Жобалық жұмыс. Қазақ тілін оқытуда жобалық әдісті қолданудың жолдары
Жобалық жұмыс. Қазақ тілін оқытуда жобалық әдісті қолданудың жолдары

 #1 слайд
«Қазақ тілін оқытуда жобалық әдісті 
қолданудың артықшылықтары »
Ерсін  Мұқашев ат. ЖОББМ
 бастауыш сынып мұғалімі, 
Жумадилова Оразгуль Булатовна 
1 слайд
«Қазақ тілін оқытуда жобалық әдісті қолданудың артықшылықтары » Ерсін Мұқашев ат. ЖОББМ бастауыш сынып мұғалімі, Жумадилова Оразгуль Булатовна
 #2 слайд
     «Білім – адамзаттың ең асыл қазынасы. Білімді адам елге, 
халыққа қызмет ете алады» 
      А.Байтұрсынов
Жобалық оқыту әдісі – оқушыны пәндік біліммен қоса, 
оны тәжірибеде қолдануға үйрететін заманауи 
педагогикалық технология. 
2 слайд
«Білім – адамзаттың ең асыл қазынасы. Білімді адам елге, халыққа қызмет ете алады» А.Байтұрсынов Жобалық оқыту әдісі – оқушыны пәндік біліммен қоса, оны тәжірибеде қолдануға үйрететін заманауи педагогикалық технология.
 #3 слайд
Жобалық оқыту әдісінің мәні
Функционалдық 
сауаттылық
Оқушылар шынайы өмірде 
кездесетін мәселелерді шешу 
барысында тілді қолданады.
Белсенді оқыту
Оқушының белсенділігіне, өз 
бетінше зерттеу жүргізуіне 
бағытталған.
Тілдік дағдылар
Қазақ тілін қолдану дағдыларын тәжірибе арқылы 
қалыптастырады. 
3 слайд
Жобалық оқыту әдісінің мәні Функционалдық сауаттылық Оқушылар шынайы өмірде кездесетін мәселелерді шешу барысында тілді қолданады. Белсенді оқыту Оқушының белсенділігіне, өз бетінше зерттеу жүргізуіне бағытталған. Тілдік дағдылар Қазақ тілін қолдану дағдыларын тәжірибе арқылы қалыптастырады.
 #4 слайд
Теориялық негіздері
Шынайы проблема
Нақты өмірмен байланысты мәселелерге негізделеді
Зерттеу жүргізу
Оқушылардың өздік зерттеу жұмысына құрылады
Бірлескен жұмыс
Топтық өзара әрекеттестікке негізделеді
Технологияларды қолдану
Ақпараттық технологияларды белсенді пайдалану
Қорытынды өнім
Нақты жоба нәтижесін жасау 
4 слайд
Теориялық негіздері Шынайы проблема Нақты өмірмен байланысты мәселелерге негізделеді Зерттеу жүргізу Оқушылардың өздік зерттеу жұмысына құрылады Бірлескен жұмыс Топтық өзара әрекеттестікке негізделеді Технологияларды қолдану Ақпараттық технологияларды белсенді пайдалану Қорытынды өнім Нақты жоба нәтижесін жасау
 #5 слайд
Сонымен қатар, орыс тілді аудитория үшін қазақ тілін 
меңгерудің өзіндік қиындықтары бар:
 Біріншіден, орыс тілінде оқытылатын мектептердегі қазақ тілі 
пәні көбінесе қиындықтарға тап болып отыр.
 Оқушылар қазақ тілін теориялық деңгейде меңгергенімен, оны 
күнделікті қарым-қатынаста қолдану деңгейі төмен
. Бұл мәселені шешу үшін, қазақ тілін оқытуда тәжірибелік 
бағытты күшейту, 
оқушылардың алған білімін өмірлік жағдайларда қолдануына 
мүмкіндік беру маңызды. 
Осы мақсатта жобалық оқыту әдісі тиімді әдістердің бірі 
ретінде ұсынылады. 
5 слайд
Сонымен қатар, орыс тілді аудитория үшін қазақ тілін меңгерудің өзіндік қиындықтары бар: Біріншіден, орыс тілінде оқытылатын мектептердегі қазақ тілі пәні көбінесе қиындықтарға тап болып отыр. Оқушылар қазақ тілін теориялық деңгейде меңгергенімен, оны күнделікті қарым-қатынаста қолдану деңгейі төмен . Бұл мәселені шешу үшін, қазақ тілін оқытуда тәжірибелік бағытты күшейту, оқушылардың алған білімін өмірлік жағдайларда қолдануына мүмкіндік беру маңызды. Осы мақсатта жобалық оқыту әдісі тиімді әдістердің бірі ретінде ұсынылады.
 #6 слайд
Қазақ тілі мен орыс тілі грамматикалық құрылымы жағынан айтарлықтай 
айырмашылыққа ие (жұрнақтар арқылы сөз түрлендіру, сөйлем құрылымы, 
сөз тәртібі);
Оқушылардың тілдік ортасы шектеулі, олар қазақ тілін сабақта ғана 
қолданып, сабақтан тыс уақытта қолдану мүмкіндігі аз болады;
Оқушылардың сөйлеу дағдылары дамымағандықтан, олар қазақ тілінде 
сөйлесуге сенімсіздік танытады;
Тілді жаттанды түрде оқу және өмірлік жағдаяттарда қолдану мүмкіндігінің 
аздығы;
Қазақ тіліне деген мотивацияның төмендігі, өйткені көптеген оқушылар тілді 
болашақта қай салада қолданатынын нақты елестете алмайды. 
6 слайд
Қазақ тілі мен орыс тілі грамматикалық құрылымы жағынан айтарлықтай айырмашылыққа ие (жұрнақтар арқылы сөз түрлендіру, сөйлем құрылымы, сөз тәртібі); Оқушылардың тілдік ортасы шектеулі, олар қазақ тілін сабақта ғана қолданып, сабақтан тыс уақытта қолдану мүмкіндігі аз болады; Оқушылардың сөйлеу дағдылары дамымағандықтан, олар қазақ тілінде сөйлесуге сенімсіздік танытады; Тілді жаттанды түрде оқу және өмірлік жағдаяттарда қолдану мүмкіндігінің аздығы; Қазақ тіліне деген мотивацияның төмендігі, өйткені көптеген оқушылар тілді болашақта қай салада қолданатынын нақты елестете алмайды.
 #7 слайд
Осы ерекшеліктеріне сай, жобалық әдіс оқытуды мүмкіндігінше 
өмірге жақындатуды мақсат етеді. Бұл әдіс конструктивистік оқу 
теориясына сүйенеді: оқушылар білімді дайын күйде мұғалімнен 
алмай, оқу жобасын орындау барысында өздері жинақтайды, 
қорытады және түсінеді. Нәтижесінде білім тереңірек меңгеріліп, 
берік есте сақталады.  
7 слайд
Осы ерекшеліктеріне сай, жобалық әдіс оқытуды мүмкіндігінше өмірге жақындатуды мақсат етеді. Бұл әдіс конструктивистік оқу теориясына сүйенеді: оқушылар білімді дайын күйде мұғалімнен алмай, оқу жобасын орындау барысында өздері жинақтайды, қорытады және түсінеді. Нәтижесінде білім тереңірек меңгеріліп, берік есте сақталады.
 #8 слайд
Жекелеу және саралау
Жекелеу
Жобалық әдіс әр оқушының 
жеке білім траекториясын 
жүзеге асыруға мүмкіндік 
береді.
Оқушылар өз 
қызығушылықтарына сай 
тақырыптар таңдай алады.
Саралау
Әр оқушының қабілетіне 
қарай тапсырмалар беріледі.
Топтық жұмыста әртүрлі 
рөлдер арқылы оқушылардың 
мүмкіндіктері ескеріледі. 
8 слайд
Жекелеу және саралау Жекелеу Жобалық әдіс әр оқушының жеке білім траекториясын жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Оқушылар өз қызығушылықтарына сай тақырыптар таңдай алады. Саралау Әр оқушының қабілетіне қарай тапсырмалар беріледі. Топтық жұмыста әртүрлі рөлдер арқылы оқушылардың мүмкіндіктері ескеріледі.
 #9 слайд
«Менің өлкем – 
менің тілім» жобасы
Мәліметтер жинау
Оқушылар туған өлкесі туралы ақпарат жинайды, 
сұхбаттар жүргізеді.
Танымдық журнал құру
Жиналған мәліметтерден қазақ тілінде шағын 
журнал немесе блог жасайды.
Таныстыру
Сынып алдында өз журналдарын таныстырып, 
жергілікті жердің ерекшеліктерін жеткізеді. 
9 слайд
«Менің өлкем – менің тілім» жобасы Мәліметтер жинау Оқушылар туған өлкесі туралы ақпарат жинайды, сұхбаттар жүргізеді. Танымдық журнал құру Жиналған мәліметтерден қазақ тілінде шағын журнал немесе блог жасайды. Таныстыру Сынып алдында өз журналдарын таныстырып, жергілікті жердің ерекшеліктерін жеткізеді.
 #10 слайд
«Танымал тұлға тағылымы» жобасы
Тұлға таңдау
Топтар қазақ жазушысы 
немесе ақынын таңдайды
Зерттеу
Өмірбаяны мен 
шығармашылығын зерттейді
Материал дайындау
Презентация немесе 
қабырғалық газет әзірлейді
Қорғау
Рефератты сынып алдында 
қорғайды 
10 слайд
«Танымал тұлға тағылымы» жобасы Тұлға таңдау Топтар қазақ жазушысы немесе ақынын таңдайды Зерттеу Өмірбаяны мен шығармашылығын зерттейді Материал дайындау Презентация немесе қабырғалық газет әзірлейді Қорғау Рефератты сынып алдында қорғайды
 #11 слайд
«Ауылдық  навигатор» 
жобасы
Ақпарат жинау
 Ауылдың  көрікті орындары,  көлік бағыттары туралы 
мәлімет жинайды.
Аударма жасау
 Кейбір  сөздерді  басқа тілдерге  (орыс, ағылшын) аударады.
Брошюра жасау
    жолсілтеме брошюрасын әзірлейді.
Таныстыру
Дайын  жолсілтемені   ауыл  қонақтарына  ұсынып, кері 
байланыс  алады. 
11 слайд
«Ауылдық навигатор» жобасы Ақпарат жинау Ауылдың көрікті орындары, көлік бағыттары туралы мәлімет жинайды. Аударма жасау Кейбір сөздерді басқа тілдерге (орыс, ағылшын) аударады. Брошюра жасау жолсілтеме брошюрасын әзірлейді. Таныстыру Дайын жолсілтемені ауыл қонақтарына ұсынып, кері байланыс алады.
 #12 слайд
Жобалық әдістің артықшылықтары
Коммуникативтік    дағдылар
Оқушылар қазақ тілін нақты қарым-қатынас жағдайларында қолданады.
Шығармашылық    қабілеттер
Жобалар оқушылардың креативті ойлауын дамытады.
Зерттеу дағдылары
Ақпаратты іздеу, талдау және жүйелеу қабілеттері қалыптасады.
Өмірге бейімділік
Шынайы өмірлік мәселелерді шешу тәжірибесін алады. 
12 слайд
Жобалық әдістің артықшылықтары Коммуникативтік дағдылар Оқушылар қазақ тілін нақты қарым-қатынас жағдайларында қолданады. Шығармашылық қабілеттер Жобалар оқушылардың креативті ойлауын дамытады. Зерттеу дағдылары Ақпаратты іздеу, талдау және жүйелеу қабілеттері қалыптасады. Өмірге бейімділік Шынайы өмірлік мәселелерді шешу тәжірибесін алады.
 #13 слайд
 
13 слайд
 #14 слайд
      Қазақ тілі сабағында бұдан өзге де көптеген 
шығармашылық жобаларды ойлап табуға болады: сынып 
газетін шығару, қойылым әзірлеу, шағын бейне (видео) 
түсіру, сауалнама жүргізіп тілдік құбылысты зерттеу, сөздік 
құрастыру, т.б. 
      Маңыздысы – жоба тақырыбы оқу бағдарламасының 
мақсаттарына сай және оқушылар үшін қызықты болуы 
шарт. Жоба орындау барысында мұғалім бағыттаушы рөл 
атқарады: топтарға кеңес береді, уақытты жоспарлауға 
көмектеседі, қажет ресурстармен қамтамасыз етеді. Ал 
негізгі жұмысты оқушылардың өздері атқарады, бір-
бірімен тілдеседі, пікір алмасады, қажетті дереккөздерді 
ақтарып үйренеді.  
14 слайд
Қазақ тілі сабағында бұдан өзге де көптеген шығармашылық жобаларды ойлап табуға болады: сынып газетін шығару, қойылым әзірлеу, шағын бейне (видео) түсіру, сауалнама жүргізіп тілдік құбылысты зерттеу, сөздік құрастыру, т.б. Маңыздысы – жоба тақырыбы оқу бағдарламасының мақсаттарына сай және оқушылар үшін қызықты болуы шарт. Жоба орындау барысында мұғалім бағыттаушы рөл атқарады: топтарға кеңес береді, уақытты жоспарлауға көмектеседі, қажет ресурстармен қамтамасыз етеді. Ал негізгі жұмысты оқушылардың өздері атқарады, бір- бірімен тілдеседі, пікір алмасады, қажетті дереккөздерді ақтарып үйренеді.
 #15 слайд
 
15 слайд
 #16 слайд
«Біздің  жобамыз»  айдары
 
1.Сөз  әлеміне  саяхат  -   Аяз  сөзі
1.Сөздің  лексикалық  мағынасы:     Қыс  мезгілінде  бет  қаратпайтын   қатты  ызғары. 
2. Түбірлес сөздер:     аяз,  аязды, аязсыз
3. Синонимдер:       аяз, үскірік, ызғар, суық.
4.Сөз тіркесі:     үскірік ( аяз ),  қызыл шұнақ  (аяз),  ызғарлы (аяз ).
5.Жұмбақ:   Қ олы жоқ, сурет салады,
                     Тісі  жоқ,  тістеп алады.  (Аяз )
6. Мақал:   Қар  жауды  деп қуанба 
                    Артынан  аязы  болар.
7. Ертегі:  Екі  аяз
8. Өлең шумағы :    Шытынайды  тыста  аяз
                                    Қызыл  шұнақ  үскірік
                                   Қылшылдайды  жалаңдап
                                  Зәрлі   деммен  ысқырып
9. Қыстың  суретін сал. 
16 слайд
«Біздің жобамыз» айдары 1.Сөз әлеміне саяхат - Аяз сөзі 1.Сөздің лексикалық мағынасы: Қыс мезгілінде бет қаратпайтын қатты ызғары. 2. Түбірлес сөздер: аяз, аязды, аязсыз 3. Синонимдер: аяз, үскірік, ызғар, суық. 4.Сөз тіркесі: үскірік ( аяз ), қызыл шұнақ (аяз), ызғарлы (аяз ). 5.Жұмбақ: Қ олы жоқ, сурет салады, Тісі жоқ, тістеп алады. (Аяз ) 6. Мақал: Қар жауды деп қуанба Артынан аязы болар. 7. Ертегі: Екі аяз 8. Өлең шумағы : Шытынайды тыста аяз Қызыл шұнақ үскірік Қылшылдайды жалаңдап Зәрлі деммен ысқырып 9. Қыстың суретін сал.
 #17 слайд
Қорытынды
Заманауи талап
Жобалық технологияларды өрістету – уақыт талабы
Жоғары нәтиже
Дұрыс жоспарланған жобалық оқу нәтижесі жоғары
Функционалдық сауаттылық
Өмірге бейім, функционалдық сауаты 
қалыптасқан шәкірттер тәрбиелейді 
17 слайд
Қорытынды Заманауи талап Жобалық технологияларды өрістету – уақыт талабы Жоғары нәтиже Дұрыс жоспарланған жобалық оқу нәтижесі жоғары Функционалдық сауаттылық Өмірге бейім, функционалдық сауаты қалыптасқан шәкірттер тәрбиелейді
 #18 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА 
РАХМЕТ! 
18 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
шағым қалдыра аласыз
 












