Мектептегі инклюзивті мәдениетті дамыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Мектептегі инклюзивті
мәдениетті дамыту
Пән мұғалімі: Ұ.Есмұратова
Орындаған: Г.Абуева
1 слайд
Мектептегі инклюзивті мәдениетті дамыту Пән мұғалімі: Ұ.Есмұратова Орындаған: Г.Абуева
2 слайд
Философиялық энциклопедиялық сөздікте «мәдениет»
деген ұғымға мынандай анықтама береді: (латын тілінен
аударғанда – мәдениет- білім беру, білім, тәрбие, даму)
олардың өзара қарым-қатынасы, сондай-ақ олардың
материалдық және рухани құндылықтары. Осыған
сүйене отырып, келесі анықтама беруге болады:
инклюзивтік мәдениет – бұл өзара қоғамның ортақ
идеялары арқылы көрінетін, адамгершілікке,
толеранттылыққа, өзара қарым-қатынастарға,
шыдамдылыққа бағытталған қоғам дамуының деңгейі.
2 слайд
Философиялық энциклопедиялық сөздікте «мәдениет» деген ұғымға мынандай анықтама береді: (латын тілінен аударғанда – мәдениет- білім беру, білім, тәрбие, даму) олардың өзара қарым-қатынасы, сондай-ақ олардың материалдық және рухани құндылықтары. Осыған сүйене отырып, келесі анықтама беруге болады: инклюзивтік мәдениет – бұл өзара қоғамның ортақ идеялары арқылы көрінетін, адамгершілікке, толеранттылыққа, өзара қарым-қатынастарға, шыдамдылыққа бағытталған қоғам дамуының деңгейі.
3 слайд
Қоғамның инклюзивтік мәдениетін инклюзивті білім беруді
табысты жүзеге асыру факторы ретінде ғана емес, сонымен қатар
Қазақстандағы көп мәдениетті білім беруді дамыту факторы
ретінде де қарастыруға болады. Педагогикалық мәдениет – «көп
мәдениетті білім» тұжырымдамасы жас ұрпақты көпұлтты және
көп мәдениетті ортада өмірге дайындау идеясына негізделген білім
ретінде анықталады. Мұндай білімнің мақсаты әртүрлі ұлт, дін
өкілдерімен ынтымақтастық қарым-қатынас жасау және басқа
мәдениетің өзіндік ерекшеліктерін түсінуді қалыптастыру, оларға
қатысты теріс көзқарастарды жою болып табылады.
3 слайд
Қоғамның инклюзивтік мәдениетін инклюзивті білім беруді табысты жүзеге асыру факторы ретінде ғана емес, сонымен қатар Қазақстандағы көп мәдениетті білім беруді дамыту факторы ретінде де қарастыруға болады. Педагогикалық мәдениет – «көп мәдениетті білім» тұжырымдамасы жас ұрпақты көпұлтты және көп мәдениетті ортада өмірге дайындау идеясына негізделген білім ретінде анықталады. Мұндай білімнің мақсаты әртүрлі ұлт, дін өкілдерімен ынтымақтастық қарым-қатынас жасау және басқа мәдениетің өзіндік ерекшеліктерін түсінуді қалыптастыру, оларға қатысты теріс көзқарастарды жою болып табылады.
4 слайд
«Инклюзивті мәдениет» термині инклюзивтік білім берудің бөлігі
ретінде көп мәдениетті білімге қатысты. Осы анықтамада
инклюзивті мәдениет ерекше білім беру қажеттілігі бар адамдарға
ғана емес, басқа ұлтқа, дінге немесе басқа да ерекшеліктерге
байланысты адамдарға да қатысы бар. Адамдарға құрметпен
қарау, адамгершілік көзқарас, жауапкершілік кез-келген адам үшін
маңызды. Сондықтан адамдардың, ең бастысы оқушылардың, ата-
аналардың, педагогтардың оны меңгеруі инклюзивті білім беруді
дамытудың маңызды негізі ретінде қарастыруға болады.
4 слайд
«Инклюзивті мәдениет» термині инклюзивтік білім берудің бөлігі ретінде көп мәдениетті білімге қатысты. Осы анықтамада инклюзивті мәдениет ерекше білім беру қажеттілігі бар адамдарға ғана емес, басқа ұлтқа, дінге немесе басқа да ерекшеліктерге байланысты адамдарға да қатысы бар. Адамдарға құрметпен қарау, адамгершілік көзқарас, жауапкершілік кез-келген адам үшін маңызды. Сондықтан адамдардың, ең бастысы оқушылардың, ата- аналардың, педагогтардың оны меңгеруі инклюзивті білім беруді дамытудың маңызды негізі ретінде қарастыруға болады.
5 слайд
Қоғам үшін барлық оқушылар мен педагогтардың тең
құндылығын тану; мектеп өмірінің барлық аспектілеріне мектеп
оқушыларының қатысу дәрежесін арттыру және оқушылардың
кейбір топтарының оқшаулану деңгейін бір мезгілде төмендету;
білім берудің педагогикалық әдістері мен технологияларын мектеп
жанында тұратын барлық оқушылардың әртүрлі қажеттіліктеріне
толық сәйкес болатындай етіп өзгерту; білім алу жолындағы
кедергілерді талдау, зерделеу және еңсеру және тек мүгедектігі бар
немесе ерекше білім беру қажеттілігі бар адамдар үшін ғана емес,
мектептің барлық оқушылары үшін мектеп өміріне
толыққанды қатысу.
5 слайд
Қоғам үшін барлық оқушылар мен педагогтардың тең құндылығын тану; мектеп өмірінің барлық аспектілеріне мектеп оқушыларының қатысу дәрежесін арттыру және оқушылардың кейбір топтарының оқшаулану деңгейін бір мезгілде төмендету; білім берудің педагогикалық әдістері мен технологияларын мектеп жанында тұратын барлық оқушылардың әртүрлі қажеттіліктеріне толық сәйкес болатындай етіп өзгерту; білім алу жолындағы кедергілерді талдау, зерделеу және еңсеру және тек мүгедектігі бар немесе ерекше білім беру қажеттілігі бар адамдар үшін ғана емес, мектептің барлық оқушылары үшін мектеп өміріне толыққанды қатысу.
6 слайд
Инклюзивті білім беру процесі негізінде жатқан бұл
тұжырымдамалық ережелер мектептің инклюзивті мәдениетін
қалыптастыру ережелерін немесе тәсілдерін қалыптастырады.
Инклюзивті мектеп мәдениеттердің алуан түрлілігін жаңа
шындық ретінде қарастырады. Қазіргі заманғы мектеп әртүрлі
этникалық топтар мен мәдениеттерге жататын, әртүрлі
экономикалық және әлеуметтік мәртебесі бар, әртүрлі қабілеттері,
денсаулық жағдайы, қызығушылықтары мен оқыту мақсаттары
бар балаларды оқытуға дайын болуы тиіс. Осылайша, мектеп
бірыңғай оқу жоспарымен және барлық балаларды оқытуға
бірыңғай көзқараспен шектелмеуі тиіс.
6 слайд
Инклюзивті білім беру процесі негізінде жатқан бұл тұжырымдамалық ережелер мектептің инклюзивті мәдениетін қалыптастыру ережелерін немесе тәсілдерін қалыптастырады. Инклюзивті мектеп мәдениеттердің алуан түрлілігін жаңа шындық ретінде қарастырады. Қазіргі заманғы мектеп әртүрлі этникалық топтар мен мәдениеттерге жататын, әртүрлі экономикалық және әлеуметтік мәртебесі бар, әртүрлі қабілеттері, денсаулық жағдайы, қызығушылықтары мен оқыту мақсаттары бар балаларды оқытуға дайын болуы тиіс. Осылайша, мектеп бірыңғай оқу жоспарымен және барлық балаларды оқытуға бірыңғай көзқараспен шектелмеуі тиіс.
7 слайд
Инклюзивтік мектеп әрқашан өзінің барлық оқушыларына оқуда
жоғары нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Инклюзивті
мектеп жұмыстың командалық стилін пайдалануды көздейді. Бірде-
бір мұғалім өте көп түрлі балаларды оқыта отырып, табысқа жете
алмайды: оған әріптестерінің тарапынан көмек қажет болады.
Психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының, мектеп
әкімшілігінің мүшелерін қоса алғанда, әртүрлі мамандардың
командалық жұмысы әр баланың дамуында ең жақсы нәтижелерге
қол жеткізуге көмектеседі және шынайы мектеп қауымдастығын
қалыптастыруға ықпал етеді.
7 слайд
Инклюзивтік мектеп әрқашан өзінің барлық оқушыларына оқуда жоғары нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Инклюзивті мектеп жұмыстың командалық стилін пайдалануды көздейді. Бірде- бір мұғалім өте көп түрлі балаларды оқыта отырып, табысқа жете алмайды: оған әріптестерінің тарапынан көмек қажет болады. Психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының, мектеп әкімшілігінің мүшелерін қоса алғанда, әртүрлі мамандардың командалық жұмысы әр баланың дамуында ең жақсы нәтижелерге қол жеткізуге көмектеседі және шынайы мектеп қауымдастығын қалыптастыруға ықпал етеді.
8 слайд
Оқушылардың өздері өткізетін театрлық қойылымдар,
конференциялар, көрмелер, дөңгелек үстелдер және тағы
басқалар сияқты сабақтан тыс қызметтің әртүрлі
түрлері инклюзивтік мектептерде өзін жақсы жағынан
көрсетеді. Инклюзивті мектеп қоғамның әлеуметтік
дамуына ықпал етеді. Мектеп әр баланы қабылдау
философиясы мен мәдениетін, оқуға икемділігін, сонымен
қатар оның маңызды әлеуметтік құндылығын қолдайды.
Инклюзивтік мектеп әрбір мүшенің даралылығы
бағаланатын және әрқайсысы көмек пен қолдау ала
алатын қоғамды қалыптастыруға ықпал етеді.
8 слайд
Оқушылардың өздері өткізетін театрлық қойылымдар, конференциялар, көрмелер, дөңгелек үстелдер және тағы басқалар сияқты сабақтан тыс қызметтің әртүрлі түрлері инклюзивтік мектептерде өзін жақсы жағынан көрсетеді. Инклюзивті мектеп қоғамның әлеуметтік дамуына ықпал етеді. Мектеп әр баланы қабылдау философиясы мен мәдениетін, оқуға икемділігін, сонымен қатар оның маңызды әлеуметтік құндылығын қолдайды. Инклюзивтік мектеп әрбір мүшенің даралылығы бағаланатын және әрқайсысы көмек пен қолдау ала алатын қоғамды қалыптастыруға ықпал етеді.
9 слайд
Сондықтан, инклюзивті мәдениет – инклюзивті білім
берудің мақсаттарына сәйкес жоғары нәтижелерге қол
жеткізу мүмкіндіктерін қамтамасыз ете отырып,
қажеттіліктердің алуан түрлілігін қабылдауды қоғам
дұрыс қабылдайтын, қолдайтын, жинайтын инклюзивті
қоғамның мәдениетін қалыптастыру, жалпы алғанда,
педагогикалық қоғамдастық пен қоғамды үздіксіз
жетілдіруді сақтау, қабылдау, ынтымақтастықпен
ынтыландыру үшін маңызды негіз болып табылады.
9 слайд
Сондықтан, инклюзивті мәдениет – инклюзивті білім берудің мақсаттарына сәйкес жоғары нәтижелерге қол жеткізу мүмкіндіктерін қамтамасыз ете отырып, қажеттіліктердің алуан түрлілігін қабылдауды қоғам дұрыс қабылдайтын, қолдайтын, жинайтын инклюзивті қоғамның мәдениетін қалыптастыру, жалпы алғанда, педагогикалық қоғамдастық пен қоғамды үздіксіз жетілдіруді сақтау, қабылдау, ынтымақтастықпен ынтыландыру үшін маңызды негіз болып табылады.
10 слайд
10 слайд