"МДҰ-дағы таңғы жиын"
"МДҰ-дағы таңғы жиын"

#1 слайд
МДҰ-дағы балалармен
таңғы жиындар
Мусилимова А.Н.
1 слайд
МДҰ-дағы балалармен таңғы жиындар Мусилимова А.Н.
#2 слайд
Таңертеңгі жиналыстар -
балалардың бірлескен қызметін
ұйымдастырудың бір түрі
•Топтық жинау - бұл балаларға қажетті дағдыларды
үйрететін уақыт. Тәжірибе көрсеткендей, балалар-
дың проблемалары өзінің мінез-құлқы репертуарын
да белгілі бір дағдылар болмағанымен байланысты.
Тиісінше, қажетті дағдыларды үйрену керек, шарт-
тарды жасай отырып, қолайлы мінез-құлық үлгісін
модельдеу қажет.
2 слайд
Таңертеңгі жиналыстар - балалардың бірлескен қызметін ұйымдастырудың бір түрі •Топтық жинау - бұл балаларға қажетті дағдыларды үйрететін уақыт. Тәжірибе көрсеткендей, балалар- дың проблемалары өзінің мінез-құлқы репертуарын да белгілі бір дағдылар болмағанымен байланысты. Тиісінше, қажетті дағдыларды үйрену керек, шарт- тарды жасай отырып, қолайлы мінез-құлық үлгісін модельдеу қажет.
#3 слайд
Таңертеңгі жиынның
құрылымы
•Таңертеңгі жиналыс күнделікті жоспарланған
жә-не құрылымдық тәжірибе. Оның ұзақтығы
балалар дың жасына байланысты, бірақ 20
минуттан ас-пауы керек. Таңертеңгі жиналыста
келесі құрылым бар:
•сәлемдесу
•ақпарат алмасу (идеялар, жаңалықтар)
•топтық шаралар (ойын)
•күнделікті жаңалықтар (хат)
•балаларға арналған іс-шаралар орталықтарын
және іс-шаралар жоспарларын таңдау
3 слайд
Таңертеңгі жиынның құрылымы •Таңертеңгі жиналыс күнделікті жоспарланған жә-не құрылымдық тәжірибе. Оның ұзақтығы балалар дың жасына байланысты, бірақ 20 минуттан ас-пауы керек. Таңертеңгі жиналыста келесі құрылым бар: •сәлемдесу •ақпарат алмасу (идеялар, жаңалықтар) •топтық шаралар (ойын) •күнделікті жаңалықтар (хат) •балаларға арналған іс-шаралар орталықтарын және іс-шаралар жоспарларын таңдау
#4 слайд
Таңертеңгі жиын тапсырмалары
•бүкіл күн үшін жағымды эмоционалды қатынас жасау
•балалар мен ересектер арасындағы тұлғааралық және ақпа-
раттылық қарым-қатынас жасау
•қарым-қатынас дағдыларын күшейтеді
•өз іс-әрекетін жоспарлау және ұйымдастыру мүмкіндігін да-
мытады
•алдағы шараларға ынталандыруды қалыптастыру,кейбір оқу
проблемаларын шешу.
4 слайд
Таңертеңгі жиын тапсырмалары •бүкіл күн үшін жағымды эмоционалды қатынас жасау •балалар мен ересектер арасындағы тұлғааралық және ақпа- раттылық қарым-қатынас жасау •қарым-қатынас дағдыларын күшейтеді •өз іс-әрекетін жоспарлау және ұйымдастыру мүмкіндігін да- мытады •алдағы шараларға ынталандыруды қалыптастыру,кейбір оқу проблемаларын шешу.
#5 слайд
Таңертеңгі жиынның басталуы
•Тәрбиеші таңертеңгілік таңертеңгі жиынның басталуы туралы айтады, мы-
салы, қоңырау, жоспарланған тақырыпқа байланысты болуы мүмкін.
•Жинау уақыты мен орны әрдайым тұрақты болуы керек. Балалар тәрбиеші-
лермен бірге кез-келген тәртіпте бір-біріне қарайтын шеңберге орналасты-
рылады.
•Дөңгелектер балалардың бір-біріне ашықтығы мен назарын аударады, топ-
тағы бірлік сезімін тудырады. Бұл бала тәрбиеші үшін өте жақсы позиция,
себебі әр бала өз көзқарасымен айналысады.
5 слайд
Таңертеңгі жиынның басталуы •Тәрбиеші таңертеңгілік таңертеңгі жиынның басталуы туралы айтады, мы- салы, қоңырау, жоспарланған тақырыпқа байланысты болуы мүмкін. •Жинау уақыты мен орны әрдайым тұрақты болуы керек. Балалар тәрбиеші- лермен бірге кез-келген тәртіпте бір-біріне қарайтын шеңберге орналасты- рылады. •Дөңгелектер балалардың бір-біріне ашықтығы мен назарын аударады, топ- тағы бірлік сезімін тудырады. Бұл бала тәрбиеші үшін өте жақсы позиция, себебі әр бала өз көзқарасымен айналысады.
#6 слайд
Сәлемдесу
•Балаларға құрбыларының сүйіспеншілігі мен
құрметі қажет, олар топтың бір бөлігін сезі-
неді. Құттықтауды бастағанға дейін мұғалім
оны модельдейді, яғни ол қалай жасалатынын
көрсетеді. Модельдеу жаңа кезеңді бастаған
сайын орын алады. Сәлемдесу шеңбері бар-
лығына жіберіледі. Балалар оңай үйреніп, қуа
на-қуана атқара алатын көптеген қызықты,
көңілді құттықтаулар бар. Балалар процеду-
раны үйренсе, мұғалім жаңа жолды ұсына ала
ды. Бір апта ішінде екі немесе үш сәлемде-
суді қолдануға болады. Осы рәсім кезінде ба-
лалардың бір-біріне ауысатын әртүрлі заттар-
ды қолдануға болады: ойыншық, сиқырлы та-
яқшалар немесе балалар үшін маңызды нәр-
се.
6 слайд
Сәлемдесу •Балаларға құрбыларының сүйіспеншілігі мен құрметі қажет, олар топтың бір бөлігін сезі- неді. Құттықтауды бастағанға дейін мұғалім оны модельдейді, яғни ол қалай жасалатынын көрсетеді. Модельдеу жаңа кезеңді бастаған сайын орын алады. Сәлемдесу шеңбері бар- лығына жіберіледі. Балалар оңай үйреніп, қуа на-қуана атқара алатын көптеген қызықты, көңілді құттықтаулар бар. Балалар процеду- раны үйренсе, мұғалім жаңа жолды ұсына ала ды. Бір апта ішінде екі немесе үш сәлемде- суді қолдануға болады. Осы рәсім кезінде ба- лалардың бір-біріне ауысатын әртүрлі заттар- ды қолдануға болады: ойыншық, сиқырлы та- яқшалар немесе балалар үшін маңызды нәр- се.
#7 слайд
Ақпарат алмасу, жаңалықтар
•Бұл таңертеңгі жиналыстың ең маңызды және маңызды бөлігі, оның ба-
рысында балалар өз ойларын, идеяларын, сезімдерін білдіруге үйренеді.
Талқылау жаңалықтарға, оқиғаларға емес, элементтерге қатысты болуы
керек. Тақырыптар топтың жасына және құрамына байланысты өзгеруі
мүмкін. Ақпарат балаларға түсінікті болуы керек белгілі бір тәртіппен
алмастырылады. Талқауға қатысатын балалардың саны шектеулі. Бұл
үшін кез-келген заттарды пайдалану ыңғайлы, мысалы, геометриялық пі-
шіндер, ... .. мұғалім өзі идеялармен алмасуда қанша бала қатысатын-
дығын және қанша сұрақ пен түсініктеме берілетінін анықтайды. Мек-
тепке дейінгі жастағы балаларға 1-2 бала жеткілікті.
7 слайд
Ақпарат алмасу, жаңалықтар •Бұл таңертеңгі жиналыстың ең маңызды және маңызды бөлігі, оның ба- рысында балалар өз ойларын, идеяларын, сезімдерін білдіруге үйренеді. Талқылау жаңалықтарға, оқиғаларға емес, элементтерге қатысты болуы керек. Тақырыптар топтың жасына және құрамына байланысты өзгеруі мүмкін. Ақпарат балаларға түсінікті болуы керек белгілі бір тәртіппен алмастырылады. Талқауға қатысатын балалардың саны шектеулі. Бұл үшін кез-келген заттарды пайдалану ыңғайлы, мысалы, геометриялық пі- шіндер, ... .. мұғалім өзі идеялармен алмасуда қанша бала қатысатын- дығын және қанша сұрақ пен түсініктеме берілетінін анықтайды. Мек- тепке дейінгі жастағы балаларға 1-2 бала жеткілікті.
#8 слайд
Топтық қызмет
•Таңертеңгі жиналыстың бұл кезеңінің басты мақсаты ой-
ын-сауық және оң көңіл-күй арқылы қоғамдастықты құру
болып табылады. Топтық іс-шаралар таңертеңгілік жинау
дың құрамдас бөлігі болып табылады, ол қоғамда демок-
ратиялық құндылықтарды жүзеге асыруға ықпал етеді.
•Топтың әрбір мүшесі әр түрлі іс-шараларға қатысады - ән,
ойын және басқа да жаттығулар - жылдам, жігерлі, шат-
тық. Олар бәсекелестік элементін алып жүрмейді, бірақ
бірге жұмыс істеу, бір-бірінің мүдделері мен дағдыларын
құрметтеуге көмектеседі. Олар мектепке дейінгі жастағы
балаларды академиялық, әлеуметтік және физикалық да-
мытуға, балалар сөйлеудің көрнектілігіне ықпал етуге,
олардың қателіктерін үйренуге және табысқа жетуді
қамтамасыз етуге бағытталған.
8 слайд
Топтық қызмет •Таңертеңгі жиналыстың бұл кезеңінің басты мақсаты ой- ын-сауық және оң көңіл-күй арқылы қоғамдастықты құру болып табылады. Топтық іс-шаралар таңертеңгілік жинау дың құрамдас бөлігі болып табылады, ол қоғамда демок- ратиялық құндылықтарды жүзеге асыруға ықпал етеді. •Топтың әрбір мүшесі әр түрлі іс-шараларға қатысады - ән, ойын және басқа да жаттығулар - жылдам, жігерлі, шат- тық. Олар бәсекелестік элементін алып жүрмейді, бірақ бірге жұмыс істеу, бір-бірінің мүдделері мен дағдыларын құрметтеуге көмектеседі. Олар мектепке дейінгі жастағы балаларды академиялық, әлеуметтік және физикалық да- мытуға, балалар сөйлеудің көрнектілігіне ықпал етуге, олардың қателіктерін үйренуге және табысқа жетуді қамтамасыз етуге бағытталған.
#9 слайд
Күнделікті жаңалықтар
(хаттар)
•Күнделікті жаңалықтар - күнделікті компонент. Оның мақсаты ақпарат бе-
ру. Бұл мұғалім жазған немесе оның жетекшілігімен жазылған қысқаша
хабарлама және жалпыға қолжетімді көрсетілімде (хатта) орналастырыл-
ған.
•Мұғалімнің хабарды балаларға қол жетімді түрде жеткізетін міндеті. Бұл
жағдайда ауызша хабарландырулар мен жазбаша ақпарат пайдаланылуы
мүмкін: мәтінді, нөмірлерді, сызбаларды, пиктограммаларды, дәстүрлі
таң-баларды және т.б.
9 слайд
Күнделікті жаңалықтар (хаттар) •Күнделікті жаңалықтар - күнделікті компонент. Оның мақсаты ақпарат бе- ру. Бұл мұғалім жазған немесе оның жетекшілігімен жазылған қысқаша хабарлама және жалпыға қолжетімді көрсетілімде (хатта) орналастырыл- ған. •Мұғалімнің хабарды балаларға қол жетімді түрде жеткізетін міндеті. Бұл жағдайда ауызша хабарландырулар мен жазбаша ақпарат пайдаланылуы мүмкін: мәтінді, нөмірлерді, сызбаларды, пиктограммаларды, дәстүрлі таң-баларды және т.б.
#10 слайд
•Әрекет орталықтарының таңдауы–
Таңертеңгілік жинаудың маңызды кезеңі - Әрекет орталықтарының
іріктеуі және балалар қызметінің жоспарлануы. Балалар ойлайды,
орталықты таңдап, «Таңдау кеңесіне» таңдауын көрсетеді.
•«Селекционная тақта» - бұл бағдарламаның қажетті төлсипаты. Ол
бүгінгі күні әрбір орталықта болуы мүмкін барлық орталықтар мен
ба-лалардың санын көрсетеді. Ертең бұл сандар, орталықтардың
аттары сияқты, әртүрлі болуы мүмкін. Әр орталықтағы балалардың
саны олардағы жеткілікті материалдардың болуына байланысты,
сондай-ақ қауіпсіздік шарттары ескеріледі. Бала өз фотосуретін
қалаған қалтаға өзімен таңдалған орталықтың белгісімен кіргізеді.
10 слайд
•Әрекет орталықтарының таңдауы– Таңертеңгілік жинаудың маңызды кезеңі - Әрекет орталықтарының іріктеуі және балалар қызметінің жоспарлануы. Балалар ойлайды, орталықты таңдап, «Таңдау кеңесіне» таңдауын көрсетеді. •«Селекционная тақта» - бұл бағдарламаның қажетті төлсипаты. Ол бүгінгі күні әрбір орталықта болуы мүмкін барлық орталықтар мен ба-лалардың санын көрсетеді. Ертең бұл сандар, орталықтардың аттары сияқты, әртүрлі болуы мүмкін. Әр орталықтағы балалардың саны олардағы жеткілікті материалдардың болуына байланысты, сондай-ақ қауіпсіздік шарттары ескеріледі. Бала өз фотосуретін қалаған қалтаға өзімен таңдалған орталықтың белгісімен кіргізеді.
#11 слайд
Қорытындылай келе, таңертеңгілік жинаудың
артықшылықтарын атап өткім келеді:
•Қоғамдық құрылыс;
•Қарым-қатынас дағдыларын дамыту;
•Әлеуметтік дағдыларды дамыту;
•Топта оң ахуал қалыптастыру.
11 слайд
Қорытындылай келе, таңертеңгілік жинаудың артықшылықтарын атап өткім келеді: •Қоғамдық құрылыс; •Қарым-қатынас дағдыларын дамыту; •Әлеуметтік дағдыларды дамыту; •Топта оң ахуал қалыптастыру.
#12 слайд
•Мен Таңертеңгі коллекцияға арналған ойындар мен жатты
ғулардың карт файлдарын жинадым:
•Қош келдіңіздер ойындар;
•Мектеп жасына дейінгі балалардың назарын және қиялын
дамытуға арналған ойындар;
•Қиял мен сөйлеу шығармашылығын дамытуға бағыттал-
ған ойындар;
•Когнитивті сөйлеу ойындары;
•5 білім беру аймағында дидактикалық ойындар.
12 слайд
•Мен Таңертеңгі коллекцияға арналған ойындар мен жатты ғулардың карт файлдарын жинадым: •Қош келдіңіздер ойындар; •Мектеп жасына дейінгі балалардың назарын және қиялын дамытуға арналған ойындар; •Қиял мен сөйлеу шығармашылығын дамытуға бағыттал- ған ойындар; •Когнитивті сөйлеу ойындары; •5 білім беру аймағында дидактикалық ойындар.
#13 слайд
Жинау - бұл оның әмбебап мәдени ре-
жимдерін, әмбебап құзыреттілігін дамы-
туға, өмірдің және қызметтің барлық жағ-
дайларында әрекет етуге көмектесетін мә
дени іс-әрекеттердің бірі.
13 слайд
Жинау - бұл оның әмбебап мәдени ре- жимдерін, әмбебап құзыреттілігін дамы- туға, өмірдің және қызметтің барлық жағ- дайларында әрекет етуге көмектесетін мә дени іс-әрекеттердің бірі.
#14 слайд
•Ересектердің міндеті - балаларға коллекция жасау идеясын ұнамауы ғана емес,
сонымен қатар, оларға көмектесу үшін барынша мүмкін.
•Мұндай құмарлықтың пайдасы сөзсіз.
•Алдымен коллекцияны жинап, балалар когнитивтік-зерттеу жұмыстарымен айна-
лысады, олар коллекциядағы элементтер туралы мүмкіндігінше көбірек білу-ге
ұмтылады.
•Екіншіден, жадты жинау, көңіл бөлу, интеллект оқыту жүргізіледі, ол дәлдік пен
тұрақтылықты дамытады.
•Үшіншіден, олардың коллекциясын достарға көрсету, олармен қызықты экспо-
наттар алмасу арқылы балалар қарым-қатынас жасауды үйренуде. Ақырында, кез
келген хобби сияқты жинау өмірді безендіреді, оны толығырақ әрі әртүрлі етеді.
•Жинау баланы дәлдікке, табандылыққа үйретеді, материалмен жұмыс істеу - бір
сөзбен айтқанда, білімнің кез-келген саласында ғылыми-зерттеу жұмыстарына
қажетті қасиеттерді жетілдіреді.
14 слайд
•Ересектердің міндеті - балаларға коллекция жасау идеясын ұнамауы ғана емес, сонымен қатар, оларға көмектесу үшін барынша мүмкін. •Мұндай құмарлықтың пайдасы сөзсіз. •Алдымен коллекцияны жинап, балалар когнитивтік-зерттеу жұмыстарымен айна- лысады, олар коллекциядағы элементтер туралы мүмкіндігінше көбірек білу-ге ұмтылады. •Екіншіден, жадты жинау, көңіл бөлу, интеллект оқыту жүргізіледі, ол дәлдік пен тұрақтылықты дамытады. •Үшіншіден, олардың коллекциясын достарға көрсету, олармен қызықты экспо- наттар алмасу арқылы балалар қарым-қатынас жасауды үйренуде. Ақырында, кез келген хобби сияқты жинау өмірді безендіреді, оны толығырақ әрі әртүрлі етеді. •Жинау баланы дәлдікке, табандылыққа үйретеді, материалмен жұмыс істеу - бір сөзбен айтқанда, білімнің кез-келген саласында ғылыми-зерттеу жұмыстарына қажетті қасиеттерді жетілдіреді.
#15 слайд
Жәндіктер коллекциясы Дарибаев Амирали
15 слайд
Жәндіктер коллекциясы Дарибаев Амирали
#16 слайд
16 слайд
шағым қалдыра аласыз













