Ғылыми жоба тақырыбы: "Буктрейлер-жасөспірімдер арасында кітаптарды танымал етудің заманауи тәсілі"
Ғылыми жоба тақырыбы: "Буктрейлер-жасөспірімдер арасында кітаптарды танымал етудің заманауи тәсілі"

#1 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
«Шамалған бекетіндегі жаңа қазақ орта мектебі»
КММ
Ғылыми жоба
тақырыбы:
Жоба
авторы:
"Буктрейлер-
жасөспірімдер
арасында
кітаптарды
танымал етудің
заманауи тәсілі"
Жоба жетекшісі:
9-сынып
оқушысы:
Сабырхан
Ерболат
қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі
Есенкулова Жазира
Даукеновна
сәуір
27
1 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M «Шамалған бекетіндегі жаңа қазақ орта мектебі» КММ Ғылыми жоба тақырыбы: Жоба авторы: "Буктрейлер- жасөспірімдер арасында кітаптарды танымал етудің заманауи тәсілі" Жоба жетекшісі: 9-сынып оқушысы: Сабырхан Ерболат қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Есенкулова Жазира Даукеновна сәуір 27
#2 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
Жобаның мақсаты:
Сандық технологияны пайдалана отырып
оқушылардың кітапқа деген қызығушылығын
арттыру, ойлау және шығармашылық қабілеттерін,
қиялын, есте сақтау қабілетін дамыту.
Буктрейлер туралы әдебиеттерді зерттеу;
Буктрейлерді жасау технологиясын зерттеу;
8-9 сынып оқушыларының оқу белсенділігін
зерттеу;
Оқушы белсенділігінің артуына буктрейлердің әсер
ету дәрежесін тексеру; Зерттеу нәтижелерін
талдау;
Қазіргі таңда кенже қалып келе жатқан көркем
әдебиетке деген қызығушылықты арттырудың
тиімді тәсілдерін іс жүзінде қолдану.
сәуір
27
2 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Жобаның мақсаты: Сандық технологияны пайдалана отырып оқушылардың кітапқа деген қызығушылығын арттыру, ойлау және шығармашылық қабілеттерін, қиялын, есте сақтау қабілетін дамыту. Буктрейлер туралы әдебиеттерді зерттеу; Буктрейлерді жасау технологиясын зерттеу; 8-9 сынып оқушыларының оқу белсенділігін зерттеу; Оқушы белсенділігінің артуына буктрейлердің әсер ету дәрежесін тексеру; Зерттеу нәтижелерін талдау; Қазіргі таңда кенже қалып келе жатқан көркем әдебиетке деген қызығушылықты арттырудың тиімді тәсілдерін іс жүзінде қолдану. сәуір 27
#3 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Жобаның
міндеттері:
1) буктрейлер, оның қалыптасу тарихы туралы
түсінік беру;
2) буктрейлерді құрудың негізгі кезеңдерін
қарастыру;
3) жарнаманың осы түрінің оң және теріс
жақтарын анықтау;
4) жарнамаға арналған кітаптар тізімін дайындау;
5) жарнамалық мәтіндер жазу;
6) бейнероликтерді жазуды жүзеге асыру;
7) оқушыларға бейнероликтер көрсету;
8) көрермендерге сауалнама жүргізу.
сәуір
27
3 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Жобаның міндеттері: 1) буктрейлер, оның қалыптасу тарихы туралы түсінік беру; 2) буктрейлерді құрудың негізгі кезеңдерін қарастыру; 3) жарнаманың осы түрінің оң және теріс жақтарын анықтау; 4) жарнамаға арналған кітаптар тізімін дайындау; 5) жарнамалық мәтіндер жазу; 6) бейнероликтерді жазуды жүзеге асыру; 7) оқушыларға бейнероликтер көрсету; 8) көрермендерге сауалнама жүргізу. сәуір 27
#4 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Жұмыстың
өзектілігі:
Қазіргі таңда оқушылардың бос уақыты шектеулі,
себебі алғашқы орындарда интернет,
компьютерлік ойындар және теледидар.
Мектеп оқушылары жарнаманы жақсы
қабылдайды, сондықтан буктрейлерлер
оқырмандардың қызығушылығын арттыруға
арналған.
Оқушылардың классикалық әдебиет пен көркем
әдебиетке деген қызығушылығы мүлдем төмендеп
барады. Өкінішке орай, адамдар кез-келген
хоббиге қосымша оқуға құмар болған, кітап
кейіпкерлері жас ұрпақ үшін идеалға айналған
күндер артта қалды. Қазіргі балалар кітапқа
қызығушылық танытпай, аз оқиды, өйткені олар өз
өмірлерін смартфонсыз, компьютерсіз,
теледидарсыз, кинотеатрсыз елестетпейді.
сәуір
27
4 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Жұмыстың өзектілігі: Қазіргі таңда оқушылардың бос уақыты шектеулі, себебі алғашқы орындарда интернет, компьютерлік ойындар және теледидар. Мектеп оқушылары жарнаманы жақсы қабылдайды, сондықтан буктрейлерлер оқырмандардың қызығушылығын арттыруға арналған. Оқушылардың классикалық әдебиет пен көркем әдебиетке деген қызығушылығы мүлдем төмендеп барады. Өкінішке орай, адамдар кез-келген хоббиге қосымша оқуға құмар болған, кітап кейіпкерлері жас ұрпақ үшін идеалға айналған күндер артта қалды. Қазіргі балалар кітапқа қызығушылық танытпай, аз оқиды, өйткені олар өз өмірлерін смартфонсыз, компьютерсіз, теледидарсыз, кинотеатрсыз елестетпейді. сәуір 27
#5 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
Болжам:
Буктрейлерді
пайдалану
оқырмандар санын
арттырады
теориялық;
эксперименттік,
іздену, салыстыру,
талдау, жинақтау,
әңгімелесу
Зерттеу
нысаны:
сәуір.
27Зерттеу әдістері
буктрейлерлер;
көркем
шығармалар
мәтіндері.
5 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Болжам: Буктрейлерді пайдалану оқырмандар санын арттырады теориялық; эксперименттік, іздену, салыстыру, талдау, жинақтау, әңгімелесу Зерттеу нысаны: сәуір. 27Зерттеу әдістері буктрейлерлер; көркем шығармалар мәтіндері.
#6 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
Sep.
25
Мен құрдастарымның оқуға деген ынтасын арттыру жолдарын
қарастырдым. Ізденістерім қазір танымал жарнама түрі-
буктрейлерге әкелді. Себебі YouTube, TikTok және Instagram
дәуірінде авторлар аудиторияны қызықтырудың жаңа тәсілдерін
іздейді. Соның бірі –буктрейлер, ол кітап жарнамасының
заманауи тәсілі.
Әдеби шығарманы насихаттаудың ең жақсы тәсілдерінің бірі-оған
арнайы бейне түсіріп, интернетте жариялау.
Буктрейлер – белгілі бір кітап туралы көркем түрде әңгімелейтін
қысқа бейнеролик.
Мақсатына қарай буктрейлер фильмдер мен телешоуларға
арналған роликтерден еш айырмашылығы жоқ.
Ол шығармаға
жұртшылықтың
назарын аударады,
сюжет туралы
хабарлайды, оқырманға
не күтетінін түсіндіреді.
Негізгі жанрлары:
мультфильм,
бейнефильм, музыкалық
клип, жарнамалық
ролик.
6 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Sep. 25 Мен құрдастарымның оқуға деген ынтасын арттыру жолдарын қарастырдым. Ізденістерім қазір танымал жарнама түрі- буктрейлерге әкелді. Себебі YouTube, TikTok және Instagram дәуірінде авторлар аудиторияны қызықтырудың жаңа тәсілдерін іздейді. Соның бірі –буктрейлер, ол кітап жарнамасының заманауи тәсілі. Әдеби шығарманы насихаттаудың ең жақсы тәсілдерінің бірі-оған арнайы бейне түсіріп, интернетте жариялау. Буктрейлер – белгілі бір кітап туралы көркем түрде әңгімелейтін қысқа бейнеролик. Мақсатына қарай буктрейлер фильмдер мен телешоуларға арналған роликтерден еш айырмашылығы жоқ. Ол шығармаға жұртшылықтың назарын аударады, сюжет туралы хабарлайды, оқырманға не күтетінін түсіндіреді. Негізгі жанрлары: мультфильм, бейнефильм, музыкалық клип, жарнамалық ролик.
#7 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
MБуктрейлер жасаудағы негізгі
қадамдар
Click to add text.
1-қадам. Жарнамалайтын кітапты таңдау
2-қадам. Буктрейлерге сценарий жазу.
3-қадам. Ақпараттық құралдарды қолданып
буктрейлер құрастыру.
4-қадам. Сараптама.
7 слайд
S L I D E S M A N I A . C O MБуктрейлер жасаудағы негізгі қадамдар Click to add text. 1-қадам. Жарнамалайтын кітапты таңдау 2-қадам. Буктрейлерге сценарий жазу. 3-қадам. Ақпараттық құралдарды қолданып буктрейлер құрастыру. 4-қадам. Сараптама.
#8 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
сауалнама және деректерді жинау
Көркем әдебиет шығармаларын жарнамалаудың тиімділігін
бағалау үшін мақсатты аудиторияға –мектептің 8-9 сынып
оқушыларына екі кезеңдік сауалнама жүргізілді. Сауалнаманың
бірінші кезеңі аудиторияның буктрейлерлер туралы
хабардарлығын және олардың оларға деген көзқарасын анықтауға
бағытталған; екіншісі-кітаптар мен көрермендердің тәжірибесін
жарнамалау үшін буктрейлерлердің тиімділігін анықтау.
Сауалнамаға қатысушылар ұсынған буктрейлерлерді қарап
шықты, содан кейін сауалнамаларды толтырды.
8 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M сауалнама және деректерді жинау Көркем әдебиет шығармаларын жарнамалаудың тиімділігін бағалау үшін мақсатты аудиторияға –мектептің 8-9 сынып оқушыларына екі кезеңдік сауалнама жүргізілді. Сауалнаманың бірінші кезеңі аудиторияның буктрейлерлер туралы хабардарлығын және олардың оларға деген көзқарасын анықтауға бағытталған; екіншісі-кітаптар мен көрермендердің тәжірибесін жарнамалау үшін буктрейлерлердің тиімділігін анықтау. Сауалнамаға қатысушылар ұсынған буктрейлерлерді қарап шықты, содан кейін сауалнамаларды толтырды.
#9 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Сауалнама
нәтижелері
Бірінші кезең
сұрақтары
сәуір
27
Сұрақтар 1 Сұрақ 2 Сұрақ
Кітап өнімдерінің жарнамасын қаншалықты жиі
кездестіресіз?
Сіз көбінесе кітап жарнамаларын
қайдан көресіз ?
Өте жиі Жиі Кейде Мүлде
Көрген
емеспін
Теледи
дар
арқылы
Интер-
нетте
Көрген
емеспін
8 сынып 4 2 17 3 4 22 0
9 сынып 0 1 6 0 1 5 1
9 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Сауалнама нәтижелері Бірінші кезең сұрақтары сәуір 27 Сұрақтар 1 Сұрақ 2 Сұрақ Кітап өнімдерінің жарнамасын қаншалықты жиі кездестіресіз? Сіз көбінесе кітап жарнамаларын қайдан көресіз ? Өте жиі Жиі Кейде Мүлде Көрген емеспін Теледи дар арқылы Интер- нетте Көрген емеспін 8 сынып 4 2 17 3 4 22 0 9 сынып 0 1 6 0 1 5 1
#10 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Сауалнама
нәтижелері
Бірінші кезең
сұрақтары
сәуір
27
Бірінші кезең сұрақтары
Сұрақтар
3 Сұрақ 4 Сұрақ
Сіздің буктрейлерге деген көзқарасыңыз?
Сіз кітаптарды қаншалықты жиі
оқисыз?
Оң Теріс Нем
құрайлы
Жауап
беру қиын
Өте жиі КейдеОқымай-
мын
8 сынып 22 2 2 0 8 18 0
9 сынып 3 1 1 2 2 4 1
10 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Сауалнама нәтижелері Бірінші кезең сұрақтары сәуір 27 Бірінші кезең сұрақтары Сұрақтар 3 Сұрақ 4 Сұрақ Сіздің буктрейлерге деген көзқарасыңыз? Сіз кітаптарды қаншалықты жиі оқисыз? Оң Теріс Нем құрайлы Жауап беру қиын Өте жиі КейдеОқымай- мын 8 сынып 22 2 2 0 8 18 0 9 сынып 3 1 1 2 2 4 1
#11 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Сауалнама
нәтижелері
Екінші кезең
сұрақтары
сәуір
27
Екінші кезең сұрақтары
Сұрақтар
1 Сұрақ 2 Сұрақ 3 Сұрақ 4 Сұрақ
. Буктрейлерді үшін
мәтін қаншалықты
маңызды?
Буктрейлердегі
визуалды көрініс
қаншалықты
маңызды?
Буктрейлердің
музыкалық сүйемелдеуі
сіздің қабылдауыңызға
қаншалықты әсер етеді?
Шығарманы
насихаттаудағы
буктрейлер
формасының
тиімділігін
бағалаңыз.
8 сынып 8,1 8,2 8,3 8,8
9 сынып 7,6 7,2 7,2 6,6
11 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Сауалнама нәтижелері Екінші кезең сұрақтары сәуір 27 Екінші кезең сұрақтары Сұрақтар 1 Сұрақ 2 Сұрақ 3 Сұрақ 4 Сұрақ . Буктрейлерді үшін мәтін қаншалықты маңызды? Буктрейлердегі визуалды көрініс қаншалықты маңызды? Буктрейлердің музыкалық сүйемелдеуі сіздің қабылдауыңызға қаншалықты әсер етеді? Шығарманы насихаттаудағы буктрейлер формасының тиімділігін бағалаңыз. 8 сынып 8,1 8,2 8,3 8,8 9 сынып 7,6 7,2 7,2 6,6
#12 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Сауалнама
нәтижелері
Екінші кезең
сұрақтары
сәуір
27
Екінші кезең (жалғасы)
Сұрақтар
5 Сұрақ 6 Сұрақ 7 Сұрақ
Шығармада көтерілген мәселені жеткізуге және
оқуға ынталандыруға мүмкіндік беретін
буктрейлердің ұзақтығы қандай болу керек?
Буктрейлерді
көргеннен кейін сіз
кітапты оқығыңыз
келді ме?
Буктрейлердің формасы
оқуды ілгерілету үшін
өзекті ме?
1 мин.2-3 мин.4-6 мин.
Маңызды
емес ия жоқ маңызды
Маңызды
емес
8 сынып 2 13 9 3 23 4 25 2
9 сынып 1 3 0 1 4 1 2 3
12 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Сауалнама нәтижелері Екінші кезең сұрақтары сәуір 27 Екінші кезең (жалғасы) Сұрақтар 5 Сұрақ 6 Сұрақ 7 Сұрақ Шығармада көтерілген мәселені жеткізуге және оқуға ынталандыруға мүмкіндік беретін буктрейлердің ұзақтығы қандай болу керек? Буктрейлерді көргеннен кейін сіз кітапты оқығыңыз келді ме? Буктрейлердің формасы оқуды ілгерілету үшін өзекті ме? 1 мин.2-3 мин.4-6 мин. Маңызды емес ия жоқ маңызды Маңызды емес 8 сынып 2 13 9 3 23 4 25 2 9 сынып 1 3 0 1 4 1 2 3
#13 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M Сауалнама
нәтижелері
Сауалнама нәтижелері кестелерді көрсетілген (1-2 қосымшалар). Жүргізілген
сауалнаманы талдау нәтижесінде бірнеше негізгі тенденциялар анықталды:
Бірінші және ең айқын тенденция кітаптардың жарнамасын негізінен Интернетте
шоғырланғаны болды.
Сондай-ақ, сауалнамаға қатысушылар кітап өнімдерінің жарнамасымен жиі кездесетіні,
оқуға көп уақыт бөлетіні атап өтілді. Осы деректерге сүйене отырып, жаңа кітаптардың
таралуы жалпыға бірдей танымал емес және пайдаланушылардың негізгі қалауларын
анықтайтын мақсатты жарнама арқылы тиімділікке жетеді деп болжауға болады.
Сауалнамаға сәйкес оқушылардың барлығының буктрейлерге оң көзқараста екенін
көруге болады. Бұл өте маңызды: буктрейлерлер бұл жағдайда кез-келген тауардың
немесе қызметтің жарнамасына қарағанда артықшылыққа ие.
Сауалнаманың екінші кезеңінің нәтижелері бойынша сауалнамаға қатысқандардың
көпшілігі буктрейлердің барлық компоненттерінің (сценарий, дыбыстық және визуалды
эффектілер) маңыздылығын бірдей бағалады – 10-нан шамамен 7-8 балл; осы жарнама
форматының тиімділігі бірдей балға ие болды.
сәуір
27
Жоғарыда айтылған-
дардың барлығын
ескере отырып,
буктрейлерлер
әдебиетке арналған
желідегі басқа
(блогтар, таңдаулар,
шолулар, дәйексөздер
және т.б.) салалармен
теңдей дәрежеде
насихаттайды деп
қорытынды жасауға
болады.
13 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Сауалнама нәтижелері Сауалнама нәтижелері кестелерді көрсетілген (1-2 қосымшалар). Жүргізілген сауалнаманы талдау нәтижесінде бірнеше негізгі тенденциялар анықталды: Бірінші және ең айқын тенденция кітаптардың жарнамасын негізінен Интернетте шоғырланғаны болды. Сондай-ақ, сауалнамаға қатысушылар кітап өнімдерінің жарнамасымен жиі кездесетіні, оқуға көп уақыт бөлетіні атап өтілді. Осы деректерге сүйене отырып, жаңа кітаптардың таралуы жалпыға бірдей танымал емес және пайдаланушылардың негізгі қалауларын анықтайтын мақсатты жарнама арқылы тиімділікке жетеді деп болжауға болады. Сауалнамаға сәйкес оқушылардың барлығының буктрейлерге оң көзқараста екенін көруге болады. Бұл өте маңызды: буктрейлерлер бұл жағдайда кез-келген тауардың немесе қызметтің жарнамасына қарағанда артықшылыққа ие. Сауалнаманың екінші кезеңінің нәтижелері бойынша сауалнамаға қатысқандардың көпшілігі буктрейлердің барлық компоненттерінің (сценарий, дыбыстық және визуалды эффектілер) маңыздылығын бірдей бағалады – 10-нан шамамен 7-8 балл; осы жарнама форматының тиімділігі бірдей балға ие болды. сәуір 27 Жоғарыда айтылған- дардың барлығын ескере отырып, буктрейлерлер әдебиетке арналған желідегі басқа (блогтар, таңдаулар, шолулар, дәйексөздер және т.б.) салалармен теңдей дәрежеде насихаттайды деп қорытынды жасауға болады.
#14 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
Ұсыныс
сәуір
27
●Қазіргі таңда «кітап оқып, сыйлық ал» атты
сайыстар ұйымдастырылуда. Сонымен қатар «үздік
буктрейлер» тақырыбында да әсіресе ұстаздар
арасында жылда байқаулар ұйымдастырылып
тұрады. Осындай сайыстар оқушылар арасында да
ұйымдастырылса, сол сайысқа қатысып буктрейлер
әзірлеу үшін оқушылар өздері жарнамалайтын
шығармалардың мазмұнымен толық танысу үшін
кітапты бар зейіндерімен оқитын еді.
14 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M Ұсыныс сәуір 27 ●Қазіргі таңда «кітап оқып, сыйлық ал» атты сайыстар ұйымдастырылуда. Сонымен қатар «үздік буктрейлер» тақырыбында да әсіресе ұстаздар арасында жылда байқаулар ұйымдастырылып тұрады. Осындай сайыстар оқушылар арасында да ұйымдастырылса, сол сайысқа қатысып буктрейлер әзірлеу үшін оқушылар өздері жарнамалайтын шығармалардың мазмұнымен толық танысу үшін кітапты бар зейіндерімен оқитын еді.
#15 слайд
S
L
I
D
E
S
M
A
N
I
A
.
C
O
M
сәуір
27
НАЗАРАРЫҢЫЗҒА
РАҚМЕТ
15 слайд
S L I D E S M A N I A . C O M сәуір 27 НАЗАРАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ
шағым қалдыра аласыз













