Презентация




1 слайд
Сабақтың тақырыбы: «Сарыарқа»
толғауындағы материалдық және рухани
құндылықтар
№40 орта мектеп
Сынып: 8 «Б»
Қарашаның жиырма төрті
Сынып жұмысы
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: «Сарыарқа» толғауындағы материалдық және рухани құндылықтар №40 орта мектеп Сынып: 8 «Б» Қарашаның жиырма төрті Сынып жұмысы

2 слайд
«Жалғастыр» әдісі бойынша жаттаған толғау үзінділерін сұрау.
Ойды алды үш оймауыт _______________
Кең қоныс мұсылманға қалынбайды.
Үш қоян - _______________
Жер үшін қайыры жоқ тарылмалы.
2 слайд
«Жалғастыр» әдісі бойынша жаттаған толғау үзінділерін сұрау. Ойды алды үш оймауыт _______________ Кең қоныс мұсылманға қалынбайды. Үш қоян - _______________ Жер үшін қайыры жоқ тарылмалы.

3 слайд
Ой шақыру мақсатында бейнебаян көрсету.
https://www.youtube.com/watch?v=imKiN8t7YN8
1.Бұл бейнебаян қай шығармаға қатысты деп ойлайсыздар?
2.Тарихымыздың қай кезеңі суреттеледі?
3 слайд
Ой шақыру мақсатында бейнебаян көрсету. https://www.youtube.com/watch?v=imKiN8t7YN8 1.Бұл бейнебаян қай шығармаға қатысты деп ойлайсыздар? 2.Тарихымыздың қай кезеңі суреттеледі?

4 слайд
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары:
8.2.2.1. Автор бейнесі
мен кейіпкерлер қарым-
қатынасының тілдік
көрінісін талдау
8.3.2.1 шығармадағы
материалдық және
рухани құндылықтарды
заманауи тұрғыда
салыстырып,
жаңашылдығына баға
беру;
Сабақтың мақсаты:
- Автор бейнесі мен
кейіпкерлер қарым-
қатынасының тілдік
көрінісін талдау;
- шығармадағы
материалдық және рухани
құндылықтарды заманауи
тұрғыда салыстырып,
жаңашылдығына баға беру;
4 слайд
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.2.2.1. Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау 8.3.2.1 шығармадағы материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға беру; Сабақтың мақсаты: - Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау; - шығармадағы материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға беру;

5 слайд
Мағынаны тану. «Түртіп алу» әдісі
Құндылық - бір заттың
маңыздылығы,пайдалыл
ығы.Сырттай құндылық
зат не құбылыстың
қасиеті болып табылады
Материалдық
құндылыққа әдетте
тарихи жәдігерлер,ата-
бабамыздан қалған
мұра,үй,т.б.
Рухани құндылыққа
ұлттық болмыс,салт,
дәстүр,өнер, дін
Құқықтық және саяси сана,
тиісті идеялар,нормалар,
теориялар жатады
1 2
3 4
5 слайд
Мағынаны тану. «Түртіп алу» әдісі Құндылық - бір заттың маңыздылығы,пайдалыл ығы.Сырттай құндылық зат не құбылыстың қасиеті болып табылады Материалдық құндылыққа әдетте тарихи жәдігерлер,ата- бабамыздан қалған мұра,үй,т.б. Рухани құндылыққа ұлттық болмыс,салт, дәстүр,өнер, дін Құқықтық және саяси сана, тиісті идеялар,нормалар, теориялар жатады 1 2 3 4

6 слайд
Жұптық жұмыс. 1-тапсырма.
Автордың риторикалық сұрау, қайталау түрлерін қолданудағы тілдік ерекшелігін талдаңыз. Өлең жолдардан ақынның қандай көзқарасын
тануға болады?
Автордың тілдік
қолданысы
Автордың ойы Ақын бейнесі
Дескриптор:
Автордың тілдік қолданысын талдайды-1б;
Автордың ойын анықтайды-1б;
Ақын бейнесіне талдау жасайды-1б;
Барлығы- 3 балл
6 слайд
Жұптық жұмыс. 1-тапсырма. Автордың риторикалық сұрау, қайталау түрлерін қолданудағы тілдік ерекшелігін талдаңыз. Өлең жолдардан ақынның қандай көзқарасын тануға болады? Автордың тілдік қолданысы Автордың ойы Ақын бейнесі Дескриптор: Автордың тілдік қолданысын талдайды-1б; Автордың ойын анықтайды-1б; Ақын бейнесіне талдау жасайды-1б; Барлығы- 3 балл

7 слайд
Дұрыс жауабы:
Автордың тілдік
қолданысы
Автордың ойы Ақын бейнесі
Еділді алса -елді алар
Елді алмаған не қалар?
Ассонанс
Жайықты алса-жанды алар
Жанды алған соң не қалар?
Аллитерация
Ойылды алса айды алар ,
ойланшы сонда не қалар
Ассонанс
Енді алмаған не қалды?
Жайық ол халықтың
жаны деп есептейді
автор. Оны алса
халықтың жанын алды
деп есептей беруге
болады. Еділ, Жайық,
Ойылды 3 топқа бөлген.
Еділ-Ел, Жайық-Жан,
Ойыл-Ой.
Елінің тәуелсіздігін
аңсап, бодандыққа қарсы
жыр толғады. Осылайша,
зар заман ақыны атанды.
Ата-қонысының талауға
түскеніне налыған ақын
өзі туып өскен даланың
кешегі күнін
сағынышпен еске алады
7 слайд
Дұрыс жауабы: Автордың тілдік қолданысы Автордың ойы Ақын бейнесі Еділді алса -елді алар Елді алмаған не қалар? Ассонанс Жайықты алса-жанды алар Жанды алған соң не қалар? Аллитерация Ойылды алса айды алар , ойланшы сонда не қалар Ассонанс Енді алмаған не қалды? Жайық ол халықтың жаны деп есептейді автор. Оны алса халықтың жанын алды деп есептей беруге болады. Еділ, Жайық, Ойылды 3 топқа бөлген. Еділ-Ел, Жайық-Жан, Ойыл-Ой. Елінің тәуелсіздігін аңсап, бодандыққа қарсы жыр толғады. Осылайша, зар заман ақыны атанды. Ата-қонысының талауға түскеніне налыған ақын өзі туып өскен даланың кешегі күнін сағынышпен еске алады

8 слайд
Топтық жұмыс. 2-тапсырма. «Сұрақ ілмегі» әдісі
Шығарма үзінділеріндегі көріністерді талдаңыз. Заманауи тұрғыда салыстыру
жасаңыз.
Толғаудағы
құндылықтар
Қазіргі уақыттағы
құндылық
Рухани құндылық
Материалдық
құндылық
Дескриптор:
Шығарма үзінділеріндегі көріністі талдайды-1б;
Заманауи тұрғыда салыстыру жасайды-1б;
Материалдық,рухани құндылықтарға баға береді-1б
Барлығы –3 балл
8 слайд
Топтық жұмыс. 2-тапсырма. «Сұрақ ілмегі» әдісі Шығарма үзінділеріндегі көріністерді талдаңыз. Заманауи тұрғыда салыстыру жасаңыз. Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық Рухани құндылық Материалдық құндылық Дескриптор: Шығарма үзінділеріндегі көріністі талдайды-1б; Заманауи тұрғыда салыстыру жасайды-1б; Материалдық,рухани құндылықтарға баға береді-1б Барлығы –3 балл

9 слайд
Дұрыс жауабы:
1-топ
Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы
құндылық
Рухани құндылық Атажұрт
Бауырмалдық
Туған жерін қимау
Отанға деген сүйіспеншілік
Адалдық
Материалдық құндылық ағаш, қамыс, тал, су Табиғат
2-топ
Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық
Рухани құндылық Дәулет, жердің
құнарлығы,біреуге
күлмеу,қеңпейілдік,тәуелділік
Байлық,қөмек қолын
созу,тәуелсіздік,дархандылық
Материалдық құндылық Жылқы,тай
Төрт түлік мал
3-топ
Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық
Рухани құндылық Үлкенге құрмет
Қонақжайлылық
Жердің байлығы
Қой үстіне бозторғай
жұмыртқалаған уақыт
Адамгершілік
Қонақжайлылық
Қазба байлық
Бейбітшілік,тыныштық
Материалдық құндылық Төрт түлік мал,жылқы
Төрт түлік мал
4-топ
Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық
Рухани құндылық Өз Отанын сүю,ерлік
Патриот болу
Батырлық
Материалдық құндылық Үй,самаурын,
Жәдігерлер
9 слайд
Дұрыс жауабы: 1-топ Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық Рухани құндылық Атажұрт Бауырмалдық Туған жерін қимау Отанға деген сүйіспеншілік Адалдық Материалдық құндылық ағаш, қамыс, тал, су Табиғат 2-топ Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық Рухани құндылық Дәулет, жердің құнарлығы,біреуге күлмеу,қеңпейілдік,тәуелділік Байлық,қөмек қолын созу,тәуелсіздік,дархандылық Материалдық құндылық Жылқы,тай Төрт түлік мал 3-топ Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық Рухани құндылық Үлкенге құрмет Қонақжайлылық Жердің байлығы Қой үстіне бозторғай жұмыртқалаған уақыт Адамгершілік Қонақжайлылық Қазба байлық Бейбітшілік,тыныштық Материалдық құндылық Төрт түлік мал,жылқы Төрт түлік мал 4-топ Толғаудағы құндылықтар Қазіргі уақыттағы құндылық Рухани құндылық Өз Отанын сүю,ерлік Патриот болу Батырлық Материалдық құндылық Үй,самаурын, Жәдігерлер

10 слайд
Жеке жұмыс. 3-тапсырма. «Конверттегі сұрақ» әдісі бойынша
Дескриптор:
рухани және материалдық құндылықтарға
қатысты-2б;
автор тұлғасын ашатын сұрақтар қояды-1б;
автор туралы өзінің ой-пікірін білдіреді-1б;
Барлығы –4 балл
10 слайд
Жеке жұмыс. 3-тапсырма. «Конверттегі сұрақ» әдісі бойынша Дескриптор: рухани және материалдық құндылықтарға қатысты-2б; автор тұлғасын ашатын сұрақтар қояды-1б; автор туралы өзінің ой-пікірін білдіреді-1б; Барлығы –4 балл

11 слайд
learningapps.платформасында «Сарыарқа» бойынша ұсынылған
сұрақтарды дұрыс жауабымен сәйкестендіру тапсырмасын ұсыну
https://learningapps.org/display?v=pw95x
kuvt23
11 слайд
learningapps.платформасында «Сарыарқа» бойынша ұсынылған сұрақтарды дұрыс жауабымен сәйкестендіру тапсырмасын ұсыну https://learningapps.org/display?v=pw95x kuvt23

12 слайд
РЕФЛЕКСИЯ
Үйге тапсырма беру: «Жерсіз ел жетім»тақырыбында өз ойларын баяндап жазу.
12 слайд
РЕФЛЕКСИЯ Үйге тапсырма беру: «Жерсіз ел жетім»тақырыбында өз ойларын баяндап жазу.