Оқушылардың танымдық, шығармашылық қабілеттерін дамыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Баяндама
тақырыбы:
Оқушылардың
танымдық,
шығармашылық
қабілеттерін
дамыту
1 слайд
Баяндама тақырыбы: Оқушылардың танымдық, шығармашылық қабілеттерін дамыту
2 слайд
Қазақстан Республикасының “Білім туралы”
заңының
5-тарауындағы 41-баптың 1-бөліміндегі “педагог
қызметкерлер өз біліктілігін артыруға міндетті”
деп көрсетілуі, “Қазақстан-2050” стратегиялық
бағдарламасында елбасының “біз
балаларымызға өзіміздің жақын және алыс
көршілерімізбен достық қарым-қатынасымызды
мұра етіп қалдыруымыз керек” деген сөзі бүкіл
ағартушы қауым алдында “Оқу тәрбие үрдісіне
жаңа педагогикалық технологияларды енгізу
арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру,
шығармашылық қабілетін дамыту” өзекті
мәселелер енгізіп отырғаны белгілі. Осы
мақсатты жүзеге асыруда мектеп басшысы,
ұжымдағы мұғалімдердің кәсіби шеберлігі мен
шығармашылық ізденісін дамытуға аса мән беру
қажет.
2 слайд
Қазақстан Республикасының “Білім туралы” заңының 5-тарауындағы 41-баптың 1-бөліміндегі “педагог қызметкерлер өз біліктілігін артыруға міндетті” деп көрсетілуі, “Қазақстан-2050” стратегиялық бағдарламасында елбасының “біз балаларымызға өзіміздің жақын және алыс көршілерімізбен достық қарым-қатынасымызды мұра етіп қалдыруымыз керек” деген сөзі бүкіл ағартушы қауым алдында “Оқу тәрбие үрдісіне жаңа педагогикалық технологияларды енгізу арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру, шығармашылық қабілетін дамыту” өзекті мәселелер енгізіп отырғаны белгілі. Осы мақсатты жүзеге асыруда мектеп басшысы, ұжымдағы мұғалімдердің кәсіби шеберлігі мен шығармашылық ізденісін дамытуға аса мән беру қажет.
3 слайд
Міндеттері ретінде:
·Оқу –тәрбие үрдісіне
диагностикалық талдау жасау
·Оқушының жеке тұлғасының
мониторингісін құру
·Оқу –тәрбие үрдісін ізгілендіруді
жүзеге асыру
3 слайд
Міндеттері ретінде: ·Оқу –тәрбие үрдісіне диагностикалық талдау жасау ·Оқушының жеке тұлғасының мониторингісін құру ·Оқу –тәрбие үрдісін ізгілендіруді жүзеге асыру
4 слайд
Біздің оқушыға қойған талабымыз:
·қоршаған ортаны сезе білу, құбылыс
себептерін іздене білу;
·ақыл парасатты игеріп, ойлау, сезім
қабілеттерін арттыру;
·алдына мақсат қоя білу және жетуге
ұмтылу;
·өзін — өзі талдауды, өзін — өзі бағалай
білуді меңгеру;
·басқа адамдармен қарым-қатынас жасай
білу, осы заманға сай технологияларды
пайдалана білу (интернет, электронды
пошта);
·қоршаған ортада өз орныңды, жеке
рөліңді анықтай білу;
4 слайд
Біздің оқушыға қойған талабымыз: ·қоршаған ортаны сезе білу, құбылыс себептерін іздене білу; ·ақыл парасатты игеріп, ойлау, сезім қабілеттерін арттыру; ·алдына мақсат қоя білу және жетуге ұмтылу; ·өзін — өзі талдауды, өзін — өзі бағалай білуді меңгеру; ·басқа адамдармен қарым-қатынас жасай білу, осы заманға сай технологияларды пайдалана білу (интернет, электронды пошта); ·қоршаған ортада өз орныңды, жеке рөліңді анықтай білу;
5 слайд
Ел президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан
халқына арналған Жолдауында “Біздің
болашақтағы жоғары технологиялық және
ғылыми қарымды өндірістері үшін кадрлар
қорын жасақтауымыз қажет” деген сөздері
бар. Демек, оқушылардың ғылыми зерттеу
жұмыстарына қызығуын қалыптастыру,
шығармашылық қабілетін дамыту, қазіргі
техниканы тиімді пайдалану мәдениетіне
тәрбиелеу – мектептің басты
бағыттарының бірі. Бұл салада
атқарылатын жұмыстар жетерлік.
5 слайд
Ел президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына арналған Жолдауында “Біздің болашақтағы жоғары технологиялық және ғылыми қарымды өндірістері үшін кадрлар қорын жасақтауымыз қажет” деген сөздері бар. Демек, оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарына қызығуын қалыптастыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қазіргі техниканы тиімді пайдалану мәдениетіне тәрбиелеу – мектептің басты бағыттарының бірі. Бұл салада атқарылатын жұмыстар жетерлік.
6 слайд
Көбінесе “дарынды оқушы – бұл жақсы оқитын
оқушы” деген пікір қалыптасқан. Белгілі
ағылшын психологі П.Торранстың зерттеулері
бұл пікірдің мұғалімдер арасында жиі
кездесетінін анықтады. Оларға оқуда
қиыншылық туғызбайтын, тәртіпті, ұйымшыл,
білімді, тұрақты, ұғымтал, өз ойын нақты және
түсінікті жеткізе алатын оқушылар көбірек
ұнайды. Ал қисынсыз сұрақ қоятын, өз
жұмысымен ғана айналысатын, тәуелсіз,
көбіне түсініспеушілік туғызатын, қияли, әр
нәрсеге көзқарасы бөлек оқушылар ұнамайды.
П.Торранстың зерттеулері нақ осы қасиеттер
оқушының шығармашылық дарындылығын
көрсететін және оның нашар оқитын
оқушылардың арасында да аз емес екендігін
айқындаған. Сондықтан мұғалімдер осы
зерттеулердің нәтижесін есте ұстағаны жөн.
6 слайд
Көбінесе “дарынды оқушы – бұл жақсы оқитын оқушы” деген пікір қалыптасқан. Белгілі ағылшын психологі П.Торранстың зерттеулері бұл пікірдің мұғалімдер арасында жиі кездесетінін анықтады. Оларға оқуда қиыншылық туғызбайтын, тәртіпті, ұйымшыл, білімді, тұрақты, ұғымтал, өз ойын нақты және түсінікті жеткізе алатын оқушылар көбірек ұнайды. Ал қисынсыз сұрақ қоятын, өз жұмысымен ғана айналысатын, тәуелсіз, көбіне түсініспеушілік туғызатын, қияли, әр нәрсеге көзқарасы бөлек оқушылар ұнамайды. П.Торранстың зерттеулері нақ осы қасиеттер оқушының шығармашылық дарындылығын көрсететін және оның нашар оқитын оқушылардың арасында да аз емес екендігін айқындаған. Сондықтан мұғалімдер осы зерттеулердің нәтижесін есте ұстағаны жөн.
7 слайд
Мұғалімнің біліміне қойылатын
талаптар:
·өзінің сабақ беретін пәнін мемлекеттік
стандарт деңгейінен жоғары деңгейде
білу;
·оқушы дарындылығының моделін білу;
·қазіргі заманға сай оқытудың жаңа
технологияларын білу;
·дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу
үрдісінде үлгірімге ғана көңіл бөлмей
оның басқа да көрсеткіштерімен
байланысына да көңіл бөлу;
·дарынды оқушылардың ерекшелігін
ескере отырып, оларға
шығармашылықпен жұмыс жасайтын
тапсырмалар дайындай білуі.
7 слайд
Мұғалімнің біліміне қойылатын талаптар: ·өзінің сабақ беретін пәнін мемлекеттік стандарт деңгейінен жоғары деңгейде білу; ·оқушы дарындылығының моделін білу; ·қазіргі заманға сай оқытудың жаңа технологияларын білу; ·дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу үрдісінде үлгірімге ғана көңіл бөлмей оның басқа да көрсеткіштерімен байланысына да көңіл бөлу; ·дарынды оқушылардың ерекшелігін ескере отырып, оларға шығармашылықпен жұмыс жасайтын тапсырмалар дайындай білуі.
8 слайд
Мұғалімнің іскерлігіне
қойылатын талаптар:
·дарынды оқушыны анықтау әдістерімен жұмыс жасай
алуы;
·дарынды оқушыларды (жекелей және топпен)оқытуға
арналған бағдарлама құрастырып, сонымен тұрақты
жұмыс істей білуі;
·оқушы дарындылығын дамытуға қажетті зерттеу
жұмыстарын жүргізе алуы;
·дарынды оқушыны оқытудың нәтижесін нақты бағалай
білуі;
·дарынды оқушының ғылыми –ізденіс жұмыстарымен
айналысуына жетекшілік етуі;
·дарынды оқушыны олимпиадалар мен сайыстарға
дайындауда жетістікке жете алатындай деңгейде
жұмыс жасауы.
8 слайд
Мұғалімнің іскерлігіне қойылатын талаптар: ·дарынды оқушыны анықтау әдістерімен жұмыс жасай алуы; ·дарынды оқушыларды (жекелей және топпен)оқытуға арналған бағдарлама құрастырып, сонымен тұрақты жұмыс істей білуі; ·оқушы дарындылығын дамытуға қажетті зерттеу жұмыстарын жүргізе алуы; ·дарынды оқушыны оқытудың нәтижесін нақты бағалай білуі; ·дарынды оқушының ғылыми –ізденіс жұмыстарымен айналысуына жетекшілік етуі; ·дарынды оқушыны олимпиадалар мен сайыстарға дайындауда жетістікке жете алатындай деңгейде жұмыс жасауы.
9 слайд
Ұлы ойшыл Плутарх кезінде
былай депті: “…Көптеген
табиғи талант дарынсыз
ұстаздардың кесірінен
жойылып кетеді. Олар
дарынның табиғи
құбылысына терең бойлай
алмай, тұлпарды есекке
айналдырып құртып
тынады”. Міне, ұстаз
осындай келеңсіздікке жол
бермеуі керек.
9 слайд
Ұлы ойшыл Плутарх кезінде былай депті: “…Көптеген табиғи талант дарынсыз ұстаздардың кесірінен жойылып кетеді. Олар дарынның табиғи құбылысына терең бойлай алмай, тұлпарды есекке айналдырып құртып тынады”. Міне, ұстаз осындай келеңсіздікке жол бермеуі керек.
10 слайд
Оқушылардың шығармашылық
қабілетін арттырып, ынталандыру
үшін сабақтарды мынадай жолдармен
өткізуге болады:
1.Сабақта кең көлемде көрнекі
құралдарды пайдалану;
2.Сабақты түрлендіріп өткізу;
3.Сабақта оқушылар өздері жасаған
суреттер, схемаларды пайдалану;
4.Техникалық құралдарды тиімді
қолдану;
5.Сабаққа қатысты бейнетаспаларды,
фильмдерді көрсету.
10 слайд
Оқушылардың шығармашылық қабілетін арттырып, ынталандыру үшін сабақтарды мынадай жолдармен өткізуге болады: 1.Сабақта кең көлемде көрнекі құралдарды пайдалану; 2.Сабақты түрлендіріп өткізу; 3.Сабақта оқушылар өздері жасаған суреттер, схемаларды пайдалану; 4.Техникалық құралдарды тиімді қолдану; 5.Сабаққа қатысты бейнетаспаларды, фильмдерді көрсету.
11 слайд
* Өлең құрастыру .
Бұл жұмысты екі тәсіл арқылы
ұйымдастыруға болады.
а) Дайын өлең жолдарын ұсынып,
оқушыларға соны аяқтауды тапсыруға
болады.
Мысалы,Ө.Тұрманжановтың «Туған өлкем»
өлеңінде қайталанып тұрған:
«Неткен сұлу, неткен көркем,
Осы – менің туған өлкем» деген жолдар
бар.
Оқушыларға осы дайын өлең жолдары
ұсынылып, оны ары қарай жалғастыру
тапсырылады. Тапсырма дұрыс орындалу
үшін, ең алдымен, оқушылар құрастыруға
тиісті
11 слайд
* Өлең құрастыру . Бұл жұмысты екі тәсіл арқылы ұйымдастыруға болады. а) Дайын өлең жолдарын ұсынып, оқушыларға соны аяқтауды тапсыруға болады. Мысалы,Ө.Тұрманжановтың «Туған өлкем» өлеңінде қайталанып тұрған: «Неткен сұлу, неткен көркем, Осы – менің туған өлкем» деген жолдар бар. Оқушыларға осы дайын өлең жолдары ұсынылып, оны ары қарай жалғастыру тапсырылады. Тапсырма дұрыс орындалу үшін, ең алдымен, оқушылар құрастыруға тиісті
12 слайд
«Неткен сұлу, неткен көркем,
Осы – менің туған өлкем», —
ұсынылған жолдар.
«Ұлан-байтақ жерлері бар
Өз өлкемді мақтан етем», —
оқушының аяқтауы, яғни бұл –
жоспар, өлең ұйқасқа құрылады
және бұл сызба бойынша
өлеңнің бірінші, екінші, төртінші
жолдары ұйқасуға тиіс.
12 слайд
«Неткен сұлу, неткен көркем, Осы – менің туған өлкем», — ұсынылған жолдар. «Ұлан-байтақ жерлері бар Өз өлкемді мақтан етем», — оқушының аяқтауы, яғни бұл – жоспар, өлең ұйқасқа құрылады және бұл сызба бойынша өлеңнің бірінші, екінші, төртінші жолдары ұйқасуға тиіс.
13 слайд
ә) Дайын ұйқастар ұсынылады. Мысалы,
«Күз» тақырыбына арнайы төмендегідей
ұйқас бойынша өлең құрастыру
тапсырылады:
… байлық
… алдық
… құс біткен
… қалдық.
Оқушының тапсырманы орындауы:
Күз – береке, күз — байлық,
Күзде астық мол алдық
Жылы жаққа құс біткен
Кеткен ұшып, біз қалдық.
13 слайд
ә) Дайын ұйқастар ұсынылады. Мысалы, «Күз» тақырыбына арнайы төмендегідей ұйқас бойынша өлең құрастыру тапсырылады: … байлық … алдық … құс біткен … қалдық. Оқушының тапсырманы орындауы: Күз – береке, күз — байлық, Күзде астық мол алдық Жылы жаққа құс біткен Кеткен ұшып, біз қалдық.
14 слайд
Бүгінгі күні ХХІ ғасырдың
ақпараттанған, жан-
жақты мәдениетті, іскер,
өмірге икемделген,
бәсекеге қабілетті
дарынды шәкірт
тәрбиелеу барша
ұстаздың міндеті.
14 слайд
Бүгінгі күні ХХІ ғасырдың ақпараттанған, жан- жақты мәдениетті, іскер, өмірге икемделген, бәсекеге қабілетті дарынды шәкірт тәрбиелеу барша ұстаздың міндеті.
15 слайд
15 слайд
16 слайд
Повторяй движения
за нами …
16 слайд
Повторяй движения за нами …
17 слайд
17 слайд
18 слайд
18 слайд
19 слайд
19 слайд
20 слайд
20 слайд
21 слайд
21 слайд
22 слайд
22 слайд
23 слайд
Мульт
физминутка
Учитель начальных классов
Королёва И.Н.
Ставропольский край
г.Нефтекумск
23 слайд
Мульт физминутка Учитель начальных классов Королёва И.Н. Ставропольский край г.Нефтекумск
24 слайд
24 слайд
25 слайд
25 слайд
26 слайд
26 слайд
27 слайд
27 слайд
28 слайд
28 слайд
29 слайд
29 слайд
30 слайд
30 слайд
31 слайд
31 слайд
32 слайд
32 слайд
33 слайд
Бүгінгі жас ұрпаққа жан-жақты білім
беру, тәрбиелеу әрбір ұстаздың
басты міндеті. Білім негізі мектепте
қаланатын болғандықтан,
оқушының жеке тұлғалық күшін
дамыту, оның шығармашылық
мүмкіндігінің дамуы басты рөл
атқарып отыр. Олай болса, қазіргі
ұстаздар қауымының алдындағы
үлкен мақсат: өмірдің барлық
саласындағы белсенді,
шығармашылық іс-әрекетіне
қабілетті, еркін және жан-жақты
жетілген тұлға тәрбиелеу.
33 слайд
Бүгінгі жас ұрпаққа жан-жақты білім беру, тәрбиелеу әрбір ұстаздың басты міндеті. Білім негізі мектепте қаланатын болғандықтан, оқушының жеке тұлғалық күшін дамыту, оның шығармашылық мүмкіндігінің дамуы басты рөл атқарып отыр. Олай болса, қазіргі ұстаздар қауымының алдындағы үлкен мақсат: өмірдің барлық саласындағы белсенді, шығармашылық іс-әрекетіне қабілетті, еркін және жан-жақты жетілген тұлға тәрбиелеу.
34 слайд
Ертеңіне лайық ұрпақ тәрбиелемеген елдің
келешегі жоқ десек, сол ұрпақты
тәрбиелеудегі ұстаз еңбегі – ұлы еңбек.
«Ұстазын сыйламаған елдің ұрпағы азады»,
— дейді халық даналығы. Осыған
байланысты шығармашылық, ізденіс деген
әр ұстаздың алдында тұрған үлкен міндет
деп ойлаймын.
Шығармашылық – бұл адамның өмір
шындығында өзін-өзі тануға ұмтылу, іздену.
Өмірде дұрыс жол табу үшін адам дұрыс ой
түйіп, өздігінен сапалы, дәлелді
шешімдерқабылдай білуге үйренуі қажет.
Адам бойындағы қабілеттерін дамытып,
олардың өмірден өз орнын табуға
көмектеседі.
34 слайд
Ертеңіне лайық ұрпақ тәрбиелемеген елдің келешегі жоқ десек, сол ұрпақты тәрбиелеудегі ұстаз еңбегі – ұлы еңбек. «Ұстазын сыйламаған елдің ұрпағы азады», — дейді халық даналығы. Осыған байланысты шығармашылық, ізденіс деген әр ұстаздың алдында тұрған үлкен міндет деп ойлаймын. Шығармашылық – бұл адамның өмір шындығында өзін-өзі тануға ұмтылу, іздену. Өмірде дұрыс жол табу үшін адам дұрыс ой түйіп, өздігінен сапалы, дәлелді шешімдерқабылдай білуге үйренуі қажет. Адам бойындағы қабілеттерін дамытып, олардың өмірден өз орнын табуға көмектеседі.
35 слайд
Ұстаз еңбегі – оқушы білімімен өлшенеді десек,
ұстаз еңбегінің күрделілігі — әрбір оқушы
жүрегіне жол таба білуінде. Әрбір баланың
бойындағы қабілетті дамыту арқылы өзін, өмірді,
әлемді танып білуге, қоғам алдындағы
жауапкершілік қасиеттерін сезіндіре білуінде
жатыр.
Қорыта айтқанда, оқушы бойында
шығармашылықты дамытуда үздіксіз құлшыныс,
оқуға, білім алуға деген ұмтылыс ұдайы өшпей,
күннен-күнге дами түсуі қажет. Сонда ғана оқушы
бойында білім нұры тасып, сыныптан-сыныпқа
көшкен сайын оқушының ішкі дүниесі, сыртқы
ортамен байланысы дамып, оқушы дүниетанымы
арта түсері анық.
35 слайд
Ұстаз еңбегі – оқушы білімімен өлшенеді десек, ұстаз еңбегінің күрделілігі — әрбір оқушы жүрегіне жол таба білуінде. Әрбір баланың бойындағы қабілетті дамыту арқылы өзін, өмірді, әлемді танып білуге, қоғам алдындағы жауапкершілік қасиеттерін сезіндіре білуінде жатыр. Қорыта айтқанда, оқушы бойында шығармашылықты дамытуда үздіксіз құлшыныс, оқуға, білім алуға деген ұмтылыс ұдайы өшпей, күннен-күнге дами түсуі қажет. Сонда ғана оқушы бойында білім нұры тасып, сыныптан-сыныпқа көшкен сайын оқушының ішкі дүниесі, сыртқы ортамен байланысы дамып, оқушы дүниетанымы арта түсері анық.
36 слайд
Оқушылардың шығармашылық
қабілетін дамытудың өзектілігі
төменде көрсетілгендей:
1. Өз бетімен оқуға, жұмыстануға
дағдыланады.
2. Шығармашылық ізденіске
жетелейді.
3. Өз ісіне деген сенім пайда
болады.
4. Әр нәрсеге сын көзбен қарауға
үйренеді.
5. Салыстыруға, қорытынды
жасауға үйренеді.
6. Шығармашылдық белсенділік
артады.
36 слайд
Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудың өзектілігі төменде көрсетілгендей: 1. Өз бетімен оқуға, жұмыстануға дағдыланады. 2. Шығармашылық ізденіске жетелейді. 3. Өз ісіне деген сенім пайда болады. 4. Әр нәрсеге сын көзбен қарауға үйренеді. 5. Салыстыруға, қорытынды жасауға үйренеді. 6. Шығармашылдық белсенділік артады.
37 слайд
Сондықтан ұстаз ретінде менің алдыма
қойған мәселенің өзектілігі: жеке тұлғаны
табу, оған жетекшілік ету, әр оқушының
шығармашылық қабілетін танып, біліп
дамыту.
Оқушылардың шығармашылық қабілетін
дамыту кезінде оған кері әсер ететін
кедергілердің де бар екенін әр уақытта
есімізде ұстаймыз.
Ондай кедергілер:
1. Оқушының әлеуметтік жағдайының
болмауы.
2. Психологиялық жағынан ойлау, қиялдың
төмен болуы. Өз күшіне сенбеуі,
жалқаулығы.
3. Денсаулығының нашарлығы.
37 слайд
Сондықтан ұстаз ретінде менің алдыма қойған мәселенің өзектілігі: жеке тұлғаны табу, оған жетекшілік ету, әр оқушының шығармашылық қабілетін танып, біліп дамыту. Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту кезінде оған кері әсер ететін кедергілердің де бар екенін әр уақытта есімізде ұстаймыз. Ондай кедергілер: 1. Оқушының әлеуметтік жағдайының болмауы. 2. Психологиялық жағынан ойлау, қиялдың төмен болуы. Өз күшіне сенбеуі, жалқаулығы. 3. Денсаулығының нашарлығы.
38 слайд
Сондықтан мұғалім өз пәнін үйрету
барысында әр оқушыны зерттеп,
олардың өміріндегі осындай кемшіліктері
болса, оны алдын-ала анықтау керек.
Мен ұстаз ретінде әр оқушыны болашақ
азамат ретінде бағалап, осы
тұжырымдаманы өз қызметіме
басшылыққа аламын. Қазіргі
компьютерленген жаңа заманда әр
оқушының заман талабына сай әлемдік
дәрежеде білімді меңгеруі үшін
бастауыш сынып бойынша
шығармашылық қабілетін дамыту – ең
басты міндетім.
38 слайд
Сондықтан мұғалім өз пәнін үйрету барысында әр оқушыны зерттеп, олардың өміріндегі осындай кемшіліктері болса, оны алдын-ала анықтау керек. Мен ұстаз ретінде әр оқушыны болашақ азамат ретінде бағалап, осы тұжырымдаманы өз қызметіме басшылыққа аламын. Қазіргі компьютерленген жаңа заманда әр оқушының заман талабына сай әлемдік дәрежеде білімді меңгеруі үшін бастауыш сынып бойынша шығармашылық қабілетін дамыту – ең басты міндетім.
39 слайд
НАЗАРЛАРЫ ҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
39 слайд
НАЗАРЛАРЫ ҢЫЗҒА РАХМЕТ!