Жоба Қаз дауысты Қазыбек би: "Бабаға тағызым"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
“ Мичурин негізгі орта мектебі”
Жоба
Жобаны дайындаған:
Эккерт Александр
Эдуардұлы
8 сынып оқушысы.
1 слайд
“ Мичурин негізгі орта мектебі” Жоба Жобаны дайындаған: Эккерт Александр Эдуардұлы 8 сынып оқушысы.
2 слайд
Тақырыбы:
«Қаз дауысты
Қазыбек би жолымен:
Бабаға тағзым!»
2 слайд
Тақырыбы: «Қаз дауысты Қазыбек би жолымен: Бабаға тағзым!»
3 слайд
Ғылыми жоба өзектілігі:
Жоба мақсаты:
Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерін оқысақ, білсек,
түсінсек, онда біріншіден шығармашылық бағытта жұмыс
жасаймыз, екіншіден бізді әділдікке, адалдыққа, елжандылыққа
тәрбиелейді.
Зерттеу міндеттері:
Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік , нақыл сөздерінің
мәнін түсіну.
Қаз дауысты Қазыбек би шешендік, нақыл сөздерін оқып-талдау
арқылы тікелей әсер алу. Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерінен
үлгі алу, бүгінгі оқушылар біздер үшін өзекті
мәселе.
3 слайд
Ғылыми жоба өзектілігі: Жоба мақсаты: Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерін оқысақ, білсек, түсінсек, онда біріншіден шығармашылық бағытта жұмыс жасаймыз, екіншіден бізді әділдікке, адалдыққа, елжандылыққа тәрбиелейді. Зерттеу міндеттері: Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік , нақыл сөздерінің мәнін түсіну. Қаз дауысты Қазыбек би шешендік, нақыл сөздерін оқып-талдау арқылы тікелей әсер алу. Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерінен үлгі алу, бүгінгі оқушылар біздер үшін өзекті мәселе.
4 слайд
Күтілетін нәтиже:
-
Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың
-
«Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласын оқыдым.
-
Қазір достарыма, сыныптастарыма түсіндіріп жүрмін.
-Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерін ,біз
мәңгі еске сақтаймыз ,біз үшін Ұлы бидің орны ерекше.
- Мен өз зерттеу жұмысым арқылы Қаз дауысты Қазыбек
шешендік сөздерін насихаттау арқылы, өзге ұлт балаларына
тарихи тұлғалар мен тарихи оқиғаларға деген құрметтерін
арттырамын.
Зерттеудің ғылыми болжамы :
Егер басқа ұлт мектептерінде, шешендік сөз өнерін тереңдей
оқытса, оқушының бойында адамгершілік-имандылық қасиеттері
арта түсер еді, және шығармашылық бағытта
жұмыс жасауға үлес қосар еді.
4 слайд
Күтілетін нәтиже: - Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың - «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласын оқыдым. - Қазір достарыма, сыныптастарыма түсіндіріп жүрмін. -Қаз дауысты Қазыбек бидің шешендік сөздерін ,біз мәңгі еске сақтаймыз ,біз үшін Ұлы бидің орны ерекше. - Мен өз зерттеу жұмысым арқылы Қаз дауысты Қазыбек шешендік сөздерін насихаттау арқылы, өзге ұлт балаларына тарихи тұлғалар мен тарихи оқиғаларға деген құрметтерін арттырамын. Зерттеудің ғылыми болжамы : Егер басқа ұлт мектептерінде, шешендік сөз өнерін тереңдей оқытса, оқушының бойында адамгершілік-имандылық қасиеттері арта түсер еді, және шығармашылық бағытта жұмыс жасауға үлес қосар еді.
5 слайд
Зерттеу әдістері:
Талдау, жинақтау әдісі.
Диаграммалық сызбалар әдісі
Сауалнамалар
v
Сұрақ-жауап әдісі
Жоба жаңалығы
Мектебімізде оқушылардан құрылған шығармашылық топ,
«Шешендік сөз шебері» үйірмесі жұмыс
жасайды. Осы шығармашылық топ Қаз дауысты Қазбек би
жолымен «Бабаға тағзым» деп аталатын
өз шығармаларымен көмекші құрал, кітапша ұсынбақ. Кітапша
бірінші беті би ата өсиет сөзімен басталмақ.
« Бабаға тағзым» атты көмекші құрал,тілге жеңіл,қарапайым
тілде жазылған.
5 слайд
Зерттеу әдістері: Талдау, жинақтау әдісі. Диаграммалық сызбалар әдісі Сауалнамалар v Сұрақ-жауап әдісі Жоба жаңалығы Мектебімізде оқушылардан құрылған шығармашылық топ, «Шешендік сөз шебері» үйірмесі жұмыс жасайды. Осы шығармашылық топ Қаз дауысты Қазбек би жолымен «Бабаға тағзым» деп аталатын өз шығармаларымен көмекші құрал, кітапша ұсынбақ. Кітапша бірінші беті би ата өсиет сөзімен басталмақ. « Бабаға тағзым» атты көмекші құрал,тілге жеңіл,қарапайым тілде жазылған.
6 слайд
Қазбек Келдібек ұлы –қазақ халқының XVII - XVIII
ғасырлардағы ұлы үш биінің бірі. 1667 жылы Сыр бойында
дүниеге келген. Арғы аталары Шаншар, Бұлбұл ,өз әкесі
Келдібек –есімдері елге белгілі әділ билер болған. Бидің
балалық шағы жауынгершілік заманда өткен екен. Яғни,
осы кезеңдеқазақ халқына көрші елдер қалмақ, жоңғарлар
шапқыншылық жасап, тыныштық бермеген .Қазбек би,
Абылай хан,Тәуке хан тұсында ел ісіне ,ішкі, сыртқы саясатқа араласқан. Кезінде
Әйтеке Төле билермен бірге , «Жеті жарғы» заңды шығаруға қатысқан . Ел
ішіндегі ірі-ұсақты дауларды шешіп, әділ шешімдер айтқан. Қазбек би өзінің
тілінің шешендігімен, ешкімнен қорықпаған. 14 жасында бала Қазбек ел
тәуелсіздігі үшін қалмақ ханына барып, қорықпастан сөз бастаған екен.
- Сонда қалмақ ханы « Даусың қаздың даусыңдай қаңқылдап
тұр екен, сен қаз дауысты Қазбексің”- деп сөзден жеңіліп, айдап әкеткен малды,
жанды қайтарған екен.
Міне, қазақ халқының нағыз ұлдары, Сондықтан Мен достарым,
сыныптастарым осы биіміз жайында білсе екен, тәрбие алса екен деген ниетпен
зерттеу жұмысымды жүргізген едім.
6 слайд
Қазбек Келдібек ұлы –қазақ халқының XVII - XVIII ғасырлардағы ұлы үш биінің бірі. 1667 жылы Сыр бойында дүниеге келген. Арғы аталары Шаншар, Бұлбұл ,өз әкесі Келдібек –есімдері елге белгілі әділ билер болған. Бидің балалық шағы жауынгершілік заманда өткен екен. Яғни, осы кезеңдеқазақ халқына көрші елдер қалмақ, жоңғарлар шапқыншылық жасап, тыныштық бермеген .Қазбек би, Абылай хан,Тәуке хан тұсында ел ісіне ,ішкі, сыртқы саясатқа араласқан. Кезінде Әйтеке Төле билермен бірге , «Жеті жарғы» заңды шығаруға қатысқан . Ел ішіндегі ірі-ұсақты дауларды шешіп, әділ шешімдер айтқан. Қазбек би өзінің тілінің шешендігімен, ешкімнен қорықпаған. 14 жасында бала Қазбек ел тәуелсіздігі үшін қалмақ ханына барып, қорықпастан сөз бастаған екен. - Сонда қалмақ ханы « Даусың қаздың даусыңдай қаңқылдап тұр екен, сен қаз дауысты Қазбексің”- деп сөзден жеңіліп, айдап әкеткен малды, жанды қайтарған екен. Міне, қазақ халқының нағыз ұлдары, Сондықтан Мен достарым, сыныптастарым осы биіміз жайында білсе екен, тәрбие алса екен деген ниетпен зерттеу жұмысымды жүргізген едім.
7 слайд
Зерттеу жұмыстарымды 2017 жылдың қыркүйек айында
бастадым. Бірінші барлық оқушылар Қаз дауысты Қазыбек би өмірі
мен шешендік сөзімен танысты. Мектебімізде әр аптаның жұма
күнін зерттеу жұмысы өтетін күн деп белгіледік.
Қазанның он төрті Жұма 7 сынып оқушыларына
Қаз дауысты Қазыбек бидің
«Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?» нақыл сөзі берілді .
Зерттеу жұмысы сауалнама түрінде алынды.
Зерттеу жұмысына қатысқандар саны: - 18 оқушы
Нақыл сөзді оқығандар саны -17 оқушы анықталды.
Зерттеу барысында шыққан нәтиже ;
Нақыл сөз бірлікке ,достыққа тәрбиелейді - 8оқушы.
Отансүйгіштікке, адалдыққа тәрбиелейді-12 оқушы.
Мейірімділікке тәрбиелейді-6 оқушы.
Сыныптың жалпы көрсеткіші - 59 пайызды құрады.
7 слайд
Зерттеу жұмыстарымды 2017 жылдың қыркүйек айында бастадым. Бірінші барлық оқушылар Қаз дауысты Қазыбек би өмірі мен шешендік сөзімен танысты. Мектебімізде әр аптаның жұма күнін зерттеу жұмысы өтетін күн деп белгіледік. Қазанның он төрті Жұма 7 сынып оқушыларына Қаз дауысты Қазыбек бидің «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?» нақыл сөзі берілді . Зерттеу жұмысы сауалнама түрінде алынды. Зерттеу жұмысына қатысқандар саны: - 18 оқушы Нақыл сөзді оқығандар саны -17 оқушы анықталды. Зерттеу барысында шыққан нәтиже ; Нақыл сөз бірлікке ,достыққа тәрбиелейді - 8оқушы. Отансүйгіштікке, адалдыққа тәрбиелейді-12 оқушы. Мейірімділікке тәрбиелейді-6 оқушы. Сыныптың жалпы көрсеткіші - 59 пайызды құрады.
8 слайд
Қазанның жиырма бірі Жұма 8 сынып оқушыларына ,
Қаз дауысты Қазыбек бидің “ Өркенім өссін десең..” деп
аталатын толғау өсиет сөзі берілді.
Зерттеу жұмысы сұрақ- жауап түрімен алынды.
Зерттеу жұмысына қатысқандар саны -15 оқушы
Толғау өсиетті оқығандар 14 оқушы .
Зерттеу барысында шыққан нәтиже ;
Өсиет сөз әділдікке,тапқырлыққа тәрбиелейді - 8 оқушы
Адалдыққа тәрбиелейді-6 оқушы.
Мейірімділікке , қарапайымдылыққа тәрбиелейді-13 оқушы.
Сыныптың жалпы көрсеткіші - 63 пайызды құрады.
8 слайд
Қазанның жиырма бірі Жұма 8 сынып оқушыларына , Қаз дауысты Қазыбек бидің “ Өркенім өссін десең..” деп аталатын толғау өсиет сөзі берілді. Зерттеу жұмысы сұрақ- жауап түрімен алынды. Зерттеу жұмысына қатысқандар саны -15 оқушы Толғау өсиетті оқығандар 14 оқушы . Зерттеу барысында шыққан нәтиже ; Өсиет сөз әділдікке,тапқырлыққа тәрбиелейді - 8 оқушы Адалдыққа тәрбиелейді-6 оқушы. Мейірімділікке , қарапайымдылыққа тәрбиелейді-13 оқушы. Сыныптың жалпы көрсеткіші - 63 пайызды құрады.
9 слайд
Қарашаның он сегізі. Жұма. 9 сынып оқушыларынан
Қаз дауысты Қазыбек бидің « Бірден онға дейінгі сан мағынасы»
шешендік сөзі берілді.
Сынып оқушыларынан з ерттеу жұмысы диограмма ,сызба
зерттеу жұмыс түрімен алынды.
Қатысқан оқушы саны -15 оқушы
Оқыған оқушы саны -15оқушы
Зерттеу барысында шыққан нәтиже:
Шешендік сөз тапқырлыққа , әділдікке тәрбиелейді - 11 оқушы.
Бауырмалдылыққа тәрбиелейді-8 оқушы.
Сыныптың жалпы көрсеткіші - 82 пайызды құрады.
9 слайд
Қарашаның он сегізі. Жұма. 9 сынып оқушыларынан Қаз дауысты Қазыбек бидің « Бірден онға дейінгі сан мағынасы» шешендік сөзі берілді. Сынып оқушыларынан з ерттеу жұмысы диограмма ,сызба зерттеу жұмыс түрімен алынды. Қатысқан оқушы саны -15 оқушы Оқыған оқушы саны -15оқушы Зерттеу барысында шыққан нәтиже: Шешендік сөз тапқырлыққа , әділдікке тәрбиелейді - 11 оқушы. Бауырмалдылыққа тәрбиелейді-8 оқушы. Сыныптың жалпы көрсеткіші - 82 пайызды құрады.
10 слайд
7 сынып 8сынып 9 сынып
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
59% 63%
82%« Қаз дауысты Қазыбек би шешендік сөздері бойынша 7сынып, 8сынып,
9 сынып оқушыларымен өткен зерттеу жұмысының диограммасы.
7сынып: «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?» нақыл сөзі
Сыныптың жалпы көрсеткіші - 59 % пайыз
8сынып: «Өркенім өссін десең...» өсиет сөзі
Сыныптың жалпы көрсеткіші- 63% пайыз
9 сынып: «Бірден онға дейінгі сан мағынасы» шешендік сөзі
Сыныптың жалпы көрсеткіші - 82 пайыз
10 слайд
7 сынып 8сынып 9 сынып 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 59% 63% 82%« Қаз дауысты Қазыбек би шешендік сөздері бойынша 7сынып, 8сынып, 9 сынып оқушыларымен өткен зерттеу жұмысының диограммасы. 7сынып: «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?» нақыл сөзі Сыныптың жалпы көрсеткіші - 59 % пайыз 8сынып: «Өркенім өссін десең...» өсиет сөзі Сыныптың жалпы көрсеткіші- 63% пайыз 9 сынып: «Бірден онға дейінгі сан мағынасы» шешендік сөзі Сыныптың жалпы көрсеткіші - 82 пайыз
11 слайд
Қорытынды бөлімі:
Мен өз зерттеу жұмысым арқылы, оқушыларға би ата
шешендік сөздерінен тәрбие алуға жол көрсеттім,
қызығушылықтарын оята білдім.
Сөзімді Абай атамыздың мына сөздерімен аяқтағым
келеді:
« Өлді деуге бола ма, ойлаңдаршы,
өлмейтұғын артына сөз қалдырған»
дегендей, Қаз дауысты Қазыбек би атамыздың
шешендік сөздері тәрбиенің негізі болып қала бермек.
11 слайд
Қорытынды бөлімі: Мен өз зерттеу жұмысым арқылы, оқушыларға би ата шешендік сөздерінен тәрбие алуға жол көрсеттім, қызығушылықтарын оята білдім. Сөзімді Абай атамыздың мына сөздерімен аяқтағым келеді: « Өлді деуге бола ма, ойлаңдаршы, өлмейтұғын артына сөз қалдырған» дегендей, Қаз дауысты Қазыбек би атамыздың шешендік сөздері тәрбиенің негізі болып қала бермек.
12 слайд
12 слайд