«МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ: БІЛІМ БЕРУДЕГІ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН ЭТИКАЛЫҚ ҚАҒИДАТТАРЫ»
«МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ: БІЛІМ БЕРУДЕГІ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН ЭТИКАЛЫҚ ҚАҒИДАТТАРЫ»

#1 слайд
«МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ
ИНТЕЛЛЕКТ: БІЛІМ
БЕРУДЕГІ МҮМКІНДІКТЕРІ
МЕН ЭТИКАЛЫҚ
ҚАҒИДАТТАРЫ»
1 слайд
«МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ: БІЛІМ БЕРУДЕГІ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН ЭТИКАЛЫҚ ҚАҒИДАТТАРЫ»
#2 слайд
НҰСҚАУЛЫҚТЫҢ МАҚСАТЫ
•ОРТА БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕ ЖАСАНДЫ
ИНТЕЛЛЕКТІНІ (ЖИ) ПАЙДАЛАНУ БАРЫСЫНДА
АШЫҚТЫҚ, ӘДІЛДІК, ҚАУІПСІЗДІК ЖӘНЕ ТЕҢ
МҮМКІНДІКТЕР ҚАҒИДАТТАРЫН БЕКІТЕ ОТЫРЫП,
МҰҒАЛІММЕН ОҚУШЫҒА БІРДЕЙ ТАЛАП ҚОЙЫП,
АКАДЕМИЯЛЫҚ АДАЛДЫҚ ПЕН ЖАУАПКЕРШІЛІК
МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ.
2 слайд
НҰСҚАУЛЫҚТЫҢ МАҚСАТЫ •ОРТА БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТІНІ (ЖИ) ПАЙДАЛАНУ БАРЫСЫНДА АШЫҚТЫҚ, ӘДІЛДІК, ҚАУІПСІЗДІК ЖӘНЕ ТЕҢ МҮМКІНДІКТЕР ҚАҒИДАТТАРЫН БЕКІТЕ ОТЫРЫП, МҰҒАЛІММЕН ОҚУШЫҒА БІРДЕЙ ТАЛАП ҚОЙЫП, АКАДЕМИЯЛЫҚ АДАЛДЫҚ ПЕН ЖАУАПКЕРШІЛІК МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ.
#3 слайд
Жасанды интеллектіні мектепте
тиімді және этикалық қолдану
Негізгі ұғымдар:
•ЖИ – мәтін, сурет, бейне жасайтын
жүйелер
•Этикалық пайдалану – адалдық,
ашықтық, жауапкершілік
•Disclosure – ЖИ қолданғанын
міндетті түрде көрсету
Негізгі ұсыныстар (орта білім
ұйымдарына):
•ЖИ-ді сабаққа кіріктіру
•Мұғалімдердің цифрлық
сауаттылығын арттыру
•Оқушыларға ЖИ этикасын үйрету
•Цифрлық құзыреттерін дамыту
3 слайд
Жасанды интеллектіні мектепте тиімді және этикалық қолдану Негізгі ұғымдар: •ЖИ – мәтін, сурет, бейне жасайтын жүйелер •Этикалық пайдалану – адалдық, ашықтық, жауапкершілік •Disclosure – ЖИ қолданғанын міндетті түрде көрсету Негізгі ұсыныстар (орта білім ұйымдарына): •ЖИ-ді сабаққа кіріктіру •Мұғалімдердің цифрлық сауаттылығын арттыру •Оқушыларға ЖИ этикасын үйрету •Цифрлық құзыреттерін дамыту
#4 слайд
ЖИ-ді жауапты
пайдалану
қағидаттары
ЖИ қолдану
деңгейлері (5
қадам)
Оқу үдерісіндегі
мысалдар
•Адам мүддесі –
басты құндылық
•Сыни ойлау мен
дербес шешім
•Шынайы қолдау
және эмоциялық
әл-ауқат
•ЖИ
қолданылмайды
•ЖИ идеяға көмек
•ЖИ алғашқы
нұсқа
•ЖИ бірлескен
жұмыс
•ЖИ тең автор
•Әдебиет – эссе
жоспарын құру
•Тіл – орфографияны
тексеру
•Экология – топтық
жобаларды байыту
•География –
картамен жұмыс,
деректерді талдау
•Математика – есеп
шығару қадамдарын
түсіндіру
Жасанды интеллект - педагогтың
көмекшісі
4 слайд
ЖИ-ді жауапты пайдалану қағидаттары ЖИ қолдану деңгейлері (5 қадам) Оқу үдерісіндегі мысалдар •Адам мүддесі – басты құндылық •Сыни ойлау мен дербес шешім •Шынайы қолдау және эмоциялық әл-ауқат •ЖИ қолданылмайды •ЖИ идеяға көмек •ЖИ алғашқы нұсқа •ЖИ бірлескен жұмыс •ЖИ тең автор •Әдебиет – эссе жоспарын құру •Тіл – орфографияны тексеру •Экология – топтық жобаларды байыту •География – картамен жұмыс, деректерді талдау •Математика – есеп шығару қадамдарын түсіндіру Жасанды интеллект - педагогтың көмекшісі
#5 слайд
ПЕДАГОГКЕ ЖИ НЕ ҮШІН
ҚАЖЕТ?
Міндет Нәтиже
Уақыт үнемдеу
ЖИ көмегі
Идея, мақсат,
критерий ұсынады
Сабақ қызықты
өтеді
Көрнекі материалдар
жасайды
Жедел кері
байланыс
жасалады
Тест құрастырып
тексеруге
көмектеседі
Сабақ
жоспарлау
Сабақ өткізу
Бағалау
Сыныптан тыс
жұмыс
Жобалар,
қысқаша мазмұн
Зерттеу
дағдылары
дамиды
5 слайд
ПЕДАГОГКЕ ЖИ НЕ ҮШІН ҚАЖЕТ? Міндет Нәтиже Уақыт үнемдеу ЖИ көмегі Идея, мақсат, критерий ұсынады Сабақ қызықты өтеді Көрнекі материалдар жасайды Жедел кері байланыс жасалады Тест құрастырып тексеруге көмектеседі Сабақ жоспарлау Сабақ өткізу Бағалау Сыныптан тыс жұмыс Жобалар, қысқаша мазмұн Зерттеу дағдылары дамиды
#6 слайд
Педагог — басты жауапты
тұлға
•ЖИ – көмекші, мұғалімді
алмастырмайды
•Материалдың дұрыстығын
тексеру
•Оқушыларды саналы
қолдануға үйрету
•Этикалық нормаларды сақтау
ЭТИКАЛЫҚ
НОРМАЛАР
•АШЫҚТЫҚ
•Құпиялық
•Қауіпсіздік
•Әділдік
•Дәлдік
•Жауапкершілік
МҰҒАЛІМНІҢ РӨЛІ
•АҚПАРАТТЫҚ МӘДЕНИЕТ
ҚАЛЫПТАСТЫРУ
•ЖИ-ДІ ҚОЛДАНУДЫ
ҚАДАҒАЛАУ
•АШЫҚТЫҚ ПЕН АДАЛДЫҚТЫ
ТАЛАП ЕТУ
6 слайд
Педагог — басты жауапты тұлға •ЖИ – көмекші, мұғалімді алмастырмайды •Материалдың дұрыстығын тексеру •Оқушыларды саналы қолдануға үйрету •Этикалық нормаларды сақтау ЭТИКАЛЫҚ НОРМАЛАР •АШЫҚТЫҚ •Құпиялық •Қауіпсіздік •Әділдік •Дәлдік •Жауапкершілік МҰҒАЛІМНІҢ РӨЛІ •АҚПАРАТТЫҚ МӘДЕНИЕТ ҚАЛЫПТАСТЫРУ •ЖИ-ДІ ҚОЛДАНУДЫ ҚАДАҒАЛАУ •АШЫҚТЫҚ ПЕН АДАЛДЫҚТЫ ТАЛАП ЕТУ
#7 слайд
Сабақ жоспары:
Zotero, Mendeley,
ChatGPT, Diffit
Сабақ өткізу: Tome,
Magicschool,
Quizgecko
Бағалау: PrepAI,
Teachology,
Copyleaks
Сыныптан тыс
жұмыс: Scholarcy,
Elicit
ЖИ
құралдары
7 слайд
Сабақ жоспары: Zotero, Mendeley, ChatGPT, Diffit Сабақ өткізу: Tome, Magicschool, Quizgecko Бағалау: PrepAI, Teachology, Copyleaks Сыныптан тыс жұмыс: Scholarcy, Elicit ЖИ құралдары
#8 слайд
•МАҚСАТТЫ АНЫҚТА У – ЖИ-ДІ ТЕК САБАҚТАҒЫ
НАҚТЫ МАҚСАТҚА ҚОЛДАН У.
•Мазмұнды тексер У– ЖИ ұсынған ақпараттың
дұрыстығын және сапасын әрдайым тексер у.
•Соңғы шешім – мұғалімде – қорытынды бағалау
мен шешім әрқашан мұғалімнің бақылауында
болуы керек.
•Оқушыларға түсінді ру – ЖИ-ді қалай дұрыс
және қауіпсіз қолдану керектігін оқушыларға
НАҚТЫ ТҮСІНДІР У.
«ЖИ-ДІ
ҚОЛДАНУДАҒЫ
НЕГІЗГІ ҚАДАМДАР»
•Шағыннан бастаңыз
•Саралап қолданыңыз
8 слайд
•МАҚСАТТЫ АНЫҚТА У – ЖИ-ДІ ТЕК САБАҚТАҒЫ НАҚТЫ МАҚСАТҚА ҚОЛДАН У. •Мазмұнды тексер У– ЖИ ұсынған ақпараттың дұрыстығын және сапасын әрдайым тексер у. •Соңғы шешім – мұғалімде – қорытынды бағалау мен шешім әрқашан мұғалімнің бақылауында болуы керек. •Оқушыларға түсінді ру – ЖИ-ді қалай дұрыс және қауіпсіз қолдану керектігін оқушыларға НАҚТЫ ТҮСІНДІР У. «ЖИ-ДІ ҚОЛДАНУДАҒЫ НЕГІЗГІ ҚАДАМДАР» •Шағыннан бастаңыз •Саралап қолданыңыз
#9 слайд
ЖИ ҚОЛДАНУДАҒЫ
ҚАУІПТЕР
Ақпараттың жалған болуы мүмкін
Оқушының шығармашылық қабілеті төмендеуі
Сыни ойлаудың дамымай қалуы
Көшіріп алу әдетіне үйретуі
ЖИ қолдансаң – міндетті түрде көрсет
Өз ойыңды бірінші орынға қой
Көшірме жасаудан аулақ бол
Ақпаратты тексеріп пайдалан
Жауапкершілікті өзіңе ал
ОҚУШЫЛАРҒА
АРНАЛҒАН 5 ЕРЕЖЕ
9 слайд
ЖИ ҚОЛДАНУДАҒЫ ҚАУІПТЕР Ақпараттың жалған болуы мүмкін Оқушының шығармашылық қабілеті төмендеуі Сыни ойлаудың дамымай қалуы Көшіріп алу әдетіне үйретуі ЖИ қолдансаң – міндетті түрде көрсет Өз ойыңды бірінші орынға қой Көшірме жасаудан аулақ бол Ақпаратты тексеріп пайдалан Жауапкершілікті өзіңе ал ОҚУШЫЛАРҒА АРНАЛҒАН 5 ЕРЕЖЕ
#10 слайд
Күтілетін нәтиже:
•Мұғалімнің жұмыс уақыты үнемделеді,
сабақ жоспарлау мен бағалау жеңілдейді;
•Сабақ қызықты, көрнекі және интерактивті
болады;
•Оқушылардың шығармашылық қабілеті
сақталады, сыни ойлау дағдылары
дамиды;
•ЖИ қолдану арқылы оқыту сапасы
арттыруға, білім беру процесі тиімдірек
болуына септігін тигізеді.
10 слайд
Күтілетін нәтиже: •Мұғалімнің жұмыс уақыты үнемделеді, сабақ жоспарлау мен бағалау жеңілдейді; •Сабақ қызықты, көрнекі және интерактивті болады; •Оқушылардың шығармашылық қабілеті сақталады, сыни ойлау дағдылары дамиды; •ЖИ қолдану арқылы оқыту сапасы арттыруға, білім беру процесі тиімдірек болуына септігін тигізеді.
#11 слайд
«ОҚЫТУ ПРОЦЕСІН
ҚОЛДАУШЫ ҚҰРАЛ»
ЖИ – уақытты үнемдейтін
құрал
Оқыту әдістерін
кеңейтеді
Педагогтің кәсіби
шеберлігінің дамуына ықпал
етеді
11 слайд
«ОҚЫТУ ПРОЦЕСІН ҚОЛДАУШЫ ҚҰРАЛ» ЖИ – уақытты үнемдейтін құрал Оқыту әдістерін кеңейтеді Педагогтің кәсіби шеберлігінің дамуына ықпал етеді
шағым қалдыра аласыз













