Оқытуда іс-әрекетті зерттеудің білім сапасына тигізер әсері


1 слайд
ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫ САРЫАҒАШ АУДАНЫ №18 Абай атындағы жалпы білім беретін мектебі
Баяндаманың тақырыбы:
“Оқытуда іс-әрекетті зерттеудің білім сапасына тигізер әсері”
Бастауыш сынып мұғалімі Қуандықова Жадыра Темірханқызы
Еңбек өтілі: 20 жыл
Санаты: Педагог-зерттеуші
1 слайд
ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫ САРЫАҒАШ АУДАНЫ №18 Абай атындағы жалпы білім беретін мектебі Баяндаманың тақырыбы: “Оқытуда іс-әрекетті зерттеудің білім сапасына тигізер әсері” Бастауыш сынып мұғалімі Қуандықова Жадыра Темірханқызы Еңбек өтілі: 20 жыл Санаты: Педагог-зерттеуші

2 слайд
Сыныптар бойынша алынған
мектепішілк бақылау (МІБ)
кезінде анықталған маңызды,
көкейтесті мәселе бойынша пән
мұғалімі және жалпы проблема
бойынша жұмыс істейтін
мұғалімдер тобы жүргізеді.
Іс-әрекетті зерттеуді кімдер
жүргізеді?
2 слайд
Сыныптар бойынша алынған мектепішілк бақылау (МІБ) кезінде анықталған маңызды, көкейтесті мәселе бойынша пән мұғалімі және жалпы проблема бойынша жұмыс істейтін мұғалімдер тобы жүргізеді. Іс-әрекетті зерттеуді кімдер жүргізеді?

3 слайд
◦І кезең: проблеманы айқындау.
◦ Мұғалімдерде тәжірибе барысында бір емес, бірнеше өзекті
мәселелер болатыны сөзсіз, дегенмен мұғалім анықталған бірнеше
мәселенің ең маңыздысын таңдап алуы тиіс ( мысалы, мұғалім өз
тәжірибесінде топтық жұмыс тиімділігінің тиімсіздігін байқайды).
Проблеманы айқындап болғаннан кейінгі мұғалімнің міндеті-
зерттеу сұрағын тұжырымдау. Өз кезегінде зерттеу сұрағы
оқушылардың нәтижелеріне, мектептегі ахуал мен мектеп
мәдениетіне, оқу үдерісіне қатысты болуы мүмкін.
Іс-әрекетті зерттеу кезеңдерінің сипаттамасы:
3 слайд
◦І кезең: проблеманы айқындау. ◦ Мұғалімдерде тәжірибе барысында бір емес, бірнеше өзекті мәселелер болатыны сөзсіз, дегенмен мұғалім анықталған бірнеше мәселенің ең маңыздысын таңдап алуы тиіс ( мысалы, мұғалім өз тәжірибесінде топтық жұмыс тиімділігінің тиімсіздігін байқайды). Проблеманы айқындап болғаннан кейінгі мұғалімнің міндеті- зерттеу сұрағын тұжырымдау. Өз кезегінде зерттеу сұрағы оқушылардың нәтижелеріне, мектептегі ахуал мен мектеп мәдениетіне, оқу үдерісіне қатысты болуы мүмкін. Іс-әрекетті зерттеу кезеңдерінің сипаттамасы:

4 слайд
◦Мұғалім жинақталған деректермен танысып, анағұрлым жиі
кездесетін және маңыздылығы жоғары сәттерді анықтайды.
Мысалы, мұғалім 5 сынып оқушылары бойынша
жинақталған деректерді талдау негізінде үздік оқушылардың
оқуға деген ынтасының төмендігін анықтайды. Мұғалім
бастапқыда бұнымен келісе алмай, осының дұрыс-
бұрыстығына көз жеткізу үшін мектеп психологымен
бірлесіп, қосымша зерттеу жүргізеді. Қосымша зерттеу
нәтижесінде үздік оқушылардың оқуға ынтасының төмен
болуының себептері анықталады. Оның себебі – сабақта
сралаудың жүзеге асырылмауы, яғни сабақ жоспарлау
барысында оқушылардың танымдық деңгейлерінің
ескерілмеуі.
ІІІ кезең : деректерді түсіндіру/ талдау.
4 слайд
◦Мұғалім жинақталған деректермен танысып, анағұрлым жиі кездесетін және маңыздылығы жоғары сәттерді анықтайды. Мысалы, мұғалім 5 сынып оқушылары бойынша жинақталған деректерді талдау негізінде үздік оқушылардың оқуға деген ынтасының төмендігін анықтайды. Мұғалім бастапқыда бұнымен келісе алмай, осының дұрыс- бұрыстығына көз жеткізу үшін мектеп психологымен бірлесіп, қосымша зерттеу жүргізеді. Қосымша зерттеу нәтижесінде үздік оқушылардың оқуға ынтасының төмен болуының себептері анықталады. Оның себебі – сабақта сралаудың жүзеге асырылмауы, яғни сабақ жоспарлау барысында оқушылардың танымдық деңгейлерінің ескерілмеуі. ІІІ кезең : деректерді түсіндіру/ талдау.

5 слайд
Негізгі мәселені шешуге бағытталған тәсілді енгізу
негізінде сабақ жоспарлау және оны жүзеге асыру.
Жоғарыда келтірілген зерттеу мысалын
жалғастырсақ, үздік оқушылардың ынтасының
төмен болу себептерін анықтап алған соң , мұғалім
олардың сабаққа деген қызығушылығы мен
ынтасын арттыру мақсатында сабақ жоспарына
мақсатты түрде саралау тәсілдерін енгізіп, өз
тәжірибесінде қолдану туралы шешім қабылдайды.
ІV кезең: деректер негізінде
әрекет ету
5 слайд
Негізгі мәселені шешуге бағытталған тәсілді енгізу негізінде сабақ жоспарлау және оны жүзеге асыру. Жоғарыда келтірілген зерттеу мысалын жалғастырсақ, үздік оқушылардың ынтасының төмен болу себептерін анықтап алған соң , мұғалім олардың сабаққа деген қызығушылығы мен ынтасын арттыру мақсатында сабақ жоспарына мақсатты түрде саралау тәсілдерін енгізіп, өз тәжірибесінде қолдану туралы шешім қабылдайды. ІV кезең: деректер негізінде әрекет ету

6 слайд
Тәжірибенің жақсарғанын анықтау үшін, енгізілген
өзгерістерді келесі сұрақтар мәнмәтінінде бағалау
қажет:
Шын мәнінде жақсару байқала ма және оны
жинақталған деректер растай ма?
Егер ойдағыдай жақсару, алға ілгерілеу болмаса,
нәтижені жақсарту үшін оқыту тәжірибесіне қандай
өзгерістер енгізу қажет?
Зерттеу сапасы зерттеу сұрағының дұрыс
тұжырымдалуына тікелей байланысты.
V кезең: нәтижелерді
бағалау.
6 слайд
Тәжірибенің жақсарғанын анықтау үшін, енгізілген өзгерістерді келесі сұрақтар мәнмәтінінде бағалау қажет: Шын мәнінде жақсару байқала ма және оны жинақталған деректер растай ма? Егер ойдағыдай жақсару, алға ілгерілеу болмаса, нәтижені жақсарту үшін оқыту тәжірибесіне қандай өзгерістер енгізу қажет? Зерттеу сапасы зерттеу сұрағының дұрыс тұжырымдалуына тікелей байланысты. V кезең: нәтижелерді бағалау.

7 слайд
Тізбектелген сабақтарда тиімді
болған, сәтті болған әдіс-
тәсілдерді қолдануды
жалғастыру.
VІ кезең: болашақты жоспарлау
7 слайд
Тізбектелген сабақтарда тиімді болған, сәтті болған әдіс- тәсілдерді қолдануды жалғастыру. VІ кезең: болашақты жоспарлау

8 слайд
8 слайд

9 слайд
9 слайд

10 слайд
10 слайд

11 слайд
Сабақтан көрініс 1-апта
11 слайд
Сабақтан көрініс 1-апта

12 слайд
12 слайд

13 слайд
13 слайд

14 слайд
Сабақтан көрініс 2-апта
14 слайд
Сабақтан көрініс 2-апта

15 слайд
15 слайд

16 слайд
16 слайд

17 слайд
17 слайд

18 слайд
Назар қойып,
тыңдағандарыңызға
рақмет!
18 слайд
Назар қойып, тыңдағандарыңызға рақмет!

