Педагогика
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ПМПК қызметінің мазмұны, құрылымы
1 слайд
ПМПК қызметінің мазмұны, құрылымы
2 слайд
2Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12
қаңтардағы № 4 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде
2022 жылғы 24 қаңтарда № 26618 болып тіркелді
Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидалары 1-тарау. Жалпы
ережелер
1. Ерекше білім беру қажеттіліктерді бағалаудың осы қағидалары (бұдан әрі
– Қағидалар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 5-бабының 11-4)
тармақшасына сәйкес әзірленді және ерекше білім беру қажеттіліктерді
бағалаудың тәртібін анықтайды.
2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
1) білім алу үшін арнаулы жағдайлар – ерекше білім беруді қажет ететін
адамдардың (балалардың), сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі балалардың оларсыз
білім беру бағдарламаларын меңгеруі мүмкін болмайтын, оқу, сондай-ақ
арнаулы, жеке дамыту мен түзеу-дамыту бағдарламаларын және оқыту әдістерін,
техникалық, оқу және өзге де құралдарды, тыныс-тіршілік ортасын,
психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды, медициналық, әлеуметтік және
өзге де көрсетілетін қызметтерді қамтитын жағдайлар;
2 слайд
2Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 24 қаңтарда № 26618 болып тіркелді Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидалары 1-тарау. Жалпы ережелер 1. Ерекше білім беру қажеттіліктерді бағалаудың осы қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 5-бабының 11-4) тармақшасына сәйкес әзірленді және ерекше білім беру қажеттіліктерді бағалаудың тәртібін анықтайды. 2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады: 1) білім алу үшін арнаулы жағдайлар – ерекше білім беруді қажет ететін адамдардың (балалардың), сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі балалардың оларсыз білім беру бағдарламаларын меңгеруі мүмкін болмайтын, оқу, сондай-ақ арнаулы, жеке дамыту мен түзеу-дамыту бағдарламаларын және оқыту әдістерін, техникалық, оқу және өзге де құралдарды, тыныс-тіршілік ортасын, психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды, медициналық, әлеуметтік және өзге де көрсетілетін қызметтерді қамтитын жағдайлар;
3 слайд
3
2) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) – тиісті деңгейде
білім алу және қосымша білім алу үшін арнаулы жағдайларға тұрақты
немесе уақытша қажеттілік көріп жүрген адамдар (балалар);
3) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті
арнаулы жағдайларды айқындау;
4) мүмкіндігі шектеулі бала (балалар) – белгiленген тәртiппен
расталған, туа бiткен, тұқым қуалаған, жүре пайда болған аурулардан
немесе жарақаттардың салдарынан тiршiлiк етуi шектелген, дене және
(немесе) психикалық кемiстiгi бар он сегiз жасқа дейiнгi бала (балалар).
3 слайд
3 2) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) – тиісті деңгейде білім алу және қосымша білім алу үшін арнаулы жағдайларға тұрақты немесе уақытша қажеттілік көріп жүрген адамдар (балалар); 3) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнаулы жағдайларды айқындау; 4) мүмкіндігі шектеулі бала (балалар) – белгiленген тәртiппен расталған, туа бiткен, тұқым қуалаған, жүре пайда болған аурулардан немесе жарақаттардың салдарынан тiршiлiк етуi шектелген, дене және (немесе) психикалық кемiстiгi бар он сегiз жасқа дейiнгi бала (балалар).
4 слайд
4 2-тарау. Ерекше білім беру
қажеттіліктерді бағалаудың тәртібі
қарастырылған:
3. Адамдардың (балалардың) ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін бағалау
мектепке дейінгі ұйымдарда және орта білім беру ұйымдарында және
психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларда (бұдан әрі –
ПМПК) жүзеге асырылады.
4. Білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі
келесіні қамтиды:
1) мұғалімнің (тәрбиешінің) әрбір білім алушының (тәрбиеленушінің)
әлеуметтік-эмоционалдық әл-ауқатын және оқу-танымдық іс-әрекетінің
ерекшеліктерін бақылауды, сондай-ақ білім алушылардың жетістіктерін
критериалды бағалауды пайдалана отырып, оқу-тәрбие процесі барысында
ерекше білім беруді қажет ететін балалардың анықтауын;
2) психологиялық-педагогикалық қолдау мамандардың ата-аналарының (заңды
өкілдерінің) келісімімен оқыту қиындықтары бар балалардың ерекше білім
берілуіне қажеттіліктерін тереңдете зерделеуін және бағалауын;
4 слайд
4 2-тарау. Ерекше білім беру қажеттіліктерді бағалаудың тәртібі қарастырылған: 3. Адамдардың (балалардың) ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін бағалау мектепке дейінгі ұйымдарда және орта білім беру ұйымдарында және психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларда (бұдан әрі – ПМПК) жүзеге асырылады. 4. Білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі келесіні қамтиды: 1) мұғалімнің (тәрбиешінің) әрбір білім алушының (тәрбиеленушінің) әлеуметтік-эмоционалдық әл-ауқатын және оқу-танымдық іс-әрекетінің ерекшеліктерін бақылауды, сондай-ақ білім алушылардың жетістіктерін критериалды бағалауды пайдалана отырып, оқу-тәрбие процесі барысында ерекше білім беруді қажет ететін балалардың анықтауын; 2) психологиялық-педагогикалық қолдау мамандардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің) келісімімен оқыту қиындықтары бар балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін тереңдете зерделеуін және бағалауын;
5 слайд
5
3) білім беру ұйымының психологиялық-педагогикалық қолдау
мамандардың тереңдетілген тексеру нәтижелері бойынша оқыту
қиындықтары бар балаларға ПМПК-ға ерекше білім беру
қажеттіліктерін одан әрі бағалауын;
4) психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттерінде және
оңалту орталықтарында балалардың ерекше білім беру
қажеттіліктерін пәнаралық ұжымдық бағалауды.
ПМПК-да ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау
тәртібі келесіні қамтиды:
1) ПМПК ата-аналардың (заңды өкілдердің) бастамасы
бойынша, білім беру ұйымдарының ұсынымы бойынша
балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін бағалауды.
ПМПК терең зерттеу және арнайы білім беру қажеттіліктерін
бағалау негізінде қызметтердің көлемін, түрлерін анықтайды.
5 слайд
5 3) білім беру ұйымының психологиялық-педагогикалық қолдау мамандардың тереңдетілген тексеру нәтижелері бойынша оқыту қиындықтары бар балаларға ПМПК-ға ерекше білім беру қажеттіліктерін одан әрі бағалауын; 4) психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттерінде және оңалту орталықтарында балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін пәнаралық ұжымдық бағалауды. ПМПК-да ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі келесіні қамтиды: 1) ПМПК ата-аналардың (заңды өкілдердің) бастамасы бойынша, білім беру ұйымдарының ұсынымы бойынша балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін бағалауды. ПМПК терең зерттеу және арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау негізінде қызметтердің көлемін, түрлерін анықтайды.
6 слайд
6 2) ата-аналардың (заңды өкілдердің) бастамасы бойынша
немесе ерекше білім беру қажеттіліктерін қайта бағалау
қажеттілігі туралы психологиялық-педагогикалық қолдау
қызметінің шешімі негізінде білім беру ұйымдарының
сұранысы бойынша ПМПК-дағы ерекше білім беру
қажеттіліктерін қайта бағалауды.
Ерекше білім беруге қажеттіліктерді бағалау тәртібі ерекше
білім беруге қажеттіліктері бар балалардың екі тобын
айқындайтын оқу қиындықтарының себептеріне байланысты
жүзеге асырылады .
6 слайд
6 2) ата-аналардың (заңды өкілдердің) бастамасы бойынша немесе ерекше білім беру қажеттіліктерін қайта бағалау қажеттілігі туралы психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің шешімі негізінде білім беру ұйымдарының сұранысы бойынша ПМПК-дағы ерекше білім беру қажеттіліктерін қайта бағалауды. Ерекше білім беруге қажеттіліктерді бағалау тәртібі ерекше білім беруге қажеттіліктері бар балалардың екі тобын айқындайтын оқу қиындықтарының себептеріне байланысты жүзеге асырылады .
7 слайд
71 топ . Оқу қиындықтарының себептеріне байланысты бірінші
топты әртүрлі психикалық функциялардың (ақы-ой әрекеті,
қабылдау, зейін, есте сақтау) жеткіліксіздігінен мектептегі
белгілі бір дағдыларды меңгеруде қиындықтары бар балалар,
сондай-ақ даму мүмкіндігі шектеулі:
1) 1-3 деңгейдегі жалпы сөйлеу қабілеті дамымаған есту
қабілеті зақымдалған (есту аймағында есту қабілеті орташа
40-тан 80 децибелге дейін естімейтін және нашар еститін,
оның ішінде кохлеарлық имплантациядан кейінгі балалар);
2) көру қабілеті зақымдалған (көзі көрмейтіндер – көру
сезімінің толық болмауымен, жақсы көретін көзге көзілдірік
киюмен 0,04-ке дейін жарық сезуімен немесе қалдық
көрумен және нашар көретін балалар – жақсы көретін көзге
көзілдірік киюмен 0,05-тен 0,4-ке дейін көру өткірлігімен);
7 слайд
71 топ . Оқу қиындықтарының себептеріне байланысты бірінші топты әртүрлі психикалық функциялардың (ақы-ой әрекеті, қабылдау, зейін, есте сақтау) жеткіліксіздігінен мектептегі белгілі бір дағдыларды меңгеруде қиындықтары бар балалар, сондай-ақ даму мүмкіндігі шектеулі: 1) 1-3 деңгейдегі жалпы сөйлеу қабілеті дамымаған есту қабілеті зақымдалған (есту аймағында есту қабілеті орташа 40-тан 80 децибелге дейін естімейтін және нашар еститін, оның ішінде кохлеарлық имплантациядан кейінгі балалар); 2) көру қабілеті зақымдалған (көзі көрмейтіндер – көру сезімінің толық болмауымен, жақсы көретін көзге көзілдірік киюмен 0,04-ке дейін жарық сезуімен немесе қалдық көрумен және нашар көретін балалар – жақсы көретін көзге көзілдірік киюмен 0,05-тен 0,4-ке дейін көру өткірлігімен);
8 слайд
8
3) зердесі зақымдалған (ақыл-ой кемістігі бар);
4) психикалық дамуы тежелген;
5) сөйлеу қабілеті зақымдалған (1-3 деңгейдегі жалпы сөйлеу
дамымаған, фонетикалық-фонематикалық сөйлеу дамымаған,
ринолалия, дизартрия, ауыр тұтығу, жазбаша сөйлеу бұзылыстары
бар (дислексия, дисграфия);
6) тірек-қимыл аппараты бұзылған;
7) эмоциялық-ерік бұзылыстары бар (қарым-қатынас және
әлеуметтік өзара әрекеттесу бұзылыстарымен (аутизммен), мінез-
құлық бұзылыстарымен және қиындықтарымен);
8) күрделі (біріктірілген) бұзылыстармен балалар кұрайды.
8 слайд
8 3) зердесі зақымдалған (ақыл-ой кемістігі бар); 4) психикалық дамуы тежелген; 5) сөйлеу қабілеті зақымдалған (1-3 деңгейдегі жалпы сөйлеу дамымаған, фонетикалық-фонематикалық сөйлеу дамымаған, ринолалия, дизартрия, ауыр тұтығу, жазбаша сөйлеу бұзылыстары бар (дислексия, дисграфия); 6) тірек-қимыл аппараты бұзылған; 7) эмоциялық-ерік бұзылыстары бар (қарым-қатынас және әлеуметтік өзара әрекеттесу бұзылыстарымен (аутизммен), мінез- құлық бұзылыстарымен және қиындықтарымен); 8) күрделі (біріктірілген) бұзылыстармен балалар кұрайды.
9 слайд
9 Екінші топқа ақыл-ой және физикалық дамуы
бұзылмаған балалар кіреді, олардың ерекше білім беру
қажеттіліктері олардың білім беру процесіне енуіне кедергі
келтіретін әлеуметтік-психологиялық және басқа факторлармен
анықталады:
1) әлеуметтік осал топтағы отбасыларда тәрбиеленетін,
микроәлеуметтік және педагогикалық қараусыз қалған
балалар;
2) жергілікті қоғамға бейімделуде қиындықтарға тап
болған балалар (босқындар, мигранттар, қандастар);
3) мүгедектігі бар балалар
9 слайд
9 Екінші топқа ақыл-ой және физикалық дамуы бұзылмаған балалар кіреді, олардың ерекше білім беру қажеттіліктері олардың білім беру процесіне енуіне кедергі келтіретін әлеуметтік-психологиялық және басқа факторлармен анықталады: 1) әлеуметтік осал топтағы отбасыларда тәрбиеленетін, микроәлеуметтік және педагогикалық қараусыз қалған балалар; 2) жергілікті қоғамға бейімделуде қиындықтарға тап болған балалар (босқындар, мигранттар, қандастар); 3) мүгедектігі бар балалар
10 слайд
10 Даму мүмкіндіктерінің шектелуіне байланысты оқу
қиындықтары бар бірінші топ балалардың ерекше білім беру
қажеттіліктерін бағалау келесі қажеттіліктерді анықтау үшін жүргізіледі:
1) оқу жоспары мен оқу бағдарламаларын өзгерту;
2) оқыту нәтижелерін бағалау тәсілдері мен критерийлерін өзгерту;
3) оқытудың вариативтік, арнайы және баламалы, оның ішінде
мінез-құлықты қолданбалы талдау қағидаттарына негізделген
әдістерін пайдалану;
4) оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер (бұдан әрі – ОӘК)
іріктеу, жеке оқу материалдарын дайындау;
5) педагог-психологты, арнайы педагогті (оның ішінде
олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог, логопед (логопед-
мұғалім), педагог-ассистентті арнайы психологиялық-педагогикалық
қолдау;
10 слайд
10 Даму мүмкіндіктерінің шектелуіне байланысты оқу қиындықтары бар бірінші топ балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау келесі қажеттіліктерді анықтау үшін жүргізіледі: 1) оқу жоспары мен оқу бағдарламаларын өзгерту; 2) оқыту нәтижелерін бағалау тәсілдері мен критерийлерін өзгерту; 3) оқытудың вариативтік, арнайы және баламалы, оның ішінде мінез-құлықты қолданбалы талдау қағидаттарына негізделген әдістерін пайдалану; 4) оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер (бұдан әрі – ОӘК) іріктеу, жеке оқу материалдарын дайындау; 5) педагог-психологты, арнайы педагогті (оның ішінде олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог, логопед (логопед- мұғалім), педагог-ассистентті арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау;
11 слайд
11
6) оқыту бағдарламасын таңдау (жалпы білім беретін,
арнайы);
7) кедергісіз орта құру және оқу орнын бейімдеу;
8) компенсаторлық және техникалық құралдармен
қамтамасыз ету;
9) әлеуметтік педагогті сүйемелдеу;
10) "Медициналық-әлеуметтік сараптама жүргізу
қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015
жылғы 30 қаңтардағы № 44 бұйрығына (нормативтік
құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10589
болып тіркелген) сәйкес жүріп-тұруы қиын мүгедектігі бар
балаларға арналған жеке көмекшінің қызметі;
11 слайд
11 6) оқыту бағдарламасын таңдау (жалпы білім беретін, арнайы); 7) кедергісіз орта құру және оқу орнын бейімдеу; 8) компенсаторлық және техникалық құралдармен қамтамасыз ету; 9) әлеуметтік педагогті сүйемелдеу; 10) "Медициналық-әлеуметтік сараптама жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 30 қаңтардағы № 44 бұйрығына (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10589 болып тіркелген) сәйкес жүріп-тұруы қиын мүгедектігі бар балаларға арналған жеке көмекшінің қызметі;
12 слайд
12
Бірінші топтағы балалардың ерекше білім берілуіне
қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін психологиялық-
педагогикалық қолдау қызметінің, (немесе) білім беру
ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі және "Тиісті
үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын
бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым
министрінің 2018 жылғы 30 қазандағы № 595 бұйрығына
(нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде
№ 17657 болып тіркелген) сәйкес ПМПК қорытындысы мен
ұсыныстары және негіз болып табылады.
12 слайд
12 Бірінші топтағы балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін психологиялық- педагогикалық қолдау қызметінің, (немесе) білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі және "Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 30 қазандағы № 595 бұйрығына (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17657 болып тіркелген) сәйкес ПМПК қорытындысы мен ұсыныстары және негіз болып табылады.
13 слайд
13Екінші топтағы балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау:
1) оқу жоспары мен оқу бағдарламаларын өзгертпей оқытуда
жеке тәсілді қамтамасыз етуге;
2) үлгілік оқу жоспарының вариативтік компоненті есебінен
қосымша сабақтарды ұйымдастыруға;
3) оқу орнын бейімдеуге;
4) мектеп психологтің қолдау ы ;
5) әлеуметтік педагогтің қолдау қажеттіліктерін анықтау үшін
жүргізіледі.
Екінші топтағы балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін
қанағаттандыру үшін психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің
және (немесе) білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі
негіз болып табылады.
13 слайд
13Екінші топтағы балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау: 1) оқу жоспары мен оқу бағдарламаларын өзгертпей оқытуда жеке тәсілді қамтамасыз етуге; 2) үлгілік оқу жоспарының вариативтік компоненті есебінен қосымша сабақтарды ұйымдастыруға; 3) оқу орнын бейімдеуге; 4) мектеп психологтің қолдау ы ; 5) әлеуметтік педагогтің қолдау қажеттіліктерін анықтау үшін жүргізіледі. Екінші топтағы балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің және (немесе) білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі негіз болып табылады.
14 слайд
14ПМПК дамуында проблемалары бар балаларды
оқыту және тәрбиелеу мәселелерін шешу
бойынша тұрғындарға көмек көрсету және ерекше
білім беруге қажеттіліктері бар балаларға арнайы
білім беру қызметтерін алу құқықтарын белгілеу
үшін құрылады
14 слайд
14ПМПК дамуында проблемалары бар балаларды оқыту және тәрбиелеу мәселелерін шешу бойынша тұрғындарға көмек көрсету және ерекше білім беруге қажеттіліктері бар балаларға арнайы білім беру қызметтерін алу құқықтарын белгілеу үшін құрылады
15 слайд
152020-2025 жж арналған білім беруді дамытудың
Мемлекеттік бағдарламасы
«Психологиялық-медициналық-педагогикалық
консультациялар (бұдан әрі - ПМПК) "медициналық"
модельден «әлеуметтік-педагогикалық" модельге көшеді.
ПМПК қызметі балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін
анықтауға бағытталады».
15 слайд
152020-2025 жж арналған білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасы «Психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар (бұдан әрі - ПМПК) "медициналық" модельден «әлеуметтік-педагогикалық" модельге көшеді. ПМПК қызметі балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін анықтауға бағытталады».
16 слайд
16ПМПК қызметінің әлеуметтік-педагогикалық моделі келесілер арқылы
жүзеге асырылады:
- ПМПК қызметіне жаңа бағыттар енгізу: ерекше білім беру қажеттіліктерін
бағалау;
- бала дамуының проблемаларын, оқу қиындықтарын, тәрбиелеу мен
әлеуметтік бейімдеуді бағалауда психологиялық-педагогикалық үлесті ұлғайту;
- ПМПК тұжырымдамасында медициналық диагнозды қолдануға жол
бермейтін, бірақ білімдік және психологиялық-педагогикалық көмектің көлемі
мен сипатын белгілейтін, ЕБҚ бар балалардың әлеуметтік-педагогикалық
жіктемесін ендіру;
- балаларды дамыту және тәрбиелеу бойынша ата-аналарға, мұғалімдерге,
тәрбиешілерге, мамандарға консультациялық көмек көлемін кеңейту.
16 слайд
16ПМПК қызметінің әлеуметтік-педагогикалық моделі келесілер арқылы жүзеге асырылады: - ПМПК қызметіне жаңа бағыттар енгізу: ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау; - бала дамуының проблемаларын, оқу қиындықтарын, тәрбиелеу мен әлеуметтік бейімдеуді бағалауда психологиялық-педагогикалық үлесті ұлғайту; - ПМПК тұжырымдамасында медициналық диагнозды қолдануға жол бермейтін, бірақ білімдік және психологиялық-педагогикалық көмектің көлемі мен сипатын белгілейтін, ЕБҚ бар балалардың әлеуметтік-педагогикалық жіктемесін ендіру; - балаларды дамыту және тәрбиелеу бойынша ата-аналарға, мұғалімдерге, тәрбиешілерге, мамандарға консультациялық көмек көлемін кеңейту.
17 слайд
ПМПК-да тексерудің негізгі мақсаттары
-
ерекше білім беру қажеттіліктерін белгілеу (бағалау)
-
отбасына, мұғалімге, мектепке консультация беру
-
баланы оқыту бойынша және де үйлестірілген білімдік
қызметтер арқылы балаға қолдау көрсету бойынша тиісті
ұсынымдар беру.
17 слайд
ПМПК-да тексерудің негізгі мақсаттары - ерекше білім беру қажеттіліктерін белгілеу (бағалау) - отбасына, мұғалімге, мектепке консультация беру - баланы оқыту бойынша және де үйлестірілген білімдік қызметтер арқылы балаға қолдау көрсету бойынша тиісті ұсынымдар беру.
18 слайд
Мүмкіндіктері шектеулі балалардың әлеуметтік-
педагогикалық жіктемесі (ЕБҚ бар балалардың
бірінші тобы)
1 ) есту қабілеті зақымдалғандар (естімейтіндер және нашар еститіндер)
2) көру қабілеті зақымдалғандар (көрмейтіндер және нашар көретіндер)
3) зияттық бұзылыстармен (ақыл-ой кемістігімен)
4) сөйлеу тілінің ауыр бұзылыстарымен
5) тірек-қозғалыс аппаратының бұзылыстарымен
6) психикалық дамудың тежелісімен
7) қатынас және әлеуметтік өзара әрекеттесу бұзылыстарымен, мінез-құлық
бұзылыстарымен (қиындықтарымен)
8) күрделі бұзылыстармен, соның ішінде саңырау-соқырлықпен
18 слайд
Мүмкіндіктері шектеулі балалардың әлеуметтік- педагогикалық жіктемесі (ЕБҚ бар балалардың бірінші тобы) 1 ) есту қабілеті зақымдалғандар (естімейтіндер және нашар еститіндер) 2) көру қабілеті зақымдалғандар (көрмейтіндер және нашар көретіндер) 3) зияттық бұзылыстармен (ақыл-ой кемістігімен) 4) сөйлеу тілінің ауыр бұзылыстарымен 5) тірек-қозғалыс аппаратының бұзылыстарымен 6) психикалық дамудың тежелісімен 7) қатынас және әлеуметтік өзара әрекеттесу бұзылыстарымен, мінез-құлық бұзылыстарымен (қиындықтарымен) 8) күрделі бұзылыстармен, соның ішінде саңырау-соқырлықпен
19 слайд
Медициналық жіктеме
медициналық диагноздар Әлеуметтік-педагогикалық жіктеме
ЕБҚ бар балалар
Нейросенсорлық саңыраулық 2-3 дәр.
Ақыл-ой кемістігі
Туа біткен катаракта
Психикалық дамуы тежелген
Экспрессивтік сөйлеу тілінің бұзылыстары
Бала аутизмі
ЗЖГС (зейін және гипербелсенділік
синдромы)
Есту қабілеті зақымдалған: нашар еститін бала
Зият бұзылыстары
Көру қабілеті зақымдалған: нашар көретін бала
Психикалық дамуы тежелген
2 деңгейдегі жалпы сөйлеу тілінің дамымауы
Қатынас және әлеуметтік өзара әрекеттесудің
бұзылысы
Мінез-құлық бұзылыстары (іс-әрекеттің ерікті
реттелуі мен тәртіп бұзылыстары)
19 слайд
Медициналық жіктеме медициналық диагноздар Әлеуметтік-педагогикалық жіктеме ЕБҚ бар балалар Нейросенсорлық саңыраулық 2-3 дәр. Ақыл-ой кемістігі Туа біткен катаракта Психикалық дамуы тежелген Экспрессивтік сөйлеу тілінің бұзылыстары Бала аутизмі ЗЖГС (зейін және гипербелсенділік синдромы) Есту қабілеті зақымдалған: нашар еститін бала Зият бұзылыстары Көру қабілеті зақымдалған: нашар көретін бала Психикалық дамуы тежелген 2 деңгейдегі жалпы сөйлеу тілінің дамымауы Қатынас және әлеуметтік өзара әрекеттесудің бұзылысы Мінез-құлық бұзылыстары (іс-әрекеттің ерікті реттелуі мен тәртіп бұзылыстары)
20 слайд
Педагог-ассистенттің қызметін ұсыну көрсеткіштері
ПМПК педагог-ассистенттің қызметін келесі балаларға
ұсынады :
1. Мінез-құлықтық, эмоционалдық және коммуникативтік
проблемаларымен, осылардың әсерінен оқушылар оқу процесіне өз
бетінше қатыса алмайды. Бұларға жатады:
- сабақта тәртіп ережелерін орындауға қабілетсіздік: партада тыныш отыра
алмайды, тұрады, сынып ішінде жүреді; мұғалім талаптарын
орындамайды;
- мұғалімнің тұтас нұсқауларын және сөзбен түсіндірулерін қабылдау
немесе түсіну қиындықтары, мұнда оқушыға не істеу керек жөнінде
педагогтың үнемі жекелік көмегі мен қолдауы қажет болады;
- сабақтағы өзін-өзі ұйымдастыру және өзін-өзі бақылау қиындықтары:
оқушы өз бетінше сабаққа дайындала алмайды, үлкеннің көмегінсіз сынып
жұмысына қосыла алмайды, сынып тапсырмаларын орындай алмайды;
20 слайд
Педагог-ассистенттің қызметін ұсыну көрсеткіштері ПМПК педагог-ассистенттің қызметін келесі балаларға ұсынады : 1. Мінез-құлықтық, эмоционалдық және коммуникативтік проблемаларымен, осылардың әсерінен оқушылар оқу процесіне өз бетінше қатыса алмайды. Бұларға жатады: - сабақта тәртіп ережелерін орындауға қабілетсіздік: партада тыныш отыра алмайды, тұрады, сынып ішінде жүреді; мұғалім талаптарын орындамайды; - мұғалімнің тұтас нұсқауларын және сөзбен түсіндірулерін қабылдау немесе түсіну қиындықтары, мұнда оқушыға не істеу керек жөнінде педагогтың үнемі жекелік көмегі мен қолдауы қажет болады; - сабақтағы өзін-өзі ұйымдастыру және өзін-өзі бақылау қиындықтары: оқушы өз бетінше сабаққа дайындала алмайды, үлкеннің көмегінсіз сынып жұмысына қосыла алмайды, сынып тапсырмаларын орындай алмайды;
21 слайд
Педагог-ассистенттің қызметін ұсыну кө...
21 слайд
Педагог-ассистенттің қызметін ұсыну кө...