"Көксерек" 7-сынып




1 слайд
37
Частных детских
сада
43
Мини-центра
Сабақтың тақырыбы: “Көксерек”. “Жалғыз
жортуыл”
ҚАЗАҚ әдебиеті (Т1)
7-СЫНЫП
Бөлім тақырыбы: Балалар мен үлкендер
1 слайд
37 Частных детских сада 43 Мини-центра Сабақтың тақырыбы: “Көксерек”. “Жалғыз жортуыл” ҚАЗАҚ әдебиеті (Т1) 7-СЫНЫП Бөлім тақырыбы: Балалар мен үлкендер

2 слайд
37
Частных детских
сада
43
Мини-центра
Оқу мақсаты:
Шығармадағы оқиға желісін өзіндік көзқарас
тұрғысынан дамытып жазу (А/И4)
Оқу мақсаты:
Ә
д
е
б
и
ш
ы
ға
р
м
а
с
ю
ж
ет
ін
ің
қ
ұ
р
а
м
д
ас
б
ө
л
ш
ек
те
рі
н
та
л
д
а
у;
Ш
ы
ға
р
м
а
д
ағ
ы
э
п
из
о
д
та
р
м
е
н
б
е
й
н
ел
е
р
ді
са
л
ы
ст
ы
р
у
“Көксерек” шығармасындағы көтерілген мәселені
ашып, оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан
дамытып жазу, көтерілген мәселелерді ашып,
түсінік беріп, себептерін анықтау, шешімін шығару
2 слайд
37 Частных детских сада 43 Мини-центра Оқу мақсаты: Шығармадағы оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан дамытып жазу (А/И4) Оқу мақсаты: Ә д е б и ш ы ға р м а с ю ж ет ін ің қ ұ р а м д ас б ө л ш ек те рі н та л д а у; Ш ы ға р м а д ағ ы э п из о д та р м е н б е й н ел е р ді са л ы ст ы р у “Көксерек” шығармасындағы көтерілген мәселені ашып, оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан дамытып жазу, көтерілген мәселелерді ашып, түсінік беріп, себептерін анықтау, шешімін шығару

3 слайд
37
Частных детских
сада
43
Мини-центра
Бағалау критерийлері:
- “Көксерек” шығармасындағы көтерілген
мәселені талдайсыздар;
- себебін анықтайсыздар;
- оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан
дамытып жазасыздар;
- шешім жазасыздар
3 слайд
37 Частных детских сада 43 Мини-центра Бағалау критерийлері: - “Көксерек” шығармасындағы көтерілген мәселені талдайсыздар; - себебін анықтайсыздар; - оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан дамытып жазасыздар; - шешім жазасыздар

4 слайд
Сұрақ-жауап
Әңгіме бөлімдерін атаңыздар.
Өткен сабақтың Өткен сабақтың
тақырыбына шолутақырыбына шолу
4 слайд
Сұрақ-жауап Әңгіме бөлімдерін атаңыздар. Өткен сабақтың Өткен сабақтың тақырыбына шолутақырыбына шолу

5 слайд
Ой шақыру. Төменде берілген мақалдарды сәйкестендіріңіз.Төменде берілген мақалдарды сәйкестендіріңіз.
1.Иттің иесі болса, Иттің иесі болса,
2.Ауыл иті ала болса да2.Ауыл иті ала болса да
3. Қасқырды қанша асырасаң да, 3. Қасқырды қанша асырасаң да,
4. Қасқырды сұрлығы үшін емес, 4. Қасқырды сұрлығы үшін емес,
Берілген мақалдарға ортақ мәселе қандай?Берілген мақалдарға ортақ мәселе қандай?
ұрлығы үшін ұрамыз.ұрлығы үшін ұрамыз.
бөрі келгенде бірігеді.бөрі келгенде бірігеді.
бөрінің тәңірісі бар. бөрінің тәңірісі бар.
орманға қарап ұлиды.орманға қарап ұлиды.
5 слайд
Ой шақыру. Төменде берілген мақалдарды сәйкестендіріңіз.Төменде берілген мақалдарды сәйкестендіріңіз. 1.Иттің иесі болса, Иттің иесі болса, 2.Ауыл иті ала болса да2.Ауыл иті ала болса да 3. Қасқырды қанша асырасаң да, 3. Қасқырды қанша асырасаң да, 4. Қасқырды сұрлығы үшін емес, 4. Қасқырды сұрлығы үшін емес, Берілген мақалдарға ортақ мәселе қандай?Берілген мақалдарға ортақ мәселе қандай? ұрлығы үшін ұрамыз.ұрлығы үшін ұрамыз. бөрі келгенде бірігеді.бөрі келгенде бірігеді. бөрінің тәңірісі бар. бөрінің тәңірісі бар. орманға қарап ұлиды.орманға қарап ұлиды.

6 слайд
Жауабыңызды тексеріңіз
6 слайд
Жауабыңызды тексеріңіз

7 слайд
1-тапсырма. Берілген үзінділерді әңгіме желісіне сәйкес
оқиға ретімен белгілеңіздер.
1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа
алып шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі алып шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі
кішкенесін тірі қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды кішкенесін тірі қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды
да, екінші біреуін - ең кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті да, екінші біреуін - ең кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті
тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. Ін қаңырап қалды.тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. Ін қаңырап қалды.
2.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып 2.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып
тұрғанда, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің тұрғанда, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің
көлеңкесінен шығып алып, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында көлеңкесінен шығып алып, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында
жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп
арс етіп қауып түсті.арс етіп қауып түсті.
7 слайд
1-тапсырма. Берілген үзінділерді әңгіме желісіне сәйкес оқиға ретімен белгілеңіздер. 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа алып шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі алып шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі кішкенесін тірі қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды кішкенесін тірі қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды да, екінші біреуін - ең кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті да, екінші біреуін - ең кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. Ін қаңырап қалды.тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. Ін қаңырап қалды. 2.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып 2.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып тұрғанда, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің тұрғанда, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің көлеңкесінен шығып алып, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында көлеңкесінен шығып алып, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп арс етіп қауып түсті.арс етіп қауып түсті.

8 слайд
3.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай 3.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай
рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген оқтау бойын рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген оқтау бойын
тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты.
Бұның жауабы — езуін ғана ыржитады.Бұның жауабы — езуін ғана ыржитады.
4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді.
Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп барады екен. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп барады екен.
Қамыс арасына бҚамыс арасына бұұқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ
қана күшік қалған, бқана күшік қалған, бұұралып тұра алмайды, арт жағын ралып тұра алмайды, арт жағын
баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа тықты. баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа тықты.
Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.
8 слайд
3.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай 3.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген оқтау бойын рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген оқтау бойын тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. Бұның жауабы — езуін ғана ыржитады.Бұның жауабы — езуін ғана ыржитады. 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп барады екен. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп барады екен. Қамыс арасына бҚамыс арасына бұұқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қана күшік қалған, бқана күшік қалған, бұұралып тұра алмайды, арт жағын ралып тұра алмайды, арт жағын баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа тықты. баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа тықты. Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.

9 слайд
Жауабыңызды тексеріңіз.
1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа алып 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа алып
шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі кішкенесін тірі шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі кішкенесін тірі
қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды да, екінші біреуін - ең қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды да, екінші біреуін - ең
кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды.
Ін қаңырап қалды.Ін қаңырап қалды.
2.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген 2.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген
оқтау бойын тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. Бұның жауабы — езуін оқтау бойын тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. Бұның жауабы — езуін
ғана ыржитады.ғана ыржитады.
3.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып тұрғанда, 3.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып тұрғанда,
анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің көлеңкесінен шығып алып, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің көлеңкесінен шығып алып,
адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан,
келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп арс етіп қауып түсті.келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп арс етіп қауып түсті.
4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп
барады екен. Қамыс арасына бүқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қана күшік қалған, барады екен. Қамыс арасына бүқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қана күшік қалған,
бүралып тұра алмайды, арт жағын баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа бүралып тұра алмайды, арт жағын баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа
тықты. Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.тықты. Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.
11
22
33
44
9 слайд
Жауабыңызды тексеріңіз. 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа алып 1.Жып-жылы мықты тұсаулар мойнынан, жотадан ұстап бар күшікті сыртқа алып шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі кішкенесін тірі шықты. Жеті күшіктің бесеуін көздеріне қарап отырып өлтірді де, екі кішкенесін тірі қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды да, екінші біреуін - ең қалдырды. Кетерде бұның біреуінің тірсегін қиып қалдырды да, екінші біреуін - ең кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. кенжесін алып жүріп кетті. Қалған жалғыз күшікті тістелеп алып, екі қасқыр жоқ болды. Ін қаңырап қалды.Ін қаңырап қалды. 2.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген 2.Кейде сондай жерде ұсталып, таяқ та жейді. Талай рет оқыста төбесіне таңқ етіп тиген оқтау бойын тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. Бұның жауабы — езуін оқтау бойын тызылдатып, шыпыртып тиген қамшыны да татты. Бұның жауабы — езуін ғана ыржитады.ғана ыржитады. 3.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып тұрғанда, 3.Бір күні түсте Құрмаш Көксеректі тысқа алып шығып, ас құйып жалатып тұрғанда, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің көлеңкесінен шығып алып, анадан шылапшынның салдырын естіген қара ала төбет үйдің көлеңкесінен шығып алып, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, адымды қойып еді. Екпіндеген бетімен, жолында жасқап тұрған Құрмашқа қарамастан, келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп арс етіп қауып түсті.келе — Көксеректі бүйір жағынан келіп арс етіп қауып түсті. 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп 4.Бір күні екеуі бір қозыны жеп келе жатыр еді. Індерінің үстінен көп үлкен жаулар кетіп барады екен. Қамыс арасына бүқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қана күшік қалған, барады екен. Қамыс арасына бүқты. Жау озған соң інге келді. Бір-ақ қана күшік қалған, бүралып тұра алмайды, арт жағын баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа бүралып тұра алмайды, арт жағын баса алмайды. Ақ қасқыр тістеп әкеліп қамысқа тықты. Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды.тықты. Екеуі қайтадан Қараадырға бет қойды. 11 22 33 44

10 слайд
2-тапсырма2-тапсырма.. Берілген үзінділердің негізіндеБерілген үзінділердің негізінде “Көксерек” “Көксерек”
шығармасындағы көтерілген мәселені жазыңыз, дәлел, шығармасындағы көтерілген мәселені жазыңыз, дәлел,
себептерін анықтаңыз, шешімін жазыңыз. себептерін анықтаңыз, шешімін жазыңыз.
10 слайд
2-тапсырма2-тапсырма.. Берілген үзінділердің негізіндеБерілген үзінділердің негізінде “Көксерек” “Көксерек” шығармасындағы көтерілген мәселені жазыңыз, дәлел, шығармасындағы көтерілген мәселені жазыңыз, дәлел, себептерін анықтаңыз, шешімін жазыңыз. себептерін анықтаңыз, шешімін жазыңыз.

11 слайд
1.Негізгі мәселе. Табиғат пен адам арасындағы
байланыс, түсіністіктің болмауы
2.2. Себептері. Адамдар қасқырлардың тіршілігіне
орынсыз араласуы, оларға қиянат жасауы
3. Дәлелдер. 3. Дәлелдер. Адамдардың қасқырлардың інін Адамдардың қасқырлардың інін
ойрандауы, Көксеректі ауылда тіршілік етуге ойрандауы, Көксеректі ауылда тіршілік етуге
мәжбүрлеуімәжбүрлеуі
4. Қорытынды. 4. Қорытынды. Құрмаштың өліміне тек Құрмаштың өліміне тек
Көксерек емес, адамдар да себепші болды. Айнала Көксерек емес, адамдар да себепші болды. Айнала
қоршаған табиғаттың өз заңы, өз ерекшелігі бар қоршаған табиғаттың өз заңы, өз ерекшелігі бар
екенін есте ұстау керек. екенін есте ұстау керек.
Жауап үлгісі:
11 слайд
1.Негізгі мәселе. Табиғат пен адам арасындағы байланыс, түсіністіктің болмауы 2.2. Себептері. Адамдар қасқырлардың тіршілігіне орынсыз араласуы, оларға қиянат жасауы 3. Дәлелдер. 3. Дәлелдер. Адамдардың қасқырлардың інін Адамдардың қасқырлардың інін ойрандауы, Көксеректі ауылда тіршілік етуге ойрандауы, Көксеректі ауылда тіршілік етуге мәжбүрлеуімәжбүрлеуі 4. Қорытынды. 4. Қорытынды. Құрмаштың өліміне тек Құрмаштың өліміне тек Көксерек емес, адамдар да себепші болды. Айнала Көксерек емес, адамдар да себепші болды. Айнала қоршаған табиғаттың өз заңы, өз ерекшелігі бар қоршаған табиғаттың өз заңы, өз ерекшелігі бар екенін есте ұстау керек. екенін есте ұстау керек. Жауап үлгісі:

12 слайд
3-тапсырма. Шығармадағы Көксеректің ауыл
тұтқынына айналған сәтін өз бетіңізше қайта жазып
көріңіз (оқиға желісін қолдана отырып, өзгертуіңізге,
өзіндік түсінігіңізбен түйін жасауыңызға болады).
Дескриптор: Дескриптор:
-Көксеректің ауыл тұтқынына айналған -Көксеректің ауыл тұтқынына айналған
сәтін қайта жазады;сәтін қайта жазады;
-оқиға желісін қолданады;-оқиға желісін қолданады;
- өз көзқарасын білдіреді.- өз көзқарасын білдіреді.
12 слайд
3-тапсырма. Шығармадағы Көксеректің ауыл тұтқынына айналған сәтін өз бетіңізше қайта жазып көріңіз (оқиға желісін қолдана отырып, өзгертуіңізге, өзіндік түсінігіңізбен түйін жасауыңызға болады). Дескриптор: Дескриптор: -Көксеректің ауыл тұтқынына айналған -Көксеректің ауыл тұтқынына айналған сәтін қайта жазады;сәтін қайта жазады; -оқиға желісін қолданады;-оқиға желісін қолданады; - өз көзқарасын білдіреді.- өз көзқарасын білдіреді.

13 слайд
•Оқу тапсырмасы. «Қасқырды қанша асырасаң да, орманға
қарап ұлиды» деген даналық ойда қандай мағына бар?
Ойыңызды «Төрт сөйлем» тәсілі арқылы қорытындылап
айтыңыз.
1. Пікір. Даналық ойға өзіндік пікірін білдіреді.
2. Дәлел. Өз пікірін 1-2 сөйлеммен дәлелдейді.
3. Мысал. Зерттеушілер пікірімен байланыстырып,
өмірмен байланыстырып дәлелді мысалдар келтіреді.
4. Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды
тұжырымын айтады.
13 слайд
•Оқу тапсырмасы. «Қасқырды қанша асырасаң да, орманға қарап ұлиды» деген даналық ойда қандай мағына бар? Ойыңызды «Төрт сөйлем» тәсілі арқылы қорытындылап айтыңыз. 1. Пікір. Даналық ойға өзіндік пікірін білдіреді. 2. Дәлел. Өз пікірін 1-2 сөйлеммен дәлелдейді. 3. Мысал. Зерттеушілер пікірімен байланыстырып, өмірмен байланыстырып дәлелді мысалдар келтіреді. 4. Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды тұжырымын айтады.

14 слайд
• Аңдар да –табиғат жаратылысы. Олар өмір сүру
үшін, ұрпақ сақтап қалу үшін тырысады. Қасқырлар
жыртқыш болса да, тіршілік иесі. Адамдар осыны
түсіну керек еді. Ал қасқыр апанын бұзу,
бөлтіріктерін өлтіру - адамның табиғатқа жасаған
қиянаты.
14 слайд
• Аңдар да –табиғат жаратылысы. Олар өмір сүру үшін, ұрпақ сақтап қалу үшін тырысады. Қасқырлар жыртқыш болса да, тіршілік иесі. Адамдар осыны түсіну керек еді. Ал қасқыр апанын бұзу, бөлтіріктерін өлтіру - адамның табиғатқа жасаған қиянаты.