Ана, әйел, әшекей, мерген, көрме, сөз, Ана, әйел, әшекей, мерген, көрме, сөз, бұрым, өнер, поляк, чех, қолғап, т.ббұрым, өнер, поляк, чех, қолғап, т.б 2. 325- жаттығуды берілгені бойынша 2. 325- жаттығуды берілгені бойынша орындау. орындау.
8 слайд
V.V. Кім жылдам? Кім жылдам?
ТапсырмаТапсырма: : Берілген сөздердің түбірі мен Берілген сөздердің түбірі мен
қосымшасын айырып, дыбыс үндістігінің қосымшасын айырып, дыбыс үндістігінің
түрлеріне ажырату. түрлеріне ажырату.
1-қатар. Бесігі, теуіп, табаққа, достан,
кітабым, қолға, т.б
2- қатар. Табағы, жауып, серігі, баладан,
дәптерім, далаға, т.б
3-қатар. Жазығы, тауып, кітабы, қаладан,
жазба, өмірге, т.б
8 слайд
V.V. Кім жылдам? Кім жылдам? ТапсырмаТапсырма: : Берілген сөздердің түбірі мен Берілген сөздердің түбірі мен қосымшасын айырып, дыбыс үндістігінің қосымшасын айырып, дыбыс үндістігінің түрлеріне ажырату. түрлеріне ажырату. 1-қатар. Бесігі, теуіп, табаққа, достан, кітабым, қолға, т.б 2- қатар. Табағы, жауып, серігі, баладан, дәптерім, далаға, т.б 3-қатар. Жазығы, тауып, кітабы, қаладан, жазба, өмірге, т.б
9 слайд
VI.VI.Өзіндік жұмыс (Кеспе қағазбен жұмыс )Өзіндік жұмыс (Кеспе қағазбен жұмыс )
№№1. Асты сызылған сөздерден ілгерінді ықпалды 1. Асты сызылған сөздерден ілгерінді ықпалды
көрсетіңдер. Сәрсен бірнеше рет әлдекімдермен көрсетіңдер. Сәрсен бірнеше рет әлдекімдермен
телефон арқылы сөйлесті. телефон арқылы сөйлесті.
№№2. Асты сызылған сөздерден кейінді ықпалды 2. Асты сызылған сөздерден кейінді ықпалды
көрсетіңдер. көрсетіңдер.
Жанғазы- ән десе ішкен асын жерге қоятын жігіт. Жанғазы- ән десе ішкен асын жерге қоятын жігіт.
№№3. Мына сөздердің айтылуы мен жазылуындағы 3. Мына сөздердің айтылуы мен жазылуындағы
өзгешелікті атап, қай ықпал заңына жататындығын өзгешелікті атап, қай ықпал заңына жататындығын
анықта. анықта.
Жазылуы АйтылуыЖазылуы Айтылуы
Жанболат Жамболат Жанболат Жамболат
Егінбай Егімбай Егінбай Егімбай
Көрікбай КөрікпайКөрікбай Көрікпай
Жақыпбек Жақыппек Жақыпбек Жақыппек
9 слайд
VI.VI.Өзіндік жұмыс (Кеспе қағазбен жұмыс )Өзіндік жұмыс (Кеспе қағазбен жұмыс ) №№1. Асты сызылған сөздерден ілгерінді ықпалды 1. Асты сызылған сөздерден ілгерінді ықпалды көрсетіңдер. Сәрсен бірнеше рет әлдекімдермен көрсетіңдер. Сәрсен бірнеше рет әлдекімдермен телефон арқылы сөйлесті. телефон арқылы сөйлесті. №№2. Асты сызылған сөздерден кейінді ықпалды 2. Асты сызылған сөздерден кейінді ықпалды көрсетіңдер. көрсетіңдер. Жанғазы- ән десе ішкен асын жерге қоятын жігіт. Жанғазы- ән десе ішкен асын жерге қоятын жігіт. №№3. Мына сөздердің айтылуы мен жазылуындағы 3. Мына сөздердің айтылуы мен жазылуындағы өзгешелікті атап, қай ықпал заңына жататындығын өзгешелікті атап, қай ықпал заңына жататындығын анықта. анықта. Жазылуы АйтылуыЖазылуы Айтылуы Жанболат Жамболат Жанболат Жамболат Егінбай Егімбай Егінбай Егімбай Көрікбай КөрікпайКөрікбай Көрікпай Жақыпбек Жақыппек Жақыпбек Жақыппек
10 слайд
VII.VII. Талдау жұмысы. Сатылай кешенді Талдау жұмысы. Сатылай кешенді
талдау.талдау.
Жеңістер Жеңістер
Сабаққа Сабаққа
10 слайд
VII.VII. Талдау жұмысы. Сатылай кешенді Талдау жұмысы. Сатылай кешенді талдау.талдау. Жеңістер Жеңістер Сабаққа Сабаққа
11 слайд
VIII.VIII.Білгенге маржан. (Пысықтау Білгенге маржан. (Пысықтау
сұрақтары )сұрақтары )
1.1.Дыбыс үндестігі дегеніміз не? Дыбыс үндестігі дегеніміз не?
2.2.Дыбыс үндестігінің неше түрі Дыбыс үндестігінің неше түрі
бар?бар?
3.3.Ілгерінді ықпал деген не?Ілгерінді ықпал деген не?
4.4.Кейінді ықпал деген не?Кейінді ықпал деген не?
Үйге тапсырма. 327- жаттығу.Үйге тапсырма. 327- жаттығу.
11 слайд
VIII.VIII.Білгенге маржан. (Пысықтау Білгенге маржан. (Пысықтау сұрақтары )сұрақтары ) 1.1.Дыбыс үндестігі дегеніміз не? Дыбыс үндестігі дегеніміз не? 2.2.Дыбыс үндестігінің неше түрі Дыбыс үндестігінің неше түрі бар?бар? 3.3.Ілгерінді ықпал деген не?Ілгерінді ықпал деген не? 4.4.Кейінді ықпал деген не?Кейінді ықпал деген не? Үйге тапсырма. 327- жаттығу.Үйге тапсырма. 327- жаттығу.
12 слайд
IX.IX.Тест сұрақтарыТест сұрақтары
1.1. Кейінді ықпалды табыңыз. Кейінді ықпалды табыңыз.
а) ешкі а) ешкі
в) жұмысшы в) жұмысшы
с) өнерпазс) өнерпаз
д) бір күні д) бір күні
е) баспасөз е) баспасөз
2. Біріккен сөздегі ілгерінді ықпалды табыңыз.2. Біріккен сөздегі ілгерінді ықпалды табыңыз.
а) көк базар а) көк базар
в) ала қой в) ала қой
с) көрші қолаң с) көрші қолаң
д) Ырысбек д) Ырысбек
е) Күмісжан е) Күмісжан
3. Ілгерінді ықпалды табыңыз.3. Ілгерінді ықпалды табыңыз.
а) басшыа) басшы
в) шекара в) шекара
с) бұрынғы с) бұрынғы
д) саудагерд) саудагер
е) көзқарас е) көзқарас
4. Біріккен сөздегі кейінгі ықпалды табыңыз. 4. Біріккен сөздегі кейінгі ықпалды табыңыз.
а) Қазанқап а) Қазанқап
в) добымызв) добымыз
с) Ырысбек с) Ырысбек
д) Аманбекд) Аманбек
е) Жан-жағына е) Жан-жағына
12 слайд
IX.IX.Тест сұрақтарыТест сұрақтары 1.1. Кейінді ықпалды табыңыз. Кейінді ықпалды табыңыз. а) ешкі а) ешкі в) жұмысшы в) жұмысшы с) өнерпазс) өнерпаз д) бір күні д) бір күні е) баспасөз е) баспасөз 2. Біріккен сөздегі ілгерінді ықпалды табыңыз.2. Біріккен сөздегі ілгерінді ықпалды табыңыз. а) көк базар а) көк базар в) ала қой в) ала қой с) көрші қолаң с) көрші қолаң д) Ырысбек д) Ырысбек е) Күмісжан е) Күмісжан 3. Ілгерінді ықпалды табыңыз.3. Ілгерінді ықпалды табыңыз. а) басшыа) басшы в) шекара в) шекара с) бұрынғы с) бұрынғы д) саудагерд) саудагер е) көзқарас е) көзқарас 4. Біріккен сөздегі кейінгі ықпалды табыңыз. 4. Біріккен сөздегі кейінгі ықпалды табыңыз. а) Қазанқап а) Қазанқап в) добымызв) добымыз с) Ырысбек с) Ырысбек д) Аманбекд) Аманбек е) Жан-жағына е) Жан-жағына
13 слайд
5.Сөз аралығындағы ілгерінді ықпалды табыңыз.5.Сөз аралығындағы ілгерінді ықпалды табыңыз.
а) Рахманқұл а) Рахманқұл
в) көзбе –көзв) көзбе –көз
с) сәнқой с) сәнқой
д) ала ешкід) ала ешкі
е) ең қызықе) ең қызық
6. Көп нүктенің орнына буын үндестігіне бағын-байтын 6. Көп нүктенің орнына буын үндестігіне бағын-байтын
қосымшаны қойыңыз. Бала...қосымшаны қойыңыз. Бала...
а) –пана) –пан
в) –жанв) –жан
е) –ларе) –лар
д) –нікід) –нікі
е) –қайе) –қай
7. Сөз аралығындағы кейінді ықпалды табыңыз.7. Сөз аралығындағы кейінді ықпалды табыңыз.
а) көз жұмды а) көз жұмды
в) сәнқой в) сәнқой
с) тонған с) тонған
д) айтқым келедід) айтқым келеді
е) бере салдые) бере салды
13 слайд
5.Сөз аралығындағы ілгерінді ықпалды табыңыз.5.Сөз аралығындағы ілгерінді ықпалды табыңыз. а) Рахманқұл а) Рахманқұл в) көзбе –көзв) көзбе –көз с) сәнқой с) сәнқой д) ала ешкід) ала ешкі е) ең қызықе) ең қызық 6. Көп нүктенің орнына буын үндестігіне бағын-байтын 6. Көп нүктенің орнына буын үндестігіне бағын-байтын қосымшаны қойыңыз. Бала...қосымшаны қойыңыз. Бала... а) –пана) –пан в) –жанв) –жан е) –ларе) –лар д) –нікід) –нікі е) –қайе) –қай 7. Сөз аралығындағы кейінді ықпалды табыңыз.7. Сөз аралығындағы кейінді ықпалды табыңыз. а) көз жұмды а) көз жұмды в) сәнқой в) сәнқой с) тонған с) тонған д) айтқым келедід) айтқым келеді е) бере салдые) бере салды
14 слайд
Кілті Кілті
1.1.ВВ
2.2.ЕЕ
3.3.Е Е
4.4.АА
5.5.ЕЕ
6.6.ДД
7.7.А А
14 слайд
Кілті Кілті 1.1.ВВ 2.2.ЕЕ 3.3.Е Е 4.4.АА 5.5.ЕЕ 6.6.ДД 7.7.А А
15 слайд
X.X. Үйге тапсырма: 327 – Үйге тапсырма: 327 –
жаттығу.жаттығу.
15 слайд
X.X. Үйге тапсырма: 327 – Үйге тапсырма: 327 – жаттығу.жаттығу.