Ойын жасау
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Информатика пәні
Мұғалімі: Ерпаизова К.Е.
1 слайд
Информатика пәні Мұғалімі: Ерпаизова К.Е.
2 слайд
«Тілекті тізбек»
(информатиканың терминдерін
пайдаланып тілек айту)
2 слайд
«Тілекті тізбек» (информатиканың терминдерін пайдаланып тілек айту)
3 слайд
b egin , not, c onst ,
p rogram , record, c а se,
end, var, do, procedure,
t о , f о r, function, d iv, or
3 слайд
b egin , not, c onst , p rogram , record, c а se, end, var, do, procedure, t о , f о r, function, d iv, or
4 слайд
1 топ: Алгоритм: begin, not, const,
program, record, cаse сөзін
таңдағандар отырады
2 топ: Программа: end, var, do,
procedure, tо, fоr, function, d iv, or
сөзін таңдағандар отырады
4 слайд
1 топ: Алгоритм: begin, not, const, program, record, cаse сөзін таңдағандар отырады 2 топ: Программа: end, var, do, procedure, tо, fоr, function, d iv, or сөзін таңдағандар отырады
5 слайд
1.«Ұшқыр оймен» ойыны
и т р е й
е ф с н
5 слайд
1.«Ұшқыр оймен» ойыны и т р е й е ф с н
6 слайд
Терезені басқару батырмаларына байланысты мынадай
бір ертегі жұмбақ жасырамын.
Үш отау ауылдың шетінде орналасқан, олар ауылдың шетінде
болғанымен сол ауылды басқарады. Бірінші отаудың есігін барып
қақсаң ауыл тастай болып жиналып қалады. Екінші отаудың есігін
қақсаң ауыл жайылып сала береді. Сол есікті қайта қақсаң ауыл
бұрынғы қалпына келеді. Ал үшінші отаудың есігін барып
қақсаң ауыл түгелімен жоқ болып көшіп кетеді.
Мен сіздерге не туралы айтып отырмын?
(Жабу, жималау, жаймалау).
6 слайд
Терезені басқару батырмаларына байланысты мынадай бір ертегі жұмбақ жасырамын. Үш отау ауылдың шетінде орналасқан, олар ауылдың шетінде болғанымен сол ауылды басқарады. Бірінші отаудың есігін барып қақсаң ауыл тастай болып жиналып қалады. Екінші отаудың есігін қақсаң ауыл жайылып сала береді. Сол есікті қайта қақсаң ауыл бұрынғы қалпына келеді. Ал үшінші отаудың есігін барып қақсаң ауыл түгелімен жоқ болып көшіп кетеді. Мен сіздерге не туралы айтып отырмын? (Жабу, жималау, жаймалау).
7 слайд
Түр
Алып
тастау
(жою)
Қиып алу
Кірістіру
Бір деңгейге
жоғары
көтерілу (өту)
Болдырмау
Алға қарай өту Көшіру
Кері қайту
(өту) Іздеу
7 слайд
Түр Алып тастау (жою) Қиып алу Кірістіру Бір деңгейге жоғары көтерілу (өту) Болдырмау Алға қарай өту Көшіру Кері қайту (өту) Іздеу
8 слайд
Құрал-саймандар тақтасының
батырмалары
- кері қайту
- алға қарай өту
- бір деңгейге
жоғарыға көтерілу
- қиып алу
- көшіру - кірістіру
- болдырмау
- алып тастау (жою)
- қасиеттер
- түрі
8 слайд
Құрал-саймандар тақтасының батырмалары - кері қайту - алға қарай өту - бір деңгейге жоғарыға көтерілу - қиып алу - көшіру - кірістіру - болдырмау - алып тастау (жою) - қасиеттер - түрі
9 слайд
2. Екі топқада:
Артық терминді тауып және әріптердің
орнын ауыстырып дұрыс сөздерді шығару
Терчесвин –
Такедис –
Акткомпксиди –
Ссорецпро –
9 слайд
2. Екі топқада: Артық терминді тауып және әріптердің орнын ауыстырып дұрыс сөздерді шығару Терчесвин – Такедис – Акткомпксиди – Ссорецпро –
10 слайд
1. Компьютерлік ойын дегеніміз не?
2. Компьютерлік ойындарды құру қандай
кезеңдерден тұрады?
3. Жанр дегеніміз не?
4. Қатынасу ойындары қандай әрекеттердің
орындалуын қажет етеді?
5. Неге ойын құруда оның мақсатын
анықтаудан бастау керек
10 слайд
1. Компьютерлік ойын дегеніміз не? 2. Компьютерлік ойындарды құру қандай кезеңдерден тұрады? 3. Жанр дегеніміз не? 4. Қатынасу ойындары қандай әрекеттердің орындалуын қажет етеді? 5. Неге ойын құруда оның мақсатын анықтаудан бастау керек
11 слайд
"Халы қ пен халы қ , ты
адам мен адамды
те ң естіретін
н ә -
рсе білім "
.
М Ә уезов
11 слайд
"Халы қ пен халы қ , ты адам мен адамды те ң естіретін н ә - рсе білім " . М Ә уезов
12 слайд
30 .04.2019 жыл
Сабақтың тақырыбы:
Ойын жасау
12 слайд
30 .04.2019 жыл Сабақтың тақырыбы: Ойын жасау
13 слайд
киберспорт
13 слайд
киберспорт
14 слайд
2015 жылы дүниежүзі бойынша видеоойындар нарығы
91 млрд доллар болса, 2016 жылы 99,6 млрд долларға
жетті. Кәдімгідей өсім бар. Осы соманың 46,6
миллиард доллары Азия құрлығы мен Тынық мұхиты
аралдарының үлесінде. Демек, нарықтың 47 пайызы
Азия-Тынық мұхиты аймағына тиеселі болғаны. Яғни,
нарықта азиялықтардың салмағы басым деген сөз.
Қисынға сүйенсек, осы нарықтан Қазақстан да өзіне
тиеселі үлесті алуы тиіс еді. Алайда әзірге біз ойын
нарығында өнім ұсынушы емес, тұтынушы ғанамыз.
Тұтынушы болған соң, біз компьютерлік ойындарды
сатпаймыз, керісінше, өзгенің дүниелерін
пайдаланамыз деген сөз. Яғни, тапқан-таянған
қаржымыздың біразы өзгелердің қалтасына түсіп
жатыр. Өйткені ойындар қазір кез келген құрылғыда,
яғни, компьютерде, смартфонда, планшетте бар
14 слайд
2015 жылы дүниежүзі бойынша видеоойындар нарығы 91 млрд доллар болса, 2016 жылы 99,6 млрд долларға жетті. Кәдімгідей өсім бар. Осы соманың 46,6 миллиард доллары Азия құрлығы мен Тынық мұхиты аралдарының үлесінде. Демек, нарықтың 47 пайызы Азия-Тынық мұхиты аймағына тиеселі болғаны. Яғни, нарықта азиялықтардың салмағы басым деген сөз. Қисынға сүйенсек, осы нарықтан Қазақстан да өзіне тиеселі үлесті алуы тиіс еді. Алайда әзірге біз ойын нарығында өнім ұсынушы емес, тұтынушы ғанамыз. Тұтынушы болған соң, біз компьютерлік ойындарды сатпаймыз, керісінше, өзгенің дүниелерін пайдаланамыз деген сөз. Яғни, тапқан-таянған қаржымыздың біразы өзгелердің қалтасына түсіп жатыр. Өйткені ойындар қазір кез келген құрылғыда, яғни, компьютерде, смартфонда, планшетте бар
15 слайд
Арнайы ойын құрылғылары да сатылады.
Интернет арқылы да оффлайн ойнауға да болады.
Мәселен, 2016 жылы осы нарықта 27,1 миллиард
долларлық үлесті смартфондағы ойындар құраған.
Жылдық өсім – 23,7 пайыз. Ал ойындарға
арналған арнайы құрылғылардың бұл саладағы
үлесі 29 млрд доллар болғаны мен, 2015 жылмен
салыстырғанда, өсім 4,5 пайыз ғана. Яғни,
мобильді құрыл
ғыларға арналған ойындарды сату
арқылы пайда табатындардың қатары молайып
отыр әлемде. Newzoo компаниясының
зерттеулеріне қарағанда, 2020 жылға қарай
компьютерлік ойындар нарығы 118 млрд долларға
жетуі бек мүмкін екен. Бұл тәп-тәуір нарық.
15 слайд
Арнайы ойын құрылғылары да сатылады. Интернет арқылы да оффлайн ойнауға да болады. Мәселен, 2016 жылы осы нарықта 27,1 миллиард долларлық үлесті смартфондағы ойындар құраған. Жылдық өсім – 23,7 пайыз. Ал ойындарға арналған арнайы құрылғылардың бұл саладағы үлесі 29 млрд доллар болғаны мен, 2015 жылмен салыстырғанда, өсім 4,5 пайыз ғана. Яғни, мобильді құрыл ғыларға арналған ойындарды сату арқылы пайда табатындардың қатары молайып отыр әлемде. Newzoo компаниясының зерттеулеріне қарағанда, 2020 жылға қарай компьютерлік ойындар нарығы 118 млрд долларға жетуі бек мүмкін екен. Бұл тәп-тәуір нарық.
16 слайд
Әрине, әлемдегі ақпараттық технологияның даму қарқыны қазір
ерекше болып тұр. Компьютерлік ойындардың дамуы да ғылым
мен технологияға тікелей қатысты болып тұр. Сонымен қатар бұл
істе тұтынушының көңілінен шығатын қадамдарға баратын мықты
менеджерлік те керек. Мәселен, әу баста Белоруссияда құрылған
Wargaming.net компаниясының бір ойынына әлемде 150 млн адам
тіркелген екен. Компания 2015 жылы тек World of Tanks ойыны
арқылы 590 млн доллар пайда тапқан. 2016 жылғысына қатысты
дерек жоқ. Ал Activision Blizzard, Inc компаниясы 2016 жылды
1,57 млрд долларлық табыспен аяқтапты. Айта берсек,
компьютерлік ойындар арқылы да мол табысқа кенеліп жатқандар
аз емес әлемде.
16 слайд
Әрине, әлемдегі ақпараттық технологияның даму қарқыны қазір ерекше болып тұр. Компьютерлік ойындардың дамуы да ғылым мен технологияға тікелей қатысты болып тұр. Сонымен қатар бұл істе тұтынушының көңілінен шығатын қадамдарға баратын мықты менеджерлік те керек. Мәселен, әу баста Белоруссияда құрылған Wargaming.net компаниясының бір ойынына әлемде 150 млн адам тіркелген екен. Компания 2015 жылы тек World of Tanks ойыны арқылы 590 млн доллар пайда тапқан. 2016 жылғысына қатысты дерек жоқ. Ал Activision Blizzard, Inc компаниясы 2016 жылды 1,57 млрд долларлық табыспен аяқтапты. Айта берсек, компьютерлік ойындар арқылы да мол табысқа кенеліп жатқандар аз емес әлемде.
17 слайд
Қазақстандық ойындар қайда? Бірақ біздің елде
ойын жасау арқылы дәулеті артқан пенде жоқ.
Өйткені компьютерлік ойын жасау ісінде
табысты емеспіз. Білетіндер, Қазақстанда
жасалған ойынның саны онға да жетпейтінін
айтады. Ұзаса 6-7 ойын ғана жасалған. 2009
жылы AstanaRacer деген ойын шыққан. Бұл ойын
қазақстандықтар жасаған алғашқы жарыс
симуляторы еді. Ойынды ARTA компаниясы
жасады. Бірақ бұл ойын коммерциялық тұрғыда
өзін-өзі ақтамаған. Компания ойынға кеткен 7,5
млн теңгені толығымен қайтарып ала алмаған.
Одан кейінгі ойын « Динаның хикаясы » деп
аталған болатын. Оны Sanasoft компаниясы
жасады
17 слайд
Қазақстандық ойындар қайда? Бірақ біздің елде ойын жасау арқылы дәулеті артқан пенде жоқ. Өйткені компьютерлік ойын жасау ісінде табысты емеспіз. Білетіндер, Қазақстанда жасалған ойынның саны онға да жетпейтінін айтады. Ұзаса 6-7 ойын ғана жасалған. 2009 жылы AstanaRacer деген ойын шыққан. Бұл ойын қазақстандықтар жасаған алғашқы жарыс симуляторы еді. Ойынды ARTA компаниясы жасады. Бірақ бұл ойын коммерциялық тұрғыда өзін-өзі ақтамаған. Компания ойынға кеткен 7,5 млн теңгені толығымен қайтарып ала алмаған. Одан кейінгі ойын « Динаның хикаясы » деп аталған болатын. Оны Sanasoft компаниясы жасады
18 слайд
. Мектеп жасына жетпеген балаларға арналған
ойынның сюжеті Бәйтерек пен Самұрық
аңызының желісіне құрылған еді. Бірақ
компания 1000 диск қана шығарды. Бұл
ойынның да нарықта сұранысқа ие болғанына
күмән басым. Табысты болса, жұрт атын
еститін еді. Оны ешкім білмейтін болып шықты
18 слайд
. Мектеп жасына жетпеген балаларға арналған ойынның сюжеті Бәйтерек пен Самұрық аңызының желісіне құрылған еді. Бірақ компания 1000 диск қана шығарды. Бұл ойынның да нарықта сұранысқа ие болғанына күмән басым. Табысты болса, жұрт атын еститін еді. Оны ешкім білмейтін болып шықты
19 слайд
Жалпы, компьютерлік ойындар жасау идеясының біздің
елде айтылып жүргеніне біраз жыл өтті. Түрлі стартап
байқауларда ойын жасайтындарын, сол арқылы табысқа
кенелетіндіктерін айтып, түрлі гранттар ұтып алғандар
аз болмаған. Бірақ жарқ еткен дүние көрмедік. Әрі
отандық компьютерлік ойындардан жаңалық күту де
қисынсыз. Өйткені көбі дүниеде бар ойындардың атын
өзгертуден әріге аса қой майды. Мәселен, «Тамерлан: апо
ка
липсис» пен SuperBaiga деген ойындар – соның дәлелі.
Ал AngryAsyk деген ойын шығатыны туралы 2013
жылы айтылған. Сол жылы атышулы AngryBirds
ойынына ұқсаған ойын жасалып жатқаны туралы масс-
медиа жарыса жазған еді. Алайда AtamekenStartup
конкурсында та
ныстырылып, құны 24,6 млн теңгеге
бағаланған ойын әлі жоқ.
19 слайд
Жалпы, компьютерлік ойындар жасау идеясының біздің елде айтылып жүргеніне біраз жыл өтті. Түрлі стартап байқауларда ойын жасайтындарын, сол арқылы табысқа кенелетіндіктерін айтып, түрлі гранттар ұтып алғандар аз болмаған. Бірақ жарқ еткен дүние көрмедік. Әрі отандық компьютерлік ойындардан жаңалық күту де қисынсыз. Өйткені көбі дүниеде бар ойындардың атын өзгертуден әріге аса қой майды. Мәселен, «Тамерлан: апо ка липсис» пен SuperBaiga деген ойындар – соның дәлелі. Ал AngryAsyk деген ойын шығатыны туралы 2013 жылы айтылған. Сол жылы атышулы AngryBirds ойынына ұқсаған ойын жасалып жатқаны туралы масс- медиа жарыса жазған еді. Алайда AtamekenStartup конкурсында та ныстырылып, құны 24,6 млн теңгеге бағаланған ойын әлі жоқ.
20 слайд
Ойын авторлары жым-жырт әзірге. Арада төрт жыл өте
шықты. Сөз басында компьютерлік ойындар туралы
идеялардың көбіне стартап конкурстарда
айтылатындығына тоқталғанбыз. Біз сөз еткен
AngryAsyk сол стартаптардың бірінде үздік деп
танылған ойындардың бірі еді. Ақыры нәтиже болмады.
Бұл жағдайлар стар таптарда ықтиятты болуға
мәжбүрлейді. Бұдан табыс таппасақ та, әлемге танылған
ойындарға түрлі өзгерістер қосып, қазақ тұтынушысына
ұсынып жүргендер де бар.
20 слайд
Ойын авторлары жым-жырт әзірге. Арада төрт жыл өте шықты. Сөз басында компьютерлік ойындар туралы идеялардың көбіне стартап конкурстарда айтылатындығына тоқталғанбыз. Біз сөз еткен AngryAsyk сол стартаптардың бірінде үздік деп танылған ойындардың бірі еді. Ақыры нәтиже болмады. Бұл жағдайлар стар таптарда ықтиятты болуға мәжбүрлейді. Бұдан табыс таппасақ та, әлемге танылған ойындарға түрлі өзгерістер қосып, қазақ тұтынушысына ұсынып жүргендер де бар.
21 слайд
Ойын тілінде «мод» деп аталатын өзгерістерді біразына
қосты. Мысалы, Сivilization деп аталатын ойын бар.
Бірнеше деңгейі бар дүние. Сол ойынның бесінші
шығарылымына Қазақ хандығы қосылған. Яғни, «мод»
жасаушылар Абылай хан дәуірін сол ойынға қосты. Әуені
де қазақша. Мұны құптарлық іс ретінде бағалаймыз. Тек
бізде «мод» жасаушылар бар, табысты етіп жасайтын
компаниялар жоқ болып тұр. Бәлкім, ел ішіндегі өнерлі
жастарға қолдау жетіспейтін шығар. Бірақ стартап арқылы
қолдаудың нәтижелі болмайтыны белгілі болып та қалды.
Киберспорт: спорт деуге келісесіз бе? Иә, сөз басында
киберспорт туралы бірер ауыз сөз айтқанбыз. Компьютер
ойындарын тек демалыс ретінде ғана емес, спорт деп
бағалайтындар бас қосатын сала бұл. Тіпті сол арқылы
табыс тауып жүргендер де бар. Бірқатар қа зақстандық
командалар ірі халықаралық жарыстарға қатысып жүр
21 слайд
Ойын тілінде «мод» деп аталатын өзгерістерді біразына қосты. Мысалы, Сivilization деп аталатын ойын бар. Бірнеше деңгейі бар дүние. Сол ойынның бесінші шығарылымына Қазақ хандығы қосылған. Яғни, «мод» жасаушылар Абылай хан дәуірін сол ойынға қосты. Әуені де қазақша. Мұны құптарлық іс ретінде бағалаймыз. Тек бізде «мод» жасаушылар бар, табысты етіп жасайтын компаниялар жоқ болып тұр. Бәлкім, ел ішіндегі өнерлі жастарға қолдау жетіспейтін шығар. Бірақ стартап арқылы қолдаудың нәтижелі болмайтыны белгілі болып та қалды. Киберспорт: спорт деуге келісесіз бе? Иә, сөз басында киберспорт туралы бірер ауыз сөз айтқанбыз. Компьютер ойындарын тек демалыс ретінде ғана емес, спорт деп бағалайтындар бас қосатын сала бұл. Тіпті сол арқылы табыс тауып жүргендер де бар. Бірқатар қа зақстандық командалар ірі халықаралық жарыстарға қатысып жүр
22 слайд
Кей жарыстың жүлде қоры да қомақты. Мысалы, өткен
жылы Dota 2 The International 2016 жарысының жүлде
қоры 20 млн 770 мың 460 долларды құрады. Жеңімпаз
команда 8 млн доллардан астам табыс тапты сол жарыста.
Мұндай жүлде қоры бар спорт та сирек. Тек теннис тур
нирлерінде ғана жүлде қоры киберспорттан асып түсуі
мүмкін. Өзгелерінің жүлде қоры оған жетпейді. Тағы бір
мысал,2014 жылғы әлем чемпионатында жеңімпаз болған
Германия командасы 35 млн долларға ие болды.
Командадағы әр адамға 408 мың доллардан тиген. Ал
Dota 2 чемпионатында жеңіске жеткен команданың әр
ойыншысына 1 млн 600 мың доллар бұйырыпты. Осыдан
кейін киберспорт саласына қызығатындарды да түсінуге
болатын сияқты. Яғни, көзін тапқанға бұл сала табысты .
22 слайд
Кей жарыстың жүлде қоры да қомақты. Мысалы, өткен жылы Dota 2 The International 2016 жарысының жүлде қоры 20 млн 770 мың 460 долларды құрады. Жеңімпаз команда 8 млн доллардан астам табыс тапты сол жарыста. Мұндай жүлде қоры бар спорт та сирек. Тек теннис тур нирлерінде ғана жүлде қоры киберспорттан асып түсуі мүмкін. Өзгелерінің жүлде қоры оған жетпейді. Тағы бір мысал,2014 жылғы әлем чемпионатында жеңімпаз болған Германия командасы 35 млн долларға ие болды. Командадағы әр адамға 408 мың доллардан тиген. Ал Dota 2 чемпионатында жеңіске жеткен команданың әр ойыншысына 1 млн 600 мың доллар бұйырыпты. Осыдан кейін киберспорт саласына қызығатындарды да түсінуге болатын сияқты. Яғни, көзін тапқанға бұл сала табысты .
23 слайд
Айтпақшы, киберспорт жарыстарын
ұйымдастырумен біраз жыл айна лысқан Артем
Одинцев елімізде Dota 2 ойынын
ойнайтындардың саны 90 мың
нан асатынын
айтады. Ал Wargamıng.net компаниясының
арнайы жобалар кураторы Константин
Никифоров тек танк ойынын ойнайтын
қазақстан
дықтар саны 1,5 млн адам деп
есептейді. Енді оған өзге ойындарды қосыңыз.
Сонда шамамен 2 млн-ға жуық қазақстандық
компью
терлік ойын дарға әуес деген сөз. Демек,
одан сақтануы
мыз керек пе, жоқ әлде оны да өз
пай
дамызға жаратқанымыз дұрыс па?!.
23 слайд
Айтпақшы, киберспорт жарыстарын ұйымдастырумен біраз жыл айна лысқан Артем Одинцев елімізде Dota 2 ойынын ойнайтындардың саны 90 мың нан асатынын айтады. Ал Wargamıng.net компаниясының арнайы жобалар кураторы Константин Никифоров тек танк ойынын ойнайтын қазақстан дықтар саны 1,5 млн адам деп есептейді. Енді оған өзге ойындарды қосыңыз. Сонда шамамен 2 млн-ға жуық қазақстандық компью терлік ойын дарға әуес деген сөз. Демек, одан сақтануы мыз керек пе, жоқ әлде оны да өз пай дамызға жаратқанымыз дұрыс па?!.
24 слайд
-Қазір компью тер ойындарына қарсы болып, оны қалай
жеңемізден гөрі, одан қалай пайда табамыз де
генге
көбірек бас қатыру дұрыс деп есептеймін. Әрине, сырт
көзге бұл жеңілгеннің пікірі болып көрінуі мүмкін.
Олай десек, қазіргі игіліктердің көбісі кезінде күшті
қарсылықтардан өткенін, қазір өмі
ріміздің ажырамас
бөлігіне айналғанын атап өту керек. Компьютер
ойындары да дәл солай. Иә, өзім де ойнаймын. Көп
уақыт жейді, кейде жұмысыңнан қал
дыруы да мүмкін.
Бірақ ол әр адамның жеке мәселесі. Ал одан тыс
қарайтын болсақ, бұл – үлкен бизнес. Мысал ретінде,
Wоrld of Tanks, Дота, Контр страйк, Warface сияқты
ойындарды атайық. Бұл ойындарды дүниежүзінде
ондаған миллион адам ойнайды. Жа
саушылар соның
арқасында мил
лиардтаған доллар табыс тауып отыр
24 слайд
-Қазір компью тер ойындарына қарсы болып, оны қалай жеңемізден гөрі, одан қалай пайда табамыз де генге көбірек бас қатыру дұрыс деп есептеймін. Әрине, сырт көзге бұл жеңілгеннің пікірі болып көрінуі мүмкін. Олай десек, қазіргі игіліктердің көбісі кезінде күшті қарсылықтардан өткенін, қазір өмі ріміздің ажырамас бөлігіне айналғанын атап өту керек. Компьютер ойындары да дәл солай. Иә, өзім де ойнаймын. Көп уақыт жейді, кейде жұмысыңнан қал дыруы да мүмкін. Бірақ ол әр адамның жеке мәселесі. Ал одан тыс қарайтын болсақ, бұл – үлкен бизнес. Мысал ретінде, Wоrld of Tanks, Дота, Контр страйк, Warface сияқты ойындарды атайық. Бұл ойындарды дүниежүзінде ондаған миллион адам ойнайды. Жа саушылар соның арқасында мил лиардтаған доллар табыс тауып отыр
25 слайд
Демек, сіз онымен күрескеннен гөрі, өзіңіз
сондайдың біреуін жасап, соны өткізе алсаңыз,
тек ұтыста боласыз. Ал одан келетін зиян,
салдары мәселесін әркім өзі үшін шешуі керек.
Таңдау әрқашан адамның өзінде. Дәл осы
ойындарға дейін де адамдарда басқа құмарларға
тәуелділік болған. Бұларды жойсаң, басқасына
тәуелділік пайда болады. Яғни, өміріміздің бұл
қыры бәрібір бос тұрмайды. Ол компьютер
ойындарының емес, адамның сондай бір
қырының, болмысының мәселесі ғана.
25 слайд
Демек, сіз онымен күрескеннен гөрі, өзіңіз сондайдың біреуін жасап, соны өткізе алсаңыз, тек ұтыста боласыз. Ал одан келетін зиян, салдары мәселесін әркім өзі үшін шешуі керек. Таңдау әрқашан адамның өзінде. Дәл осы ойындарға дейін де адамдарда басқа құмарларға тәуелділік болған. Бұларды жойсаң, басқасына тәуелділік пайда болады. Яғни, өміріміздің бұл қыры бәрібір бос тұрмайды. Ол компьютер ойындарының емес, адамның сондай бір қырының, болмысының мәселесі ғана.
26 слайд
Ержан- Ки берспортсмен . Та разда тұрса да, Dota 2 ойыны
бойынша рес
публикалық, одан ары, посткеңестік елдердің
шеңберінде онлайн ко
ман далардың құрамында өнер
көрсетеді. Өзім де бірталай уақытымды GTA, NFS, Mafiа
секілді ойындарға жоғалтқан адам ретінде киберспортты
мойын
даймын. Ләкілдеп қолдамай мын, қасарысып қарсы да
емеспін. Кибер
спорт – бұл басқа да субмәдениеттер секілді
қалыптасқан қауымдастығы , заңы бар өзгеше орта . Жалпы,
жұрт
шылық киберспортсмен дердің бар екенінен бейхабар,
оларды жар
на малаған күннің өзінде бұл суб мә дениеттің саны
белгілі бір мөл
шерден аспайды. Кейбір дерек бойын ша,
біздегі киберспортшылардың саны 90 мыңнан асады, демек,
бұл Швеция немесе Франция секілді елдерде
гі осы секілді
қауымдардан әлдеқайда көп. Сондықтан AdreN , mou және
goddam секілді өз жұлдыздары пайда болды, біразы ТМД-
ның ең мықты деген командаларында өнер көрсетеді.
26 слайд
Ержан- Ки берспортсмен . Та разда тұрса да, Dota 2 ойыны бойынша рес публикалық, одан ары, посткеңестік елдердің шеңберінде онлайн ко ман далардың құрамында өнер көрсетеді. Өзім де бірталай уақытымды GTA, NFS, Mafiа секілді ойындарға жоғалтқан адам ретінде киберспортты мойын даймын. Ләкілдеп қолдамай мын, қасарысып қарсы да емеспін. Кибер спорт – бұл басқа да субмәдениеттер секілді қалыптасқан қауымдастығы , заңы бар өзгеше орта . Жалпы, жұрт шылық киберспортсмен дердің бар екенінен бейхабар, оларды жар на малаған күннің өзінде бұл суб мә дениеттің саны белгілі бір мөл шерден аспайды. Кейбір дерек бойын ша, біздегі киберспортшылардың саны 90 мыңнан асады, демек, бұл Швеция немесе Франция секілді елдерде гі осы секілді қауымдардан әлдеқайда көп. Сондықтан AdreN , mou және goddam секілді өз жұлдыздары пайда болды, біразы ТМД- ның ең мықты деген командаларында өнер көрсетеді.
27 слайд
Мысалы, AdreN нигімен танымал Дәурен Қыстаубаев
әлемдегі ең бай деген 500 киберспортсменнің арасында
450-орында тұр. Оның байлығы – 112 мың доллар .
Қарасаңыз, жастарымыз өте қабілетті, кез келген
ойыныңды шыр айналдырады. Бірақ өзімізден командалар
жасақтап, бізде үлкен жарыстар өткізуге құлықты
демеушілер аз. Ал компьютерлік ойын жасау мәселесіне
келсек, бұған біз әлі дайын емеспіз-ау деп қорқамын.
Әйтпесе әлемдегі бейнеойындар нары ғының көлемі –
жылына 99 миллиард доллар. Бұл – сұмдық ақша. Бұл
ақшада қазақтың үлесі жоқ, бірақ белорустің үлесі бар.
World of Tanks деген аты бар, екінші дүниежүзілік соғыс
кезіндегі әйгілі танкілерде отырып соғысатын ойын бар.
27 слайд
Мысалы, AdreN нигімен танымал Дәурен Қыстаубаев әлемдегі ең бай деген 500 киберспортсменнің арасында 450-орында тұр. Оның байлығы – 112 мың доллар . Қарасаңыз, жастарымыз өте қабілетті, кез келген ойыныңды шыр айналдырады. Бірақ өзімізден командалар жасақтап, бізде үлкен жарыстар өткізуге құлықты демеушілер аз. Ал компьютерлік ойын жасау мәселесіне келсек, бұған біз әлі дайын емеспіз-ау деп қорқамын. Әйтпесе әлемдегі бейнеойындар нары ғының көлемі – жылына 99 миллиард доллар. Бұл – сұмдық ақша. Бұл ақшада қазақтың үлесі жоқ, бірақ белорустің үлесі бар. World of Tanks деген аты бар, екінші дүниежүзілік соғыс кезіндегі әйгілі танкілерде отырып соғысатын ойын бар.
28 слайд
Соның 30 секундтық жарнамасын өткен аптада
Американың ұлттық футбол лигасының финалында
(Супербоул) көрсетті. Бұл жарнама үшін ойыншы
компания 5 миллион доллар төледі, есесіне, 112 миллион
адам көрді. Супербоулға жарнама шығару – бұл әр
компанияның түсіне кіретін. Соны World of Tanks
ойынының құрамы, яғни, белорустар жасады. Сол
ойынды әлемде қазір 150 миллион адам, оның ішінде 1,5
миллион қазақстандық ойнайды. Біз ең болмаса, мың
адам ойнайтын ойын жасай алдық па? Ойын деп айтуға
болатын жалғыз симуля торымыз – ARTA ком
паниясының Astana Racer-ді ойнап көргем. Графикасы
сынауға келмейтіндей нашар. NFS болмаса DIRT-тердің
сапасымен теңеуге келмейді. Сондықтан үлкен ойындар
жасауға шамасы келер сту
диялар бізде әлі жоқ, бұл әлі
бағындыра алмас деңгейіміз
28 слайд
Соның 30 секундтық жарнамасын өткен аптада Американың ұлттық футбол лигасының финалында (Супербоул) көрсетті. Бұл жарнама үшін ойыншы компания 5 миллион доллар төледі, есесіне, 112 миллион адам көрді. Супербоулға жарнама шығару – бұл әр компанияның түсіне кіретін. Соны World of Tanks ойынының құрамы, яғни, белорустар жасады. Сол ойынды әлемде қазір 150 миллион адам, оның ішінде 1,5 миллион қазақстандық ойнайды. Біз ең болмаса, мың адам ойнайтын ойын жасай алдық па? Ойын деп айтуға болатын жалғыз симуля торымыз – ARTA ком паниясының Astana Racer-ді ойнап көргем. Графикасы сынауға келмейтіндей нашар. NFS болмаса DIRT-тердің сапасымен теңеуге келмейді. Сондықтан үлкен ойындар жасауға шамасы келер сту диялар бізде әлі жоқ, бұл әлі бағындыра алмас деңгейіміз
29 слайд
Қазір мобильді құрылғыларда ойнауға болатын қы
зықты ойындарды әзірлеуге талаптанып көрсе
болады. Мысалы, әйгілі Angry Birds ойынын
финдіктер 100 мың евро шығындап бастады, кейін
екі жылдан соң 56 миллион доллар табыс тапты.
Cut the Rope ойынын мәскеулік егіздер Войновтар
жасап шығарған соң, бес жылда 750 миллион мәрте
көшірілді. Ал Әсет Оспановтың «Номадтар»
браузерлік ойынын үлкен форматқа көшіруге тағы
да қаражат керек. Қысқасы, бұл салаға қаржы
құйып, жастарды қолдау қажет.
29 слайд
Қазір мобильді құрылғыларда ойнауға болатын қы зықты ойындарды әзірлеуге талаптанып көрсе болады. Мысалы, әйгілі Angry Birds ойынын финдіктер 100 мың евро шығындап бастады, кейін екі жылдан соң 56 миллион доллар табыс тапты. Cut the Rope ойынын мәскеулік егіздер Войновтар жасап шығарған соң, бес жылда 750 миллион мәрте көшірілді. Ал Әсет Оспановтың «Номадтар» браузерлік ойынын үлкен форматқа көшіруге тағы да қаражат керек. Қысқасы, бұл салаға қаржы құйып, жастарды қолдау қажет.
30 слайд
Түйін: Қорыта айтқанда, компьютерлік ойындар
баршамыздың өмірімізден өз орнын алып үлгерді. Біреу
ойнап текке уақыт өлтірсе , тағы біреулер қалтасындағы
қаржысын салуда . Үшінші біреулер оны кәсіп ретінде
бағалайды . Өзгелерге қарағанда жетік ойнайды, сол
арқылы ақша табады . Тағы біраз азаматтар ойындарды
өздері жасап, сол арқылы кәсіп қылғысы келеді . Яғни,
киберспорт және компьютерлік ойын тақырыбы сан
қырлы. Бірақ белгілі бір жайт – оған қызығатындар көп.
Біз киберспорт турнирлерін тамашалауға жиналған
жанкүйердің Алматыдағы Балуан Шолақ атындағы спорт
сарайын толтырғанын көргенбіз. Ал ...
30 слайд
Түйін: Қорыта айтқанда, компьютерлік ойындар баршамыздың өмірімізден өз орнын алып үлгерді. Біреу ойнап текке уақыт өлтірсе , тағы біреулер қалтасындағы қаржысын салуда . Үшінші біреулер оны кәсіп ретінде бағалайды . Өзгелерге қарағанда жетік ойнайды, сол арқылы ақша табады . Тағы біраз азаматтар ойындарды өздері жасап, сол арқылы кәсіп қылғысы келеді . Яғни, киберспорт және компьютерлік ойын тақырыбы сан қырлы. Бірақ белгілі бір жайт – оған қызығатындар көп. Біз киберспорт турнирлерін тамашалауға жиналған жанкүйердің Алматыдағы Балуан Шолақ атындағы спорт сарайын толтырғанын көргенбіз. Ал ...