Нан дастархан байлығы.
Нан дастархан байлығы.

#1 слайд
МКҚК №100 «Тоғжан» бөбекжай-бақшасы
№ 6 «Қиялшылдар» ересек тобы
«Тәрбиелеу-білім беру үдерісінде балалар әрекеттерінің
негізгі түрлерін кіріктіру арқылы перспективалық жоспар
құру»
Әзірлеуші: Турабаева Эльвира Аликадыровна
«Нан-дастархан байлығы»
Шымкент қаласы 2024 жыл
1 слайд
МКҚК №100 «Тоғжан» бөбекжай-бақшасы № 6 «Қиялшылдар» ересек тобы «Тәрбиелеу-білім беру үдерісінде балалар әрекеттерінің негізгі түрлерін кіріктіру арқылы перспективалық жоспар құру» Әзірлеуші: Турабаева Эльвира Аликадыровна «Нан-дастархан байлығы» Шымкент қаласы 2024 жыл
#2 слайд
«Нан-дастархан байлығы»
2 слайд
«Нан-дастархан байлығы»
#3 слайд
.
Ғылыми жобаның өзектілігі:
Менің зерттеу жұмысымның тақырыбы:
«Нан дастархан байлығы». Қазіргі
уақытта пісіріп жатқан нанның құрамы
талаптарға сәйкес келмейді,- қатты
үгітіледі, қышқыл дәмі сезіледі, тез
бұзылады.Сондықтан да нанның құрамын,
сапасын және оның адам денсаулығына
әсерін зерттеу өзекті деп ойлаймын
Мақсаты:
Жобаны ойын түрінде
ұйымдастырып,нан туралы
балалардың түсініктерін
кеңейтіп, нан қайдан және
қалай келетінің түсіндіру.
Рухани жаңғыру: "Бидай түю"
дәстүрімен таныстыру.
Еңбекті бағалап, адамгершілік
қасиеттерін ояту, сөздік қорын
молайту.
Міндеттері:
А) Нан туралы білімдерін
кеңейту;
Ә) Танымдық, ойлау
қабілеттерін дамыту;
Б) Нан қадірін түсініп, еңбекті
бағалауға тәрбиелеу;
3 слайд
. Ғылыми жобаның өзектілігі: Менің зерттеу жұмысымның тақырыбы: «Нан дастархан байлығы». Қазіргі уақытта пісіріп жатқан нанның құрамы талаптарға сәйкес келмейді,- қатты үгітіледі, қышқыл дәмі сезіледі, тез бұзылады.Сондықтан да нанның құрамын, сапасын және оның адам денсаулығына әсерін зерттеу өзекті деп ойлаймын Мақсаты: Жобаны ойын түрінде ұйымдастырып,нан туралы балалардың түсініктерін кеңейтіп, нан қайдан және қалай келетінің түсіндіру. Рухани жаңғыру: "Бидай түю" дәстүрімен таныстыру. Еңбекті бағалап, адамгершілік қасиеттерін ояту, сөздік қорын молайту. Міндеттері: А) Нан туралы білімдерін кеңейту; Ә) Танымдық, ойлау қабілеттерін дамыту; Б) Нан қадірін түсініп, еңбекті бағалауға тәрбиелеу;
#4 слайд
Нан дастарханға қалай келеді?
Нанның дастарқанға келу жолын
ретімен әңгімелеу
Нан дастарқанға қалай келеді екен?
1. Ең бірінші тракторшы жерді жыртады.
2. Диқаншы дәнді себеді, бидайдың өсуін
қадағалап, оны суарып, күтіп баптайды.
3. Бидай піскесін комбайыншы бидайды орады.
4. Орылған бидайды астық терминалына
апарады.
5. Ол жерде бидайды кептіріп, диірменге
апарып тартады. Шыққан ұнды қалтаға салып
қаптайды.
6. Ұнды дүкендерге, наубайханаларға жібереді.
7. Наубайханада нан пісіріліп, дүкендерге
әкелінеді. Кейбір отбасыларда ұнды сатып
алып, өздері үйлерінен әр түрлі тағамдар, түрлі
нандар пісіреді.
Балаларға нанның
дастарқанға келу жолын
видеоролик арқылы
көрсету және әңгімелеу.
4 слайд
Нан дастарханға қалай келеді? Нанның дастарқанға келу жолын ретімен әңгімелеу Нан дастарқанға қалай келеді екен? 1. Ең бірінші тракторшы жерді жыртады. 2. Диқаншы дәнді себеді, бидайдың өсуін қадағалап, оны суарып, күтіп баптайды. 3. Бидай піскесін комбайыншы бидайды орады. 4. Орылған бидайды астық терминалына апарады. 5. Ол жерде бидайды кептіріп, диірменге апарып тартады. Шыққан ұнды қалтаға салып қаптайды. 6. Ұнды дүкендерге, наубайханаларға жібереді. 7. Наубайханада нан пісіріліп, дүкендерге әкелінеді. Кейбір отбасыларда ұнды сатып алып, өздері үйлерінен әр түрлі тағамдар, түрлі нандар пісіреді. Балаларға нанның дастарқанға келу жолын видеоролик арқылы көрсету және әңгімелеу.
#5 слайд
Ас атасы - нан. Нан – ұннан
жасалады. Ал ұнның құрамында
адамның бойына нәр беретін,
қуат беретін қажеттінің бәрі
бар. Астықтан алынатын ең
маңызды өнімдердің бірі - нан
және нан өнімдері. Бұл өнімдері
күнделікті қолданылып
отырады.
Қазіргі таңда Қазақстанда нанның 200 - ден астам
түрі дайындалады.
Қазақ халқында нан өнімдерін
пісіріп дайындаудың негізгі үш
түрі бар.
1) Нанды көміп пісіру
2) табаға, қазанға,тандырға,
тасқа жауып пісіру
3) тоң майға, өсімдік (сұйық)
майына қуырып пісіру.
5 слайд
Ас атасы - нан. Нан – ұннан жасалады. Ал ұнның құрамында адамның бойына нәр беретін, қуат беретін қажеттінің бәрі бар. Астықтан алынатын ең маңызды өнімдердің бірі - нан және нан өнімдері. Бұл өнімдері күнделікті қолданылып отырады. Қазіргі таңда Қазақстанда нанның 200 - ден астам түрі дайындалады. Қазақ халқында нан өнімдерін пісіріп дайындаудың негізгі үш түрі бар. 1) Нанды көміп пісіру 2) табаға, қазанға,тандырға, тасқа жауып пісіру 3) тоң майға, өсімдік (сұйық) майына қуырып пісіру.
#6 слайд
Ойын әрекетін ұйымдастыру
Педагог жетекшілігімен
дидактикалық ойын: "Не
артық?"
Мақсаты: Балалардың
зеректік дағдысын
қалыптастыру
Ойын шарты: Нан
өнімдерінің арасынан
артық затты тауып атау
қажет.
Бала үні
Саралау,нәтиже,қызығуш
ылық,
топпен,уақыт қарқыны
Бақылау: жетелеуші
сұрақтар арқылы
Бала үні - Балалар енді
ұлдарды "Егістік"
алқабына,ал қыздарды "Ас
үйге" шақырамын, мұнда
бәріміз тапсырмалар
орындаймыз.Үстел жанына
жақындап тұрайық, не
көріп тұрсыңдар?
6 слайд
Ойын әрекетін ұйымдастыру Педагог жетекшілігімен дидактикалық ойын: "Не артық?" Мақсаты: Балалардың зеректік дағдысын қалыптастыру Ойын шарты: Нан өнімдерінің арасынан артық затты тауып атау қажет. Бала үні Саралау,нәтиже,қызығуш ылық, топпен,уақыт қарқыны Бақылау: жетелеуші сұрақтар арқылы Бала үні - Балалар енді ұлдарды "Егістік" алқабына,ал қыздарды "Ас үйге" шақырамын, мұнда бәріміз тапсырмалар орындаймыз.Үстел жанына жақындап тұрайық, не көріп тұрсыңдар?
#7 слайд
Физикалық дағдыларын дамыту
Мақсаты:дән егу,астықты ору,жинау,
бидай дәнін қол диірменмен тарту,бидайды
түю,қамыр илеу,қамырдан нан әнімдерін
пісіру технологиясымен таныстыру арқылы
балалардың физикалық дағдыларын дамыту.
7 слайд
Физикалық дағдыларын дамыту Мақсаты:дән егу,астықты ору,жинау, бидай дәнін қол диірменмен тарту,бидайды түю,қамыр илеу,қамырдан нан әнімдерін пісіру технологиясымен таныстыру арқылы балалардың физикалық дағдыларын дамыту.
#8 слайд
Коммуникативтік дағдыларын дамыту
Ұзын мұрты сарылар
Мойнын да наны бар
Бидай
Асты-тас, үсті-тас
Ортасында піскен ас.
Таба нан
Нан береке бастауы;
- Нан көп болса, қарның тоқ
болар;
- Жердің сәні егін;
- Нан күш, қуат көзі;
- Нан тамақтың атасы,
ынтымақ көптің батасы;
- Еңбектің наны тәтті,
жалқаудың жаны тәтті.
Нанды бір қолмен
үзбе.
Нанды жерге тастама.
Нан қиқымын шашпа.
Жердегі нан қиқымын
баспа.
Нанды қорлама-обал
болады.
Тыйым сөздер
Мнемокесте
Жұмбақтар
Мақал-мәтелдер
Дән
Жарып шыққан қауызын
Дән-өмірлік азығың
Жегеніңде ақ нанды.
Нәрге толар ауызың.
Ерте тұрып ақ таңнан
Қара жерге нәр құйған,
Айналайын диқаннан,
Егін егіп, нан жиған.
Ертегі
«Бір үзім нан»
Тақпақтар
Мнемокесте
8 слайд
Коммуникативтік дағдыларын дамыту Ұзын мұрты сарылар Мойнын да наны бар Бидай Асты-тас, үсті-тас Ортасында піскен ас. Таба нан Нан береке бастауы; - Нан көп болса, қарның тоқ болар; - Жердің сәні егін; - Нан күш, қуат көзі; - Нан тамақтың атасы, ынтымақ көптің батасы; - Еңбектің наны тәтті, жалқаудың жаны тәтті. Нанды бір қолмен үзбе. Нанды жерге тастама. Нан қиқымын шашпа. Жердегі нан қиқымын баспа. Нанды қорлама-обал болады. Тыйым сөздер Мнемокесте Жұмбақтар Мақал-мәтелдер Дән Жарып шыққан қауызын Дән-өмірлік азығың Жегеніңде ақ нанды. Нәрге толар ауызың. Ерте тұрып ақ таңнан Қара жерге нәр құйған, Айналайын диқаннан, Егін егіп, нан жиған. Ертегі «Бір үзім нан» Тақпақтар Мнемокесте
#9 слайд
Сюжетті-рөлдік ойындар арқылы балалардың
шығармашылық дағдыларын дамыту
Дүкен
Сатушылар жаңа піскен нанды
сөрелерге қойып, сатып
алушыларға сатады. Тәрбиеші
дүкенге келіп, нан сатып алады.
Наубайхана
Бәрнеше бала бидайды
диірменде үгіп, одан ұн қалай
жасалатының көрсетеді.
Бірнеше бала ұннан қамыр
жасап, түрлі тағамдарды
пісіріп шығаратының
көрсетеді.
Мақсаты:
Балаларды дүкендегі,диірмендегі
ересектердің еңбегімен таныстыру.
Бидайды үгіп,ұн, содан соң қамыр
Ойынға деген қызығушылығын
дамыту. Балалар арасында өзара
жағымды қарым
қатынасын қалыптастыру. Балаларды
дүкеншілердің еңбегін құрметтеуге
тәрбиелеу.
9 слайд
Сюжетті-рөлдік ойындар арқылы балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту Дүкен Сатушылар жаңа піскен нанды сөрелерге қойып, сатып алушыларға сатады. Тәрбиеші дүкенге келіп, нан сатып алады. Наубайхана Бәрнеше бала бидайды диірменде үгіп, одан ұн қалай жасалатының көрсетеді. Бірнеше бала ұннан қамыр жасап, түрлі тағамдарды пісіріп шығаратының көрсетеді. Мақсаты: Балаларды дүкендегі,диірмендегі ересектердің еңбегімен таныстыру. Бидайды үгіп,ұн, содан соң қамыр Ойынға деген қызығушылығын дамыту. Балалар арасында өзара жағымды қарым қатынасын қалыптастыру. Балаларды дүкеншілердің еңбегін құрметтеуге тәрбиелеу.
#10 слайд
Шығармашылық дағдыларын дамыту
Педагог егістіктегі ұлдар тобына бидайды
жинап, қамбаға тасып әкелсін деп, нұсқау
береді,ол үшін қағаз бетіне ермексаздан
жасалған бидай сабағына дән қауыздарын
асқабақ дәндерін жапсыру арқылы
тапсырманы орындайды.
Мақсаты:
Балалардың жапсыру дағдысын
қалыптастыру.Бала үні,4к
моделі,командамен жұмыс
Саралау:нәтиже,қызығушы
лық ресурстар,жұмыс
қарқыны,қолдау,диалог,
рөлдер
"Бидайдың масағы"
Мақсаты:
Сурет салу арқылы баланың
шығармашылық қабілетін,
қызығушылығын арттыру.Түстерді
дұрыс таңдай
білу дағдысын, балауыз шаммен
бидай масағының бейнесін
шығару, ой – өрісін, саусақ
қимылын
дамыту.
10 слайд
Шығармашылық дағдыларын дамыту Педагог егістіктегі ұлдар тобына бидайды жинап, қамбаға тасып әкелсін деп, нұсқау береді,ол үшін қағаз бетіне ермексаздан жасалған бидай сабағына дән қауыздарын асқабақ дәндерін жапсыру арқылы тапсырманы орындайды. Мақсаты: Балалардың жапсыру дағдысын қалыптастыру.Бала үні,4к моделі,командамен жұмыс Саралау:нәтиже,қызығушы лық ресурстар,жұмыс қарқыны,қолдау,диалог, рөлдер "Бидайдың масағы" Мақсаты: Сурет салу арқылы баланың шығармашылық қабілетін, қызығушылығын арттыру.Түстерді дұрыс таңдай білу дағдысын, балауыз шаммен бидай масағының бейнесін шығару, ой – өрісін, саусақ қимылын дамыту.
#11 слайд
Бақылау,зерделеу,зерттеу іс-әрекетін дамыту
Зерттеу орталығында жұмыс :
Бидайды топыраққа салып, өсіріп көрейікші.
Арнайы ыдыстардағы топыраққа бидай дәндерін
отырғазып,
су құю, күн көзіне қою.
Деректерді жинау,танымдық
қабілеттерін дамыту
11 слайд
Бақылау,зерделеу,зерттеу іс-әрекетін дамыту Зерттеу орталығында жұмыс : Бидайды топыраққа салып, өсіріп көрейікші. Арнайы ыдыстардағы топыраққа бидай дәндерін отырғазып, су құю, күн көзіне қою. Деректерді жинау,танымдық қабілеттерін дамыту
#12 слайд
Дастарқаныңыздың үстінде күнде
нан тұрмаса, көңіліңіз де,
дастарқаныңыз да – орта, берекеңіз
кетіп, басқа тамақ көзіңізге
көрінбейді. Нанның қасиеттілігінің
өзі осыдан-ақ көрінеді. Үйімізге қонақ
келсе, ең алғаш дастарқанға нан
қоямыз. Асығып тұрған кісі болса,
«Ең болмаса нан ауыз тиіңіз» дейді
үлкендер. Барған үйден нан ауыз
тимей шықпаймыз. Балаларға
кішкентайынан осы өлең жолдарын
үйртеміз:
Қорытынды
«Нан қоқымын шашпаңдар,
Жерде жатса баспаңдар.
Теріп алып қастерлеп
Торғайларға тастаңдар!»
12 слайд
Дастарқаныңыздың үстінде күнде нан тұрмаса, көңіліңіз де, дастарқаныңыз да – орта, берекеңіз кетіп, басқа тамақ көзіңізге көрінбейді. Нанның қасиеттілігінің өзі осыдан-ақ көрінеді. Үйімізге қонақ келсе, ең алғаш дастарқанға нан қоямыз. Асығып тұрған кісі болса, «Ең болмаса нан ауыз тиіңіз» дейді үлкендер. Барған үйден нан ауыз тимей шықпаймыз. Балаларға кішкентайынан осы өлең жолдарын үйртеміз: Қорытынды «Нан қоқымын шашпаңдар, Жерде жатса баспаңдар. Теріп алып қастерлеп Торғайларға тастаңдар!»
шағым қалдыра аласыз













