Мағжан Жұмабаевтың өмірі мен шығармашылығы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Мағжан Жұмабаев
Мағжан Жұмабаев
1 слайд
Мағжан Жұмабаев Мағжан Жұмабаев
2 слайд
Мағжан – ең алдымен, сыршыл ақын.
Ол жүректің қобызын шерте біледі, оның
жүрегінен жас пен қаны аралас шыққан
тәтті сөздері өзгенің жүрегіне тәтті у себеді.
Мағжан не жазса, сырлы, көркем, сәнді
жазады. Оқушының жүрегіне әсер бере
алмайтын құрғақ өлеңді, жабайы жырды
Мағжаннан таба алмайсыз .
Жүсіпбек Аймауытов
2 слайд
Мағжан – ең алдымен, сыршыл ақын. Ол жүректің қобызын шерте біледі, оның жүрегінен жас пен қаны аралас шыққан тәтті сөздері өзгенің жүрегіне тәтті у себеді. Мағжан не жазса, сырлы, көркем, сәнді жазады. Оқушының жүрегіне әсер бере алмайтын құрғақ өлеңді, жабайы жырды Мағжаннан таба алмайсыз . Жүсіпбек Аймауытов
3 слайд
Мағжан Жұмабаев
(1893-1938)
3 слайд
Мағжан Жұмабаев (1893-1938)
4 слайд
Мағжан Жұмабаев
(Әбілмағжан) Бекенұлы
(1893 жылы 25 маусымда
Солтүстік
Қазақстан облысы , қазіргі
Мағжан Жұмабаев ауданы
, Сасықкөл жаға-
сында дүниеге келген –
1938 жылы 19 наурызда
Алматы да дүниеден озған)
– Алаш қозғалысының
қайраткері, ақын , қазақ
әдебиетінің жарқын
жұлдызы өкілі.
4 слайд
Мағжан Жұмабаев (Әбілмағжан) Бекенұлы (1893 жылы 25 маусымда Солтүстік Қазақстан облысы , қазіргі Мағжан Жұмабаев ауданы , Сасықкөл жаға- сында дүниеге келген – 1938 жылы 19 наурызда Алматы да дүниеден озған) – Алаш қозғалысының қайраткері, ақын , қазақ әдебиетінің жарқын жұлдызы өкілі.
5 слайд
Өмірбаяны
Туған жері - бұрынғы Ақмола губерниясының Ақмола
уезіндегі Полуденовский болысы (қазіргі Солтүстік
Қазақстан облысы Мағжан Жұмабаев ауданы).
Әкесі Бекен (Бекмағанбет) орта дәулетті, өзінің
әділдігімен, адамгершілікті парасатымен ел арасында
беделі жоғары адам болған. Көп жылдар болыс болған.
Мектеп ашып, мұғалім ұстап,өз балаларының оқуына
қамқорлық жасаған.
5 слайд
Өмірбаяны Туған жері - бұрынғы Ақмола губерниясының Ақмола уезіндегі Полуденовский болысы (қазіргі Солтүстік Қазақстан облысы Мағжан Жұмабаев ауданы). Әкесі Бекен (Бекмағанбет) орта дәулетті, өзінің әділдігімен, адамгершілікті парасатымен ел арасында беделі жоғары адам болған. Көп жылдар болыс болған. Мектеп ашып, мұғалім ұстап,өз балаларының оқуына қамқорлық жасаған.
6 слайд
Атасы – Жұмабай қажы. Әкесі Бекен саудамен айналысқан дәулетті адам болған.
Анасының есімі – Гүлсім. Мағжан ауыл молдасынан сауатын ашып, 1905 – 1910
жылдары Қызылжардағы ( Петропавл ) №1 мешіт жанында белгілі татар
зиялысы, мұсылман халықтарының азаттығы жолында күрескен М.Бегишевтің
ұйымдастыруымен ашылған медреседе оқыды. Медреседе Бегишевтен Шығыс
халықтарының тарихынан дәріс алды, қазақ, татар әдебиеттерін, Фирдоуси ,
Сағди , Хафиз ,
Омар Һайям , Низами , Науаи секілді шығыс ақындарының дастандарын оқып
үйренді.
Баспадан 1909 жылы шыққан Абай өлеңдерін оқып, “Атақты ақын, сөзі алтын
хакім Абайға” деген өлең жазды. 1910 – 1913 жылдары Уфа қаласындағы “Ғалия”
медресесінде білім алды. Онда татар жазушысы Ғ.Ибрагимовтен дәріс алып, белгілі
қайраткер С.Жантөринмен тығыз қарым-қатынас орнатады, болашақ көрнекті
жазушы Б.Майлинмен танысады.
Ибрагимовтің көмегімен 1912 жылы Қазан қаласындағы Кәрімовтер
баспасында “Шолпан” атты тұңғыш өлеңдер жинағы басылып
шығады. “Садақ” журналын шығаруға қатысады, оған өзінің өлеңдерін
жариялайды. 1913 – 1916 жылдары Омбы мұғалімдер семинариясында оқыды .
6 слайд
Атасы – Жұмабай қажы. Әкесі Бекен саудамен айналысқан дәулетті адам болған. Анасының есімі – Гүлсім. Мағжан ауыл молдасынан сауатын ашып, 1905 – 1910 жылдары Қызылжардағы ( Петропавл ) №1 мешіт жанында белгілі татар зиялысы, мұсылман халықтарының азаттығы жолында күрескен М.Бегишевтің ұйымдастыруымен ашылған медреседе оқыды. Медреседе Бегишевтен Шығыс халықтарының тарихынан дәріс алды, қазақ, татар әдебиеттерін, Фирдоуси , Сағди , Хафиз , Омар Һайям , Низами , Науаи секілді шығыс ақындарының дастандарын оқып үйренді. Баспадан 1909 жылы шыққан Абай өлеңдерін оқып, “Атақты ақын, сөзі алтын хакім Абайға” деген өлең жазды. 1910 – 1913 жылдары Уфа қаласындағы “Ғалия” медресесінде білім алды. Онда татар жазушысы Ғ.Ибрагимовтен дәріс алып, белгілі қайраткер С.Жантөринмен тығыз қарым-қатынас орнатады, болашақ көрнекті жазушы Б.Майлинмен танысады. Ибрагимовтің көмегімен 1912 жылы Қазан қаласындағы Кәрімовтер баспасында “Шолпан” атты тұңғыш өлеңдер жинағы басылып шығады. “Садақ” журналын шығаруға қатысады, оған өзінің өлеңдерін жариялайды. 1913 – 1916 жылдары Омбы мұғалімдер семинариясында оқыды .
7 слайд
“ Бірлік” ұйымы жұмысына белсене араласып, “Балапан” қолжазба журналын
шығаруға қатысады. Ә.Бөкейхан , А.Байтұрсынұлы , М.Дулатұлы секілді алаш
қайраткерлерімен байланыс орнатып, “Қазақ” газетіне өз өлеңдерін жариялайды.
1917 жылы Ақпан төңкерісінен кейін қалыптасқан саяси жағдайға сай қоғамдық
өмірге белсене араласып, Ақмола облыстық қазақ съезін өткізуді
ұйымдастырушылардың қатарында болды. Осы жылы сәуірде Ақмола облысы қазақ
комитеті құрамына сайланды. Мәскеу қаласында өткен
Бүкілресейлік мұсылман съезіне қатысты. Бірінші жалпықазақ съезінің шешімі
бойынша Бүкілресейлік Құрылтай жиналысына депутаттыққа кандидат ретінде
ұсынылды.
“Алаш” партиясының Ақмола облысының комитетінің мүшесі болды. “ Үш жүз
” партиясы өкілдерінің жалған айыптауымен бір айға жуық абақтыға отырып шықты.
Екінші жалпықазақ съезіне делегат ретінде қатысып, онда оқу мәселесі бойынша
құрылған комиссияға төрағалық етті.
1918 – 1919 жылдары Петропавл уездік земство басқармасында қызмет етті. 1919 –
1923 жылдары Ақмола губерниялық “Бостандық туы” газетінде, “Шолпан”,
“Сана” журналдарында, “Ақжол” газетінде қызмет істеп жүріп, халық ағарту
жұмысына белсене араласады. Сол кезеңде қалың қауымға таныс поэмасы “
Батыр Баянды ” жазып, жарыққа шығарады.
7 слайд
“ Бірлік” ұйымы жұмысына белсене араласып, “Балапан” қолжазба журналын шығаруға қатысады. Ә.Бөкейхан , А.Байтұрсынұлы , М.Дулатұлы секілді алаш қайраткерлерімен байланыс орнатып, “Қазақ” газетіне өз өлеңдерін жариялайды. 1917 жылы Ақпан төңкерісінен кейін қалыптасқан саяси жағдайға сай қоғамдық өмірге белсене араласып, Ақмола облыстық қазақ съезін өткізуді ұйымдастырушылардың қатарында болды. Осы жылы сәуірде Ақмола облысы қазақ комитеті құрамына сайланды. Мәскеу қаласында өткен Бүкілресейлік мұсылман съезіне қатысты. Бірінші жалпықазақ съезінің шешімі бойынша Бүкілресейлік Құрылтай жиналысына депутаттыққа кандидат ретінде ұсынылды. “Алаш” партиясының Ақмола облысының комитетінің мүшесі болды. “ Үш жүз ” партиясы өкілдерінің жалған айыптауымен бір айға жуық абақтыға отырып шықты. Екінші жалпықазақ съезіне делегат ретінде қатысып, онда оқу мәселесі бойынша құрылған комиссияға төрағалық етті. 1918 – 1919 жылдары Петропавл уездік земство басқармасында қызмет етті. 1919 – 1923 жылдары Ақмола губерниялық “Бостандық туы” газетінде, “Шолпан”, “Сана” журналдарында, “Ақжол” газетінде қызмет істеп жүріп, халық ағарту жұмысына белсене араласады. Сол кезеңде қалың қауымға таныс поэмасы “ Батыр Баянды ” жазып, жарыққа шығарады.
8 слайд
1923 – 1927 жылдары Мәскеуде Жоғары әдебиет-көркемөнер институтында оқиды. Онда орыс әдебиетін,
Батыс Еуропа әдебиетін терең зерттеп, орыс мәдениет қайраткерлерімен жете танысып, көпшілігімен
достық қарым-қатынаста болады. Мәскеуде оқып жүргенде оның шығармалары орынсыз сынға ұшырады.
1924 жылы 24 қарашада Мәскеу қаласындағы Шығыс еңбекшілері коммунистік университетінде қазақ
жастарының жерлестік ұйымында жиналыс өтіп, олар Жұмабайұлының 1922 жылы қазанда, 1923 жылы
Ташкентте басылып шыққан жыр жинақтарын талқыға салды.
Онда ақын шығармаларын теріске шығаратын қаулы қабылданды. Бұл қаулы “ Еңбекші қазақ ” газетінің
1925 жылы 14 ақпандағы санында басылды. Орынсыз сыннан көңілі жабыққан ақын “Сәлем хат” деген
өлең жазды.
Ол “Тілші” газетінде жарияланды. “Еңбекші қазақ” газетінің 1924 жылы 19 желтоқсанындағы санында
С.Мұқановтың “Сәлем хат жазған азамат Мағжан Жұмабайұлына” деген ескертпемен “Сәлемге
сәлем” деген жауап өлеңі басылды.
Жаңа құрылысқа, жаңа тұрмысқа қатысты нақтылы өлең жазбаса да, “уралап айқайламадың” деген
кінәмен, тап күресіне белсене араласып, кедей сөзін сөйлемедің деген айыппен Жұмабайұлы қатаң сынға
алынды. Жұмабайұлы 1927 – 1929 жылы Бурабайда , одан соң Қызылжарда оқытушылық қызметтер
атқарады.
1929 жылы Жұмабайұлы “ Алқа ” атты жасырын ұйым құрғаны үшін деген айыптаулармен Мәскеудегі
Бутырка түрмесіне қамалып, 10 жыл айдауға кесіледі. 1936 жылы М.Горький мен Е.Пешкованың
араласуымен бостандық алып, Қазақстанға қайтады.
Петропавл қаласыннда мектепте орыс тілі мен әдебиетінен сабақ беретін мұғалім болып жұмыс істейді.
Көп ұзамай қалалық оқу ісінің меңгерушісі оны саяси себептерге байланысты деген айыппен мұғалімдік
қызметтен босатады. 1937 жылы наурызда Жұмабайұлы Алматыға келеді. Аударма ісімен айналысады.
1938 жылы қайтадан қамауға алынып, ату жазасына кесілді.
8 слайд
1923 – 1927 жылдары Мәскеуде Жоғары әдебиет-көркемөнер институтында оқиды. Онда орыс әдебиетін, Батыс Еуропа әдебиетін терең зерттеп, орыс мәдениет қайраткерлерімен жете танысып, көпшілігімен достық қарым-қатынаста болады. Мәскеуде оқып жүргенде оның шығармалары орынсыз сынға ұшырады. 1924 жылы 24 қарашада Мәскеу қаласындағы Шығыс еңбекшілері коммунистік университетінде қазақ жастарының жерлестік ұйымында жиналыс өтіп, олар Жұмабайұлының 1922 жылы қазанда, 1923 жылы Ташкентте басылып шыққан жыр жинақтарын талқыға салды. Онда ақын шығармаларын теріске шығаратын қаулы қабылданды. Бұл қаулы “ Еңбекші қазақ ” газетінің 1925 жылы 14 ақпандағы санында басылды. Орынсыз сыннан көңілі жабыққан ақын “Сәлем хат” деген өлең жазды. Ол “Тілші” газетінде жарияланды. “Еңбекші қазақ” газетінің 1924 жылы 19 желтоқсанындағы санында С.Мұқановтың “Сәлем хат жазған азамат Мағжан Жұмабайұлына” деген ескертпемен “Сәлемге сәлем” деген жауап өлеңі басылды. Жаңа құрылысқа, жаңа тұрмысқа қатысты нақтылы өлең жазбаса да, “уралап айқайламадың” деген кінәмен, тап күресіне белсене араласып, кедей сөзін сөйлемедің деген айыппен Жұмабайұлы қатаң сынға алынды. Жұмабайұлы 1927 – 1929 жылы Бурабайда , одан соң Қызылжарда оқытушылық қызметтер атқарады. 1929 жылы Жұмабайұлы “ Алқа ” атты жасырын ұйым құрғаны үшін деген айыптаулармен Мәскеудегі Бутырка түрмесіне қамалып, 10 жыл айдауға кесіледі. 1936 жылы М.Горький мен Е.Пешкованың араласуымен бостандық алып, Қазақстанға қайтады. Петропавл қаласыннда мектепте орыс тілі мен әдебиетінен сабақ беретін мұғалім болып жұмыс істейді. Көп ұзамай қалалық оқу ісінің меңгерушісі оны саяси себептерге байланысты деген айыппен мұғалімдік қызметтен босатады. 1937 жылы наурызда Жұмабайұлы Алматыға келеді. Аударма ісімен айналысады. 1938 жылы қайтадан қамауға алынып, ату жазасына кесілді.
9 слайд
Мағжан шығармашылығы
Ақын тұңғыш өлеңінен бастап әлеуметтік тақырыпқа ден қойып, ағартушылық, ұлт-азаттық,
демократияшыл бағытты ұстанды. Абай поэзиясының өшпес маңызын бірден танып, оны “ хакім ” деп
атады, ұлы ақынның “мың жыл жұтса дәмі кетпес” сөзін жаңа жағдайда ілгері дамытты, Батыс пен
Шығыстың рухани қазынасын сабақтастыру негізінде қазақ поэзиясын тақырып, түр мен мазмұн
жағынан байытты. Жұмабайұлы ел ішіндегі әлеуметтік мәселелерді көтерді ( “Шын сорлы” ), халқын өнер-
білімге шақырды ( “Ләззат қайда?” , “Жазғы таң” , “Өнер-білім қайтсе табылар” , “ Балалық шақ
” , “Қазағым” , “Қарағым” , “Осы күнгі күй” , “Мен сорлы” ).
Бірқатар өлеңдерін махаббат тақырыбына арнады ( “Жас келін, “Зарлы сұлу”, “Сүйгеніме”, “Алданған
сұлу” ). Өз поэзиясының алғашқы қадамдарынан бастап ақтық демі біткенге дейін Жұмабайұлы ұлт
азаттық тақырыбын үзбей толғанды, оны өз поэзиясының өзегі етті. Бүкіл халықты тап, топқа жіктемей,
Қазақ елін әлемдік мәдени жетістіктерге қол жеткізуге қандай күш кедергі деген сауал қойып, оған басты
кедергі – отаршылдық деген шешімге келді.
Бастапқы кезде бұл тақырып туған жердің табиғатын тамашалаудан барып қайран жердің ендігі күні не
болады деген уайым-қайғыға ұласады, ақыры келіп кіндік қаны тамған нулы, сулы өлкені жаулап жатқан
қара шекпенді отаршылдыққа қарсы наразылық оты болып тұтанды ( “Туған жерім – Сасықкөл” ). Ақын
халқымен бірге күйзелді, осыдан келіп романтикалық әуенге бөленген жорық идеясы туды (“ Жарыма”,
“Есімде... тек таң атсын”, “Жаралы жан”, “Мен жастарға сенемін” , т.б.).
Жұмабаев шығармаларындағы романтикалық сарын, әсіресе, оның символистік арнада жазған
өлеңдерінен айқын көрінеді. Ақын символизмі болашақ пердесін ашатын жаңа мифология туғызды,
келешек суретін салу саясатшылардың емес, ақындардың қолында деген сенімге айналды ( “ От ”, “
Пайғамбар ”, “Күншығыс”, “Жаралы жан”, “Айға” , т.б.). Ақын дыбыс-буынның соны үндестіктерін тауып,
9 слайд
Мағжан шығармашылығы Ақын тұңғыш өлеңінен бастап әлеуметтік тақырыпқа ден қойып, ағартушылық, ұлт-азаттық, демократияшыл бағытты ұстанды. Абай поэзиясының өшпес маңызын бірден танып, оны “ хакім ” деп атады, ұлы ақынның “мың жыл жұтса дәмі кетпес” сөзін жаңа жағдайда ілгері дамытты, Батыс пен Шығыстың рухани қазынасын сабақтастыру негізінде қазақ поэзиясын тақырып, түр мен мазмұн жағынан байытты. Жұмабайұлы ел ішіндегі әлеуметтік мәселелерді көтерді ( “Шын сорлы” ), халқын өнер- білімге шақырды ( “Ләззат қайда?” , “Жазғы таң” , “Өнер-білім қайтсе табылар” , “ Балалық шақ ” , “Қазағым” , “Қарағым” , “Осы күнгі күй” , “Мен сорлы” ). Бірқатар өлеңдерін махаббат тақырыбына арнады ( “Жас келін, “Зарлы сұлу”, “Сүйгеніме”, “Алданған сұлу” ). Өз поэзиясының алғашқы қадамдарынан бастап ақтық демі біткенге дейін Жұмабайұлы ұлт азаттық тақырыбын үзбей толғанды, оны өз поэзиясының өзегі етті. Бүкіл халықты тап, топқа жіктемей, Қазақ елін әлемдік мәдени жетістіктерге қол жеткізуге қандай күш кедергі деген сауал қойып, оған басты кедергі – отаршылдық деген шешімге келді. Бастапқы кезде бұл тақырып туған жердің табиғатын тамашалаудан барып қайран жердің ендігі күні не болады деген уайым-қайғыға ұласады, ақыры келіп кіндік қаны тамған нулы, сулы өлкені жаулап жатқан қара шекпенді отаршылдыққа қарсы наразылық оты болып тұтанды ( “Туған жерім – Сасықкөл” ). Ақын халқымен бірге күйзелді, осыдан келіп романтикалық әуенге бөленген жорық идеясы туды (“ Жарыма”, “Есімде... тек таң атсын”, “Жаралы жан”, “Мен жастарға сенемін” , т.б.). Жұмабаев шығармаларындағы романтикалық сарын, әсіресе, оның символистік арнада жазған өлеңдерінен айқын көрінеді. Ақын символизмі болашақ пердесін ашатын жаңа мифология туғызды, келешек суретін салу саясатшылардың емес, ақындардың қолында деген сенімге айналды ( “ От ”, “ Пайғамбар ”, “Күншығыс”, “Жаралы жан”, “Айға” , т.б.). Ақын дыбыс-буынның соны үндестіктерін тауып,
10 слайд
10 слайд
11 слайд
Қазақ тілі
Күш кем i д i, айбынды ту құлады,
Кеше батыр – бүг i н қорқақ, бұғады.
Ер i кке ұмтылған ұшқыр жаны к i сенде
Қан суынған, жүрек солғын соғады.
Қыран құсты қос қанаты қырқылды,
Күндей күшт i күрк i реген ел тынды.
Асқар Алтай — алтын ана есте жоқ,
Батыр, хандар — асқан жандар ұмытылды!
Ерл i к, елд i к, б i рл i к, қайрат, бақ, ардың, —
Жауыз тағдыр жойды бәр i н не бардың...
Алтын Күннен бағасыз б i р белг i боп,
Нұрлы жұлдыз, бабам т i л i, сен қалдың!
Жарық көрмей жатсаң да ұзақ, кен-т i л i м,
Таза, терең, өтк i р, күшт i, кең т i л i м,
Тарап кеткен балаларыңды бауырыңа
Ақ қолыңмен тарта аларсың сен, т i л i м!
11 слайд
Қазақ тілі Күш кем i д i, айбынды ту құлады, Кеше батыр – бүг i н қорқақ, бұғады. Ер i кке ұмтылған ұшқыр жаны к i сенде Қан суынған, жүрек солғын соғады. Қыран құсты қос қанаты қырқылды, Күндей күшт i күрк i реген ел тынды. Асқар Алтай — алтын ана есте жоқ, Батыр, хандар — асқан жандар ұмытылды! Ерл i к, елд i к, б i рл i к, қайрат, бақ, ардың, — Жауыз тағдыр жойды бәр i н не бардың... Алтын Күннен бағасыз б i р белг i боп, Нұрлы жұлдыз, бабам т i л i, сен қалдың! Жарық көрмей жатсаң да ұзақ, кен-т i л i м, Таза, терең, өтк i р, күшт i, кең т i л i м, Тарап кеткен балаларыңды бауырыңа Ақ қолыңмен тарта аларсың сен, т i л i м!
12 слайд
Арыстандай айбатты,
Жолбарыстай қайратты –
Қырандай күштi қанатты.
Мен жастарға сенемiн!
Көздерiнде от ойнар,
Сөздерiнде жалын бар,
Жаннан қымбат оларға ар,
Мен жастарға сенемiн!
Жас қырандар – балапан,
Жайып қанат ұмтылған.
Көздегенi көк аспан.
Мен жастарға сенемiн!
Жұмсақ мiнез жiбектер.
Сүттей таза жүректер.
Қасиеттi тiлектер –
Мен жастарға сенемiн!
МЕН ЖАСТАРҒА СЕНЕМIН
Тау суындай гүрiлдер,
Айбынды алаш елiм дер,
Алтын Арқа жерiм дер,
Мен жастарға сенемiн!
Қажу бар ма тұлпарға,
Талу бар ма сұңқарға,
Иман күштi оларда,
Мен жастарға сенемiн!...
Алаш айбынды ұраны,
Қасиеттi құраны,
Алаштың олар құрбаны,
Мен жастарға сенемiн!
Мен сенемiн жастарға.
Алаш атын аспанға
Шығарар олар бiр таңда,
Мен жастарға сенемiн!
12 слайд
Арыстандай айбатты, Жолбарыстай қайратты – Қырандай күштi қанатты. Мен жастарға сенемiн! Көздерiнде от ойнар, Сөздерiнде жалын бар, Жаннан қымбат оларға ар, Мен жастарға сенемiн! Жас қырандар – балапан, Жайып қанат ұмтылған. Көздегенi көк аспан. Мен жастарға сенемiн! Жұмсақ мiнез жiбектер. Сүттей таза жүректер. Қасиеттi тiлектер – Мен жастарға сенемiн! МЕН ЖАСТАРҒА СЕНЕМIН Тау суындай гүрiлдер, Айбынды алаш елiм дер, Алтын Арқа жерiм дер, Мен жастарға сенемiн! Қажу бар ма тұлпарға, Талу бар ма сұңқарға, Иман күштi оларда, Мен жастарға сенемiн!... Алаш айбынды ұраны, Қасиеттi құраны, Алаштың олар құрбаны, Мен жастарға сенемiн! Мен сенемiн жастарға. Алаш атын аспанға Шығарар олар бiр таңда, Мен жастарға сенемiн!
13 слайд
ПОЭМАЛАРЫ : (1922—1927)
•
Қорқыт
•
Қойлыбайдың қобызы
•
Батыр Баян
•
Жүсіп хан
•
Өтірік ертек
•
Тоқсанның тобы
•
Қара сөздер (1923)
•
Шолпанның кінәсі (әңгіме)
13 слайд
ПОЭМАЛАРЫ : (1922—1927) • Қорқыт • Қойлыбайдың қобызы • Батыр Баян • Жүсіп хан • Өтірік ертек • Тоқсанның тобы • Қара сөздер (1923) • Шолпанның кінәсі (әңгіме)
14 слайд
АУДАРМАЛАРЫ (1912—1924 )
Бала мен құс
Ертеңгі сәулелер
Шалдың үміті
Тұтқын
Әбу Фирастан
Күн шығады да, батады
Арабтан
Дәрігер
Орман патшасы т.б
14 слайд
АУДАРМАЛАРЫ (1912—1924 ) Бала мен құс Ертеңгі сәулелер Шалдың үміті Тұтқын Әбу Фирастан Күн шығады да, батады Арабтан Дәрігер Орман патшасы т.б
15 слайд
Жұмабаев – философ ақын . Ақынның философиялық
көзқарасы өз өлеңдерінде жақсылық пен жамандық,
әділдік пен әділетсіздік тәрізді қарама-қайшылықты
философиялық ұғымдарды шебер шендестіре
білуінен байқалады. Ол дүниені біртұтас құбылыс
ретінде алып, адамды сол ұлы табиғат,
жаратылыстың бір туындысы, бөлшегі ретінде
суреттейді. Табиғатсыз, жаратылыссыз адам жоқ. Ал
табиғат адамсыз да күн көре береді. Бірақ сана оған
бағынбайды, дене бағынса да сезім бағынбайды.
Сондықтан ол бұлқынады, серпінеді, үстем болғысы
келеді ( “ От ” ).
15 слайд
Жұмабаев – философ ақын . Ақынның философиялық көзқарасы өз өлеңдерінде жақсылық пен жамандық, әділдік пен әділетсіздік тәрізді қарама-қайшылықты философиялық ұғымдарды шебер шендестіре білуінен байқалады. Ол дүниені біртұтас құбылыс ретінде алып, адамды сол ұлы табиғат, жаратылыстың бір туындысы, бөлшегі ретінде суреттейді. Табиғатсыз, жаратылыссыз адам жоқ. Ал табиғат адамсыз да күн көре береді. Бірақ сана оған бағынбайды, дене бағынса да сезім бағынбайды. Сондықтан ол бұлқынады, серпінеді, үстем болғысы келеді ( “ От ” ).
16 слайд
Мағжан поэмалары
Жұмабаев қазақ поэмасының баяндау стилін, шешендік мәнерін өзгерту қажет
екендігін алғаш айтқандардың бірі болды. Қазақ поэмасын суреткерлік арнаға бұрды.
Адам жанының, психология әлемінің құпия сырларын, иірімдерін, даму
диалектикасын шеберлікпен кестелеп өрнектей білді. Жұмабайұлы поэмаларына
лирикалық тереңдік пен эпикалық кең құлаштылық бірдей тән.
Жеке адам мен ұлт тағдырын драм. сюжетте үйлестіріп, көркемдік зор қуатпен
жырлай білді (“ Батыр Баян ”, “ Оқжетпестің қиясында ”, “Қойлыбайдың қобызы”,
“Өтірік ертегі”, “Шын ертегі”).
Ақын шығармашылығының үлкен бір арнасы – халыққа білім беру, педагогика
саласы. Мектеп оқушыларына, мұғалімдерге арнап “Педагогика” ( 1922 , 1923 ),
“ Бастауыш мектепте ана тілін оқыту жөні ” ( 1925 ) еңбектерін жариялады.
Ақан сері , Базар жырау , Әбубәкір Диваев туралы зерттеу еңбектер жазып,
ауыз әдебиеті үлгілерін жинауға жәрдемдесті.
16 слайд
Мағжан поэмалары Жұмабаев қазақ поэмасының баяндау стилін, шешендік мәнерін өзгерту қажет екендігін алғаш айтқандардың бірі болды. Қазақ поэмасын суреткерлік арнаға бұрды. Адам жанының, психология әлемінің құпия сырларын, иірімдерін, даму диалектикасын шеберлікпен кестелеп өрнектей білді. Жұмабайұлы поэмаларына лирикалық тереңдік пен эпикалық кең құлаштылық бірдей тән. Жеке адам мен ұлт тағдырын драм. сюжетте үйлестіріп, көркемдік зор қуатпен жырлай білді (“ Батыр Баян ”, “ Оқжетпестің қиясында ”, “Қойлыбайдың қобызы”, “Өтірік ертегі”, “Шын ертегі”). Ақын шығармашылығының үлкен бір арнасы – халыққа білім беру, педагогика саласы. Мектеп оқушыларына, мұғалімдерге арнап “Педагогика” ( 1922 , 1923 ), “ Бастауыш мектепте ана тілін оқыту жөні ” ( 1925 ) еңбектерін жариялады. Ақан сері , Базар жырау , Әбубәкір Диваев туралы зерттеу еңбектер жазып, ауыз әдебиеті үлгілерін жинауға жәрдемдесті.
17 слайд
Мағжан Жұмабаевтың
құрметіне почта маркасы
17 слайд
Мағжан Жұмабаевтың құрметіне почта маркасы
18 слайд
Қайтыс болғаннан кейін …
Кеңестік жүйенің қуғын-сүргінінің құрбаны болған Жұмабаев есімін ақтау ісі 1958 жылы қолға алынды.
Осы жылы ресми комиссия құрылып, ақынның таңдамалы лирикаларын жариялау жөнінде ұйғарым
жасалды. Бірақ одан нәтиже шықпай, Жұмабаев шығармалары басылмай қала берді.
1960 жылы Түркістан әскери окр. әскери трибуналының алқасы шешімімен Жұмабайұлы толығымен,
біржола ақталды. Жұмабаев есімі ақталса да ол жөнінде Қазақстан Жазушылар одағы мен ғылыми
мекемелерге хабарланбады. Осылайша, Қазақстан халқы ұзақ уақыт бойы Жұмабайұлы шығармаларымен
жете таныса алмай келді.
Түркияда ақын кітаптары жарық көргенімен, олар қазақ оқырмандары қолына тимеді. 1969 жылы
Жұмабаевпен қызметтес, таныс болған адамдар Жұмабаевты ақтау, шығармаларын жариялау керектігі
жөнінде Қазақстан басшыларына хат та жолдаған болатын.
Бірақ Жұмабаевтың шығармалары 1989 жылы ғана қайтадан жариялана бастады. 1995 жылдан
М.Базарбаев , С.Қирабаев , Х.Абдуллин , Ш.Елеукенов , Б.Дәрімбет , Ш.Сариев бастаған ғалымдар тобы
Жұмабаевтың 3 томдық шығармаларын шығаруды қолға алды.
Жұмабаев шығармашылығын тереңірек зерттеу еліміздің егемендік алуынан бергі кезеңде ғана нақтылы
жолға қойылды. Жұмабаев есімін мәңгі есте қалдыру бағытында да біршама жұмыстар атқарылды.
Алматы және Петропавл қалаларында бір-бір көшеге Жұмабайұлы есімі берілді. Петропавл қаласында
және ақынның туған ауылында ескерткіш қойылған. Солтүстік Қазақстан облысының бұрынғы
Булаев ауданы Мағжан Жұмабаев ауданы болып аталды
18 слайд
Қайтыс болғаннан кейін … Кеңестік жүйенің қуғын-сүргінінің құрбаны болған Жұмабаев есімін ақтау ісі 1958 жылы қолға алынды. Осы жылы ресми комиссия құрылып, ақынның таңдамалы лирикаларын жариялау жөнінде ұйғарым жасалды. Бірақ одан нәтиже шықпай, Жұмабаев шығармалары басылмай қала берді. 1960 жылы Түркістан әскери окр. әскери трибуналының алқасы шешімімен Жұмабайұлы толығымен, біржола ақталды. Жұмабаев есімі ақталса да ол жөнінде Қазақстан Жазушылар одағы мен ғылыми мекемелерге хабарланбады. Осылайша, Қазақстан халқы ұзақ уақыт бойы Жұмабайұлы шығармаларымен жете таныса алмай келді. Түркияда ақын кітаптары жарық көргенімен, олар қазақ оқырмандары қолына тимеді. 1969 жылы Жұмабаевпен қызметтес, таныс болған адамдар Жұмабаевты ақтау, шығармаларын жариялау керектігі жөнінде Қазақстан басшыларына хат та жолдаған болатын. Бірақ Жұмабаевтың шығармалары 1989 жылы ғана қайтадан жариялана бастады. 1995 жылдан М.Базарбаев , С.Қирабаев , Х.Абдуллин , Ш.Елеукенов , Б.Дәрімбет , Ш.Сариев бастаған ғалымдар тобы Жұмабаевтың 3 томдық шығармаларын шығаруды қолға алды. Жұмабаев шығармашылығын тереңірек зерттеу еліміздің егемендік алуынан бергі кезеңде ғана нақтылы жолға қойылды. Жұмабаев есімін мәңгі есте қалдыру бағытында да біршама жұмыстар атқарылды. Алматы және Петропавл қалаларында бір-бір көшеге Жұмабайұлы есімі берілді. Петропавл қаласында және ақынның туған ауылында ескерткіш қойылған. Солтүстік Қазақстан облысының бұрынғы Булаев ауданы Мағжан Жұмабаев ауданы болып аталды
19 слайд
М.Жұмабаев және
Интернационал көшелерiнiң
қиылысында орналасқан алаңда
Солтүстiк Қазақстан жерiнде
туған көрнектi қазақ ақыны
Мағжан Жұмабаевтың
ескерткiшi орнатылған. Оның
авторы — Қазақстан
Республикасының жетекшi
мүсiншiсi, халықаралық
конкурстардың лауреаты және
дипломанты, Суретшiлер
одағының мүшесi
Марат Әйнеков .
19 слайд
М.Жұмабаев және Интернационал көшелерiнiң қиылысында орналасқан алаңда Солтүстiк Қазақстан жерiнде туған көрнектi қазақ ақыны Мағжан Жұмабаевтың ескерткiшi орнатылған. Оның авторы — Қазақстан Республикасының жетекшi мүсiншiсi, халықаралық конкурстардың лауреаты және дипломанты, Суретшiлер одағының мүшесi Марат Әйнеков .
20 слайд
20 слайд