Қазақ әдебиеті, 8-сынып. Бауыржан Момышұлының «Ұшқан ұя» повесі
Қазақ әдебиеті, 8-сынып. Бауыржан Момышұлының «Ұшқан ұя» повесі

#1 слайд
№43 Ж. Махамбетов атындағы орта мектептің
қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі
Абдукаимова Мәдина
Қазақ әдебиеті
8-сынып
Бөлім: Махаббат және абырой
Тақырыбы: Бауыржан Момышұлының «Ұшқан ұя» повесі
Оқу мақсаты: 8.2.2.1 автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-
қатынасының тілдік көрінісін талдау.
Сабақ мақсаты (бағалау критерийі): Автор бейнесі мен
шығарма кейіпкерлерінің қарым-қатынасын тілдік
бірліктерге сүйене отырып талдау.
Ойлау дағдыларының деңгейі: талдау
1 слайд
№43 Ж. Махамбетов атындағы орта мектептің қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Абдукаимова Мәдина Қазақ әдебиеті 8-сынып Бөлім: Махаббат және абырой Тақырыбы: Бауыржан Момышұлының «Ұшқан ұя» повесі Оқу мақсаты: 8.2.2.1 автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау. Сабақ мақсаты (бағалау критерийі): Автор бейнесі мен шығарма кейіпкерлерінің қарым-қатынасын тілдік бірліктерге сүйене отырып талдау. Ойлау дағдыларының деңгейі: талдау
#2 слайд
Белсенді оқыту әдістері
«Астарлы ой» әдісі
«Модельдеу
диктанты» әдісі
«Сұрақтар
жаңбыры» ,
«Ақыл-ой
картасы» әдістері.
«Кейіпкерге хат»
әдісі.
Психологиялық жағымды
ахуал орнату.
«Астарлы ой» әдісі
Автордың қанатты
сөздері арқылы
оқушылар топқа
бөлінеді.
«Графикалық
органайзер» әдісі
Повестегі негізгі оқиғалар арқылы автордың айтпақ ойы мен
көзделген ұлттық мүддені анықтайды.
Оқушыларға шығарма
кейіпкерлерін бөліп
беремін.
Өздеріне ұнаған
кейіпкерлердің автормен
қарым-қатынасының
қандай дәрежеде
болғандығын сипаттап
хат жазады.
Оқушылардың назарын
шоғырландыру үшін
қосымша жетекші
сұрақтар қойылады
және не көргендігін
түсіндіріп берулері
сұралады.
Оқушылар «Ұшқан ұя»
романынан өзіне ұнаған
бір қанатты
сөзді теріп жазады,
келтірілген қанатты сөзді
өмірімен
байланыстырады, өзі
таңдаған нақыл сөзден
өзіне қандай тәлім
алғанын қорытындылап
жазады.
2 слайд
Белсенді оқыту әдістері «Астарлы ой» әдісі «Модельдеу диктанты» әдісі «Сұрақтар жаңбыры» , «Ақыл-ой картасы» әдістері. «Кейіпкерге хат» әдісі. Психологиялық жағымды ахуал орнату. «Астарлы ой» әдісі Автордың қанатты сөздері арқылы оқушылар топқа бөлінеді. «Графикалық органайзер» әдісі Повестегі негізгі оқиғалар арқылы автордың айтпақ ойы мен көзделген ұлттық мүддені анықтайды. Оқушыларға шығарма кейіпкерлерін бөліп беремін. Өздеріне ұнаған кейіпкерлердің автормен қарым-қатынасының қандай дәрежеде болғандығын сипаттап хат жазады. Оқушылардың назарын шоғырландыру үшін қосымша жетекші сұрақтар қойылады және не көргендігін түсіндіріп берулері сұралады. Оқушылар «Ұшқан ұя» романынан өзіне ұнаған бір қанатты сөзді теріп жазады, келтірілген қанатты сөзді өмірімен байланыстырады, өзі таңдаған нақыл сөзден өзіне қандай тәлім алғанын қорытындылап жазады.
#3 слайд
Топтық жұмыс
«Намыс» тобы
•автор бейнесі
Бауыржан мен
әжесі
Қызтумастың
қарым-
қатынасының
тілдік көрінісін
талдау;
«Қайсар» тобы
•автор бейнесі
Бауыржан мен
атасы Имаштың
қарым-
қатынасының
тілдік көрінісін
талдау;
«Шешен» тобы
•автор бейнесі
Бауыржан мен
көкесі
Момынқұлдың
қарым-
қатынасының
тілдік
көрінісін
талдау;
Дескриптор:
- автор бейнесін талдайды;
-кейіпкермен қарым-қатынасын
анықтайды;
-қарым-қатынасын көркемдік тілдік
құралмен талдайды;
ЕББҚ оқушыға:
тірек - қимыл аппаратында ахауы бар
болғандықтан,
бұл оқушы өз тапсырмасын ауызша
орындайды.
3 слайд
Топтық жұмыс «Намыс» тобы •автор бейнесі Бауыржан мен әжесі Қызтумастың қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау; «Қайсар» тобы •автор бейнесі Бауыржан мен атасы Имаштың қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау; «Шешен» тобы •автор бейнесі Бауыржан мен көкесі Момынқұлдың қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдау; Дескриптор: - автор бейнесін талдайды; -кейіпкермен қарым-қатынасын анықтайды; -қарым-қатынасын көркемдік тілдік құралмен талдайды; ЕББҚ оқушыға: тірек - қимыл аппаратында ахауы бар болғандықтан, бұл оқушы өз тапсырмасын ауызша орындайды.
#4 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҒЫН ДАМЫТУҒА
БАҒЫТТАЛҒАН ТАПСЫРМА
Б.Момышұлы «Ұшқан ұя»
Пікір
«Ұшқан ұя» романынан автордың
өзіңе ұнаған бір қанатты сөзін
теріп жаз.
Дәлел
Алған бір қанатты сөзді өз
сөзіңмен түсіндіріп, дәлелде.
Мысал
Келтірілген қанатты сөзді өмірмен
байланыстыр.
Қорытынды
Өзің таңдаған қанатты сөзден өзіңе
қандай тәлім алғаныңды
қорытындыла.
«Модельдеу диктанты» әдісі арқылы кестені толтыру.
4 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҒЫН ДАМЫТУҒА БАҒЫТТАЛҒАН ТАПСЫРМА Б.Момышұлы «Ұшқан ұя» Пікір «Ұшқан ұя» романынан автордың өзіңе ұнаған бір қанатты сөзін теріп жаз. Дәлел Алған бір қанатты сөзді өз сөзіңмен түсіндіріп, дәлелде. Мысал Келтірілген қанатты сөзді өмірмен байланыстыр. Қорытынды Өзің таңдаған қанатты сөзден өзіңе қандай тәлім алғаныңды қорытындыла. «Модельдеу диктанты» әдісі арқылы кестені толтыру.
#5 слайд
«Кинометафора» әдісі. Интерактивті тақтадан «Ұшқан ұя» повесі туралы бейнесюжеттен үзінді
көрсетіледі.
«Сұрақтар жаңбыры» әдісі.
Оқушылардың назарын шоғырландыру үшін қосымша жетекші сұрақтар қойылады және не
көргендігін түсіндіріп берулері сұралады.
1. «Ұшқан ұя» шығармасы кімнің атынан баяндалған?
2.Жазушы бала кездерінің қандай елестерін есіне түсірді?
3. Повесте қандай тарихи оқиға және ауыл тіршілігі қалай суреттеледі?
ЕББҚ бар оқушы үшін тапсырма
(жеке жұмыс)
ЕББҚ оқушыға:
( тірек - қимыл аппаратында ахауы бар болғандықтан, бейнесюжетті көріп,
сұрақтарға ауызша жауап береді
ЕББҚ – әрбір оқушының оқуда табысқа жетуі үшін психологиялық-педагогикалық әдістермен жүзеге
асырылатын білім беру процесіндегі көмек пен қызметке деген қажеттіліктер.
5 слайд
«Кинометафора» әдісі. Интерактивті тақтадан «Ұшқан ұя» повесі туралы бейнесюжеттен үзінді көрсетіледі. «Сұрақтар жаңбыры» әдісі. Оқушылардың назарын шоғырландыру үшін қосымша жетекші сұрақтар қойылады және не көргендігін түсіндіріп берулері сұралады. 1. «Ұшқан ұя» шығармасы кімнің атынан баяндалған? 2.Жазушы бала кездерінің қандай елестерін есіне түсірді? 3. Повесте қандай тарихи оқиға және ауыл тіршілігі қалай суреттеледі? ЕББҚ бар оқушы үшін тапсырма (жеке жұмыс) ЕББҚ оқушыға: ( тірек - қимыл аппаратында ахауы бар болғандықтан, бейнесюжетті көріп, сұрақтарға ауызша жауап береді ЕББҚ – әрбір оқушының оқуда табысқа жетуі үшін психологиялық-педагогикалық әдістермен жүзеге асырылатын білім беру процесіндегі көмек пен қызметке деген қажеттіліктер.
шағым қалдыра аласыз













