Құм терапиясы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Құм
терапиясы
1 слайд
Құм терапиясы
2 слайд
«Саусақ бұлшық еттері жақсы дамыған
баланың тілі,психологиялық
функциясы, шығармашылық қабілеті
өте жақсы дамиды»
К.Г Юнг
« Құм тақтасындағы үшдеңгейлі
картина ішкі жан дүниенің келбеті.
Адамның ішкі дүниесіндегі проблемалар
сол құм тақтасында айқын көруге
болады,тап бір драма секілді »
Дора Кальфф
2 слайд
«Саусақ бұлшық еттері жақсы дамыған баланың тілі,психологиялық функциясы, шығармашылық қабілеті өте жақсы дамиды» К.Г Юнг « Құм тақтасындағы үшдеңгейлі картина ішкі жан дүниенің келбеті. Адамның ішкі дүниесіндегі проблемалар сол құм тақтасында айқын көруге болады,тап бір драма секілді » Дора Кальфф
3 слайд
ШЫҒУ ТАРИХЫ
Құм терапиясы тәжірибе жүзінде 1920 жылдың соңында
пайдаланыла бастады. Алғашқыда, бұл жұмысты белгілі
психотерапевттер Анна Фрейд,Эрик Эриксон практикада қолданды.
К.Юнг белсенді елестету техникасы құм терапиясының теориялық
негізін құрайтынын анықтады. Құм терапиясы баланың
шығармашылық регресіне әсер етіп,адамның балалық шағын
оралуына және баланың архетип жүйесіне ықпал етеді. Құм –
миллион жыл бұрын пайда болған. Ол бүкіл әлем бойы
жайылған. Құм – өте ұсақ ақ түсті, сары, қоңыр, сұр және
қызғылт түсті болады. Құм бала үшін магнит сияқты өзіне
тартымды зат.«Құм терапиясы» принципі аналитикалық
терапияның негізін салушы Карл Густав Юнгпен ұсынылған.
ұлы Юнгке адамның құммен «әлектенуінің» қажеттілігі, оның
құрылысы осы идеяны ұсынуға себепші болған шығар. Себебі
көптеген психологтар жекелеген құм түйіршіктерінде жеке
тұлғаның нышандық айқындамасын, ал құм массасында –
жаһандағы өмірді көреді
3 слайд
ШЫҒУ ТАРИХЫ Құм терапиясы тәжірибе жүзінде 1920 жылдың соңында пайдаланыла бастады. Алғашқыда, бұл жұмысты белгілі психотерапевттер Анна Фрейд,Эрик Эриксон практикада қолданды. К.Юнг белсенді елестету техникасы құм терапиясының теориялық негізін құрайтынын анықтады. Құм терапиясы баланың шығармашылық регресіне әсер етіп,адамның балалық шағын оралуына және баланың архетип жүйесіне ықпал етеді. Құм – миллион жыл бұрын пайда болған. Ол бүкіл әлем бойы жайылған. Құм – өте ұсақ ақ түсті, сары, қоңыр, сұр және қызғылт түсті болады. Құм бала үшін магнит сияқты өзіне тартымды зат.«Құм терапиясы» принципі аналитикалық терапияның негізін салушы Карл Густав Юнгпен ұсынылған. ұлы Юнгке адамның құммен «әлектенуінің» қажеттілігі, оның құрылысы осы идеяны ұсынуға себепші болған шығар. Себебі көптеген психологтар жекелеген құм түйіршіктерінде жеке тұлғаның нышандық айқындамасын, ал құм массасында – жаһандағы өмірді көреді
4 слайд
Құммен сурет салу өнері өткен ғасырдың 70 жылдары
батыста етек жайып, біздің Қазақстанға 2009-2010
жылдары келді. Алғашында құммен сурет салу
анимациялық фильмдер шығару үшін пайдаланылды. Қазір
бұл нағыз өнердің өзіне айналған сыңайлы. Шыны бетіне
құмның көмегімен көрініс тапқан суреттерді болмашы
қимыл әп-сәтте бұзып кетуі әбден мүмкін. Сондықтан,
фотосуретке түсіріп алудан артығы жоқ. Саусақтың
сиқырымен салынатын мұндай әдемілік пен нәзіктікке
толы өнерден кез-келген жанның әсерсіз қалмасы рас.
Құммен сурет салу - өте қызықты, сонымен қатар,
пайдалы өнер.
4 слайд
Құммен сурет салу өнері өткен ғасырдың 70 жылдары батыста етек жайып, біздің Қазақстанға 2009-2010 жылдары келді. Алғашында құммен сурет салу анимациялық фильмдер шығару үшін пайдаланылды. Қазір бұл нағыз өнердің өзіне айналған сыңайлы. Шыны бетіне құмның көмегімен көрініс тапқан суреттерді болмашы қимыл әп-сәтте бұзып кетуі әбден мүмкін. Сондықтан, фотосуретке түсіріп алудан артығы жоқ. Саусақтың сиқырымен салынатын мұндай әдемілік пен нәзіктікке толы өнерден кез-келген жанның әсерсіз қалмасы рас. Құммен сурет салу - өте қызықты, сонымен қатар, пайдалы өнер.
5 слайд
Бала өзін жайлы, қорғалған күйде сезініп,
шығармашылық белсенділік танытатын табиғи
стимулдық орта қалыптастырады және
танымдық, психикалық процестерді дамытады ол
түйсік (форманы, түсті, тұтас түйсік), есті, зейінді,
қиялды, кеңістік түсінікті, тактильді-
кинестетикалық сезімділік пен қолдардың ұсақ
моторикасын дамиды.
Балалардың құм терапиясында қиял, көрнекі –
бейнелік ойлауды, сөздік – логикалық ойлауды,
көрнекі іс-әрекеттік ойлауды,
шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауды
дамыту.Құм терапиясы
Маңызы:
Мақсаты:
Құм терапиясының міндеттері:
Диагностикалық
Коррекциялық
Терапиялық
Шығармашылық дамуМіндеті:
5 слайд
Бала өзін жайлы, қорғалған күйде сезініп, шығармашылық белсенділік танытатын табиғи стимулдық орта қалыптастырады және танымдық, психикалық процестерді дамытады ол түйсік (форманы, түсті, тұтас түйсік), есті, зейінді, қиялды, кеңістік түсінікті, тактильді- кинестетикалық сезімділік пен қолдардың ұсақ моторикасын дамиды. Балалардың құм терапиясында қиял, көрнекі – бейнелік ойлауды, сөздік – логикалық ойлауды, көрнекі іс-әрекеттік ойлауды, шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауды дамыту.Құм терапиясы Маңызы: Мақсаты: Құм терапиясының міндеттері: Диагностикалық Коррекциялық Терапиялық Шығармашылық дамуМіндеті:
6 слайд
Құм терапиясы Ойлау қабіетін
дамытады
Зейінін арттырады
Жүйке жүйесін
тыныштандырадыБалалық
шығармашылық
регресіне әсер етеді
6 слайд
Құм терапиясы Ойлау қабіетін дамытады Зейінін арттырады Жүйке жүйесін тыныштандырадыБалалық шығармашылық регресіне әсер етеді
7 слайд
Өзінің ішкі сезімін
немесе ойын
түсіндіре алмайды
Өзінің сезімін
білдіруде
шектеулігі
Экзистенциальды
және ересектік
кризис кезіндеПсихологиялық
травма кезіндеШешім қабылдауда
қиындықҚұм терапиясын клиентке мынадай жағдайларда
қолданылады:
7 слайд
Өзінің ішкі сезімін немесе ойын түсіндіре алмайды Өзінің сезімін білдіруде шектеулігі Экзистенциальды және ересектік кризис кезіндеПсихологиялық травма кезіндеШешім қабылдауда қиындықҚұм терапиясын клиентке мынадай жағдайларда қолданылады:
8 слайд
Гипербелсенді
жетіспеушілігі
синдромы бар бала
Эпилепсия немесе
шизофрения
Қобалжудың жоғары
деңгейі
неврозАллергия!(шаңға,ұсақ
заттарға,т.б.)Өкпе аурулары Тері аурулары,қолдың
кесілуіҚұм терапиясын клиентке мынадай жағдайларда
қолданылмайды:
8 слайд
Гипербелсенді жетіспеушілігі синдромы бар бала Эпилепсия немесе шизофрения Қобалжудың жоғары деңгейі неврозАллергия!(шаңға,ұсақ заттарға,т.б.)Өкпе аурулары Тері аурулары,қолдың кесілуіҚұм терапиясын клиентке мынадай жағдайларда қолданылмайды:
9 слайд
Құммен сурет салуды қазір көп жерде қолданып жатыр. Қазіргі
заманда білім беру парадигмасы өзгерді. Білім берудің мазмұны
жаңарып, жаңа көзқарас, жаңаша қарым – қаты-нас пайда
болды. Жаңа ғасыр білім беру жүйесіне жаңа міндет-тер жүктеп
отыр. Құмның адам ағзасына тигізер әсері мол деседі.
Балалардың ұсақ қол моторикасын дамытып, балалар-дың
психикасын реттейді. Саусақ-қа тиген құм түйіршіктері әрбір
ұйықтап жатқан клеткаларды оятады, жүйкесін тыныштан-
дырады. Құмның психиканың жағымсыз қуатын жоқ қылатын
сезімталдық жай күйді реттейтін қасиеті бар. Құм балаларға
магнит сияқты әсер етеді. Құм суды сіңіру қасиетіне ие. Осыған
орай мамандар құм барлық ауыр психологиялық энергияны
сіңіріп, адамның энергетикасын тазалап, эмоционалдық күйді
орнықтыра-ды дейді. Бақылаулар мен тәжіри-бе құммен ойнау
балалар мен ересек адамдардың эмоциялық сезімдеріне жақсы
әсер етіп, жанды бағудың тамаша әдісі екенін дәлелдеді. Негізгі
«психо-терапия» терминінің мағынасы да осылай.
9 слайд
Құммен сурет салуды қазір көп жерде қолданып жатыр. Қазіргі заманда білім беру парадигмасы өзгерді. Білім берудің мазмұны жаңарып, жаңа көзқарас, жаңаша қарым – қаты-нас пайда болды. Жаңа ғасыр білім беру жүйесіне жаңа міндет-тер жүктеп отыр. Құмның адам ағзасына тигізер әсері мол деседі. Балалардың ұсақ қол моторикасын дамытып, балалар-дың психикасын реттейді. Саусақ-қа тиген құм түйіршіктері әрбір ұйықтап жатқан клеткаларды оятады, жүйкесін тыныштан- дырады. Құмның психиканың жағымсыз қуатын жоқ қылатын сезімталдық жай күйді реттейтін қасиеті бар. Құм балаларға магнит сияқты әсер етеді. Құм суды сіңіру қасиетіне ие. Осыған орай мамандар құм барлық ауыр психологиялық энергияны сіңіріп, адамның энергетикасын тазалап, эмоционалдық күйді орнықтыра-ды дейді. Бақылаулар мен тәжіри-бе құммен ойнау балалар мен ересек адамдардың эмоциялық сезімдеріне жақсы әсер етіп, жанды бағудың тамаша әдісі екенін дәлелдеді. Негізгі «психо-терапия» терминінің мағынасы да осылай.
10 слайд
Қазіргі заман ағымына қарай баланы мектепке дайындау өз деңгейінде
болуы керек. Мектеп табалдырығын аттаған бала, мектеп бағдарламасын
меңгеруде белгілі деңгейде білімі бар, қарапайым әдет-дағдыларды
меңгеруі керек. Баланың өз бойына сіңірген іс-әрекеттер арқылы жоғары
жетістіктерге жетуге болады. Сондықтан да баланы жан-жақты дамыту
яғни тілін, танымдылық қабілеттерін, саусақ бұлшық еттерін дамытуда құм
терапиясын қолдану өте тиімді, қызықты, әрі тартымды болады.
Ең бастысы құм ойын-жаттығуларын, балалардың жас ерекшеліктеріне
қарай таңдап алу керек. Осының бәрі жүйелі, қарапайымнан күрделіге
ауысу арқылы жүзеге асырылуы қажет. Дымқыл және құрғақ құммен ойнау
балаға шексіз қуаныш сыйлайды. Дымқыл құммен бәрін жасауға
болады.Жасаған затты, мазмұнды бейнелерді ұсақ тастармен, ұлу
қауыздарымен, түрлі-түсті моншақтармен, желім бөтелкелермен, кесілген
ағаш томарларымен әшекейлеп, қолдануға болады. Баланың құммен
ойнағанда тактильді-кинестикалық сезімі және саусақ бұлшық еттері
дамиды. Яғни бала ұстап сезу, тері арқылы «тегіс-үшкір», «құрғақ-
дымқыл», «жылы-суық», «қатты-жұмсақ» т.б сезеді. Сондықтан да, құм
ойын-жаттығуларының тиімділігі; баланың дербес жұмыс жасай білу
дағдысы, танымдылық және белсенді сөздік қорлары, саусақ бұлшық еттері
жақсы дамиды.
10 слайд
Қазіргі заман ағымына қарай баланы мектепке дайындау өз деңгейінде болуы керек. Мектеп табалдырығын аттаған бала, мектеп бағдарламасын меңгеруде белгілі деңгейде білімі бар, қарапайым әдет-дағдыларды меңгеруі керек. Баланың өз бойына сіңірген іс-әрекеттер арқылы жоғары жетістіктерге жетуге болады. Сондықтан да баланы жан-жақты дамыту яғни тілін, танымдылық қабілеттерін, саусақ бұлшық еттерін дамытуда құм терапиясын қолдану өте тиімді, қызықты, әрі тартымды болады. Ең бастысы құм ойын-жаттығуларын, балалардың жас ерекшеліктеріне қарай таңдап алу керек. Осының бәрі жүйелі, қарапайымнан күрделіге ауысу арқылы жүзеге асырылуы қажет. Дымқыл және құрғақ құммен ойнау балаға шексіз қуаныш сыйлайды. Дымқыл құммен бәрін жасауға болады.Жасаған затты, мазмұнды бейнелерді ұсақ тастармен, ұлу қауыздарымен, түрлі-түсті моншақтармен, желім бөтелкелермен, кесілген ағаш томарларымен әшекейлеп, қолдануға болады. Баланың құммен ойнағанда тактильді-кинестикалық сезімі және саусақ бұлшық еттері дамиды. Яғни бала ұстап сезу, тері арқылы «тегіс-үшкір», «құрғақ- дымқыл», «жылы-суық», «қатты-жұмсақ» т.б сезеді. Сондықтан да, құм ойын-жаттығуларының тиімділігі; баланың дербес жұмыс жасай білу дағдысы, танымдылық және белсенді сөздік қорлары, саусақ бұлшық еттері жақсы дамиды.
11 слайд
,
Құм терапиясына 0,1-03
кварцталған құм пайдаланылады.
Бұл құм өте ұсақ
болады,сондықтан құм
терапиясына шиншиллаға
арналған құм қажет. Ал ұсақ құм
болған жағдайда су пуливизатор
болған жөн.
Сонымен қатар,өзен немесе
теңіздегі құмды пайдаланса
болады.Құмның түсі әртүрлі
болады ашық түстен қараңғы
түске дейін. Клиентпен жұмыс
кезінде түрлі түсті болғаны жөн.
Жұмыс кезінде дымқыл жіне
құрғақ құм пайдалануға болады.
11 слайд
, Құм терапиясына 0,1-03 кварцталған құм пайдаланылады. Бұл құм өте ұсақ болады,сондықтан құм терапиясына шиншиллаға арналған құм қажет. Ал ұсақ құм болған жағдайда су пуливизатор болған жөн. Сонымен қатар,өзен немесе теңіздегі құмды пайдаланса болады.Құмның түсі әртүрлі болады ашық түстен қараңғы түске дейін. Клиентпен жұмыс кезінде түрлі түсті болғаны жөн. Жұмыс кезінде дымқыл жіне құрғақ құм пайдалануға болады.
12 слайд
Кітапта берілген материал мектепке
дейінгі білім беру мекемелерінің
тәрбиеш ілері мен психологтары на тек
психология ж ағы нан ғана емес, соны мен
бірге негізгі сабақтарды , яғни қорш аған
ортамен таны сты ру, тіл дамы ту
сабақтары н да қы зы қты түрде
ұйы мдасты ры п өткізуге көмек береді.
Ұ сы ны лы п оты рған ойы ндар мен
психологиялы қ ж атты ғуларды
серуендеуге ш ы ққанда тиімді
пайдалануға болады . Бұл материалды
қолдану бары сы нда балаларды ң
таны мды қ ой-өрістері дамы п (зейін, есте
сақтау, ойлау, қабы лдау т.б.),
интеллектуалды ж әне эмоционалды
қабілеттерін артты руға ж ағдай
ж асалады .Бұл әдістемелік құрал
мектепке дейінгі білім беру
мекемелерінің тәрбиеш ілері мен
психологтары на, бастауы ш сы ны п
мұғалімдеріне көмекш і әдістемелік
құрал ретінде ұсы ны ладыАтауы: Құм терапиясы.
Автор(лар)ы: Прутникова Т.Г.
Басылым тiлі: Қазақ тiлi
12 слайд
Кітапта берілген материал мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің тәрбиеш ілері мен психологтары на тек психология ж ағы нан ғана емес, соны мен бірге негізгі сабақтарды , яғни қорш аған ортамен таны сты ру, тіл дамы ту сабақтары н да қы зы қты түрде ұйы мдасты ры п өткізуге көмек береді. Ұ сы ны лы п оты рған ойы ндар мен психологиялы қ ж атты ғуларды серуендеуге ш ы ққанда тиімді пайдалануға болады . Бұл материалды қолдану бары сы нда балаларды ң таны мды қ ой-өрістері дамы п (зейін, есте сақтау, ойлау, қабы лдау т.б.), интеллектуалды ж әне эмоционалды қабілеттерін артты руға ж ағдай ж асалады .Бұл әдістемелік құрал мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің тәрбиеш ілері мен психологтары на, бастауы ш сы ны п мұғалімдеріне көмекш і әдістемелік құрал ретінде ұсы ны ладыАтауы: Құм терапиясы. Автор(лар)ы: Прутникова Т.Г. Басылым тiлі: Қазақ тiлi
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Қорытынды:
Қорыта келгенде , қ ұмдық терапия - ол адамның ойлау қабілетін дамытады.
Зейінін арттырады. Сонымен қатар, адамның жүйке жүйесін
тыныштандыруға пайдасы өте көп.
Бұл өнер жас талғамайды. Орталыққа келетін ең балғын оқушы небәрі бір
жарым жаста. Қиялындағысының қиюын әзірге келтіре қоймаса да, шыны
бетіне қалаған мүсінді түсіруге болатынын түсінеді. «Осындай тамаша әдіс
арқылы балалардың шығармашылығын шыңдауға мүмкіндік мол» дейді
ұстаздар. Бұдан өзге сәбидің есте сақтау қабілеті артып, ой жиегі дамиды.
Мұның саусақтардың епті болуына да әсері мол.
14 слайд
Қорытынды: Қорыта келгенде , қ ұмдық терапия - ол адамның ойлау қабілетін дамытады. Зейінін арттырады. Сонымен қатар, адамның жүйке жүйесін тыныштандыруға пайдасы өте көп. Бұл өнер жас талғамайды. Орталыққа келетін ең балғын оқушы небәрі бір жарым жаста. Қиялындағысының қиюын әзірге келтіре қоймаса да, шыны бетіне қалаған мүсінді түсіруге болатынын түсінеді. «Осындай тамаша әдіс арқылы балалардың шығармашылығын шыңдауға мүмкіндік мол» дейді ұстаздар. Бұдан өзге сәбидің есте сақтау қабілеті артып, ой жиегі дамиды. Мұның саусақтардың епті болуына да әсері мол.