1 слайд
Фариза Оңғарсынова
“ Оюлар” өлеңі
2 слайд
I. Ұйымдастыру: Сергіту сәті
Топқа бөлу: ақындардың
есімдері
“ Фариза”
“ Мұқағали”
“ Мұхтар”
3 слайд
Үй тапсырмасын тексеру.
Топпен жұмыс.
Әдісі: «Карусель» әдісі бойынша
Тұманбай Молдағалиевтің
«Бауырлар» өлеңінің шумағын
тізбектеп жатқа айтып береді
4 слайд
Жеке жұмыс.
Оюлардың суретін көрсетіп, жетелеуші сұрақтар қоямын.
1. Оюдың шығу тархы туралы не білесіңдер?
2. Ою қайда кездеседі?
3. Ою туралы қосымша не айта аласыңдар?
Ою туралы слайд көрсетіп, білімдерін толықтырылады.
Жеке жұмыс.
Оюлардың суретін көрсетіп, жетелеуші сұрақтар
қоямын.
1. Оюдың шығу тархы туралы не білесіңдер?
2. Ою қайда кездеседі?
3. Ою туралы қосымша не айта аласыңдар?
Ою туралы слайд көрсетіп, білімдерін толықтырылады.
5 слайд
Топпен жұмыс
Әдісі: «Екі түрлі жазба күнделігі» стратегиясы арқылы топпен жұмыс жасатамын.
Әр топ өлеңнің мазмұнымен танысып, постерді екі бағанға бөліп, бағанның бір бөлігіне
өлеңнен әсер еткен тұсын жазса, екінші бағанға неліктен әсер еткенін жазып, дәлелдеп,
қорғайды.Топпен жұмыс
«Екі түрлі жазба күнделігі»
Әр топ өлеңнің мазмұнымен танысып,
постерді екі бағанға бөліп, бағанның бір
бөлігіне өлеңнен әсер еткен тұсын жазса,
екінші бағанға неліктен әсер еткенін жазып,
дәлелдеп, қорғайды.
6 слайд
Топпен жұмыс
Әдісі: «Ортадағы қаламсап» әдісі бойынша шеңберде тұрып, жаңа тақырыпқа қатысты
сұрақтар қойып, жауап бергізу арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.Топпен жұмыс
Әдісі: «Ортадағы қаламсап» әдісі бойынша
шеңберде тұрып, жаңа тақырыпқа қатысты
сұрақтар қойып, жауап бергізу арқылы жаңа
сабақты қорытындылаймын.
7 слайд
8 слайд
Фариза Оңғарсынова 1939ж Атырау өңіріндегі
Манаш ауылында дүниеге келген.Фаризаның
жырларында Жайықтың суындай жағаны соққан
адуынды көңіл-күй сезіледі.Оның өлеңдері
Каспийдің алапат толқынындай айбынды,
Каспийдің аққуларындай пәк, туған даласындай
кең, аруанасындай маңғаз, күніндей ыстық,
тауларындай асқақ.
Ақынның 1967 ж. «Бұлбұл» деген атпен тұңғыш
жыр кітабы жарық көрді. Жас оқырмандарға
арнаған өлең-жырлары да мол. 2014 ж. қазақтың
біртуар ақын қызы дүниеден озды.
9 слайд
Қошқармүйіз – қазақтың оюының бір
түрі
Тарамысты – арықтау
Құр – киіз үйдің керегелері мен
уықтарын таңып, байланыстырып
тұратын жалпақ бау
Басқұр – киіз үйдің ішіне сән беретін,
безендіріп тұратын өрнекті жалпақ құр
10 слайд
11 слайд
12 слайд
Т е к е м е т
Ж е л б а у Б а с қ ұ р
13 слайд
Желбау – өрнекті, төгілме шашақты құр,
шаңыраққа үш жерден байланып, керегеге
асылады, киіз үйге сәндік жиһаздық сипат
береді.Оның негізгі міндеті – дауыл кезінде
шаңырақты салмақпен басып тұру
Басқұр
– киіз үйдің ішін безендіру үшін, әр
туырлықтың кереге басына үйкелмеу үшін
уық пен керегенің түйіскен жерін сыртынан
бастырып тағатын, өрнекті жалпақ құр.
Басқұр – кереге басы туырлықты тесіп
кертеу үшін үй айнала жүргізілетін
(тартылатын) жалпақ оюлы құр.
14 слайд
15 слайд
•
1. Қызығушылығын ояту.
Жаңа сабаққа кіріспес бұрын үнтаспа арқылы М. Мақатаевтың
сөзіне жазылған Бағдат Айсаулеттің орындауында
«Фаризажан» әнінен үзінді беріледі.
•
2. Ой қозғау.
- Қай ақынның сөзіне жазылған ән деп ойлайсыңдар?
- Ән кімге арналған екен?
Иә, балалар, бүгін біз Фаризаның «Оюлар» атты өлеңінен
танысамыз (Дәптерге күнді, тақырыпты жазғызу).
- Бүгінгі сабағымызда әннің кейіпкері Фариза Оңғарсынова
апамызбен және оның «Оюлар» өлеңімен танысамыз.
Ф. Оңғарсынова өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру.
16 слайд
Сұрақ қою.
Өлең не туралы?
Ою нелерге салынады?( көрпе, ыдыс, киім, т. б)
Өлеңде қандай ою түрі айтылған? (қошқармүйіздің
суреті)
Тағы қандай ою түрлерін білесіңдер? (230 - дай түрі бар
ою түрлерін көрсету)
Ақынның көзіне неге жас келді?
«Әжемнің көзіндей оюлар» және «Түрінен текеметтің
көріп тұрмын, әжемнің тарамысты саусақтарын» деген
өлең жолдарынан нені аңғаруға болады?
Ою оятын адамды кім деп атаймыз? (оюшы, шебер)
17 слайд
Оюдың түрлері
18 слайд
19 слайд
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз