Құқық
Құқық

#1 слайд
Қазақстан Республикасының
Президенттік басқару
нысанындағы мемлекет және
сайлау жүйесі
1 слайд
Қазақстан Республикасының Президенттік басқару нысанындағы мемлекет және сайлау жүйесі
#2 слайд
Еліне арналатын тілегі шын,
Ей, ұлым – Отанымның түлегісің!
Іргесін туған елдің тіреп тұрған
Қадірін Ата Заңның білемісің?!
Ешкім де мін таға алмас елдігіме!
Дауласып жармаспайды белдігіме.
Бойында Ата Заңның өріліп тұр
Даламның кеңдігі де, теңдігі де!
2 слайд
Еліне арналатын тілегі шын, Ей, ұлым – Отанымның түлегісің! Іргесін туған елдің тіреп тұрған Қадірін Ата Заңның білемісің?! Ешкім де мін таға алмас елдігіме! Дауласып жармаспайды белдігіме. Бойында Ата Заңның өріліп тұр Даламның кеңдігі де, теңдігі де!
#3 слайд
Қазақстан Республикасының
Президенті бес жыл мерзімге
сайланады. Республика Президенті
болып тумысынан Республика азаматы
болып табылатын қырық жасқа толған,
мемлекеттік тілді еркін меңгерген әрі
Қазақстанда соңғы он бес жыл тұратын
Республика азаматы сайлана
алады.Қазақстан Республикасының
Парламенті елдің жоғары өкілетті органы
болып табылады және тұрақты негізде
жұмыс істейтін екі Палатадан: Сенаттан
және Мәжілістен тұрады. Қазақстан
Республикасының азаматтығында тұратын
және оның аумағында соңғы он жылда
тұрақты тұрып жатқан адам Парламент
депутаты бола алады.
3 слайд
Қазақстан Республикасының Президенті бес жыл мерзімге сайланады. Республика Президенті болып тумысынан Республика азаматы болып табылатын қырық жасқа толған, мемлекеттік тілді еркін меңгерген әрі Қазақстанда соңғы он бес жыл тұратын Республика азаматы сайлана алады.Қазақстан Республикасының Парламенті елдің жоғары өкілетті органы болып табылады және тұрақты негізде жұмыс істейтін екі Палатадан: Сенаттан және Мәжілістен тұрады. Қазақстан Республикасының азаматтығында тұратын және оның аумағында соңғы он жылда тұрақты тұрып жатқан адам Парламент депутаты бола алады.
#4 слайд
Президент президенттік басқару
нысанын нығайту бағытын дәйекті жүргізуге
бүкілхалықтық қолдау тапты.
ҚР Жоғарғы Кеңесі 1993 жылғы 28
қаңтарда қабылдаған ҚР Конституциясы ҚР
Президенті атқарушы биліктің бірыңғай
жүйесін басқаратынын бекітіп, президенттік
билікті күшейту тенденциясын жүйелі түрде
жалғастырды.
Президент мемлекеттік егемендікті,
конституциялық құрылысты қорғау,
республиканың қауіпсіздігін, аумақтық
тұтастығын қамтамасыз ету, мемлекеттің
қорғаныс қабілетін, азаматтардың
құқықтары мен бостандықтарын нығайту
жөніндегі қажетті шараларды қабылдау
құқығына және міндетіне ие болды.
4 слайд
Президент президенттік басқару нысанын нығайту бағытын дәйекті жүргізуге бүкілхалықтық қолдау тапты. ҚР Жоғарғы Кеңесі 1993 жылғы 28 қаңтарда қабылдаған ҚР Конституциясы ҚР Президенті атқарушы биліктің бірыңғай жүйесін басқаратынын бекітіп, президенттік билікті күшейту тенденциясын жүйелі түрде жалғастырды. Президент мемлекеттік егемендікті, конституциялық құрылысты қорғау, республиканың қауіпсіздігін, аумақтық тұтастығын қамтамасыз ету, мемлекеттің қорғаныс қабілетін, азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын нығайту жөніндегі қажетті шараларды қабылдау құқығына және міндетіне ие болды.
#5 слайд
Қазақстан Республикасы
Президентінің құқықтық орны ҚР
Конституциясының III бөлімінде
белгіленген. Осы бөлімнен бастап
мемлекеттік органдар туралы мәселені
регламенттеу басталады, бұл ҚР
Конституциясымен Президентке биліктің
жоғары органдары жүйесінде қандай орын
берілгендігін куәландырады. Президент –
жеке-дара тұрақты іс-әрекет ететін
мемлекет басшысы.
Бүкілхалықтық дауыс берумен 1995
жылғы 30 тамызда қабылданған ҚР
Конституциясы, президенттік басқару
нысанын және соған сәйкес мемлекеттік
құрылысты біржолата бекітті.
5 слайд
Қазақстан Республикасы Президентінің құқықтық орны ҚР Конституциясының III бөлімінде белгіленген. Осы бөлімнен бастап мемлекеттік органдар туралы мәселені регламенттеу басталады, бұл ҚР Конституциясымен Президентке биліктің жоғары органдары жүйесінде қандай орын берілгендігін куәландырады. Президент – жеке-дара тұрақты іс-әрекет ететін мемлекет басшысы. Бүкілхалықтық дауыс берумен 1995 жылғы 30 тамызда қабылданған ҚР Конституциясы, президенттік басқару нысанын және соған сәйкес мемлекеттік құрылысты біржолата бекітті.
#6 слайд
6 слайд
#7 слайд
Президенттік басқару нысаны шеңберінде,
билік тармақтарының үстінде тұрған, шын
мәнінде, төрелік функцияларына ие болған және
соның арқасында мемлекеттік билік органдарының
келісіп жұмыс істеуін қамтамасыз ететін мемлекет
басшысының мәртебесі, Қазақстан жағдайында
қоғамның саяси және экономикалық жүйелерін
кері айналмайтын реформалауды табысты жүргізу
үшін барынша қолайлы алғышарттарды жасауға
мүмкіндік береді. Президенттің әлеуметтік
тұрғыдағы конституциялық-құқықтық
мәртебесінің маңызы бірде бір кем емес:
көпэтносты және көпконфессиялы, оның үстіне
онда жіктелу жүріп жататын, қоғам үшін
Президент тұлғасында азаматтық татулық,
қоғамдық тұрақтылық және ұлтаралық келісім
кепілінің болуы өмірлік маңызды. Бұл дегеніңіз
өзін құрған халық алдында биліктің
жауапкершілігін арттырудың тиімді құралы болып
табылады.
7 слайд
Президенттік басқару нысаны шеңберінде, билік тармақтарының үстінде тұрған, шын мәнінде, төрелік функцияларына ие болған және соның арқасында мемлекеттік билік органдарының келісіп жұмыс істеуін қамтамасыз ететін мемлекет басшысының мәртебесі, Қазақстан жағдайында қоғамның саяси және экономикалық жүйелерін кері айналмайтын реформалауды табысты жүргізу үшін барынша қолайлы алғышарттарды жасауға мүмкіндік береді. Президенттің әлеуметтік тұрғыдағы конституциялық-құқықтық мәртебесінің маңызы бірде бір кем емес: көпэтносты және көпконфессиялы, оның үстіне онда жіктелу жүріп жататын, қоғам үшін Президент тұлғасында азаматтық татулық, қоғамдық тұрақтылық және ұлтаралық келісім кепілінің болуы өмірлік маңызды. Бұл дегеніңіз өзін құрған халық алдында биліктің жауапкершілігін арттырудың тиімді құралы болып табылады.
#8 слайд
8 слайд
#9 слайд
2019 жылы 19 наурызда ҚР Тұңғыш президенті - Елбасы
Н.Ә.Назарбаев өзінің халыққа арналған үндеуінде ҚР
Президенті ретіндегі өкілеттігінің тоқтататындығы
жөніндегі шешімін жариялады.Мемлекет басшысы
қызметін одан әрі жалғастыру мәселесі Конституция
бойынша шешілді. ҚР Конституциясының 48 бабына
сәйкес,мемлекетті басқару міндеті президенттік сайлау
өткенге дейін Парламент Сенатының төрағасы Қасым-
Жомарт-Тоқаевқа жүктелді.
2019 жылдың 21 наурызында Қ.Тоқаев ант қабылдап, ҚР
Президенті қызметіне кірісті. 2019 жылғы 23 наурыздағы
ҚР Президенті Қасым-Жомарт-Тоқаевтың 6 жарлығымен
Астана қаласының атауы Нұр-Сұлтан болып өзгертілді.
2019 жылы 9 маусымда өткен кезектен тыс сайлау да
басым дауыс жинаған Қ.Тоқаев алдағы бес жыл мерзімге
сайланды. ҚР Президенті қойылатын талаптар ҚР
Конституциясында, сонымен қатар 1995 жылғы 28
қыркүйектегі ҚР сайлау туралы ҚРның Конституциялық
заңында(54 бап) көрсетілген.
9 слайд
2019 жылы 19 наурызда ҚР Тұңғыш президенті - Елбасы Н.Ә.Назарбаев өзінің халыққа арналған үндеуінде ҚР Президенті ретіндегі өкілеттігінің тоқтататындығы жөніндегі шешімін жариялады.Мемлекет басшысы қызметін одан әрі жалғастыру мәселесі Конституция бойынша шешілді. ҚР Конституциясының 48 бабына сәйкес,мемлекетті басқару міндеті президенттік сайлау өткенге дейін Парламент Сенатының төрағасы Қасым- Жомарт-Тоқаевқа жүктелді. 2019 жылдың 21 наурызында Қ.Тоқаев ант қабылдап, ҚР Президенті қызметіне кірісті. 2019 жылғы 23 наурыздағы ҚР Президенті Қасым-Жомарт-Тоқаевтың 6 жарлығымен Астана қаласының атауы Нұр-Сұлтан болып өзгертілді. 2019 жылы 9 маусымда өткен кезектен тыс сайлау да басым дауыс жинаған Қ.Тоқаев алдағы бес жыл мерзімге сайланды. ҚР Президенті қойылатын талаптар ҚР Конституциясында, сонымен қатар 1995 жылғы 28 қыркүйектегі ҚР сайлау туралы ҚРның Конституциялық заңында(54 бап) көрсетілген.
#10 слайд
Қазақстан Республикасының 1995 жылғы Конституциясы
мемлекеттік билікті ұйымдастырудың негізгі қағидаты ретінде
ерікті сайлауды, ал егемендікке ие әрі мемлекеттік биліктің
бірден-бір көзі - халық екенін анықтады.
Қазақстан
Республикасы - президенттік басқару нысанындағы біртұтас
мемлекет.Демократиялық сайлау – бұл бәсекелі, мерзімді және
өкілдік сайлау, оның процесінде кең еркіндікке ие азаматтар
билік құрылымдарына өздерінің өкілдерін балама негізде
сайлайды. Бәсекелі сайлау сайлауға түрлі партиялардың және
кандидаттардың қатысуына кепілдік береді. Қазақстан
Республикасының заңнамасы сайлаудың мерзімділігін, билік
органдарында елдің әр түрлі әлеуметтік топтарының өкілдігін
қамтамасыз етеді.Қазақстан Республикасы Конституциясының
33-бабы Қазақстан Республикасының он сегiз жасқа жеткен
азаматтарының тегiне, әлеуметтiк, лауазымдық және мүлiктiк
жағдайына, жынысына, нәсiлiне, ұлтына, тiлiне, дiнге
көзқарасына, нанымына, тұрғылықты жерiне немесе кез келген
өзге жағдаяттарға қарамастан, мемлекеттік органдар мен
жергілікті өзін-өзі басқару органдарын сайлауға және оларға
сайлануға, сондай-ақ
республикалық референдумға қатысу
құқығына кепілдік береді. Сайлауға сот iс-әрекетке қабілетсiз
деп таныған, сондай-ақ сот
10 слайд
Қазақстан Республикасының 1995 жылғы Конституциясы мемлекеттік билікті ұйымдастырудың негізгі қағидаты ретінде ерікті сайлауды, ал егемендікке ие әрі мемлекеттік биліктің бірден-бір көзі - халық екенін анықтады. Қазақстан Республикасы - президенттік басқару нысанындағы біртұтас мемлекет.Демократиялық сайлау – бұл бәсекелі, мерзімді және өкілдік сайлау, оның процесінде кең еркіндікке ие азаматтар билік құрылымдарына өздерінің өкілдерін балама негізде сайлайды. Бәсекелі сайлау сайлауға түрлі партиялардың және кандидаттардың қатысуына кепілдік береді. Қазақстан Республикасының заңнамасы сайлаудың мерзімділігін, билік органдарында елдің әр түрлі әлеуметтік топтарының өкілдігін қамтамасыз етеді.Қазақстан Республикасы Конституциясының 33-бабы Қазақстан Республикасының он сегiз жасқа жеткен азаматтарының тегiне, әлеуметтiк, лауазымдық және мүлiктiк жағдайына, жынысына, нәсiлiне, ұлтына, тiлiне, дiнге көзқарасына, нанымына, тұрғылықты жерiне немесе кез келген өзге жағдаяттарға қарамастан, мемлекеттік органдар мен жергілікті өзін-өзі басқару органдарын сайлауға және оларға сайлануға, сондай-ақ республикалық референдумға қатысу құқығына кепілдік береді. Сайлауға сот iс-әрекетке қабілетсiз деп таныған, сондай-ақ сот
#11 слайд
Мәжіліс
жүз жеті депутаттан тұрады, олардың тоқсан сегізі
Парламент Мәжілісі депутаттарын партиялық тізімдер
бойынша тепе-теңдік сайлау жүйесі бойынша сайланады,
тоғыз депутатты Қазақстан халқы Ассамблеясы сайлайды.
Жасы жиырма беске толған адам Мәжіліс депутаты бола
алады.
Саяси партиялар Парламенттің төменгі палатасының
құрамын сайлаудың тепе-тең жүйесі арқылы (партиялық
тізім бойынша) құрады.
Бұдан бұрын елімізде Парламент
Мәжілісі депутаттарын сайлау аралас сайлау жүйесі
бойынша өткізілетін (67 депутат бір мандаттық сайлау округі
бойынша сайланып, ал 10-ы – саяси партиялардың тізімі
бойынша сайланатын).Дүниежүзінде әбден жетілдіріліген
сайлау жүйесі әлі де болса қалыптаспаған. Ғасырлық
демократиялық дәстүрі бар ежелгі мемлекеттердің өзі жаңа
сайлау науқандарын ұйымдастыру мен өткізу барысында
кемшіліктер табады.Сондықтан да «Қазақстан
Республикасындағы сайлау туралы» Конституциялық заң
үнемі жетілдіріліп, заманауи әлемнің реалийлеріне сәйкес
түзетіліп отырады. Сайлау заңнамасымен бірге сайлау
үдерісі де жақсарады, сайлаушылардың және басқа да
сайлау үдерісіне қатысушылардың құқықтық мәдениеті
артады.
11 слайд
Мәжіліс жүз жеті депутаттан тұрады, олардың тоқсан сегізі Парламент Мәжілісі депутаттарын партиялық тізімдер бойынша тепе-теңдік сайлау жүйесі бойынша сайланады, тоғыз депутатты Қазақстан халқы Ассамблеясы сайлайды. Жасы жиырма беске толған адам Мәжіліс депутаты бола алады. Саяси партиялар Парламенттің төменгі палатасының құрамын сайлаудың тепе-тең жүйесі арқылы (партиялық тізім бойынша) құрады. Бұдан бұрын елімізде Парламент Мәжілісі депутаттарын сайлау аралас сайлау жүйесі бойынша өткізілетін (67 депутат бір мандаттық сайлау округі бойынша сайланып, ал 10-ы – саяси партиялардың тізімі бойынша сайланатын).Дүниежүзінде әбден жетілдіріліген сайлау жүйесі әлі де болса қалыптаспаған. Ғасырлық демократиялық дәстүрі бар ежелгі мемлекеттердің өзі жаңа сайлау науқандарын ұйымдастыру мен өткізу барысында кемшіліктер табады.Сондықтан да «Қазақстан Республикасындағы сайлау туралы» Конституциялық заң үнемі жетілдіріліп, заманауи әлемнің реалийлеріне сәйкес түзетіліп отырады. Сайлау заңнамасымен бірге сайлау үдерісі де жақсарады, сайлаушылардың және басқа да сайлау үдерісіне қатысушылардың құқықтық мәдениеті артады.
#12 слайд
12 слайд
шағым қалдыра аласыз













