1 слайд
Оқу орнында
академиялық
дербестікті енгізу
Дайындаған: Қонысбаева.Ж.А
2 слайд
Білім берудің барлық деңгейінде мазмұнды
жаңарту, жұмыс берушілердің талаптарын,
қазақстандық экономиканың сұранысын
ескеретін халықаралық стандарттарға сәйкес
әзірленген жаңа білім беру бағдарламаларын
енгізу еліміздің заманауи білім беру моделін
құру және дамытудың негізгі факторының
бірі болып табылады. Сондықтан кадрларды
даярлауда икемділікті қамтамасыз ету үшін
колледждерге академиялық дербестік
беріледі. Колледждерге жұмыс берушілермен
бірге кәсіби стандарттар негізінде және
аймақтық ерекшелікті ескере отыра, білім
беру бағдарламаларының мазмұнын, оқыту
мерзімі мен мүмкіндігінің берілуін болжайды.
3 слайд
Академиялық дербестік енгізу
барысында нақты оқыту мерзімдерінің
күші жойылып, студенттерге болашақ
кәсіби қызмет үшін таңдалатын
курстарға байланысты оқыту курсын,
мерзімін өздігінен таңдау құқығы
берілмек. Техникалық жəне кəсіптік
білім беру жүйесіндегі білім беру
жұмыстарының талапқа сай
жетілдірілуі, академиялық дербестікті
пайдалана отыра, жаңа білім беру
бағдарламаларының енгізілуі, кəсіптік-
техникалық білімнің бəсекеге сай
дамуы студенттердің болашақ кəсіби
құзыретті маман ретінде қалыптасуына
орасан ықпал ететіні сөзсіз.
4 слайд
Академиялық дербестік ерекшелігі
Академиялық дербестікті енгізу арқылы
Техникалық және кәсіптік білім беру жүйесі
неғұрлым икемді және білім алушылардың
ең талап етілетін құзыреттерін
қалыптастыруға бағдарланған.
Академиялық дербестіктің ерекшелігі, енді
оқу орны өздері жұмыс берушілермен
бірлесіп, білім беру бағдарламаларының
мазмұны мен оқу мерзімдерін айқындайтын
болады. Бұл арқылы дайындалған білім
беру бағдарламалары студенттерге қажетті
біліктілікті алуға және қысқа мерзімде
жұмысқа орналасуға, ал қажет болған
жағдайда қосымша басқа біліктілікті алуға
мүмкіндік береді. Бұл шаралар өндірістегі
технологиялық өзгерістерге және еңбек
нарығының сұраныстарына бейімделуге
мүмкіндік береді. Осылайша, колледждер
жұмыс берушілердің талаптарына сәйкес
келетін мамандарды даярлайтын болады
5 слайд
Білім беру ұйымында академиялық дербестікті енгізу
мүмкіндігін бағалау бойынша SWOT-талдау
Strengths
– күшті жақтары (S) Weaknesses
– осал тұстары (W)
- жұмыс берушілермен бірлесе отырып
бағдарлама мазмұны мен оқу мерзімін
шешуі
- студенттердің икеміне қарай қажетті деген
біліктілікті алу мүмкіндігі
- студенттердің ұнаған пәндерін өзін таңдау
құқығы
- бизнес пен өндіріс өкілдерінің тартылуы
- практик мамандардың тартылуы
- Оқу орындарын қадағлап, реттейтін
орталықтың болмауы
- - кейбір міндетті пәндердің еленбей
сырттан тыс қалуы
- практик мамандардың оқу орнының
штаттық талабына сай келмеуі
- практик мамандардың ғылыми
дәрежелерінің жоқтығы
Opportunities
– мүмкіндіктер (O) Threats
– қауіптер (T)
- Қысқа мерзімде жұмысқа орналасу
мүмкіндігі
- Шет елде оқуын жалғастыру және жұмысқа
орналасу мүмкіндігі
- Бірнеше мамандықты игеру мүмкіндігі
- студенттер аз мерзімде мамандықты
игермеуі
- оқытушылардың сағат сандарының азайып
немее жоғалуы
6 слайд
Модульдердің мазмұнын әзірлеу
күтілетін оқыту нәтижелерін
жоспарлаудан басталады. Оқыту
нәтижелері құзыреттіліктер
формасында суреттеледі
(біліктіліктерді алуға қажет), оларды
білім алушылар модуль аяқталған соң
көрсетеді. Оқыту нәтижелерін
жоспарлау кезеңінде оқу уақытының
көлемі, оқыту әдістері және олардың
жетістіктерін бағалау критерийлері
анықталады. Оқыту нәтижелері
құрамдық компоненттері бойынша
бүтіндей бағдарламаның оқыту
нәтижелеріне қол жеткізуіне себепкер
болады.
7 слайд
Білім беру бағдарламасы негізінде модульдер бойынша жұмыс оқу
бағдарламаларын әзірлеу, мамандыққа сәйкес ғылым мен практиканың озық
жетістіктерін практикаға енгізу негізінде колледжде академиялық дербестікті
ескере отырып, білім беру процесін құру
WorldSkills стандарты мен
кәсіптік стандартҚазақстан Республикасының
Білім және ғылым министірінің
2018 жылғы 31 қазанындағы
№604 бұйрығының 5 –
қосымшасы негізінде базалық
модуль мен кәсіптік модуль және
өндірістік практика сағаттарын
бөлу
Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2017 жылғы 31 қазандағы
№ 553 бұйрығына 413-қосымшасына
сәйкес Аспаз біліктілігі бойынша
кәсіптік модульдер мен оқыту
нәтижелері анықталды
8 слайд
3W10130302– «Аспазшы» біліктілігі
КМ Кәсіптік модульдер 2 3 4 50 1200 576 624 588 612
КМ01 Түрлі тәсілдерді қолдана отырып азықтарға алғашқы
аспаздық өңдеу жүргізу 3 1 20 480 240 240 480
ОН
1.1. Санитарлық нормалар мен техника қауіпсіздігін сақтай
отырып жұмыс орнын ұйымдастыру кезіндегі негізгі
талаптарын орындау. 1 24 24 - 24
ОН.1.2
Көкөніс, балық, ет және құс етінің
түрлері бойынша жіктелуі, құрамы,
ақаулары мен сақтау талаптары 1 24 24 24
ОН 1.3.
Көкөніс, балық, ет және құс етін өңдеуге
арналған маханикалық жабдықты
қолдану 1 24 24 - 24
ОН 1.4. Түрлі тәсілдерді қолдана отырып азықтарға алғашқы
және жылумен аспаздық өңдеу жүргізу 1 24 24
- 24
ОН 1.5. Көкөністерден, жемістер мен саңырауқұлақтардан,
балықтан, еттен және құс еттеріне алғашқы аспаздық
өңдеу жүргізу
7 168 96
72
168
ОН 1.6. WorldSkills технологиясын қолдана отырып,
көжелер, тұздықтар, көкөністер, бұршақтар және
макарон өнімдеріне алғашқы
аспаздық өңдеу жүргізу
10 240 72 1 68
240
КМ02 Түрлі тәсілдерді қолдана отырып азықтарға жылумен
аспаздық өңдеу жүргізу 4 3 1 13 312 168 144 108 204
ОН 2.1 . Көкөністердің, балық және еттің сақтау мерзімі және
сапасына қойылатын талаптар. 1 24 24 - 24
ОН 2,2 . Балық пен теңіз өнімдерінен тағамдар, еттен, ауыл
шаруашылық құсы, жабайы құс етінен тағамдар
дайындау. 5 120 72 48 84 36
ОН 2,3 . Жұмыртқа мен сүзбеден дайындалған тағамдарды
дайындау. 6 144 48 96 144
ОН 2.4. Ыстық цехта жылулық жабдықтарды қолдану. 1 24 24 - 24
9 слайд
Оқыту нәтижелері Бағалау критериялары Кредит
тер\
сағатт
ардың
саны Оның ішінде
Сабақ түрі Бағалау
тапсырмалары
Теориялық
Зертханалық-
практикалық
КМ01. Түрлі тәсілдерді
қолдана отырып азықтарға
алғашқы және жылумен
аспаздық өңдеу жүргізу. 240/10
О.Н.1.2.Көкөніс, балық, ет
және құс етінің түрлері
бойынша жіктелуі, құрамы,
ақаулары мен сақтау
талаптары 24/1 14 10
Көкөністердің қолданылуы бойынша
топтарға бөлу 2 2 - Жаңа сабақ Бақылау
сұрақтары
Көкністерді топтар бойынша түрлерге
жіктеу 2 2 - Аралас сабақ СӨЖ
Көкөністеің химиялық құрамын меңгеру
2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Көкөністердің ақауларын ажырату
2 2 - Аралас сабақ Мәтінмен жұмыс
Көкөністердің сақтау талаптарынығ
қадағалау 2 2 - Аралас сабақ СӨЖ
Ет және құстың категорияға бөлу шарттары 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Ет және құстың химиялық құрамы мен
тағамдық құндылығы 2 2 - Жаңа сабақ Бақылау
сұрақтары
Ет және құстың ақауларын анықтау 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Ет және құстың сақтау талаптарын
қадағалау 2 2 - Аралас сабақ Мәтінмен жұмыс
10 слайд
Оқыту нәтижелері Бағалау критериялары Кредиттер
\
сағаттард
ың саны Оның ішінде
Сабақ түрі Бағалау
тапсырмалары
Теориялық
Зертханалық-
практикалық
КМ01. Түрлі тәсілдерді қолдана
отырып азықтарға алғашқы және
жылумен аспаздық өңдеу жүргізу. 240/10
О.Н.1.3.Көкөніс, балық, ет және
құс етін өңдеуге арналған
маханикалық жабдықты
қолдану 24/1 14 10
Көкөніс өңдеу машиналарының жалпы
сипаттамлырын меңгеру 2 2 - Жаңа сабақ Бақылау
сұрақтары
Көкөніс жуу машиналарының түрлері мен жұмыс
жасау тәсілін меңгеру 2 2 - Аралас сабақ СӨЖ
Көкөніс аршу машиналарының түрлерімен жұмыс
жасау тәсілін меңгеру 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Шикі көкөністерді кесінділейтін машиналар түрлері
мен жұмыс жасау тәсілін меңгеру 2 2 - Аралас сабақ Техникалық
сипаттама картасы
Піскен көкөністерді кесінділейтін машиналар
түрлері мен жұмыс жасау тәсілін меңгеру 2 2 - Аралас сабақ СӨЖ
Көкөністерді ысқылау машиналарының мақсаты мен
қолдану тәсілін меңгеру 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Ет, құс және балық өңдеу машиналарының
сипаттамалырын меңгеру 2 2 - Жаңа сабақ Бақылау
сұрақтары
Ет, құс етін тарту машиналарының құрылымы, оның
жұмыс жасау тәсілін меңгеру 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
Ет, құс етін қопсыту механизімінің жұмыс істеу
тәртібін үйрену 2 2 - Аралас сабақ Техникалық
сипатама картасы
Котлет қалыптау машинасының қолданылу, жұмыс
жасау тәртібін үйрену 2 2 - Жаңа сабақ Бақылау
сұрақтары
Балық тазалау жабдығының құрылымын,
қолданылуын үйрену 2 - 2 Аралас сабақ СӨЖ
Көкөніс, балық, ет және құс етін өңдеуге арналған
қосалқы маханикалық жабдық түрлерін меңгеру 2 - 2 Бекіту сабақ Минитест
11 слайд
Көкөніс, балық, ет және құс етінің түрлері бойынша жіктелуі,
құрамы
Өсімдік бөлігінің тамаққа қолданылуына байланысты екі топқа бөлінеді:
Вегетативті Генеративті
Вегетативті көкөністердің жапырақтары, тамырлары, Генеративті көкөністерде тамаққа тұқымдары,
сабақтары, түйнектері тамаққа қолданылады жемістері, гүлдері қолданылады
Түйнекжемістілер (картоп) Асқабақты (қияр, кәді,асқабақ, қарбыз,қауын)
Тамыржемістілер (қызылша, сәбіз, шалқан) Томатты (қызанақ, баклажан, бұрыш)
Орамжапырақ көкөністер (орамжапырақ, брюссель кольраби) Бұршақты (асбұршақ, урмебұршақ) Пияз көкөністер
(басты пияз, порей пиязы, сарымсақ) Астық көкөністері жүгері
Салат – шпинатты көкөністер (салат, шпинат, қмыздық)
Татымды көкөністер (аскөк, ақжелкен)
Десерті көкөністер (спаржа)
•
.
12 слайд
13 слайд
14 слайд
№ Ақау, ауру атауы Анықтамасы Түрі
1 Шырышты
бактериоз
(ылғалды шірік) Ылғал шірік келесі
көріністермен сипатталады,
ұрықтың тамырының терісі
әдетте ұсталмайды,
жағымсыз иіс пайда болады,
кейбір жағдайларда оның
бетінде қара дақтар пайда
болады
2 Склеротиниоз (ақ
шірік) Ақ шірік болған кезде шірік
иісі жоқ, бірақ тамыр
дақылының беті жұмсақ әрі
сулы, кейде қалың ақ
жабындыға ие болады
3 Фомоз (құрғақ
шірік) Құрғақ шірік - бұл қызыл
қоңыр дақтар мен
жолақтардың біртіндеп пайда
болуымен сипатталады,
содан кейін тамырдың бүкіл
беткі қабаты пайда болады,
олар кейіннен ойық жаралар
мен ақ шіріктерге айналады
15 слайд
Картоп жәшіктерге, қаптарға,
торларға буып – түйіледі, сонымен
қатар ыдыссыз үйіп жинайды.
Желдетілетін жертқлелерде 2-6С
температурада 80-90 %
салыстырмалы ауа
ылғалдылығында сақталады.
16 слайд
Көкөніс, балық, ет және құс етін өңдеуге арналған маханикалық
жабдықты қолдану
Көкөністерді алғашқы аспаздық өңдеудің бірізділігі:
Сұрыптау жуу тазалау ( аршу ) турау
1.Жылулық
2.Химиялық
3.Механикалық
17 слайд
Сұрыптау машинасы – өнімдерді іріктеп, олардан
шіріген, бұзылған өнімдерді ажыратады.
https://www.youtube.com/watch?v=l333lvbor6E
Көкөністерді жуу – көкөністердің бетіндегі лай, шаң,
топырақтарынан жуып тазартады.
https://agroserver.ru/b/mashiny-dlya-moyki-ovoshhey-kor
neplodov-758788.htm
Тазалау, аршу – көкөністердің сыртқы тағамдық
құндылығы жоқ қабаттарынан тазарту.
http://beltorgmash.com/product/mashiny-kartofeleochistit
elnye-mok-150u-i-mok-300u
Көкөністі турау – дайындалатын өнім түріне қарай
қажетті өлшемде турау.
https://www.youtube.com/watch?v=eQcovWvwZzw
18 слайд
Борщ дайындау үшін қажетті шикізаттың түрлері мен құрамы,
олардың өңделуі және олардың механикалық жабдықтармен өңделуі
Шикізаты
Құрамы
Турау пішіні
Механикалық
жабдықпен
өңдеу
19 слайд
Осы бойынша дайындалған Білім
беру бағдарламалары студенттерге
қажетті біліктіліктерді алуға және
қысқамерзімде жұмысқа
орналасуға, ал қажет болған
жағдайда қосымша басқа
біліктіліктерді алуға мүмкіндік
береді. Бұл шаралар өндірістегі
технологиялық өзгерістерге және
еңбек нарығының сұраныстарына
бейімделуге мүмкіндік береді.
Осылайша, оқу орны жұмыс
берушілердің талаптарына сәйкес
келетін мамандарды даярлайтын
болады.
20 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз