Ғылыми жұмыс "МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫН АНЫҚТАУ ЖОЛДАРЫ"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ
БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫН
АНЫҚТАУ ЖОЛДАРЫ
Тәрбиеші:Толегенова Ж.Ш.
1 слайд
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫН АНЫҚТАУ ЖОЛДАРЫ Тәрбиеші:Толегенова Ж.Ш.
2 слайд
ЗЕРТТЕУДІҢ БОЛЖАМЫЗЕРТТЕУДІҢ БОЛЖАМЫ
Егер баланың мектепте оқуының даярлық деңгейі оның
жас және психикалық ерекшеліктерін диагностикалау
нәтижесінде ұйымдастырылса, онда олардың болашақта
мектептік бағдарламаны табысты меңгеруіне толық
мүмкіндік береді, өйткені баланың психологиялық
ерекшелігі мектепте оқуға дайын болудың негізі болып
табылады.
2 слайд
ЗЕРТТЕУДІҢ БОЛЖАМЫЗЕРТТЕУДІҢ БОЛЖАМЫ Егер баланың мектепте оқуының даярлық деңгейі оның жас және психикалық ерекшеліктерін диагностикалау нәтижесінде ұйымдастырылса, онда олардың болашақта мектептік бағдарламаны табысты меңгеруіне толық мүмкіндік береді, өйткені баланың психологиялық ерекшелігі мектепте оқуға дайын болудың негізі болып табылады.
3 слайд
Өскелең ұрпақты
рухани-адамгершілік
рухында тәрбиелеу үшін
қосымша қадамдар
жасау керек
ҚР Президенті
Н. Ә. Назарбаевтың
Қазақстан халқына
Жолдауы.
2017 жылғы
31 қаңтар
3 слайд
Өскелең ұрпақты рухани-адамгершілік рухында тәрбиелеу үшін қосымша қадамдар жасау керек ҚР Президенті Н. Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы. 2017 жылғы 31 қаңтар
4 слайд
ЗЕРТТЕУДІҢ МАҚСАТЫ
мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға
даярлығын теориялық тұрғыда негіздеу
ЗЕРТТЕУДІҢ МАҚСАТЫ
мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға
даярлығын теориялық тұрғыда негіздеу
Мектеп жасына дейінгі
балалардың оқуға
даярлығы мәселесінің
қазіргі кездегі
жағдайын талдау;
Мектеп жасына дейінгі
балалардың оқуға
даярлығының
психологиялық
ерекшелігін анықтау;
Мектеп жасына дейінгі
балаларды оқуға
даярлау әдістерін
эксперименттік
тұрғыда талдау
ЗЕРТТЕУДІҢ МІНДЕТТЕРІ
4 слайд
ЗЕРТТЕУДІҢ МАҚСАТЫ мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға даярлығын теориялық тұрғыда негіздеу ЗЕРТТЕУДІҢ МАҚСАТЫ мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға даярлығын теориялық тұрғыда негіздеу Мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға даярлығы мәселесінің қазіргі кездегі жағдайын талдау; Мектеп жасына дейінгі балалардың оқуға даярлығының психологиялық ерекшелігін анықтау; Мектеп жасына дейінгі балаларды оқуға даярлау әдістерін эксперименттік тұрғыда талдау ЗЕРТТЕУДІҢ МІНДЕТТЕРІ
5 слайд
Қазіргі кезде мектепке дейінгі тәрбие
жұмысына тың көзқарастарды енгізу
маңызды болып тұр.
«Бөбек» қoрының президенті
C. А. Назарбаеваның cөзімен айтқанда,
«Әр баланың қабілетін өзінің күш-
жігеріне, өзінің жазмышына cену өте
маңызды
5 слайд
Қазіргі кезде мектепке дейінгі тәрбие жұмысына тың көзқарастарды енгізу маңызды болып тұр. «Бөбек» қoрының президенті C. А. Назарбаеваның cөзімен айтқанда, «Әр баланың қабілетін өзінің күш- жігеріне, өзінің жазмышына cену өте маңызды
6 слайд
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗІ
Д.Б.ЭЛЬКОНИН Я.Л. Коломинский
Е.Е. Кравцова
В.В. ДАВЫДОВ
Божович Л.И
6 слайд
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗІ Д.Б.ЭЛЬКОНИН Я.Л. Коломинский Е.Е. Кравцова В.В. ДАВЫДОВ Божович Л.И
7 слайд
С.Штребел, А.Керн, Я.Йерасек, А. Г. Лидерс
ШЕТЕЛДІК ҒАЛЫМДАР
David-M-Lipman-
Harold E Kelley
Heider
Bruner J.S.
7 слайд
С.Штребел, А.Керн, Я.Йерасек, А. Г. Лидерс ШЕТЕЛДІК ҒАЛЫМДАР David-M-Lipman- Harold E Kelley Heider Bruner J.S.
8 слайд
ОТАНДЫҚ ҒАЛЫМДАРОТАНДЫҚ ҒАЛЫМДАР
Баланы мектепке
даярлау мәселесіне
қарастырған ғалымдар:
Баланы мектепке
психологиялық
жағынан даярлаудың
ерекшеліктері туралы
ой толғаған:
Ж.Аймауытов
Т.Тәжібаев
Е.Суфиев
А.К.Меңжанова
Қ.Жарықбаев
Х.Шерьязданова
М.С.Сәттімбекова
Ә.С.Әмірова
А.Е.Манкеш
Т.Иманбеков
Б.О.Арзанбаева
Р.К.Керімбекова
С.Н.Жиенбаева
Н.С.Сайлауова
8 слайд
ОТАНДЫҚ ҒАЛЫМДАРОТАНДЫҚ ҒАЛЫМДАР Баланы мектепке даярлау мәселесіне қарастырған ғалымдар: Баланы мектепке психологиялық жағынан даярлаудың ерекшеліктері туралы ой толғаған: Ж.Аймауытов Т.Тәжібаев Е.Суфиев А.К.Меңжанова Қ.Жарықбаев Х.Шерьязданова М.С.Сәттімбекова Ә.С.Әмірова А.Е.Манкеш Т.Иманбеков Б.О.Арзанбаева Р.К.Керімбекова С.Н.Жиенбаева Н.С.Сайлауова
9 слайд
Баланы мектепке даярлау –
көпқырлы, комплексті, бала
өмірінің барлық сфераларын
қамтитын мәселе.
Мектепке психологиялық даярлау –
бұл мәселенің аспектілерінің бірі
ғана, бірақ ол маңызды және
мазмұнды.
9 слайд
Баланы мектепке даярлау – көпқырлы, комплексті, бала өмірінің барлық сфераларын қамтитын мәселе. Мектепке психологиялық даярлау – бұл мәселенің аспектілерінің бірі ғана, бірақ ол маңызды және мазмұнды.
10 слайд
Соңғы жылдары мектептің оқуға даярлау
мәселесіне шетелде көп көңіл аударуда.
Бұл сұрақты шешу барысында Я.Йерасек
көрсеткендей, бір жағынан теориялық
құрылымдар және екінші жағынан
эксперименталды ғылыми зерттеулер
берілгендері қиылысады.
Берілген мәселені шешуге тек қана
педагогтар мен психологтар емес, сонымен
қатар дәрігерлер мен антропологтар да өз
үлестерін қосады.
10 слайд
Соңғы жылдары мектептің оқуға даярлау мәселесіне шетелде көп көңіл аударуда. Бұл сұрақты шешу барысында Я.Йерасек көрсеткендей, бір жағынан теориялық құрылымдар және екінші жағынан эксперименталды ғылыми зерттеулер берілгендері қиылысады. Берілген мәселені шешуге тек қана педагогтар мен психологтар емес, сонымен қатар дәрігерлер мен антропологтар да өз үлестерін қосады.
11 слайд
Сонымен, мектепке дейінгі кезеңнің негізгі
психологиялық жаңа құрылымдары келесідей:
Барлық психикалық процесстердің еріктілігі,
саналылығы және олардың интеллектуализациясы,
интеллектіден басқа барлық ғылыми түсініктер жүйесін
игеру арқылы жүзеге асатын олардың іштей
жанамалануы. Интеллект бұл шақта әлі өзін танып
білмейді;
Оқу іс-әрекетінің дамуы нәтижесінде өзінің жеке
өзгерістерін саналы сезінуі.
11 слайд
Сонымен, мектепке дейінгі кезеңнің негізгі психологиялық жаңа құрылымдары келесідей: Барлық психикалық процесстердің еріктілігі, саналылығы және олардың интеллектуализациясы, интеллектіден басқа барлық ғылыми түсініктер жүйесін игеру арқылы жүзеге асатын олардың іштей жанамалануы. Интеллект бұл шақта әлі өзін танып білмейді; Оқу іс-әрекетінің дамуы нәтижесінде өзінің жеке өзгерістерін саналы сезінуі.
12 слайд
Осылайша мектепке дейінгі кезең мектептік
балалықтың өте жауапты кезеңі болып табылады.
Бұл жастың негізгі жетістіктері оқу іс-әрекетінің басты
сипатымен негізделген және көбіне оқудың келесі
жылдары үшін айқындаушы болып табылады:
мектепке дейінгі кезеңнің аяғына таман бала оқи білуі
керек, оқуға тілегі және өз күшіне сенімі болуы керек.
Бұл жастың толық өтуі, оның позитивті иеленулері қажетті
негіздеме болып табылады, осыған сәйкес таным мен іс-
әрекеттің белсенді субъектісі ретіндегі баланың кейінгі
дамуы құрылады.
Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс жасаудағы
ересектердің негізгі міндеті - әрбір баланың даралығын
ескере отырып, балалардың мүмкіндіктерін ашу және
жүзеге асыру үшін қолайлы жағдайлар қалыптастыру.
12 слайд
Осылайша мектепке дейінгі кезең мектептік балалықтың өте жауапты кезеңі болып табылады. Бұл жастың негізгі жетістіктері оқу іс-әрекетінің басты сипатымен негізделген және көбіне оқудың келесі жылдары үшін айқындаушы болып табылады: мектепке дейінгі кезеңнің аяғына таман бала оқи білуі керек, оқуға тілегі және өз күшіне сенімі болуы керек. Бұл жастың толық өтуі, оның позитивті иеленулері қажетті негіздеме болып табылады, осыған сәйкес таным мен іс- әрекеттің белсенді субъектісі ретіндегі баланың кейінгі дамуы құрылады. Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс жасаудағы ересектердің негізгі міндеті - әрбір баланың даралығын ескере отырып, балалардың мүмкіндіктерін ашу және жүзеге асыру үшін қолайлы жағдайлар қалыптастыру.
13 слайд
Мектепте оқуға даярлау –
бұл комплекстік эксперименталды
зерттеулерді талап ететін көп
компонентті білім беру екенін бүгінгі
күні жалпы барлығы мойындайды.
Мектепте оқуға даярлау –
бұл комплекстік эксперименталды
зерттеулерді талап ететін көп
компонентті білім беру екенін бүгінгі
күні жалпы барлығы мойындайды.
Интеллектуалды (ақыл-ой) даярлығы.Интеллектуалды (ақыл-ой) даярлығы.
Баланың мектепке бейімделуі.Баланың мектепке бейімделуі.
Еріктік даярлығы. Еріктік даярлығы.
ТұлғалықТұлғалықәлеуметтік - психологиялықәлеуметтік - психологиялық
даярлық. даярлық.
13 слайд
Мектепте оқуға даярлау – бұл комплекстік эксперименталды зерттеулерді талап ететін көп компонентті білім беру екенін бүгінгі күні жалпы барлығы мойындайды. Мектепте оқуға даярлау – бұл комплекстік эксперименталды зерттеулерді талап ететін көп компонентті білім беру екенін бүгінгі күні жалпы барлығы мойындайды. Интеллектуалды (ақыл-ой) даярлығы.Интеллектуалды (ақыл-ой) даярлығы. Баланың мектепке бейімделуі.Баланың мектепке бейімделуі. Еріктік даярлығы. Еріктік даярлығы. ТұлғалықТұлғалықәлеуметтік - психологиялықәлеуметтік - психологиялық даярлық. даярлық.
14 слайд
0,0%
63,2%
28,6%
21,1%
47,6%
15,7%
23,8%
0,0%
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Эксперимент тобы Бақылау тобы
Өте төменТөменОрташаЖоғары
71,5% 73,7%
9,5%
15,8%
19,0%
10,5%
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Эксперимент тобы Бақылау тобы
Өте төменТөменОрташаЖоғары
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ
ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫ
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ
ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫ
БАСТАПҚЫБАСТАПҚЫ
СОҢҒЫСОҢҒЫ
14 слайд
0,0% 63,2% 28,6% 21,1% 47,6% 15,7% 23,8% 0,0% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Эксперимент тобы Бақылау тобы Өте төменТөменОрташаЖоғары 71,5% 73,7% 9,5% 15,8% 19,0% 10,5% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Эксперимент тобы Бақылау тобы Өте төменТөменОрташаЖоғары МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫ МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУҒА ДАЯРЛЫҒЫ БАСТАПҚЫБАСТАПҚЫ СОҢҒЫСОҢҒЫ
15 слайд
ҚОРЫТЫНДЫҚОРЫТЫНДЫ
Осылайша, мектепке баратын бала физиологиялық және Осылайша, мектепке баратын бала физиологиялық және
әлеуметтік тұрғыда жетілген болуы керек, ол ақыл-ой және әлеуметтік тұрғыда жетілген болуы керек, ол ақыл-ой және
эмоционалды-еріктік дамудың нақты дәрежесіне жетуі керек. эмоционалды-еріктік дамудың нақты дәрежесіне жетуі керек.
Оқу әрекеті коршаған әлем туралы білімдердің нақты қорын, Оқу әрекеті коршаған әлем туралы білімдердің нақты қорын,
элементарлы ұғымдардың қалыптасып болуын талап етеді. элементарлы ұғымдардың қалыптасып болуын талап етеді.
Бала ойлау операцияларына ие болып, өзінің әрекетін жіктей және Бала ойлау операцияларына ие болып, өзінің әрекетін жіктей және
жалпылай білуі керек және өзіндік бақылауды жүзеге асыруы керек. жалпылай білуі керек және өзіндік бақылауды жүзеге асыруы керек.
Окуға жағымды қатынас жасауы, өз мінез-құлқын өзі реттей білу Окуға жағымды қатынас жасауы, өз мінез-құлқын өзі реттей білу
қабілеттілігі және қойылған міндеттерді шешу үшін еріктік күш-қабілеттілігі және қойылған міндеттерді шешу үшін еріктік күш-
жігерін танытуы қажет. Сөйлеу қарым-қатынасының дағдылары, жігерін танытуы қажет. Сөйлеу қарым-қатынасының дағдылары,
қолдың дамыған ұсақ моторикасы және көру-қозғалыс қолдың дамыған ұсақ моторикасы және көру-қозғалыс
координациясының да қажеттілігі аз емес. Сондықтан баланың координациясының да қажеттілігі аз емес. Сондықтан баланың
мектепке даярлығы, түсінігі – кешенді, көп жақты және бала өмірінің мектепке даярлығы, түсінігі – кешенді, көп жақты және бала өмірінің
барлық сфераларын қамтиды.барлық сфераларын қамтиды.
15 слайд
ҚОРЫТЫНДЫҚОРЫТЫНДЫ Осылайша, мектепке баратын бала физиологиялық және Осылайша, мектепке баратын бала физиологиялық және әлеуметтік тұрғыда жетілген болуы керек, ол ақыл-ой және әлеуметтік тұрғыда жетілген болуы керек, ол ақыл-ой және эмоционалды-еріктік дамудың нақты дәрежесіне жетуі керек. эмоционалды-еріктік дамудың нақты дәрежесіне жетуі керек. Оқу әрекеті коршаған әлем туралы білімдердің нақты қорын, Оқу әрекеті коршаған әлем туралы білімдердің нақты қорын, элементарлы ұғымдардың қалыптасып болуын талап етеді. элементарлы ұғымдардың қалыптасып болуын талап етеді. Бала ойлау операцияларына ие болып, өзінің әрекетін жіктей және Бала ойлау операцияларына ие болып, өзінің әрекетін жіктей және жалпылай білуі керек және өзіндік бақылауды жүзеге асыруы керек. жалпылай білуі керек және өзіндік бақылауды жүзеге асыруы керек. Окуға жағымды қатынас жасауы, өз мінез-құлқын өзі реттей білу Окуға жағымды қатынас жасауы, өз мінез-құлқын өзі реттей білу қабілеттілігі және қойылған міндеттерді шешу үшін еріктік күш-қабілеттілігі және қойылған міндеттерді шешу үшін еріктік күш- жігерін танытуы қажет. Сөйлеу қарым-қатынасының дағдылары, жігерін танытуы қажет. Сөйлеу қарым-қатынасының дағдылары, қолдың дамыған ұсақ моторикасы және көру-қозғалыс қолдың дамыған ұсақ моторикасы және көру-қозғалыс координациясының да қажеттілігі аз емес. Сондықтан баланың координациясының да қажеттілігі аз емес. Сондықтан баланың мектепке даярлығы, түсінігі – кешенді, көп жақты және бала өмірінің мектепке даярлығы, түсінігі – кешенді, көп жақты және бала өмірінің барлық сфераларын қамтиды.барлық сфераларын қамтиды.
16 слайд
Жыл сайын ата-аналардың көп бөлігі өз Жыл сайын ата-аналардың көп бөлігі өз
балаларының мектепке даярлық проблемаларын балаларының мектепке даярлық проблемаларын
алдын-ала шешу үшін оларды диагностикалық алдын-ала шешу үшін оларды диагностикалық
зерттеуге әкеледі. Егер де диагностикалык зерттеуге әкеледі. Егер де диагностикалык
зерттеуде кейбір конфликттер пайда болса, онда зерттеуде кейбір конфликттер пайда болса, онда
диагностиканы тоқтатпай, оны түзету жақтарын диагностиканы тоқтатпай, оны түзету жақтарын
қарастыру керек: балалармен жұмыс жасау әдістері қарастыру керек: балалармен жұмыс жасау әдістері
мен мақсаттарын өзгерту қажет.мен мақсаттарын өзгерту қажет.
16 слайд
Жыл сайын ата-аналардың көп бөлігі өз Жыл сайын ата-аналардың көп бөлігі өз балаларының мектепке даярлық проблемаларын балаларының мектепке даярлық проблемаларын алдын-ала шешу үшін оларды диагностикалық алдын-ала шешу үшін оларды диагностикалық зерттеуге әкеледі. Егер де диагностикалык зерттеуге әкеледі. Егер де диагностикалык зерттеуде кейбір конфликттер пайда болса, онда зерттеуде кейбір конфликттер пайда болса, онда диагностиканы тоқтатпай, оны түзету жақтарын диагностиканы тоқтатпай, оны түзету жақтарын қарастыру керек: балалармен жұмыс жасау әдістері қарастыру керек: балалармен жұмыс жасау әдістері мен мақсаттарын өзгерту қажет.мен мақсаттарын өзгерту қажет.