Қазақтың ұлттық ойындары.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақтың ұлттық ойындары.
Дайындаған: Амалбекова С.А.
1 слайд
Қазақтың ұлттық ойындары. Дайындаған: Амалбекова С.А.
2 слайд
Қазақтың ұлттық ойындарының
зерттелуі
1. Ұлттық ойындарды оқу
және тәрбие үрдісінде
пайдаланудың өзектілігі
Қоғамымыздың іргетасын
нығайту үшін бүгінгі
жастарға үлгілі, өнегелі
тәрбие беру - қазіргі
міндеттердің бірі.
2 слайд
Қазақтың ұлттық ойындарының зерттелуі 1. Ұлттық ойындарды оқу және тәрбие үрдісінде пайдаланудың өзектілігі Қоғамымыздың іргетасын нығайту үшін бүгінгі жастарға үлгілі, өнегелі тәрбие беру - қазіргі міндеттердің бірі.
3 слайд
Оқушыда жалпы адамзаттық құндылықтар мен адамның айналадағы
дүниемен жеке тұлғалық қатынасын (этикалық, эстетикалық,
адамгершілік тұрғысынан) тәрбиелеу мақсатын халқымыздың
мәдени рухани мұрасының, салт-дәстүрінің озық үлгілерін оның
бойына дарыту арқылы жүзеге асыруға болады. Осымен байланысты
бағдарлама халқымызға тән әдептілік, қонақжайлық, мейірімділік,
т.б. сияқты қасиеттер, табиғатқа деген қарым-қатынасындағы біздің
халыққа тән ерекшеліктер. Жас ұрпақ өз халқының мәдениетімен,
асыл мұраларымен ұлттық әдебиеттер арқылы танысып келеді.
Халық ойынды тәрбие құралы деп таныған. Ойынды сабақта
қолдану оқушылардың ой-өрісін жетілдірумен бірге, өз халқының
асыл мұраларын бойына сіңіріп, кейінгі ұрпаққа жеткізе білу
құралы.
Бірақ оны жүргізуге арналған нақты әдістемелік құралдар жоқтың
қасы. Зерттеу жұмысында орыс тілінде жазылған әдебиеттер
қолданылды. Соның нәтижесінде қазіргі таңда тақырыптың
өзектілігі туындап отыр.
3 слайд
Оқушыда жалпы адамзаттық құндылықтар мен адамның айналадағы дүниемен жеке тұлғалық қатынасын (этикалық, эстетикалық, адамгершілік тұрғысынан) тәрбиелеу мақсатын халқымыздың мәдени рухани мұрасының, салт-дәстүрінің озық үлгілерін оның бойына дарыту арқылы жүзеге асыруға болады. Осымен байланысты бағдарлама халқымызға тән әдептілік, қонақжайлық, мейірімділік, т.б. сияқты қасиеттер, табиғатқа деген қарым-қатынасындағы біздің халыққа тән ерекшеліктер. Жас ұрпақ өз халқының мәдениетімен, асыл мұраларымен ұлттық әдебиеттер арқылы танысып келеді. Халық ойынды тәрбие құралы деп таныған. Ойынды сабақта қолдану оқушылардың ой-өрісін жетілдірумен бірге, өз халқының асыл мұраларын бойына сіңіріп, кейінгі ұрпаққа жеткізе білу құралы. Бірақ оны жүргізуге арналған нақты әдістемелік құралдар жоқтың қасы. Зерттеу жұмысында орыс тілінде жазылған әдебиеттер қолданылды. Соның нәтижесінде қазіргі таңда тақырыптың өзектілігі туындап отыр.
4 слайд
Қазақ халқының ұлттық
ойындарының зерттелуі
Қай халықтың болмасын,
оның ұлттық ойындарының
белгілі бір мақсаты мен
әлеуметтік-психологиялық
тұрғыдан ерекше қасиеттері
болады. Сондықтан халық
арасында қалыптасқан
ойындар туралы
сипаттамалық жинақтар,
деректер және құжаттар
дұрыс зерттеу мен талдауды
қажет етеді.
Ұлттық дәстүрлі халық
ойындарының ел арасындағы
беделі, тарихи қоғамдағы
алатын орны және болашақ
ұрпақты өсірудегі қажеттілігі,
оның шығу тарихы туралы
ғылыми тұрғыдан бізге дейінгі
ғалымдар да көп ізденді. Осы
мәселеге байланысты
зертелеген ғылыми еңбектерді
біз хронологиялық шектігіне
қарай бірнеше топқа бөліп
қарастырамыз.
4 слайд
Қазақ халқының ұлттық ойындарының зерттелуі Қай халықтың болмасын, оның ұлттық ойындарының белгілі бір мақсаты мен әлеуметтік-психологиялық тұрғыдан ерекше қасиеттері болады. Сондықтан халық арасында қалыптасқан ойындар туралы сипаттамалық жинақтар, деректер және құжаттар дұрыс зерттеу мен талдауды қажет етеді. Ұлттық дәстүрлі халық ойындарының ел арасындағы беделі, тарихи қоғамдағы алатын орны және болашақ ұрпақты өсірудегі қажеттілігі, оның шығу тарихы туралы ғылыми тұрғыдан бізге дейінгі ғалымдар да көп ізденді. Осы мәселеге байланысты зертелеген ғылыми еңбектерді біз хронологиялық шектігіне қарай бірнеше топқа бөліп қарастырамыз.
5 слайд
1. Орыстың отарлау саясаты
кезеңіндегі алғашқы орыс
әскери шенеуніктері мен
миссионерлерінің көшпенділер
хақындағы зерттеу жұмыстары;
2. Кеңес заманы кезеңіндегі
Орта Азия және Қазақстан
халықтарының ұлттық
ойындары туралы жазылған
ғылыми еңбектер;
3. Мектеп жасына дейінгі
балаларды дене шынықтыруға
баулу әдістерін педагогикалық
сипаттағы бағыт-бағдарлама
тұрғысынан зерттелген
жинақтар.
4. Тәуелсіз егеменді елдер
кезеңіндегі (1992 жылдан
бүгінге дейін) аталған
тақырыпқа қатысты ізденістер.
5 слайд
1. Орыстың отарлау саясаты кезеңіндегі алғашқы орыс әскери шенеуніктері мен миссионерлерінің көшпенділер хақындағы зерттеу жұмыстары; 2. Кеңес заманы кезеңіндегі Орта Азия және Қазақстан халықтарының ұлттық ойындары туралы жазылған ғылыми еңбектер; 3. Мектеп жасына дейінгі балаларды дене шынықтыруға баулу әдістерін педагогикалық сипаттағы бағыт-бағдарлама тұрғысынан зерттелген жинақтар. 4. Тәуелсіз егеменді елдер кезеңіндегі (1992 жылдан бүгінге дейін) аталған тақырыпқа қатысты ізденістер.
6 слайд
Ә.Диваев алғашқы топтағы ойын түріне рулық-қауымдық
құрылыс кезеңінде өмірге келген ойындарды, екінші
топтамадағы дәстүрлі ойындарға қозғалыс ойындарын,
үшінші топқа – спорттық ойын түрлерін жатқызады.
Ізденуші этнографтың дәлелдеуінше, халық ойындары
балалардың іс-әрекетін, қимыл-қозғалысын дамытумен
қатар денсаулығын шыңдауда тездетуші үрдіс әрекетін
атқарады. Ә.Диваев: «Как киргизы развлекают детей» деген
мақаласында: «бала бас бармағын көтеріп оған
пайғамбарымыз не дейді деп көк аспанға қарап, құдай
тәңірінен рұқсат сұраған», - дей келіп, «Бес саусақ» ойыны
мен саусақ атауларын алға тартады және аталған мақалада
саусақ пен қимыл-қозғалыс жасау әрекеті негізінде баланы
тәрбиелеп, шынықтырудың үлкен даналық философиялық
мағынасы жатқандығы сөз етіледі.
6 слайд
Ә.Диваев алғашқы топтағы ойын түріне рулық-қауымдық құрылыс кезеңінде өмірге келген ойындарды, екінші топтамадағы дәстүрлі ойындарға қозғалыс ойындарын, үшінші топқа – спорттық ойын түрлерін жатқызады. Ізденуші этнографтың дәлелдеуінше, халық ойындары балалардың іс-әрекетін, қимыл-қозғалысын дамытумен қатар денсаулығын шыңдауда тездетуші үрдіс әрекетін атқарады. Ә.Диваев: «Как киргизы развлекают детей» деген мақаласында: «бала бас бармағын көтеріп оған пайғамбарымыз не дейді деп көк аспанға қарап, құдай тәңірінен рұқсат сұраған», - дей келіп, «Бес саусақ» ойыны мен саусақ атауларын алға тартады және аталған мақалада саусақ пен қимыл-қозғалыс жасау әрекеті негізінде баланы тәрбиелеп, шынықтырудың үлкен даналық философиялық мағынасы жатқандығы сөз етіледі.
7 слайд
Алғашқы топтама
еңбектің тарихнамалық
тізгінін Ә.Диваевтың
еңбегін талдаудан
бастайық. Ол өзінің
«Игры киргизских
детей» атты еңбегінде
тарихта алғаш рет
қазақтың ұлттық
ойындарын үш топқа
бөліп қарастырады.
7 слайд
Алғашқы топтама еңбектің тарихнамалық тізгінін Ә.Диваевтың еңбегін талдаудан бастайық. Ол өзінің «Игры киргизских детей» атты еңбегінде тарихта алғаш рет қазақтың ұлттық ойындарын үш топқа бөліп қарастырады.
8 слайд
А.Құралбекұлы мен С.Әкімбайұлы жалпы білім
беретін қазақ мектептерінің дене шынықтыру
жүйесінде қазақ этнопедагогикасы материалдарына,
оның ішінде халық шығармашылығы мен ұлттық
ойындарды тиімді пайдаланудың ғылыми
теориялық-әдістемелік негіздеріне сүйене отырып
талдау жасаса, А.Айтпаеваның ғылыми еңбегінде
орыс тілінде оқытатын мектептердің бастауыш
сынып оқушыларын тәрбиелеу құралы ретінде қазақ
халқының ойындарын пайдаланудың теориялық-
әдістемелік негіздері жасалып, олардың тәрбиелік
мүмкіндіктері айқындалған.
8 слайд
А.Құралбекұлы мен С.Әкімбайұлы жалпы білім беретін қазақ мектептерінің дене шынықтыру жүйесінде қазақ этнопедагогикасы материалдарына, оның ішінде халық шығармашылығы мен ұлттық ойындарды тиімді пайдаланудың ғылыми теориялық-әдістемелік негіздеріне сүйене отырып талдау жасаса, А.Айтпаеваның ғылыми еңбегінде орыс тілінде оқытатын мектептердің бастауыш сынып оқушыларын тәрбиелеу құралы ретінде қазақ халқының ойындарын пайдаланудың теориялық- әдістемелік негіздері жасалып, олардың тәрбиелік мүмкіндіктері айқындалған.
9 слайд
ХХ ғасырдың басында өмір сүрген
этнограф М.Гуннер қазақтың ұлттық
ойындарын былайша жіктейді:
1. Жалпы ойындар;
2. Қарсыласу мен күресу
сипатындағы ойындар;
3. Ашық алаңқайдағы
ойындар;
4. Қыс мезгіліндегі
ойындар;
5. Демалыс ойындары;
6. Ат үстіндегі ойындар;
7. Аттракциондық-көрініс
ойындар.
9 слайд
ХХ ғасырдың басында өмір сүрген этнограф М.Гуннер қазақтың ұлттық ойындарын былайша жіктейді: 1. Жалпы ойындар; 2. Қарсыласу мен күресу сипатындағы ойындар; 3. Ашық алаңқайдағы ойындар; 4. Қыс мезгіліндегі ойындар; 5. Демалыс ойындары; 6. Ат үстіндегі ойындар; 7. Аттракциондық-көрініс ойындар.
10 слайд
Сонымен түйіндеп
айтарымыз, қазақтың
ұлттық ойындарының
басқа халықтардың
ұлттық ойындарынан
айырмашылығы - оның
шығу, пайда болу тегінің
ерекшелігіне байланысты
белгілі бір тәрбиелік
мақсат бірлігін
көздейтінінде.
10 слайд
Сонымен түйіндеп айтарымыз, қазақтың ұлттық ойындарының басқа халықтардың ұлттық ойындарынан айырмашылығы - оның шығу, пайда болу тегінің ерекшелігіне байланысты белгілі бір тәрбиелік мақсат бірлігін көздейтінінде.
11 слайд
Тоғызқұмалақ
11 слайд
Тоғызқұмалақ
12 слайд
Көкпар
12 слайд
Көкпар
13 слайд
13 слайд
14 слайд
14 слайд